Ratahistoriaa

Aloittaja jarska, 30.01.12 - klo:15:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: exhaust - 09.12.13 - klo:22:34
Tuli myös ajatus vaihtaa pyörää. Varmaan sillä GSR:lläkin hyvä kuski olisi turvallisesti kovaa ajanut, mutta alkoi tuntua siltä, että ei se helpoin väline ole opetella radalla kovaa ajamista. Vähän niin kuin, että opettelis golfin peluuta jääkiekkomailalla. No saattoi olla enimmäkseen psykologinenkin efekti, mutta kyllä esim. siinä Ahveniston tornin mutkassa on jotain röykkyjä jotka ravisti GSR:ää ihan pirusti, mutta tällä 2013 ZX-6R:llä niitä ei edes huomaa. Ihan pikkiriikksen alustan toiminnassa eroa luulisin.

Ei auta vaikka alla on A-luokan kilpuri; jos roikkuu sarvissa mutkassa, niin mopo alkaa ravistamaan. Kyllä tossa 6R:ssä varmaan edellistä parempi alusta on mutta veikkasin että lähinnä kuskissa vika.
Jaa mistäkö tiedän, no kun itse huomasin ihan saman taas uudelleen tänä kesänä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Markuss

Moro vaan kaikille. ;) Täytyy aluksi sanoa, että hienon foorumin olette saaneet aikaiseksi. Ihmettelen miten vasta nyt löysin tämän vaikka olen .ORGissä ja motot.netissä pyörinyt jo vuosia.

Radalla kävin ensimmäistä kertaa pyörällä sinä kesänä kun kevarikortti päivittyi a:ksi. Ensimmäinen (oikea) ja tämän hetkinen pyörä on 600cc bandiitti. Ei siis ehkä ihanteellisin ratapyörä mutta kyllä tuollakin sen ratakuumen sai aikaiseksi. Tänä vuonna, kun ajokorttikin mahdollistaa minkä vain tehoisen pyörän ajamisen, tulee pikku bandiittikin vaihtumaan kyykkypyörään. Kilpipelillä kuitenkin rataa ruuvatessa on aina ajettava hiukan rauhallisemmin joten en ole vielä uskaltanut täysin kokeilla rajoja. Kilvettömän ratapyörän ostaminen ja ns. "kunnolla" rataharrastuksen aloittaminen jää vääjäämättä muutaman vuoden päähän, koulun ja armeijan takia.

Suzuki GSX-R1000 K7

jarska

Lainaus käyttäjältä: Markuss - 20.03.14 - klo:18:20
Moro vaan kaikille. ;) Täytyy aluksi sanoa, että hienon foorumin olette saaneet aikaiseksi. 

Tervetuloa mukaan ja kiitokset kehuista.
Ratailijat tekee foorumista toimivan, aktiivisen ja asiapitoisen + ylläpito perseilee taustalla, hyvä tästä tuli.



Lainaus käyttäjältä: Markuss - 20.03.14 - klo:18:20
Ihmettelen miten vasta nyt löysin tämän vaikka olen .ORGissä ja motot.netissä pyörinyt jo vuosia.

Ei se mikään ihme ole, ollaan täällä piilossa kuin Turhapuron Uunon iskän pontikkatehdas..kuuset tipahtaa eteen heti ku joku tännepäin kurkistelee.

Brut

Moi forumin väki

Mukaan joukkoonne on liittynyt 34v pyörämies Oulun suunnalta. Rata-ajoa takana viime vuosilta muutama ratapäivä ja tälle kesälle pitäisi saada huomattavasti useampi päivä plakkariin. Katupyöräilyä harrastettu karvan alle 15 vuotta ja kurapyörillä saman verran. Tavoite tälle kesälle saada polvipala Kemorassa kulumaan ja nauttia rata-ajosta kaikin puolin. tieto/taito on ratapyöräilystä on ameeban tasolla, mutta jostain se on liikkeelle lähdettävä.

jarska

Lainaus käyttäjältä: Brut - 22.04.14 - klo:11:35
Moi forumin väki

Mukaan joukkoonne on liittynyt 34v pyörämies Oulun suunnalta. Rata-ajoa takana viime vuosilta muutama ratapäivä ja tälle kesälle pitäisi saada huomattavasti useampi päivä plakkariin. Katupyöräilyä harrastettu karvan alle 15 vuotta ja kurapyörillä saman verran. Tavoite tälle kesälle saada polvipala Kemorassa kulumaan ja nauttia rata-ajosta kaikin puolin. tieto/taito on ratapyöräilystä on ameeban tasolla, mutta jostain se on liikkeelle lähdettävä.

Tervetuloa mukaan.
Täällä kuule slicksit käryää, ripareita ruuvaillaan, datoja ihmetellään, tunloppien seoksia pyöritellään..viripalikat vaan vilahtelee, lompakko tyhjenee ja koneet kirnuaa tuskissaan.
Kapula kireelle vaan ja viha-rakkaus-suhde reisronoon on alkamassa.

santerik

Hojo!

