Mp-Radan ratapäivä Kemora 20.6.2012

Aloittaja jarska, 02.02.12 - klo:14:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jarska

Lainaus käyttäjältä: app - 13.02.12 - klo:23:08
Lainaus käyttäjältä: jarska - 13.02.12 - klo:20:10

Äläs app nuolaise ennenkuin tipahtaa, sentäs mun kotirata ja sun heikoin lenkki. ;)

Laitoinkin tuon pelkästään  kapulahuumorin merkeissä. Nyt mä heitän sulle villin arvauksen: Jos laitat ensin ne Brid.. alle keväällä, ajat ne loppuun, ja sitten laitat ne Dunlopin 7712 takanen, ja hiukan pehmeämpi etugummi, niin 1,5-2.0 s. lähtee ajasta pois. Eikä perä lipsu!

Juujuu, taidan piruuttanikin säästellä Bridget Kemoraan ja ottaa samat sekunnit poijes. :P

app

No niin. Koska olen sinua 2 s. perässä, ja väitän 7712:n olevan saman verran pitävämpi, kuin tiiliskivi :P, niin meidän vauhti pitäisi olla ekana päivänä 1:1.

Wper

tervehdys! Tuota lanssia kun joku kyseli, niin piruttani kysyin hintaa, niin spr ambulanssi ja päivystys ratapäivälle maksais 150rahaa.
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

Birke

Lainaus käyttäjältä: hogs - 15.02.12 - klo:20:15
tervehdys! Tuota lanssia kun joku kyseli, niin piruttani kysyin hintaa, niin spr ambulanssi ja päivystys ratapäivälle maksais 150rahaa.
No jos ei tuon kalliimpi ole, niin ehdottomasti kannattaisi ottaa. Ei paljoa tule lisähintaa ratapäivälle per nenä.

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Birke - 15.02.12 - klo:20:52
Lainaus käyttäjältä: hogs - 15.02.12 - klo:20:15
tervehdys! Tuota lanssia kun joku kyseli, niin piruttani kysyin hintaa, niin spr ambulanssi ja päivystys ratapäivälle maksais 150rahaa.
No jos ei tuon kalliimpi ole, niin ehdottomasti kannattaisi ottaa. Ei paljoa tule lisähintaa ratapäivälle per nenä.
Tostapa tulikin mieleen, jotta kuinka kaukana ne päivystelee normaalisti? Vapaissa harjoituksissa on joskus tullu käytyä, enkä ajatellu koko asiaa. Nyt on vähän mielessä.

Wper

vetelissä on lähin ambulanssi ja jos ei satu olemaan muussa ajossa, niin sen saapuminen paikalle kestää varmaan n.15min. seuraavat lähimmät on kaustisella ja perhossa. ja niiden ajoaika varmaan puoli tuntia.. ja jos oikeasti jotain päivän aikana sattuis niin siltä varalta toi ois kyllä aika pieni hinta siitä että lanssi olis paikalla. ja hyvähän olis saada pari lippumiestäkin radalle.  bowdown_1
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

jarska

Lainaus käyttäjältä: Birke - 15.02.12 - klo:20:52
Lainaus käyttäjältä: hogs - 15.02.12 - klo:20:15
tervehdys! Tuota lanssia kun joku kyseli, niin piruttani kysyin hintaa, niin spr ambulanssi ja päivystys ratapäivälle maksais 150rahaa.
No jos ei tuon kalliimpi ole, niin ehdottomasti kannattaisi ottaa. Ei paljoa tule lisähintaa ratapäivälle per nenä.

Oottakees kun tuo meidän ratavastaava Carbon pääsee linjoille ja kertoileen, hänkin kyseli hintoja ja oli muistaakseni paljon kalliimpia.

carbon

Lainaus käyttäjältä: jarska - 15.02.12 - klo:21:35
Lainaus käyttäjältä: Birke - 15.02.12 - klo:20:52
Lainaus käyttäjältä: hogs - 15.02.12 - klo:20:15
tervehdys! Tuota lanssia kun joku kyseli, niin piruttani kysyin hintaa, niin spr ambulanssi ja päivystys ratapäivälle maksais 150rahaa.
No jos ei tuon kalliimpi ole, niin ehdottomasti kannattaisi ottaa. Ei paljoa tule lisähintaa ratapäivälle per nenä.

Oottakees kun tuo meidän ratavastaava Carbon pääsee linjoille ja kertoileen, hänkin kyseli hintoja ja oli muistaakseni paljon kalliimpia.

