Uudet viestit

MP-Ratatori

Power commander V


Hinta: 80.00 EUR
Päiväys: 12/10/2020
Kommentit (0)
Gsxr k7-8 kuitukatteet ja tappisarja

Päiväys: 03/09/2020
Kommentit (0)
GSX-R 600/750 08-10 osia

Päiväys: 30/08/2020
Kommentit (0)
Renkaanvaihtokone ja tasapainoituslaite


Hinta: 180.00 EUR
Päiväys: 25/08/2020
Kommentit (0)
M: Käytetyt Dunlop KR108 MS2 ja KR106 MS4


Hinta: 90.00 EUR
Päiväys: 07/08/2020
Kommentit (0)
Sadekelin renkaat

Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
O:Yamaha R6 kilvellinen runko

Päiväys: 11/06/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Ratahistoriaa  (Luettu 102048 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 56
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:03.10.20 - klo:18:20
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Ratahistoriaa
« Vastaus #135 : 27.05.14 - klo:10:44 »
Ai niin, ikää 46v...

Kisailun aloittaminen näköjään nuorentaa.

Poissa ville45

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 5
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Maalis 2012
  • Viestejä: 8
  • Paikkakunta: Tre / Jkl
  • Paikalla:21.01.19 - klo:19:07
  • r6r
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 29
Vs: Ratahistoriaa
« Vastaus #136 : 27.07.14 - klo:19:22 »
Loruillaampas hieman omasta hairahtumisesta ratailun pariin. 

Eli myöhään syksyllä 2011 tuli ostettua ensimmäinen pyörä, 954rr honda, jota ropattiin talvi ja ensimmäiset varsinaiset ajot keväällä 2012. Honda vaihtui aika pian 10ärrään, jolla sinä vuonna tuli käytyä kerran radalla Ahvenistolla tuen päivillä. Ajamisesta radalla ei ollut mitään hajua ja meno oli sen mukaista, tunne oli, että mennään aivan limitillä korva maassa kunnes joku paineli touring jammulla laukut raapien ulkokautta ohi...

Seuraavana kesänä tuli kawalla käytyä muutamalla ratapäivällä ja pieni ratakärpäsen purema ilmeisesti saatua. Tälle kaudelle kawa vaihtui vakioon r6:seen josta käänsin vaihdekaavion ja tällä mennään edelleen. Pienellä (opiskelija)budjetilla tulee harrasteltua ja kesät vietettyä Sastamalassa, joten Alastaroa lähinnä on jauhettu. Botnialle ja kemoralle on tarkoitus päästä vielä tälle kaudelle kokeilemaan.

Keväällä kusianen tuntui hieman oudolta 10ärrän jälkeen eikä tuntunut sopivan käteen mitenkään, ajat taisi olla luokkaa 1.43 Alastarossa. Pikkuhiljaa mopo on tullut tutummaksi ja tänään orgin päivillä tuli ennätykseksi 1.30.61 ja optimi painui 1.28 puolelle, johon olen ihan tyytyväinen kun kauden tavoitteeksi asetin, että jos alle 35 menisi :)

Nyt suunnitelmissa on joku kilvetön mopo tai ainakin lämppärit olis saatava niin ei tarvitsisi renkaita lämmitellä aina paria kierrosta. 
Niin ja kuskilla on mittarissa 23v, saa morjestella varikolla jos tunnistaa.  ;)
 

Poissa exhaust

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 1
  • Liittynyt: Joulu 2013
  • Viestejä: 19
  • Paikkakunta: Tuusula
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:07.10.19 - klo:21:41
  • R1 -08
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 27
Vs: Ratahistoriaa
« Vastaus #137 : 27.07.14 - klo:23:08 »
Loruillaampas hieman omasta hairahtumisesta ratailun pariin.
Jumaliste muistan kuin eilisen päivän kun 24.5.2014 Alastarolla diskuteerattiin niitä 1.4x aikoja mitä näytöllä pyöri. Parissa kuukaudessa 10 sekunnin parannus, eikä siellä Alastarolla montaa kymmentä ratapäivää varmaan ole ollut. Ite lähdin palmasin kautta aikalisälle muttei voi olla kuin riemuissaan hengessä mukana teikäläisen kehityksestä airrev_1