Foorumia on tullut jo tovi sivusta seurattua ja jotain välillä asian vierestä räävittyä, mutta tämä on aina jäänyt kirjoittamatta.

Eli mukaan ilmoittautuu lievästi mikkeliläistynyt Jyppilän kasvatti. Ikää ja itseluottamusta (lue puheita) on suunnilleen Sebastian Vettelin verran, vauhtia hieman vähemmän. Radalla tuli käytyä ensimmäisen kerran pikkubanditilla kesällä 2012. Pian tuon kokeilun jälkeen pikkubandit vaihtui todelliseen ratalinkoon (isompi bandit) jolla on nyt tullut päiviä jokunen lisää.

Kovasti on tehnyt mieli hieman sporttisempaa pyörää, mutta jonkun verran tulee pualiskon kanssa tuota tourinkia hierottua niin tässä on pysytty. Tein virheen totuttamalla neidin hanurin banditin takajakkaraan, tässä vaiheessa gixeriin vaihto voisi olla hieman suolainen. Viime syksynä tosin (luultavasti pienessä keskikaljassa) tuli pyörästä luopuneen kaverin kanssa puheeksi josko hommaisi jonkun tuoreen ja halvan kusiaisen kimppavehkeeksi; minä hinkkaisin rataa ja kaiffari kiertäisi toria. Asiaa tarkemmin pohdittaessa se osoittautui jopa toteutuskelpoiseksi. Tuoreista kusiaisista valintamme kohdistui rippi-ikäiseen 929rr:ään.

Nyt siis olisi tarkoitus päästä vähän Bandittia vinhempaan kyytiin, onhan pyörän mallimerkinnässä se maaginen RR. Rahasta & ajasta johtuen pääpaino tulee olemaan Motoparkin hinkkaamisessa, mutta toivottavasti jossain kohtaa pääsisi piipahtamaan jollain toisellakin radalla. Kunhan nyt kumipuoli pysyisi alaspäin!

PS. En ole ikinä missään lajissa ollut kovin suuri välineurheilija, kunhan vehkeet toimii, tekee tehtävänsä ja niin eres päin. Tänään kuitenkin postista saapui LSL:n ohjausiskari (kiitos jäsen hupeli) ja se sai aikaan suorastaan poikamaista innostusta. Olisiko tässä hyvän varustelukierteen alku?


T1mppa

Tervetuloa!
Tuo viimeinen lause kuulosti pahalta. Olet liian avoimin mielin liikkellä. Kohta on 929RR:ssä kaikki hilppeet päivitetty, mitä tehdas on siihen joskus laittanut  :)

wbaum

Pitääpä jotain raapustaa tänne.

Pian 33v poikasena itseään pitävä ukko, joka asustelee tällä hetkellä Oulussa, mutta sisällä virtaa ylpeän etelä-pohojalaasen veri.

Mopohistoria sisältää enskaa ja parit kyykyt, joilla ajettiin pitkin Suomea ristiin rastiin ja välillä vähän pitemmälläkin. Vuosina 2009-2012 tuli käytyä radalla kerran kesässä, en oikein löytänyt hommaa ja olisi pitänyt koittaa opetella ja omaksua juttua sen sijaan että aatteli että nyt sitä pääsee ajamaan lujaa ilman vallesmannin pelkoa.

2012 vaihtui kyykyt nakuun ja ajattelin että ei kyykyllä tee suomessa mitään.

2013 tuli sitten käytyä kavereiden vetämänä muutama kerta orgin päivillä hitaissa kompuroimassa ja sitten elokuussa keskiryhmään. Tässä vaiheessa oli fiilis ettei halunnut kaataa katupeliä ja muutenkin halus enemmän, joten kilvetön japsikyykky kiikariin. Semmoinen löytyikin ja ehdin ajaa muutaman ratapäivän kemorassa sillä, ja aika tasan 1,5sekuntia lähti joka ratapäivää kohti pois ajasta. Kellot pysähtyi 1.17 kohdalle ja kesä loppui kesken.

Talvi mennyt enemmän ja vähemmän pyörää mieleiseksi kynsiessä ja kynnet kuluneet muutenkin ratakautta ootellessa. Katuajelut on lähinnä hyötyajelua enää, mutta mielummin tuotakin kuin autoilua kadulla.

Lähtökohta tälle kesää on päästä riskittömään nopeen ryhmän tahtiin suosituilla radoilla, koitetaan oppia. Kyllähän tässä saa rengastouhuja ja muutakin huoltoa opetella ajamisen ohessa, mutta mukavaahan nekin on. Yleensä.

jarska

Lainaus käyttäjältä: santerik - 22.04.14 - klo:18:11
Tänään kuitenkin postista saapui LSL:n ohjausiskari (kiitos jäsen hupeli) ja se sai aikaan suorastaan poikamaista innostusta. Olisiko tässä hyvän varustelukierteen alku?

