Kemoran ajolinjat

Aloittaja Juha_K, 05.04.12 - klo:12:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 22.08.15 - klo:00:04
Sulla taitaa olla vahvuus tuo alkupää radasta.
Se vaan on jotenki niin helppo kun taittaa ykköseen ja kakkoseen tosi myöhään, niin se on oikeestaan ihan sama miten se ajolinja osuu noin muuten, +-3 metriä riittää... Ja kolmosessa kaaaaartaa siin jarrussa. Neloseen vaan päästää kaasun ja odottaa mihin osuu.
Eli ei tarvi ku noi neljä asiaa tehä viiden sekunnin välein abaut sinneppäin, nii se alkupätkä on iha ok hanskassa.

Ei se sen vaikeempaa oo. ;D
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.08.15 - klo:23:34
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 21.08.15 - klo:23:14
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.08.15 - klo:14:53
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 21.08.15 - klo:13:35
hel***ti kyl tuo 3-4-5. Nyt koittanut väkisin saada tuohon tolkkua avaamalla isommin kakkosesta, jolloin ei pääse kääntämään liian aikaisin kolmoseen. Nyt kun se onnistuu, jarrulinja on liian suora, jolloin ei saada enää kolmosen sisäkanttaria kiinni.

Samoin ykkönen ja kakkonen, ajatus on kunhan vaan pääsis mukavuuslevelistä yli.
Paljoko sulla on sektoriajat kolmella ekalla sektorilla?
Kätevästi näin. Tuossa lauantailta joku setti, sunnuntaina saa kymmenyksen lisätä joka sektoriin.
(13.3 3.1 11.2 5.1)
Ja paljos nelossektori?
Mulla appn bimmerillä 15.43 kierroksella 2.84 11.05 4.97 15.86. Sen takia vaan uteliaisuuttani kysyin kun vertasin omiani 1.08 kierrokseen, että häviän paluusuoran jarruun mennessä vaan 2.1 sekunttia, nii aattelin ett mitäköhän se on sit semisti mua nopeempiin kuskeihin verrattuna.
Eli mulla menee radan loppuosa ihan munilleen.
1:12.2 kierroksella nuo oli 3.09, 11.20, 4.73, 15.35
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 22.08.15 - klo:08:55
1:12.2 kierroksella nuo oli 3.09, 11.20, 4.73, 15.35
Exporttaa pelkästään toi kierros vbo:na ja jakoon kiits?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum

26.06.19 - klo:16:30 #243 Viimeisin muokkaus: 26.06.19 - klo:21:35 käyttäjältä wbaum
Lainaus käyttäjältä: teemuki - 26.06.19 - klo:11:32Viteota: https://youtu.be/MkOBDtH8SGw Mikä tuossa oli mielestäsi eniten päin persettä, että voisi koittaa korjata ennen viikonlopun kisoja?
Vaikka en murmela ookkaan niin koitetaan mutka kerrallaan:

1) Liian aikainen ja arpova taitto, jonka vuoksi kaasulle ei mutkan jälkeen päästä oikein koskaan, se olis tässä keskeistä...

2) valutellaan mutkaan jo puoleen väliin rataa ennen taittokohtaa, pitäis päästä myös vähän avaamaan ennen kolmosta tämän jälkeen mutta tällä ajolinjalla ei toki onnistu.

3) koska ei avattu kakkosmutkan jälkeen niin menet tässä ihan oudossa paikassa ennen apeksia kaasulle koska vauhti loppuu varmaan reilun moottorijarrun takia

4) tässä sisäänmenoon sun pitäis vähän löytää rytmiä, sun pitää vähän poistaa kaasua hetkeksi ennen nelosen mutkaa että pääset hyvälle linjalle. Nyt jotenkin yrität kaasu raollaan saada mopoa käännettyä.

5) ei oikein osu koska nelonen meni vähän huonosti. Jos nelosessa olis oikea ajolinja niin tuosta vitosen kanttarin vierestä pitäis päästä laskemaan jo täysin torvi auki.