Poissa Mattirk

  • **
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Maalis 2013
  • Viestejä: 68
  • Ikä: 40
  • Paikkakunta: Nummela
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:25.02.20 - klo:00:32
  • S1000RR -10 & S1000XR -15
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 2
Vs: Ratahistoriaa
« Vastaus #138 : 27.07.14 - klo:23:49 »
Lätistään nyt sitten tännekkin jotain. Oma 2-pyöräisten historia alkaa syyskuusta 5 vuotta sitten. Pari kaveria oli menossa ajamaan A-kortit ja ex-tempore menin mukaan kolmenkympin kriisissä. Olin mä varmaan kaks kertaa teininä ajanut mopolla ja ollut kaverin piikin kyydissä. Kirjain tuli korttiin suht helpolla ja alle ylivuotinen uusi FZ1-S abs. Tuolla kikottimella ajoin syksyyn 2012 jolloin hukkasin sen pois kun alkoi olla 3v/50 tkm taulussa. Tuntui että vois pitää taukoa ja tehdä jotain muuta kuin tuhlata penninsä mopoiluun. Ihme kyllä en onnistunut aiheuttamaan itselleni tai muillekaan mitään tuhoa tuolla vehkeellä, kai sitä oli jo vanha ja viisas. Btw, tuosta fasusta ei kyllä laadullisesti jäänyt mitään moitittavaa, pomminvarma laite.

No sen nyt tietää taas miten siinä kävi, maaliskuussa -13 selailin kesken työpäivän huvikseni nettimotoa, kun silmiin osui nykyinen ajokki, oli juuri tullut myyntiin. Valehtelin itselleni että tämä on nyt hirmu halpa ja vähän ajettu yms. Lopputulemana soitin tunnin päästä myyjälle ja laitteen speksit, historia ja hinta olivat niin kohdillaan että ruokatunnilla lainasin duunikaverilta väliaikaisesti rahat ja sovin kaupat puhelimessa. Hain sen sitten 500 kilsan päästä seuraavana viikonloppuna. Viime vuonna sitten köröttelin kadulla jonkin verran. Mopo siis katukuntoinen S1000RR.

Ratahistoria alkoi käytännössä toukokuussa Orgin ajotaidolla Alastarossa (joskus kolme vuotta sitten pikkaisen Ahvenistolla, en laske tuota oikein rata-ajoksi). Ajotaidon saldona oli oman surkeutensa tajuaminen ja kouluttajilta suositus mennä keskiryhmään kun vikalla setillä jouduin ohittamaan noin 15 kertaa. Hyi saa**na, siellähän kaikki kaatuu.

Heinäkuussa on nyt sitten keretty ajaa Alastaroa 2 * 2 päivää + eilinen, yksi Alastaron päivä on vielä odottelemassa. Toukokuussa radan kiertämiseen meni varmaan ihan alkuun se reilu kaks minuuttia, eilen paras 1.35.8. Kalusto on päivittynyt tässä samalla pikku ostoksilla: kaatumasuojaa mopoon suht reippaasti + pientä alustan säätöä, 1-osainen nahka, racechrono+mokkula, gopro + eilen ekaa kertaa K3:t alla. Ihanan halpaa, taidan elokuun lopussa viedä mopon säilöön ja säästää seuraavat 8 kk.

Ai niin, perheeseen kuulu minä ja mopo ja sohvan alla on villakoiria.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5168
  • Paikalla:tänään kello 00:59
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Ratahistoriaa
« Vastaus #139 : 27.07.14 - klo:23:57 »
Ihanan halpaa, taidan elokuun lopussa viedä mopon säilöön ja säästää seuraavat 8 kk. Ai niin, perheeseen kuulu minä ja mopo ja sohvan alla on villakoiria.
Ei kannata säästää, kannattaa ostaa 150*300 kuomukärry, kunnon lämppärit, pukit, teltta, ja mopon alusta päivittää ratakuosiin. Simppeliä.

Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3298
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:25.10.20 - klo:19:43
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Ratahistoriaa
« Vastaus #140 : 28.07.14 - klo:00:30 »
Ihanan halpaa, taidan elokuun lopussa viedä mopon säilöön ja säästää seuraavat 8 kk. Ai niin, perheeseen kuulu minä ja mopo ja sohvan alla on villakoiria.
Ei kannata säästää, kannattaa ostaa 150*300 kuomukärry, kunnon lämppärit, pukit, teltta, ja mopon alusta päivittää ratakuosiin. Simppeliä.
Turha noin pientä ostaa. 350 pitkään alkaa jo mahtumaan vähän tavaraakin. ;)
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa Mattirk

  • **
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Maalis 2013
  • Viestejä: 68
  • Ikä: 40
  • Paikkakunta: Nummela
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:25.02.20 - klo:00:32
  • S1000RR -10 & S1000XR -15
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 2
Vs: Ratahistoriaa
« Vastaus #141 : 28.07.14 - klo:00:47 »
Mä taidan sinnitellä perhepiirissä pyörivän +20 vuotta vanhan Vihen kanssa. Laakerit siinä alkaa olla taas vaihteeksi vainaat lauantain Alastaron reissun jäljiltä, taitaa mennä koko akseli jo vaihtoon. Jos ostais sen ison kuomukärryn niin siihen kylkeen pitäisi sitten hankkia toinen katospaikka tästä taloyhtiöstä. Kukaan ei varmaan myy omaansa alta neljän tonnin. Tai no voisihan tuon auton heittää kadulle, se on firman vessa niin ihan sama vaikka joku kävelisi ylitse.

Poissa peitsamo

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 4
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Heinä 2014
  • Viestejä: 18
  • Ikä: 47
  • Paikkakunta: Kuopio
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:07.09.16 - klo:11:00
  • Honda CBR1000RR Fireblade
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 13
Vs: Ratahistoriaa
« Vastaus #142 : 29.07.14 - klo:10:52 »
Moikka kaikille
Tämmönen keskenkasvunen reilu 40-kymppinen ukonköriläs päätti aloitella uutta harrastusta.
Hommahan lähti siitä, että kaveri sai tässä alkukesästä houkuteltua mukaan Motoparkiin ja tie oli sitä mukaa lanattu. Nyt on takana vasta muutama ratapäivä, kävinpä ammentamassa oppia ORG.:n Ajotaito II:stakin, joka oli näin noviisin näkökulmasta erittäin hyvä. Varmaan se homma pitää vielä ensi kesänä ottaa uusiksi.
Aiempaa taustaa kaksipyöräisistä moottorilla kulkevista laitteista ei juurikaan ole. Mitä nyt 80-luvun lopulla kavereiden mopot aina rikoin. A-kortti tuli ajettua B-kortin yhteydessä vuonna 91, mutta pyörään en sen kummemmin ollut koskenut, kunnes yhtä äkkiä toissasyksynä oli pakko saada mopo alle. Alkuajatus oli ajella enempi matkahommia, jonka vuoksi tuli hankittua Bemari F800GT. Radallahan sillä ei oikein ollut kiva ajaa, joten tänä kesänä laitteet päivitty valmiiksi rata-ajoon muokattuun Bladeen. Vermeet on nyt hankittuna pukua myöden, vielä se varmaan sen peräkärryn ostattaa, niin ei oo kavereiden kyydityksistä homma kiinni.
Kokemusta on siis vähän, mutta intoa siitäkin edestä. Toivottavasti tänä kesänä kerkeis vielä muutaman ratapäivän ajamaan ja sitten ensi kesänä 10+ päivää lienee realistista. Jos näette radalla/varikolla tuollaisen kilvellisen Repsol Hondan, niin tulkaahan ihmeessä moikkaamaan!!
Calacucco

Poissa bushwack

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 7
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Elo 2014
  • Viestejä: 11
  • Ikä: 40
  • Paikkakunta: Savitaipale
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:24.04.19 - klo:18:01
  • ZX-6RR -05
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 12
Vs: Ratahistoriaa
« Vastaus #143 : 19.08.14 - klo:05:57 »
Moi

Ikää mulla 34 ja mp-hommia harrastanut vuodesta -96.
Keväällä hommasin -07 Superduken ja läksin kaverin kanssa Motoparkkiin päiväksi kurvailemaan.
Päivän aikana totesin, että SDuke on liian kallis kipattavaksi eikä ajoasentokaan tuntunut hyvältä ratailuun.
Siitä pari viikkoa eteenpäin, talliin tuli -05 ZX-6RR, jossa oli jo joitain ratakamppeita kiinni. Kawa on toistaiseksi kilvissä.

Lähiratana toimii Motopark, matkaa kotoa 135km. Edellisen lisäksi tänä kesänä käyty Ahvenistolla. Kymiringiä odotellessa, olisi alle sadan kilsan päässä...

