Rata - ajo koulutusta

Aloittaja mototollo, 05.04.12 - klo:16:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mototollo

05.04.12 - klo:16:07 Viimeisin muokkaus: 05.04.12 - klo:16:10 käyttäjältä mototollo
Penna Racing järjestää rata - ajokoulutusta Botniaringillä 10.05.2012 . Tarjolla on kolme ryhmää , nopea , keski ja hidas ryhmät . Ryhmän max koko 10 henk. Tapahtuma kestää
10.00 - 18.00 , aikatalu ilmoittautuneille tarkempi . Päivän hinta on 130.00 € sis. ruuan ja kahvit . Kouluttajina mm. Sami Penna . Ilmoittautumiset joko sähköpostilla : ilkka.ponnia@elisanet.fi tai puh. 0400-642830 . Ilmoittautuminen on sitova . Tervetuloa !Ps. Joka ryhmästä arvotaan kaksi onnellista , jotka pääsevät/joutuvat Samin kyytiin kaksipäällä pyörällä !

app

06.04.12 - klo:09:34 #1 Viimeisin muokkaus: 10.04.12 - klo:11:01 käyttäjältä app
Ilmottauduin äsken tänne. Spenna on hyvä kouluttaja, niin kuin muutkin joihin olen törmännyt, joten suositelen. Eikä ole hinnalla pilattu tämä.

jarska

Myöskin mukana, tätä ei voi jättää väliin!

Wper

Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

carbon

Voin mää koittaa..

mototollo

Vielä on tilaa kaikissa ryhmissä  welcome_1

jarska

Lisää jengiä mukaan vaan tännekkin...Sami takoo meistä nopeita! airrev_1
Toivottavasti pääsen Samin kyydille, maestro saa opetella jarruttaan takasella, keula tuskin koskettaa maata. reps_1

app

Saan mopon ajoissa näillä näkymin, ja olen mukaana. Keskiviikkona Ahvenistolle ensin, ja sieltä kurvaan, eikun jurvaan. Kurrritusta muutaman kympin lisähintaan ei kannata missata.
Jarskalle hommataan vihreä Hayabusa, ja Arto Nygwist tulee puikkoihin. Pikku simassa.

Fasu

Lainaus käyttäjältä: app - 04.05.12 - klo:00:13
Saan mopon ajoissa näillä näkymin, ja olen mukaana. Keskiviikkona Ahvenistolle ensin, ja sieltä kurvaan, eikun jurvaan. Kurrritusta muutaman kympin lisähintaan ei kannata missata.
Jarskalle hommataan vihreä Hayabusa, ja Arto Nygwist tulee puikkoihin. Pikku simassa.

reps_1 reps_1 reps_1
VV

Wper

joudun skipata tän päivän, ku en saanut järkättyä kuljetusta. Ja oma kärry vielä vaiheessa. Nyt tiistaina olis kuitenkin tarkoitus miuQ:n kans käydä jurvassa ajamassa
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

jarska

Esikoulutuspäivä takana, ilma oli vähintäänkin kohtuullinen, aamusta paistoi aurinko ja tonne viiteen saakka puolipilvistä...kunnes vettä rupes tulemaan.
Mut ei haitannut enää, sai ajaa kyllikseen hyvässä kelissä ja opetella uutta.
Saas nähdä miten huomenna käy, toivotaan että edes muutaman setin pääsis vetään.

Tämän päivän tärkein tavoite saavutettu...pesin Carbon-sedän RR:n 0,5 sekunnilla, tästä on hyvä jatkaa. hesse_yahoo :D

jarska

11.05.12 - klo:07:02 #11 Viimeisin muokkaus: 11.05.12 - klo:07:07 käyttäjältä jarska
Varsinainen koulutuspäivä meni sitten ajojen osalta reisille, odottelin vielä kolmeen saakka josko rata kuivais ja aurinko ilmestys, mutta ei tullut kuin lisää vettä, joten kotiin.
Sami veti kuitenkin teoriaosuutta päivällä ja siinä tuli esille monta hyvää pointtia.
Harvoin sitä pääsee ratakoulutukseen, jossa jopa spiritismin kautta otetaan esimerkkejä. :D

Harmi niiden kohdalla, jotka tuli vasta torstaina, mut keskiviikon osalta opittua...
ajolinjat edelleen päin peetä, liian aikaisin sisään ja sitäkautta kanttari tulee silmille.
Jarrutukset alkaa ja loppuu väärässä kohdin, avaukset liian lepsuja, nämä siis alkuun.