" Ratavastaava " ass_1, no joo. Varmasti on ko radalla ollut monia hyviä lansseja. Ja ehkä vähemmän hyviä.? Jurvassa meillä oli muutama vuosi sitten joku lanssi, kun halvalla sai.
Onnettomuus tapahtui, sairaskohtaus ja kuski tietty juuri silloin polvi maassa. Siinä lanssissa ei ollut kuin vähän hessuhopo laastaria. Sitten soitettiin oikea lanssi paikalle.
Spr lanssi Vetelin seudulla voi olla tosi hyvä, otan selvää.
Kysyin pari päivää sitten yrittäjä-lanssia vimpan päälle. 2 henk + auto 60e/h. Meillä on rata-aikaa 10h. Ehkä pari viimeistä hoota vois jättää pois, eli esim 8h x 60e/h=480e! (vkl 80e/h)
Eiköhän sinne jotain keksitä. Meidän pitää keksiä joku eräpäivä ratamaksuun, esim kk ennen. Ei pääse sitten luistamaan vaikka lunta tulis. Silloin näkee suurinpiirtein kuinka paljon on tulossa.
Sekin on vielä selvityksessä mikä on lanssien päivystystilanne silloin arkena kun siellä ollaan. Kuinka kauan soitosta keskimäärin ottaa kun apu on paikalla.
Kaikki ylim minuutit on tietty pitkiä...! Palaan asiaan.

Org, Mptuki ym isommat, viisammat ja vanhemmat ovat noita ratajuttuja paljon järjestäneet, kymmeniä ratapäiviä kaudessa. Sinne on kuskien kiva mennä kun kaikki on hoidettu niin kuin pitääkin.
Organisaatiot ovat tarpeeksi isoja ja vapaehtoista porukkaa ehkä löytyy. Täälläkin uudella forumilla on monia ketkä osaisivat kertoa enemmänkin miten noita vedetään.
Ei ole vielä edes kysytty vapaaehtoisia tai muuten osaajia tähän forumiin esim radalle mukaan. Jarskan kanssa ollaan juteltu lippumiehistä ym.
Me ei haluta niitä olla, mekin olemme vain taviskuskeja jotka haluavat vain ajamaan.
Rakentavia ehdotuksia tai jos jollain on hyvää tietoa ko asioista, voi laittaa tänne jatkoksi tai mulle yv.
Siitä sitten tulee Mpradan näköinen ratajuttu...
Voin mää koittaa..

Wper

tuo hinta minkä kysyin niin oli kokkolan spr lanssi + 2henkilöä. tottakai pitää tietää, että onko niillä muuta kun sitä laastaria mukana siellä autossa. sitä voi ottaa kyllä jokainen mukaan  :D
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: Birke - 15.02.12 - klo:20:52
No jos ei tuon kalliimpi ole, niin ehdottomasti kannattaisi ottaa. Ei paljoa tule lisähintaa ratapäivälle per nenä.

Ja tuo ei taida olla enää kiinni edes vapaasta halusta vaan uudet säännöt vaativat tapahtumanjärjestäjältä tietyn turvallisuustason saavuttamista ja siihen kuuluu ajoharjoittelupäivillä päivystävä ambulanssi + 2 ammattilaista. Kemoran suunnalta Marko kyllä lähettää hyvissä ajoin tuosta tiedotteen radan varanneille.

Olen itse ollut vieressä ihmettelemässä tyttöä joka meinasi kuolla käsiin Motoparkissa yliajon jälkeen ja Kemoralla annoin viime kesänä elvytystä tuloksetta kilpakumppanilleni. Se on yllättävän pitkä aika tuo 30 minuuttia odotella ammattiapua, joten väärä paikka säästää on tuo. Jos päivän pituus on 10 tuntia ja treenaajia on 60, niin kustannus on luokkaa 10 euroa per naamari. Renkaisiin menee päivässä 10-30 kertaa enemmän rahaa, vikkelämmillä kavereilla 100 x enemmän, joten kannattaa suhteuttaa kustannukset. Tämä on kuitenkin moottoriurheilua ja se tuppaa oletusarvoisesti olemaan kallista.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Birke

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 16.02.12 - klo:10:34
Lainaus käyttäjältä: Birke - 15.02.12 - klo:20:52
No jos ei tuon kalliimpi ole, niin ehdottomasti kannattaisi ottaa. Ei paljoa tule lisähintaa ratapäivälle per nenä.