Ratapäiviä takana 7, tavoitteena tulevaisuudessa käydä kaikki Suomen radat läpi ja opetella ajamaan ihan ajatuksen kanssa.
Kilpailullisia tavoitteita ei ole, omien taitojen lisääminen ja kehittäminen riittää toistaiseksi.

Poissa host^

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 1
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Elo 2014
  • Viestejä: 35
  • Ikä: 32
  • Paikkakunta: Laitila
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:23.05.17 - klo:10:45
  • Yamaha r6r -08
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 9
Vs: Ratahistoriaa
« Vastaus #144 : 19.08.14 - klo:21:18 »
Laitetaan täältäkin pientä tarinaa!

Viime kesän ajelin ensimmäisellä omalla moottoripyörällä mallia Honda cbr 600rr. Kilometrejä kertyi oikein iloisesti noin 10tkm, lähinnä mutkateitä ja työmatkaa tuli vedettyä ja hauskaahan se oli! Loppukesästä kaveri kannusti menemään radalle, vaikei sillä itsellä enää omaa mopoa ollutkaan, mutta aikoinaan oli pyörinyt radalla paljonkin.

Sitähän tuli sitten mentyä syyskuun Tuen ratapäiville Alastarolle, pihalla, kuin lumiukko koko touhusta ja oletuksena, että tuo homma on varmaan vähän samankaltaista, kuin mutkapätkien kiertäminen. Totuus oli luonnollisesti hyvinkin toisenlainen. Ajo oli hajannaista ja meni muutenkin yliyrittämisen puolelle oikein kunnolla, varsinkin kun ei ollut mitään käsitystä rata-ajosta ennakkoon. Hitaassa ryhmässä jäi jalkoihin pahasti ja mikäli oikein muistan, kaveri taisi kellottaa reippaasti yli 1:50 aikoja, sen muutaman kierroksen mitä tuli kellotettua.

Kokemus oli kuitenkin oikeinkin positiivinen ja loppupäivästä aloin jopa nauttimaan ajosta. Sitten tuli talvi ja pitkä tauko mopoilusta. Syksyinen ratakokemus herätti paljon tunteita ja intohimoa lajia kohtaan ja odotin jo seuraavaa ratapäivää kuumeisesti, vaikka pitkä talvi oli edessä. Tämän talvitauon aikana tuli plärättyä foorumeita aiheeseen liittyen ja tutustuttua näin teoria-tasolla ratailuun, sen minkä pystyi. Samalla silloiseen mopoon pientä parannusta ja alustan huoltoa, niin, että vekotin on iskussa kevään ratapäiville.

Tulihan se kesä sieltä vihdoinkin ja eikun Alastarolle heti, kun siellä alkoin jotain tapahtua (Alastaro siksi, että satun asumaan tässä aika lähellä). Siitä sitten säännöllisesti vähintään kerran parissa viikossa ratailua tuli harrastettua pitkin kesää ja into senkun kasvoi. Jossakin vaiheessa huomasin, että per**le, en ole moneen kuukauteen ajanut mopolla mitään muuta, kuin koti-alastaro-koti väliä ja yksi Botnia-reissukin tuli tehtyä. Siitä aika nopeasti päätös; myydä kilvellinen pois ja ostaa kilvetön ratamopo. Päätös toteutui aika nopeasti ainakin kilvettömän mopon hankinnan osalta (kilvellistä en ole saanut vieläkään myytyä). Mopona nykyään siis r6r vuosimallia 2008, josta löytyy kaikki ratailuun tarvittavat palikat. Ostin sen sellaiselta kaverilta, joka lopetteli harrastusta ja täten sain mopon lisäksi kaikki tarvittavat oheis-välineet (lämppärit, ajanotto, pukit, varaosia jne)

Muutama ratapäivä takana uuden mopon kanssa ja ajat on lähtenyt tippumaan ihan kivasti. Viime Alastaro viikonlopun parhaaksi jäi 1:32,6 ja olen siihen enemmän, kuin tyytyväinen. Kesän aikana on lähtenyt sellaiset 15-20 sekuntia pois ajasta ihan vaan ajamalla. Mitään tavotteita ei ole ollut. Nykyään pyrin jo vähän keskittymään siihen,mitä tekee ja loputon suohan tämä on ;) Muutama kaverikin on tullut houkuteltua ainakin silloin tällöin mukaan.

