Ratahistoriaa

Aloittaja jarska, 30.01.12 - klo:15:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 21.08.12 - klo:19:58
Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 21.08.12 - klo:18:54
Saattaa olla, että tämän kesän ajot on ajettu. Voi olla, että ajot on ajettu jopa moneksi vuodeksi. Joudun koulunpenkille ens viikon het alusta. Katotaan nyt sitten, myyäänkö koko mopotin vai mitä tässä tapahtuu, aika näyttää.
Hienosti oot kerenny ku neljännellä Kemorakeikalla alle 1.15. Toivottavasti opintotuesta jää säästöön paria ratapäivää varten. Jos kuitenkin myyt mopon, niin osta halvempi tilalle. Kyllä tommosella kolmen tonnin mopollakin saa ratahurmoksen kokea. Tupakat nurkkaan ja askien hinnat ratasäästöpossuun. peukku_1

Tää on just hyvä harrastus opiskelijalle. Oppii ajamaan sladissa kun ainoot renkaat on roskista löydetty ja neljästi käännetty. Kannattaa hakeutua vaikka ratajärkkäriks jollekin isolle järjestäjälle, jolloin ratapäivien hinta tippuu oleellisesti. Ite pääsin opiskelijabudjetilla vakiolla k7:lla Kemorassa matalaa 14:ää, joten on sulla vielä vara kiristää, varsinkin kun tietää, että toi vakiokeula riittää aika pitkälle. Jos ens kesän oikeesti ajat opiskelijabudjetilla niin tuu nykimään hihasta, puolkuntosia renkaita löytyy varmasti halvalla. Sen verran hienosti tää rataporukka on meikää jeesannu, että pakko laittaa hyvä kiertämään jos siihen on mahdollisuus.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

heippa

Pienisoapinan pyynnöstä kirjoitan tämän minun surkean tarinani tänne  ::)
Mopo 15 vuotiaana ja kevari 16 vuotiaana. Siitä se jatkui. En oo kyllä pitkiä aikoja ilman pyörää ollu.
Ekaa kertaa radalla 2004, motoparkkiin ajettiin Joensuusta iskan kanssa ajamaan vapaisiin harjoituksiin. Ihan hirveetä sähellystähän se oli, vaikka iska yritti jonkunnäkösiä linjoja näyttää (on ajanut jäärataa ja enduroo/crossii tosissaan silloin nuorempana), kun on jotain kokemusta noista kaksipyöräisistä.

Orgin päiville eksyin 2005, alla silloin Ducatin 750ss ja 2006 ostin 749. Näillä tehottomilla ruoskilla tuli sitten ajeltua kunnes kesälle 2010 tuli toi k9. Kausi 2009 meni sairastellessa ja 2010 toipuessa siitä, ettei oikeen kehitystä niillä main näkynyt.

Rata-ajo on oikeastaan tullut opeteltua perse edellä puuhun menetelmällä ja pitkään meni opetellessa pois "huonoista" tavoista. Samoin kun siirtyi noista tehottomista (sössö 90 hp ja 749 120 hp) tehokkaaseen pyörään, joutui ajoa hieman säätämään.
Tein myös paljon kouluttajan hommia aikaisemmin ja se sekoitti oman ajamisen pakkaa valtavasti. Huomaa hyvin siinä, kun nyt kaksi viimeistä kesää on saanut ajaa "omaa ajoa" on kehitystäkin tapahtunut.

Nyt kun taaksepäin kattelee, olisi ollut hemmetin kiva kun ois heti alussa saanut kunnos sparrausta eteenpäin. Jotain apua saatiin kyllä muutamalta kisakuskilta muutamana päivänä, mutta sekin oli tyyliin jarruta myöhemmin, kallista enemmän ja avaa aikaisemmin. Nykyiset koulutushommelit ois ollu kyllä silloin poikaa.

Eli tälläinen hidas oppija ja ikuinen puurtaja, sekunnin kymmenyksiä tulee viilattua kerrallaan. Tulee kyllä ajettua niin isolla marginaalilla, mutta yksityisyrittäjän täytyy pysyä työkykyisenä. Kaksi kaatoa radalla (2006 Apparalla kaiteeseen ja 2011 Alastarolla sadekelillä endurancessa).