Ja tuo ei taida olla enää kiinni edes vapaasta halusta vaan uudet säännöt vaativat tapahtumanjärjestäjältä tietyn turvallisuustason saavuttamista ja siihen kuuluu ajoharjoittelupäivillä päivystävä ambulanssi + 2 ammattilaista. Kemoran suunnalta Marko kyllä lähettää hyvissä ajoin tuosta tiedotteen radan varanneille.

Olen itse ollut vieressä ihmettelemässä tyttöä joka meinasi kuolla käsiin Motoparkissa yliajon jälkeen ja Kemoralla annoin viime kesänä elvytystä tuloksetta kilpakumppanilleni. Se on yllättävän pitkä aika tuo 30 minuuttia odotella ammattiapua, joten väärä paikka säästää on tuo. Jos päivän pituus on 10 tuntia ja treenaajia on 60, niin kustannus on luokkaa 10 euroa per naamari. Renkaisiin menee päivässä 10-30 kertaa enemmän rahaa, vikkelämmillä kavereilla 100 x enemmän, joten kannattaa suhteuttaa kustannukset. Tämä on kuitenkin moottoriurheilua ja se tuppaa oletusarvoisesti olemaan kallista.
Samaa mieltä Jukan kanssa, väärästä päästä säästetään jos turvallisuustasosta lähdetään tinkimään. Ratapäivän hintaan tulevat lisäeurot ei paljon kirpaise siinä vaiheessa, kun tilanne on päällä.

jarska

16.02.12 - klo:12:09 #26 Viimeisin muokkaus: 16.02.12 - klo:12:41 käyttäjältä jarska
Asiaa puhutte, ei lähdetä tinkimään turvallisuudesta ja lanssi otetaan mukaan radalle, kysellään tarjouksia.
Carbon tätä mulle jo heti kärkeen opasti, mun vika kun en heti ottanut huomioon, ollaan vaan noilla eri foorumeiden ratapäivillä oltu ilman niin... :-[

Hyvä kun tuli puheeksi. shakehands_1


Edit: ainiin, unohtui...mitäs jos kilpailevien ambulanssien "miehistöön" kuuluis lyhkäsissä valkoisissa puvuissa ja ylänappi avoinna olevia neitokaisia, jotka mittailis joutoajalla vaikkapa pulsseja varikolla, saaks tämmönen olla hippasen kalliimpiki vai otetaanko ihan vaan tavallinen ja toimiva varustus. :D

jos sallitte pienen kevennyksen aiheeseen...

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 16.02.12 - klo:10:34

Ja tuo ei taida olla enää kiinni edes vapaasta halusta vaan uudet säännöt vaativat tapahtumanjärjestäjältä tietyn turvallisuustason saavuttamista ja siihen kuuluu ajoharjoittelupäivillä päivystävä ambulanssi + 2 ammattilaista. Kemoran suunnalta Marko kyllä lähettää hyvissä ajoin tuosta tiedotteen radan varanneille.

Hyvässä hengessä kysyn: mihin/kenen sääntöihin viittaat ?

Birke

16.02.12 - klo:13:43 #28 Viimeisin muokkaus: 16.02.12 - klo:13:46 käyttäjältä Birke
Lainaa
Edit: ainiin, unohtui...mitäs jos kilpailevien ambulanssien "miehistöön" kuuluis lyhkäsissä valkoisissa puvuissa ja ylänappi avoinna olevia neitokaisia, jotka mittailis joutoajalla vaikkapa pulsseja varikolla, saaks tämmönen olla hippasen kalliimpiki vai otetaanko ihan vaan tavallinen ja toimiva varustus. :D

jos sallitte pienen kevennyksen aiheeseen...
Kyllä vain, minulta saa aina tulla mittaaman painumat  :)

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 16.02.12 - klo:12:41
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 16.02.12 - klo:10:34

Ja tuo ei taida olla enää kiinni edes vapaasta halusta vaan uudet säännöt vaativat tapahtumanjärjestäjältä tietyn turvallisuustason saavuttamista ja siihen kuuluu ajoharjoittelupäivillä päivystävä ambulanssi + 2 ammattilaista. Kemoran suunnalta Marko kyllä lähettää hyvissä ajoin tuosta tiedotteen radan varanneille.

Hyvässä hengessä kysyn: mihin/kenen sääntöihin viittaat ?

Olettaisin Jukan puhuvan Kemoran uudistuneesta turvatasopäätöksestä. Lisätietoa saanee Kemoran henkilökunnalta.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Powered by EzPortal