6) paluusuoran jälkeen yritä saada suora linja ennen oikeaa karuselliä, nyt turha S-mutka, turhaa mennä kalleellaan pitkän aikaa ja vauhtikin meinaa loppua. Vois auttaa vähän syvemmälle jarruttaminen ja tietoisesti yrität saada suoran ennen oikeaa neulansilmää.

7) ei kauhean huono karusellin kierto muihin paikkoihin nähden, pikkasen missataan avauspaikka ennen vasenta neulansilmää.

8) vasen neulansilmä, vois auttaa jos menisit enemmän jarrulla mutkaan, nyt menet kaasulle aivan liian ajoissa ja mopo on aivan lintallaan 3-5metriä liian keskellä ja meinaat mennä ulkomutkasta ulos.

9) Kahvilaan tullaan varovasti ja ehkä hyväkin, mutta käännät liian aikaisin varikkosuoralle ja etenkin menet kaasulle ihan järjettömän aikaisin. Suunta on varmaan kymmeniä asteita vinossa.

Karkeesti, valuttelua mutkiin ja siitä seuraa riskipitoista (ja hidasta) kaasunkäyttöä kallellaan. Hyvin samanlaista tuli tehtyä itse aikoinaan suunnilleen samalla kierrosajalla.


teemuki

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 26.06.19 - klo:16:30

1) Liian aikainen ja arpova taitto, jonka vuoksi kaasulle ei mutkan jälkeen päästä oikein koskaan, se olis tässä keskeistä...
2) valutellaan mutkaan jo puoleen väliin rataa ennen taittokohtaa, pitäis päästä myös vähän avaamaan ennen kolmosta tämän jälkeen mutta tällä ajolinjalla ei toki onnistu.
3) koska ei avattu kakkosmutkan jälkeen niin menet tässä ihan oudossa paikassa ennen apeksia kaasulle koska vauhti loppuu varmaan reilun moottorijarrun takia
4) tässä sisäänmenoon sun pitäis vähän löytää rytmiä, sun pitää vähän poistaa kaasua hetkeksi ennen nelosen mutkaa että pääset hyvälle linjalle. Nyt jotenkin yrität kaasu raollaan saada mopoa käännettyä.
5) ei oikein osu koska nelonen meni vähän huonosti. Jos nelosessa olis oikea ajolinja niin tuosta vitosen kanttarin vierestä pitäis päästä laskemaan jo täysin torvi auki.
6) paluusuoran jälkeen yritä saada suora linja ennen oikeaa karuselliä, nyt turha S-mutka, turhaa mennä kalleellaan pitkän aikaa ja vauhtikin meinaa loppua. Vois auttaa vähän syvemmälle jarruttaminen ja tietoisesti yrität saada suoran ennen oikeaa neulansilmää.
7) ei kauhean huono karusellin kierto muihin paikkoihin nähden, pikkasen missataan avauspaikka ennen vasenta neulansilmää.
8) vasen neulansilmä, vois auttaa jos menisit enemmän jarrulla mutkaan, nyt menet kaasulle aivan liian ajoissa ja mopo on aivan lintallaan 3-5metriä liian keskellä ja meinaat mennä ulkomutkasta ulos.
9) Kahvilaan tullaan varovasti ja ehkä hyväkin, mutta käännät liian aikaisin varikkosuoralle ja etenkin menet kaasulle ihan järjettömän aikaisin. Suunta on varmaan kymmeniä asteita vinossa.

Karkeesti, valuttelua mutkiin ja siitä seuraa riskipitoista (ja hidasta) kaasunkäyttöä kallellaan. Hyvin samanlaista tuli tehtyä itse aikoinaan suunnilleen samalla kierrosajalla.
Kiitos todella paljon näistä. Yritän soveltaa ohjeet käytäntöön heti huomiseksi.


herma

Laitetaas tänne ensimmäinen video jos sattuisi samaan vinkkejä virheistä ja kehityskohteista. Alkupäivästä ajelin 17 alkuisia ja loppupäivästä 16 alkuisia. Vikalla setillä sitten parhaana videon kierros.