Tämä kesä alkaa pian olla paketissa, vaikkakin tarkoitus on vielä radalla käydä, toivotaan, että kelit sen sallii. Ensi kesänä tavoitteena kiertää helvetisti enemmän muita ratoja, ympäri Suomen. Tunnetusti aika ja raha pistää jatkuvasti vastaan tässä harrastuksessa, mutta katsotaan miten tämä lähtee toteutumaan.

Hyviä ajoja kaikille! Vielä on kautta jäljellä ;)

Poissa AKSI

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Elo 2014
  • Viestejä: 12
  • Ikä: 32
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:14.11.17 - klo:18:23
  • cbr 1000rr 05
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 3
Vs: Ratahistoriaa
« Vastaus #145 : 15.09.14 - klo:20:09 »
Ja minäkin.

Itselläni alkoi tuntua kymmenen vuoden sekalaisen katumopoilun ja siinä sivussa kilvettömän stunttipyörän kanssa leikkimisen jälkeen, että jotain uutta ja virkistävää pitää kehitellä. Päätinkin toukokuussa lähteä ahveniston vapaille harjoituksille kokeilemaan, miltä radan kiertäminen tuntuu ja sehän veikin mukanaan sit. Pari päivää ahvenistolla kurvailua ja vinkkien kyselyä muilta mopoporukoilta ja hyvillä fiiliksillä varailemaan loppukesälle ratalippuja.  Alastarolla ensi kertaa muoviluodin hitaaseen ryhmään ja parit setit katsottuani pyysin päästä keskiryhmään, siitä alkoikin sitten ajo maistua ja alastaroa opeteltiinkin tänä kesänä yhteensä 4 päivän verran. Ajat paranivat 1:45 -> 1.29.2 ja kausi taisi päättyä eilen, kun lipsahti takarengas alta alastaron vikassa mutkassa... Vehkeet kuntoon ensi kaudeksi ja rokkenroll!


Poissa DaZuissi

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 1
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Helmi 2015
  • Viestejä: 9
  • Ikä: 37
  • Paikkakunta: Nurmijärvi
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:30.07.15 - klo:15:24
  • GSX-R 750 -99 (kilvetön) GSX-R 1000 -04 (kilvetön)
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 0
Vs: Ratahistoriaa
« Vastaus #146 : 11.02.15 - klo:21:50 »
Terve.

Olikohan vuosi 2002 kun ostin -99 mallisen GSX-R 750 kadulle. Kadulla ajettiin kunnes totesin että poliisin ratamaksu on hieman liian suuri ja palautin kilvet konttorilla. Sitä ennen radalla (lähinnä Alastaro) käyty muutama kerta kokeilemassa.
Nyt säännöllisen epäsäännöllisesti käyty radalla pörräämässä. Alastaron kierrosaika enkka on nyt 1:32.48
Tosiaan viimme vuonna kerkesin radalla käydä yhden kerran. Nyt tuli ostettua MP-messuilta 1-os nahkapuku ja uusi kypärä niin toivottavasti kerkeän useammin.
Pyöränä toimii edelleen sama mopo. Yhden koneremontin sille olen tehnyt mutta muuten ei valittamista.

Tältä pohjalta yritetään harrastaa.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3298
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:25.10.20 - klo:19:43
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Ratahistoriaa
« Vastaus #147 : 13.02.15 - klo:11:45 »
2-pyöräisiä on ollut n. 10 vuotiaasta saakka ja jonkin sortin katumopo 16-vuotiaasta alkaen. Radalle eksyin ekaa kertaa  2008 loppukesästä orgin koulutusryhmään. 2009 tuli kierrettyä muutama päivä lisää ja 2010 huomasin härvääväni radalla melkeinpä enemmän EAK-kouluttajana kuin ajamassa omaa ajoa. 2008-2010 alkukesä tuli pörrättyä Super Dukella, mutta lyhyt kokeilu räärää mopolla aiheutti mopokuumeen ja k7 gixerin hankkimisen. 2011 oli ensimmäinen kesä kun pääsi keskittymään ratailuun tosissaan, mikä näkyikin vauhdissa ihan kivasti. Ensi kesänä olisi tarkoitus jatkaa tuolla lähes vakiolla tonnisella k7:lla ja tiputtaa kierrosennätykset lähelle jokkiksen kärkipään vauhteja. Jos budjetti antaa periksi, pitäisi myös kisaneitsyys käydä menettämässä.