Mä tykkään kovasti Samin tavasta kouluttaa, hän ajaa jokaisen perässä ja edellä, opettaa linjoja, korjaa virheitä matkan varrella ja varikolla, tulee aina luottavainen olo kun ajaa perässä, uskaltaa paremmin ja taatusti kovempaa. airrev_1
Taitaa se toimia naisiinkin, vielä paremmin jopa...HooPeen vaimolla oikeen ääni vapisi kun hän mulle kertoi...O..Oo...o.n tuossa Samin perässä sitten luontevaa ajella...ei mun ukon perässä mitään opi, mut annas olla kun Sami vetää...enkä ihmettele, jotain hyviä energioita siitä miehestä lähtee, jopa heteroillekki. :D

Siis niinkin yksinkertainen asia mulla kuin jarrutus, uskalsin jo tulla kovaa mutkaan, rajua jarrutusta...mutta mutta, heti suoran loputtua jarru irti ja sitten taitto mutkaan.
Ja tietty korjausta, ensin kova jarrutus ja jarrua löysäten... apeksiin saakka jarrulla...huh, tuo tuntui hankalalta ja tuntuu vieläkin, mut alkoi jo vähän oppimaan ja ei niin pelottanut et etunen lähtee alta.
Toki vauhdit putoo kun on tottunut irrottaan jarrun aiemmin, nyt meni alkuun taluttamiseksi mutkassa, kun "uudella" tyylillä loppui vauhti kesken.
Pyörä kääntyi kyllä huomattavasti ketterämmin kun keula pysyi jotakuinkin alhaalla.
Harmitti kun ei päässyt tuota harjotteleen seuraavana päivänä.
Tämä vaan yks esimerkki, toki monessa kohtaa on korjattavaa, mut tuo jarrutus oli taas oikee ahaa-elämys kun edes vähän ymmärsi miten.

Kokonaisuudessaan opettavainen reissu kaikin puolin ja jäi hyvät fiilikset.
Isot kiitokset Samille, Mototollolle, HooPeelle ja morsiammelle, palvelu oli hyvää ja seura parasta A-ryhmää. shakehands_1


Ps. Carbonin ottamia videoita tulee näkösälle parit, kunhan ehdin lataamaan.
     Ja myöskin joitain Hoopeen anopin?... ottamia kuvia galleriaan, suuret kiitokset kun viitsit räpsiä. shakehands_1

jarska

Tässäpä ensimmäinen pätkä ja kauheiden selitysten kera, tottakai... :D

eli tuossa ei ollut vielä "jarrukoulutus" alkanut ja kyllä näkyy, ihme lipsuttelua kaffasta ja missä sattuu.
Ja kun tulin edelliseltä setiltä, luulin viihtyväni varikolla vain hetken, enkä laittanut lämppäreitä.
Siinä menikin jotain puoli tuntia, aloitin varovasti ja het lipsahti takanen hieman pääsuoran jälkeisessä oikeessa.
Varovasti mennään ja mielestäni olen saanut hippasen ajoasentoani korjattua, kiitos Teemun vinkin, et persettä ei niin paljoa sivulle, joten roppakin vähemmän "kierossa".
Vasurille käännettäessä väännän ihmeellisesti päätäni vinoon, näyttää kummalliselle...noh, yritetään korjata tuotakin.

Toinen pointti...viimeksi Kemoralla kyseinen kuvaaja ei pysynyt perässä, joten senkin vuoksi hissutellaan. reps_1

Botniaring ratakoulutus

jarska

11.05.12 - klo:12:52 #13 Viimeisin muokkaus: 11.05.12 - klo:12:58 käyttäjältä jarska
Seuraava pätkä, Sami ja Carbon.
Huomatkaa...otin pariskunnan melkeen kierroksella kiinni ja olin juuri lopussa ohittamassa kun Carbon käänsi varikolle, pyh mitä kuskeja... :P  :D :-*

Carbonilla iski näyttämisen halu kun Sami läks välillä taakse, oli muutes lähellä mennä ulos. innocent_1

Botniaring Sami ja Carbon

jarska

Viimeinen pätkä, Carbon ja HooPee.

Pahoittelen videon alussa esiintyvää, melko yleistäkin näin keväisin...Pemarin rykimä-moodia, eli Race-moodia.
Korskuu, röhii, kurnuttaa eikä vedä...vaatii varikolla käynnin, kopakan tyttöpyörän näkemisen, moodin vaihdon slicksille, virran katkaisun ja taas mennään...
en jaksanut alkaa editoimaan.

Carbon ja HooPee

Powered by EzPortal