https://youtu.be/iW-VWryKMd0

murmela

Lainaus käyttäjältä: herma - 21.06.20 - klo:00:44
Laitetaas tänne ensimmäinen video jos sattuisi samaan vinkkejä virheistä ja kehityskohteista. Alkupäivästä ajelin 17 alkuisia ja loppupäivästä 16 alkuisia. Vikalla setillä sitten parhaana videon kierros.
Etukamerasta näkis linjan paremmin.
Älä koske kaasuun ennen apeksia/ ennen kuin voit avata.
Pelkästään sillä tippunee sekuntti pari.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

herma

Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.06.20 - klo:01:17
Lainaus käyttäjältä: herma - 21.06.20 - klo:00:44
Laitetaas tänne ensimmäinen video jos sattuisi samaan vinkkejä virheistä ja kehityskohteista. Alkupäivästä ajelin 17 alkuisia ja loppupäivästä 16 alkuisia. Vikalla setillä sitten parhaana videon kierros.
Etukamerasta näkis linjan paremmin.
Älä koske kaasuun ennen apeksia/ ennen kuin voit avata.
Pelkästään sillä tippunee sekuntti pari.

Yritän saada tänään julkaisukelpoista materiaalia etukameralla. Ja koitan kiinnittää huomiota hieman tuohon kaasuhärväämiseen

PrivateeR

Lainaus käyttäjältä: herma - 21.06.20 - klo:00:44
Laitetaas tänne ensimmäinen video jos sattuisi samaan vinkkejä virheistä ja kehityskohteista. Alkupäivästä ajelin 17 alkuisia ja loppupäivästä 16 alkuisia. Vikalla setillä sitten parhaana videon kierros.

https://youtu.be/iW-VWryKMd0
Pääsuoran jarru ja T1 menee hyvin, pysyt seinän vieressä ja apex osuu ihan nätisti. Avaus on kans ihan ok apexin kohdalla.

T2 entry on myös hyvä, odotat reunassa tarpeeksi pitkään, kaasu pitäisi avata heti T2 apexin kohdalla, ei sitä tartte kuuhun asti kiskoa, mutta kiihdytys pitäis alottaa apexin kohdalla jo. Muuten kärsii kolmosmutka.

T3 menee vähä hassusti. Tuut aika hiljaa siihen jarruun, ja silti valut metrikaupalla pois apexista. Tossa mutkassa apexin missaaminen ei rankaise hirveästi, koska siin on tärkeämpi kerätä se vauhti ja päästä ulkoreunaan ajoissa jotta T4 menee ok.

T4 pitäs pikkasen nostaa enempi kaasua entryssä jotta pyörä taittuu terävästi, ja sitte kaasu auki ajoissa sillee että pieni kiihdytys päälle, ja ku 4-5 välillä näet sen suoran linjan apexien välissä, ni torvi pitäis olla auki. Terävämpi taitto T4 sisään ni saat rajummin vauhtia ulos sieltä.

T6 menee ihan hyvin, vähä voi kantaa lisää vauhtia sisään. Se että kosket kaasuun keskellä T6 ei ole mikään paha asia jos ylläpidät nopeutta, toki se tarkoittaa että sinne vois hiukan kovempaa mennä sisään, mutta ei se ole mikään ikisynti niinku jotku saa sen kuulostamaan... kunhan et vain tee siitä mitään must-do tapaa eikä varsinkaan sitä virhettä että keskellä mutkaa lähdetään "avaamaan". Tasakaasu ei ole väärin, jossain mutkissa se on jopa MotoGP kuskeilla nopein ja paras tapa ajaa mutka läpi.

T7 ku meet tasakaasulla sitä mäkeä ylös eli oot hiukan irti apexista, ni mäen päällä pitäis keventää sen verran että pyörä taipuu apexiin ja sit avata uudelleen. Saat suoremman kiihdytyksen kohti hevosenkenkää.