Näin ne hommat vuodessa muuttuu. Kuten moni varmaan on huomannutkin, vaihtui tuo k7 sitten pianon valmistajan Superbike kilpuriin ja sillä tuli tahkottua kai vajaa parikymmentä päivää viime kesänä. Tavoitteista taisi jäädä saavuttamatta 0,5-1s per rata ja kisaneitsyys on vieläkin menettämättä. Iloisena yllätyksenä tuli käytyä myös ekaa kertaa ulkomailla ajamassa kun eksyin neljäksi päiväksi Gotlandringille. Lisäksi tuli vedettyä ekaa kertaa myös rata-ajoon painottuvia kursseja perus EAK-kouluttelun lisäksi. Ensi kesänä olisi tarkoitus ajaa sen mitä lompakko järkevästi antaa myöten ja parantaa tai ainakin säilyttää nykyinen taso. Siinä ohessa sitten voisi ehkä vetää muutaman ratakurssin jos intoa ja aikaa riittää.
Kaikkee sitä on tullu suunniteltuakin, eli laitetaas vähän päivitystä miten hommat oikeesti meni kun täällä foorumilla on muuten niin hiljasta:
Tuona kesänähän (2013) venytettiin näppärästi budjettia ajamalla kaverilta lainattu ceebra apparan kaiteisiin aika huolella heti toukukuussa. Pakkohan se oli ostaa pois ja sen rahottamiseksi joutu sitten myymään ton Rytkösen (harmittaa vähän vieläkin, mutta meni sentäs nopeelle kaverille). Siinä Hondan raadon niputtamisessakin oli jokunen vastoinkäyminen (älkää tilatko osia jenkeistä), joten siitäkään ei tullu ajopyörää loppukesälle. Tuohon päälle touko-kesäkuulla 6 viikkoa duunreissussa ulkomailla, joten kesän ajot jäi kahteen puolikkaaseen päivään Alastarossa ja yhteen tai kahteen koulutuskeikkaan.

Tammikuussa 2014 oli sitten vihdoin sekä budjetti, että Honda taas nipussa. Alunperin oli tarkotus tehä tuosta kilvellisestä Hondasta itelle ratapeli, mutta pikanen laskutoimitus osotti sen aika kalliiksi operaatioksi, joten myyntiinhän se meni. Rojektista jäi ceebran osia melkonen määrä, ja kun tutulla oli kilvetön samanlainen myynnissä kohtuu hinnalla, ei ollut vaikea päätös ostaa tuo nykynen mopo (CBR600RR).

Viime kesä (2014) tuli sitten suhattua tuolla CBR600RR:llä ja jossain sillä jo pääs vähän Rytköstä kovempaakin. Tää oli muuten eka kesä kun tuli todettua, että paskoilla renkailla treenaamisessa ei oo enää mitään mieltä, joten pääasiassa tuli ajettua melko hyväkuntosilla kumeilla. Viimestään loppu kesästä kävi myös selväksi, että mopon keula ei toimi ihan optimaalisella tavalla, joten siihen on ensi kaudelle tulossa pikku päivitystä. Samoin moottorin puolelle haetaan vähän venyvyyttä, että saisi koko kierrosalueen käyttöön tuolta yläpäästä. Kilpaa ei oo ajettu vieläkään, mutta ensi kesälle on sentäs jo numero varattu.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa santerik

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 9
  • -Saadut: 5
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 423
  • Paikalla:09.09.20 - klo:19:45
  • GSX-R K3 & GT500
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 25
Vs: Ratahistoriaa
« Vastaus #148 : 25.04.15 - klo:20:04 »
Tänään kuitenkin postista saapui LSL:n ohjausiskari (kiitos jäsen hupeli) ja se sai aikaan suorastaan poikamaista innostusta. Olisiko tässä hyvän varustelukierteen alku?

Kyllä, olet juuri antanut rata-tuunaus-viriviri-pirulle pikkusormen.
Pohjaton, syvä kierre on alkanut, eikä mopo tule koskaan valmiiksi.


Hyvinhän se meni, hondaan en tuon enempää tainnut kilkkeitä laittaa ja puolikkaanikin siitä jo myin. Tää on kattokaas sitä itsehillintää!

Saatoin tänään tosin hakea kotiin kilvettömään gixerin öhläreineen lämppäreiden päivineen..


Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020