Kyllä, olet juuri antanut rata-tuunaus-viriviri-pirulle pikkusormen.
Pohjaton, syvä kierre on alkanut, eikä mopo tule koskaan valmiiksi.

mirkku

No kai se munkin täytyy tänne raapustaa...
Eli olen tälläne ratailuun hullaantunut täti-ihminen Turun liepeiltä. Joskus junnuna aloittelin Honda Monkeysta, erinäisten piikkien kautta 600 cepariin vm.90 muistaakseni, sillä tuolla kylillä pari vuotta pörrättyäni tulikin melkein 10v tauko mopoiluihin. Sitten iski mopokuume taas, ekana 2001 R6, sit Aprilia RSV mille. Millellä menin ekaa kertaa radalle Alastarolla Kallion vuorolle tietty, eihän siitä tietty mitään tullu, kytkin kusi ja Vesku sano et ihan liian iso mopo mulla! Mut siitä se ajatus sitte lähti :D
Seuraava ostos oli 750 gixeri, sillä sitten tahkottiin Alastaroa kolme kesää...ostettiin kärryä, shifteriä, lämppäreitä jne. Ja kadulla ajaminen väheni kokoajan, lopulta ei enää kadulla tullut ajettua yhtään.
Viime kesä menikin sitten ton Wperin entisen 600 kilvettömän gixun kyydissä, kivaa on ollu ja ajaa en edelleenkään osaa  :-[
Opettelu jatkuu tänä kesänä, jos sitä vaikka jonnekkin toisellekin radalle eksyis  airrev_1

kp

Ei sun Mirkku tarvi olla noin vaatimaton ton ajamisen suhteen! Kyllä vauhtia on ihan hyvin, viime keväänä en tainnut kunnolla perässä pysyä.

mirkku

Lainaus käyttäjältä: kp - 29.04.14 - klo:12:59
Ei sun Mirkku tarvi olla noin vaatimaton ton ajamisen suhteen! Kyllä vauhtia on ihan hyvin, viime keväänä en tainnut kunnolla perässä pysyä.
Jaa, no tänä kesänä koitan sit ajaa vielä vähän kovemmin karkuun  :D

i_wanna_go_fast

Terve vaan ihmiset.
Tavallinen tarina eli isi ja äiti ei pienenä hankkineet minulle mopoa joten sisuunnuin ja vanhempana aloittelin.
Jäärataa muutama talvi ja viime kesänä hurahdin radan kiertoon motoparkissa. Nyt sitten tälle kesälle gikseri kalustoa alle kovalla sykkeellä opettelemaan. Alla k7 1000 gixeri joten alla varmasti enemmän suorituskykyä kuin käsittelemään pystyy!


Sent from my iPad using Tapatalk

Jaria

01.05.14 - klo:22:40 #133 Viimeisin muokkaus: 01.05.14 - klo:22:41 käyttäjältä Jaria
Raapustetaas nyt sitten...

27 vuotta on ikää siunaantunut ja mopoilua takana noin 6 vuotta. Ennen mopoihin rakastumista tuli rakennettua autoja ja ajettua niillä radallakin suhteellisen paljon.

Pyörät on vaihtunu tiheään tahtiin Thundercatistä SV650:seen, mutta viimein tuo omaan, 194cm/90kg ruhoon käypänen pyörä löytyi, eli kilvellinen -04 R1 - siitäpä en sitten luovukkaan herkästi :) Radalla kävin pari kertaa viime kesänä muoviluodin ratapäivillä keskiryhmässä ja nyt talven aikana hankin kuljetuskalustoa ja varustetta tämän ekan kunnon ratailukauden kunniaksi. Noin 12 ratapäivää on jo varattuna ja lisää toki kaluston kestäessä ja budjetin niin salliessa.

Kadulla ajo vähenee koko ajan, eli ratailukärpänen on purrut pahasti. Kaikki rahat ja aika onkin sitten menny tähän :) Jos vaan oma kantti ja lelut kestää, niin tarkoitus olisi tänä kesänä päästä keskiryhmästä nopeaan.

huollot/modaukset/korjaukset tulen tekemään itse, joten odotettavissa paljon kysymyksiä tekniikasta ja varusteista :)






pienisopoapina

27.05.14 - klo:08:14 #134 Viimeisin muokkaus: 27.05.14 - klo:08:27 käyttäjältä pienisopoapina
Minä lienen semmoinen uusiomotoristi. Parikymppisenä laitoin -87 GSX-R1100:sen jolla kävin Kemorassakin. Eräällä Anderstorpin keikalla pyörä pöllittiin ja harrastukseen tuli 20 vuotinen tauko.
2010 syksynä työttömyyskassa viivytteli korvauksen maksua ja kun sitä tuli lopulta könttänä enempi, niin laitoin FZR:n. Kemorassa kävin 2010 syksyllä avoimissa pari kertaa ja 2011 keväällä Motorgin päivillä. Toiset Motorgin päivät menikin sitten huonommin. Pikkusen kaaduin ja puoli vuotta sairaslomaa. Haittakorvauksilla ostelin vanhan tonnisen GSX-R:n ja 2012 oli tarkoitus sillä keretä Motorgin nopeeseen. Sinne kerkesin ja kisauran aloitin 2013 Kemoran YCC:ssä.

Ai niin, ikää 46v, koiria 1.

Kuvia rr-kuskit galleriassa
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Powered by EzPortal