Hevosenkenkä menee ihan ok, jos sinne menee varovaisesti sisään ni siitä tulee varovaista koko mutkan läpi. Pikkasen myöhempään voi jarruttaa MUTTA kun jarrutat myöhemmin ni mutka tulee todella paljon nopeammin silmille jne. joten maltilla jarrun siirto. Mieluummi alussa jarruta samalla merkillä mutta astetta kevyemmin. Kaasun voi avata siinä paria metriä ennen tokaa apeksia, kunhan ei väännä liikaa jotta linja puskee leveäksi.

Kahvilan kompleksi menee kans ihan ok. Kun et uskalla mennä sinne niin kovaa sisään kun voisi, ni se viimeinen tiukkeneva oikea pakottaa vetämään loppuosan tasakaasulla joka ei edelleenkään ole paha asia. Toi mutka on hiton vaikea saada luottamusta siihen että sinne tulee tarpeeksi kovaa sisään. Sit ku sisäänmenovauhti on tarpeeksi kova ni se linja menee luonnollisesti ulkoreunaan ja on luonnollisen pyöreä jolloin se vika apexi ei tuu ennen aikojaan silmille.

Overall paketti näyttää hyvältä. Pikkasen vauhtia lisää tiettyihin mutkiin sisään jotta ei tartte niin paljoa tasakaasua ylläpitämään kaarta mutkan läpi. Itse tekisin sen mutkaan vauhdin lisäämisen siten että pidä sama jarrumerkki mutta jarruta vähä iisimmin jotta vauhtia tulee mutkaan vähä enempi. Jarrumerkin siirtämisessä on se riski että kun siirrät, ni tekeminen täytyy mahduttaa pienempään aikahaarukkaan kovemmista vauhdeista jolloin tulee helposti kiire, ja jos pyörä tekee yhdenki yllättävän jutun ni ollaan kerrasta kusessa.
www.facebook.com/jonikb
www.facebook.com/HierojaJoni

Every man dies. Not every man really lives.

herma

Lainaus käyttäjältä: herma - 21.06.20 - klo:12:05
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.06.20 - klo:01:17
Lainaus käyttäjältä: herma - 21.06.20 - klo:00:44
Laitetaas tänne ensimmäinen video jos sattuisi samaan vinkkejä virheistä ja kehityskohteista. Alkupäivästä ajelin 17 alkuisia ja loppupäivästä 16 alkuisia. Vikalla setillä sitten parhaana videon kierros.
Etukamerasta näkis linjan paremmin.
Älä koske kaasuun ennen apeksia/ ennen kuin voit avata.
Pelkästään sillä tippunee sekuntti pari.

Yritän saada tänään julkaisukelpoista materiaalia etukameralla. Ja koitan kiinnittää huomiota hieman tuohon kaasuhärväämiseen

Harmillisesti oli sunnuntaina miehestä mehut jo kulutettu, enkä saanut yhtään järkevää kierrosta kuvattua. Meni ihan köröttelyksi ja ajolinjojen ja -asennon treenaamiseksi.

Lainaus käyttäjältä: PrivateeR - 22.06.20 - klo:01:08
Lainaus käyttäjältä: herma - 21.06.20 - klo:00:44
Laitetaas tänne ensimmäinen video jos sattuisi samaan vinkkejä virheistä ja kehityskohteista. Alkupäivästä ajelin 17 alkuisia ja loppupäivästä 16 alkuisia. Vikalla setillä sitten parhaana videon kierros.

https://youtu.be/iW-VWryKMd0
Pääsuoran jarru ja T1 menee hyvin, pysyt seinän vieressä ja apex osuu ihan nätisti. Avaus on kans ihan ok apexin kohdalla.

T2 entry on myös hyvä, odotat reunassa tarpeeksi pitkään, kaasu pitäisi avata heti T2 apexin kohdalla, ei sitä tartte kuuhun asti kiskoa, mutta kiihdytys pitäis alottaa apexin kohdalla jo. Muuten kärsii kolmosmutka.

T3 menee vähä hassusti. Tuut aika hiljaa siihen jarruun, ja silti valut metrikaupalla pois apexista. Tossa mutkassa apexin missaaminen ei rankaise hirveästi, koska siin on tärkeämpi kerätä se vauhti ja päästä ulkoreunaan ajoissa jotta T4 menee ok.

