Nämä Motoparkin about 300km/h nopeudet on ihan puhdasta legendaa. Mittari voi sen näyttää mutta ei todellakaan ole todellinen nopeus.
Oma paras on siellä karvan päälle 260km/h ja yhden SM-sarjaa ajavan kuskin paras ollu muistaakseni 265 tai 266 ja kaverin enkka on siellä 1.26 alkuinen. Itse uskon että joku aivan huippukuski voi päästä lähemmäs 280 jos kaikki menee nappiin mutta ne 300 lukemat on ihan viihdykettä tai sitten tosiaan mittarinopeuksia.
Jos joku osoittaa esim. RaceChronon logista toisin niin myönnän mielelläni olleeni väärässä.
Teemu
Huomasin ihan muuta asiaa etsiessä tämän, niin aloin muistelee aikoja hyviä...
En muista miten joskus mp-tuen alkuaikoina Båmberi-nimim. henkilö sai turbo R1 -00 laukkaamaan, mutta per*****n kovaa se meni, mokomakin suhistin. Silloin ei tainna vaan olla gps kikkuroita, vuosi taisi olla jotain 2001-2004 tms. Itse hyvä jos sai imurintorvi-kawan kulkee sen 200 niin ihme oli
Pistetään mittarinopeudesta sen verran, että mulla on speedohealerilla kalibroitu mittari ja tallentaa vielä huiput. Kalibroitu gps:llä näyttään suoralla tasan 200km/h oikein. Motoparkista tuo tallensi 268km/h kutosella ja gps näytti vastaavasti 247km/h. Mopo suunnilleen suorassa ennen jarrua, joten tosta sais luistoa sen 7,5%. Nopeille radoille kun lasketaan välityksiä, niin toi luisto kannattaa ihan oikeasti huomioida. Mulla loppuu tuolla välitykset kesken tällä hetkellä, jos vaan saan vielä vähän parannettua tota suoran ajoa.
Vaikka olen noihin SM-kärkikuskeihin verrattuna melko töppöräpylä ajamaan, en jaksa uskoa että tuonne millään yli 50km/h saavat eroa aikaiseksi, sellasen 20-30km/h kuten muuallakin.