T4 pitäs pikkasen nostaa enempi kaasua entryssä jotta pyörä taittuu terävästi, ja sitte kaasu auki ajoissa sillee että pieni kiihdytys päälle, ja ku 4-5 välillä näet sen suoran linjan apexien välissä, ni torvi pitäis olla auki. Terävämpi taitto T4 sisään ni saat rajummin vauhtia ulos sieltä.

T6 menee ihan hyvin, vähä voi kantaa lisää vauhtia sisään. Se että kosket kaasuun keskellä T6 ei ole mikään paha asia jos ylläpidät nopeutta, toki se tarkoittaa että sinne vois hiukan kovempaa mennä sisään, mutta ei se ole mikään ikisynti niinku jotku saa sen kuulostamaan... kunhan et vain tee siitä mitään must-do tapaa eikä varsinkaan sitä virhettä että keskellä mutkaa lähdetään "avaamaan". Tasakaasu ei ole väärin, jossain mutkissa se on jopa MotoGP kuskeilla nopein ja paras tapa ajaa mutka läpi.

T7 ku meet tasakaasulla sitä mäkeä ylös eli oot hiukan irti apexista, ni mäen päällä pitäis keventää sen verran että pyörä taipuu apexiin ja sit avata uudelleen. Saat suoremman kiihdytyksen kohti hevosenkenkää.

Hevosenkenkä menee ihan ok, jos sinne menee varovaisesti sisään ni siitä tulee varovaista koko mutkan läpi. Pikkasen myöhempään voi jarruttaa MUTTA kun jarrutat myöhemmin ni mutka tulee todella paljon nopeammin silmille jne. joten maltilla jarrun siirto. Mieluummi alussa jarruta samalla merkillä mutta astetta kevyemmin. Kaasun voi avata siinä paria metriä ennen tokaa apeksia, kunhan ei väännä liikaa jotta linja puskee leveäksi.

Kahvilan kompleksi menee kans ihan ok. Kun et uskalla mennä sinne niin kovaa sisään kun voisi, ni se viimeinen tiukkeneva oikea pakottaa vetämään loppuosan tasakaasulla joka ei edelleenkään ole paha asia. Toi mutka on hiton vaikea saada luottamusta siihen että sinne tulee tarpeeksi kovaa sisään. Sit ku sisäänmenovauhti on tarpeeksi kova ni se linja menee luonnollisesti ulkoreunaan ja on luonnollisen pyöreä jolloin se vika apexi ei tuu ennen aikojaan silmille.

Overall paketti näyttää hyvältä. Pikkasen vauhtia lisää tiettyihin mutkiin sisään jotta ei tartte niin paljoa tasakaasua ylläpitämään kaarta mutkan läpi. Itse tekisin sen mutkaan vauhdin lisäämisen siten että pidä sama jarrumerkki mutta jarruta vähä iisimmin jotta vauhtia tulee mutkaan vähä enempi. Jarrumerkin siirtämisessä on se riski että kun siirrät, ni tekeminen täytyy mahduttaa pienempään aikahaarukkaan kovemmista vauhdeista jolloin tulee helposti kiire, ja jos pyörä tekee yhdenki yllättävän jutun ni ollaan kerrasta kusessa.

Kiitos kattavasta palautteesta! Käytiinkin jo nopeasti varikolla videota läpi, mutta näin kirjoitetussa muodossa on helpompi pureskella useampia asioita.

T2 ulostulo on mennyt paremminkin. Nyt tahtoi järjestään jäädä hieman vaisuksi ja samalla linja ei oikein mennyt ulkoreunaa kohti.

T3 ja T4/5 yhdistelmään hyviä pointteja. Eli neloseen parempi haku ja kaasun nosto, niin saa paremman avauksen paluusuoralle.

Paluusuoran jarru ja T6 oli itselle varsin hankalia aikaisemmin. Nyt sain jo jonkin näköistä linjaa aikaiseksi ja suoran päähän melkein pari kymppiä enemmän nopeutta. Tähän voisi saada kehitystä jo sillä, että tuon aikaisemman suolenkin saisi osumaan paremmin ja sitä kautta suoralle vielä hieman lisää vauhtia.

T7 on vielä varsin haastava, enkä tahdo saada millään järkevää linjaa aikaiseksi. Täytyy hakea sopiva kohta pienelle kevennykselle ja avaukselle.

Hevosenkengän doseeraus hämää kyllä paljon ja en millään tahdo saada siihen lisää vauhtia. Usein tulee sisäkanttari päin, mutta ei vielä koskaan edes yrittänyt mennä leveäksi. Hentosempi jarru kokeiluun.

Kahvila on hankala. Muutaman yrityksen tein hieman suuremmalla nopeudella, mutta silloin tahtoi mennä leveäksi. Täytynee vaan treenailla lisää ja hakea varmuutta.

Olen samaa mieltä tuosta jarrumerkin siirrosta. Mieluummin lähden hieman hennommalla jarrulla etenemään. Kun jarrun jättää myöhäiseksi, niin tahtoo muu tekeminen unohtua ja keskittyy vaan kuolemanpelossa siihen vauhdin tappamiseen. Ensi viikonloppuna vielä pari päivää aikaa hakea onnistumisen tunteita ennen ensimmäisiä jokkiskisoja :)

murmela

Lainaus käyttäjältä: herma - 22.06.20 - klo:10:37
Lainaus käyttäjältä: herma - 21.06.20 - klo:12:05Yritän saada tänään julkaisukelpoista materiaalia etukameralla. Ja koitan kiinnittää huomiota hieman tuohon kaasuhärväämiseen
Harmillisesti oli sunnuntaina miehestä mehut jo kulutettu, enkä saanut yhtään järkevää kierrosta kuvattua. Meni ihan köröttelyksi ja ajolinjojen ja -asennon treenaamiseksi.

Kahvila on hankala. Muutaman yrityksen tein hieman suuremmalla nopeudella, mutta silloin tahtoi mennä leveäksi. Täytynee vaan treenailla lisää ja hakea varmuutta.
Pistä koko setti jakoon vaan, niin siitä näkee miten keskimäärin ajaa.

Kahvilassa voi aluksi ajaa kiinni sen vasemman reunan ennen ekaa taitto, ja taittaa kaarevalla linjalla sisään, ilman että ottaa varsinaisesti kiinni sitä ensimmäisen taiton sisäkanttaretta.
Silloin mopon kulkusuunta on paljon enemmän radan suuntaisesti, jolloin se ulkokanttare ei tule niin jykässä kulmassa silmille.
Jos lisäksi sattuu jotain ylimääräsitä ohjelmaa, niin selvitymistilaa on radan suuntaisesti niin paljon että ulosajon riski on nolla.

Vs jos jättää puoli rataa käyttämättä, ja taittaa liian aikaisin, ja ottaa sen ensimmäisen siäkanttareen kiinni, niin mopo leikkaa saman tien radan yli, ja kuski joutuu tappamaan vauhdin täysin heti.
Ja jos sattuu ylimääräistä ohjelmaa, niin selviytymistilaa ei ole, vaan mopo on saman tien ulos radalta.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

herma

Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.06.20 - klo:12:00
Lainaus käyttäjältä: herma - 22.06.20 - klo:10:37
Lainaus käyttäjältä: herma - 21.06.20 - klo:12:05Yritän saada tänään julkaisukelpoista materiaalia etukameralla. Ja koitan kiinnittää huomiota hieman tuohon kaasuhärväämiseen
Harmillisesti oli sunnuntaina miehestä mehut jo kulutettu, enkä saanut yhtään järkevää kierrosta kuvattua. Meni ihan köröttelyksi ja ajolinjojen ja -asennon treenaamiseksi.

Kahvila on hankala. Muutaman yrityksen tein hieman suuremmalla nopeudella, mutta silloin tahtoi mennä leveäksi. Täytynee vaan treenailla lisää ja hakea varmuutta.
Pistä koko setti jakoon vaan, niin siitä näkee miten keskimäärin ajaa.

Kahvilassa voi aluksi ajaa kiinni sen vasemman reunan ennen ekaa taitto, ja taittaa kaarevalla linjalla sisään, ilman että ottaa varsinaisesti kiinni sitä ensimmäisen taiton sisäkanttaretta.
Silloin mopon kulkusuunta on paljon enemmän radan suuntaisesti, jolloin se ulkokanttare ei tule niin jykässä kulmassa silmille.
Jos lisäksi sattuu jotain ylimääräsitä ohjelmaa, niin selvitymistilaa on radan suuntaisesti niin paljon että ulosajon riski on nolla.

Vs jos jättää puoli rataa käyttämättä, ja taittaa liian aikaisin, ja ottaa sen ensimmäisen siäkanttareen kiinni, niin mopo leikkaa saman tien radan yli, ja kuski joutuu tappamaan vauhdin täysin heti.
Ja jos sattuu ylimääräistä ohjelmaa, niin selviytymistilaa ei ole, vaan mopo on saman tien ulos radalta.

Täytyy perkata kamera läpi ja kaivella joku edustava setti etukamerasta.

Hyvä vinkki kahvilaan! Voisin kokeilla hakea linjaa lähempää vasenta reunaa tuohon kahvilan alkuun. Toki kisaa ajatellen voi olla parempi tuo sisäoven kiinnipitäminen.

herma

Lainaus käyttäjältä: herma - 22.06.20 - klo:13:08
Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.06.20 - klo:12:00
Lainaus käyttäjältä: herma - 22.06.20 - klo:10:37
Lainaus käyttäjältä: herma - 21.06.20 - klo:12:05Yritän saada tänään julkaisukelpoista materiaalia etukameralla. Ja koitan kiinnittää huomiota hieman tuohon kaasuhärväämiseen
Harmillisesti oli sunnuntaina miehestä mehut jo kulutettu, enkä saanut yhtään järkevää kierrosta kuvattua. Meni ihan köröttelyksi ja ajolinjojen ja -asennon treenaamiseksi.

Kahvila on hankala. Muutaman yrityksen tein hieman suuremmalla nopeudella, mutta silloin tahtoi mennä leveäksi. Täytynee vaan treenailla lisää ja hakea varmuutta.
Pistä koko setti jakoon vaan, niin siitä näkee miten keskimäärin ajaa.

Kahvilassa voi aluksi ajaa kiinni sen vasemman reunan ennen ekaa taitto, ja taittaa kaarevalla linjalla sisään, ilman että ottaa varsinaisesti kiinni sitä ensimmäisen taiton sisäkanttaretta.
Silloin mopon kulkusuunta on paljon enemmän radan suuntaisesti, jolloin se ulkokanttare ei tule niin jykässä kulmassa silmille.
Jos lisäksi sattuu jotain ylimääräsitä ohjelmaa, niin selvitymistilaa on radan suuntaisesti niin paljon että ulosajon riski on nolla.

Vs jos jättää puoli rataa käyttämättä, ja taittaa liian aikaisin, ja ottaa sen ensimmäisen siäkanttareen kiinni, niin mopo leikkaa saman tien radan yli, ja kuski joutuu tappamaan vauhdin täysin heti.
Ja jos sattuu ylimääräistä ohjelmaa, niin selviytymistilaa ei ole, vaan mopo on saman tien ulos radalta.

Täytyy perkata kamera läpi ja kaivella joku edustava setti etukamerasta.

Hyvä vinkki kahvilaan! Voisin kokeilla hakea linjaa lähempää vasenta reunaa tuohon kahvilan alkuun. Toki kisaa ajatellen voi olla parempi tuo sisäoven kiinnipitäminen.

Ei vieläkään etukamerasta, mutta takakamera asennettuna ihan katteen päähän. Yritin lopussa lähteä hieman nopeamman kaverin kyytiin, mutta väsyneenä harkintakyky petti ja haikkari oli aika lähellä.

https://youtu.be/gYt0QaMX6hE

Powered by EzPortal