Semmosta köröttelyyhän tää vielä on, ihan asiantuntijan mielestä. Touring-laukut kiinni ja menox  bike_leaning

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: heippa - 26.08.12 - klo:21:15

Semmosta köröttelyyhän tää vielä on, ihan asiantuntijan mielestä. Touring-laukut kiinni ja menox  bike_leaning

Nää oot mun uus idoli. Sulla on Katana ja kehut K9:n moottoria ajettavammaksi kuin bemarin. Eikä nuo sun vauhit mitään köröttelyä oo. Kateeks käy. Onko sulla tuosta Katanasta kuvia netissä?
App oli ennen mun idoli. On se vieläki vähän, mutta oliko sen pakko mennä vaihtaan komia moponsa.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

heippa

27.08.12 - klo:07:38 #78 Viimeisin muokkaus: 27.08.12 - klo:08:09 käyttäjältä jarska
Harmi kun tossa ei kunnolla näy tuo hieno katteiden design, mutta siis toi App:n bemun design on niiiiin nähty  :P
Pillukatteet on olleet käytössä jo vuonna 2007 ja ne oli sentään spriitussilla piirretty oikkeesti.
ducati design

Ei anna linkittää suoraan kuvaan, mut se keltanen 25 ducati


rranta

Lainaus käyttäjältä: heippa - 27.08.12 - klo:07:38
Harmi kun tossa ei kunnolla näy tuo hieno katteiden design, mutta siis toi App:n bemun design on niiiiin nähty  :P
Pillukatteet on olleet käytössä jo vuonna 2007 ja ne oli sentään spriitussilla piirretty oikkeesti.
ducati design

Ei anna linkittää suoraan kuvaan, mut se keltanen 25 ducati

CCCP ja XEROX  reps_1

app

27.08.12 - klo:08:39 #80 Viimeisin muokkaus: 27.08.12 - klo:08:41 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 27.08.12 - klo:07:13
Nää oot mun uus idoli. Sulla on Katana ja kehut K9:n moottoria ajettavammaksi kuin bemarin. Eikä nuo sun vauhit mitään köröttelyä oo. Kateeks käy. Onko sulla tuosta Katanasta kuvia netissä?
App oli ennen mun idoli. On se vieläki vähän, mutta oliko sen pakko mennä vaihtaan komia moponsa.

Witun itoli. Ootahan kun näät uuden mopon. En paljasta vielä miten muuttuu, jos mitenkään. Ei ainakaan siistimpään suuntaan olla menossa  face_drool

Jarkan Witunsensurointirobotti on kusetettavissa, kun kirjottaa witun tuplaweellä. Witun hyvä keksintö, eikö vaan!

heippa

Tää on tätä oikeeta historiaa, koska toi ducati oikeesti jäi jo historiankirjoihin, tässä lisää kuvia designista.

duce2

duce1

duce3

jarska

Lainaus käyttäjältä: heippa - 27.08.12 - klo:19:25
Tää on tätä oikeeta historiaa, koska toi ducati oikeesti jäi jo historiankirjoihin, tässä lisää kuvia designista.

duce2

duce1

duce3

App:n pinppikiesi on ihan nössö tähän verrattuna, katotaan mitä se uuteen keksii. :P

app

Lainaus käyttäjältä: jarska - 27.08.12 - klo:19:34
Lainaus käyttäjältä: heippa - 27.08.12 - klo:19:25
Tää on tätä oikeeta historiaa, koska toi ducati oikeesti jäi jo historiankirjoihin, tässä lisää kuvia designista.

duce2

duce1

duce3

App:n pinppikiesi on ihan nössö tähän verrattuna, katotaan mitä se uuteen keksii. :P

En mä keksi mitään. Väri riippuu maalarin lääkityksestä, tai onko sitä.

qazwsx

Oma ratahistoria on niinkin vanha, kuin 17.07.2012 alkaen. Takana nyt 11 päivää ja toivottavasti lisää jatkossa. Pyörä ei mikään varsinainen ratapyörä, ZX12R Kawa mutta tuolla nyt harjoitellaan ainakin tämä kausi ja ehkä vielä seuraavakin.





pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 28.08.12 - klo:18:32
Oma ratahistoria on niinkin vanha, kuin 17.07.2012 alkaen. Takana nyt 11 päivää ja toivottavasti lisää jatkossa. Pyörä ei mikään varsinainen ratapyörä, ZX12R Kawa mutta tuolla nyt harjoitellaan ainakin tämä kausi ja ehkä vielä seuraavakin.

Sun ratahistoriasi alkoi 40 päivää sitten ja nyt jo 11 ratapäivää eli olet radalla joka neljäs päivä. Se tekee vuodessa noin 100 päivää. Saakeli, nää saat Jukka_R:n kiinni aika äkkiä.  bowdown_1  peukku_1
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

tuomas

Pieni esittely uuden käyttäjän osalta on varmaan paikallaan:

Tuomaan ratahistoria menee jokseenkin näin:

- Motocrossia pienestä pojasta lähtien, huippuvuotena ennen armeijaa jopa muutama kisa tuli ajettua.
- Opiskelukaverit saivat houkuteltua suorittamaan jokkislisenssin ja sitäkautta endurance Racing luokkaan ajamaan 6h kestävyysajoja keikkakuljettana noin viiden vuoden ajan.
- Moottoripyöräkuume valtasi miehen mielen ja tuli ostettua cbr600f. Ensimmäinen kesä katuajelua ja pari ratapäivää Ahvenistolla ja Alastarolla. Kierrosajat olivat noin 2 minuutin pintaan. Toisena kesänä noin 15 ratapäivää ahvenistolla ja ajat putosivat 1:45 nurkille vakiomopolla.
- Kuussatku alkoi käymään tehottomaksi ja tuli sopivasti eteen vähän ajettu 1000RR honda. Ensimmäinen kesä meni tehoihin totutellessa ja kierrosajat laskivat noin 1:40 kieppeille Hämeenlinnassa.
- Tänä kesänä alkoi ajaminen loksahtaa jotenkin kohdalleen ja tuloksena kauden paras kierrosaika Ahvenistolla 1:34:33.
- Ensikesänä tavoite olisi pari sekuntia pois kierrosajasta ja jos vaikka uskaltaisi johkiin kerhokisoihin tai jopa YCC karkeloihin liikkuvaksi shikaaniksi.

-tuomas-
1977 Honda CB750K, 2001 Honda CBR600F, 2007 Honda CBR1000RR

Juniori

Hyvää iltaa kaikille, ikää itsellä on 15 vuotta, kiinnostus lajiin kehittyi kun isäni (app) mainitsi asiasta että olisi mahdollisuus kokeilla. Asustelen keskellä metsää ja yritän kovasti päästä peruskoulun viimeisestä "vaikeasta" luokasta läpi.
Itse olen radalla vasta 4 päivää ajellut mutta aiempaa kokemusta on motocrossista, molemmat on mahtavia lajeja mutta pakko myöntää että kyllä tämä tasainen rata enemmän viehättää. Alastarossa tuli kaaduttua tuossa sunnuntaina, mutta lopulta juttu vain nauratti ja "Ei yritä, ei kehity" asenteella eteenpäin kaasutellaan. Ensi kesää en malta odottaa koska aloitin tämän lajin vähän turhan myöhään vuodesta, mutta ei se mitään, kesiä tulee ja menee, ja talvella varmaan helpompi keskittyä kouluun kun ei tarvitse joka viikonloppu radalla pyöriä.  ;D

"Ei omena kauas puusta putoa" mitenköhän kauan menee että pääsen ajelemaan faijan kanssa kilpaa?  cool_gif
Pidetään liput korkeella ja pysytellään pystyssä!

eri-ernesti

19.09.12 - klo:23:29 #88 Viimeisin muokkaus: 20.09.12 - klo:07:19 käyttäjältä eri-ernesti
Lainaus käyttäjältä: Juniori - 19.09.12 - klo:19:40
Hyvää iltaa kaikille, ikää itsellä on 15 vuotta, kiinnostus lajiin kehittyi kun isäni (app) mainitsi asiasta että olisi mahdollisuus kokeilla. Asustelen keskellä metsää ja yritän kovasti päästä peruskoulun viimeisestä "vaikeasta" luokasta läpi.
Itse olen radalla vasta 4 päivää ajellut mutta aiempaa kokemusta on motocrossista, molemmat on mahtavia lajeja mutta pakko myöntää että kyllä tämä tasainen rata enemmän viehättää. Alastarossa tuli kaaduttua tuossa sunnuntaina, mutta lopulta juttu vain nauratti ja "Ei yritä, ei kehity" asenteella eteenpäin kaasutellaan. Ensi kesää en malta odottaa koska aloitin tämän lajin vähän turhan myöhään vuodesta, mutta ei se mitään, kesiä tulee ja menee, ja talvella varmaan helpompi keskittyä kouluun kun ei tarvitse joka viikonloppu radalla pyöriä.  ;D

"Ei omena kauas puusta putoa" mitenköhän kauan menee että pääsen ajelemaan faijan kanssa kilpaa?  cool_gif
Pidetään liput korkeella ja pysytellään pystyssä!

Jos et hoida koulujas kunnolla, niin lupaan, että kirveellä on töitä. T 200v opiskelija.
Radalla tavataan!

Xper77i

20.09.12 - klo:19:39 #89 Viimeisin muokkaus: 17.11.12 - klo:23:43 käyttäjältä xreb
kirjotellaanpa tänne nyt jotain omastakin historiasta :)

kaiken alku varmastikin vuonna 1998 hankittu kevarikortti ja ensimmäinen "moottoripyörä" joka oli
Hondan NSR 125, muistaakseni vm-1993. Seuraava pyörä hankittiin heti kun sitä laillisesti sai ajaa..
eli alle Kawan ZX6R -01, tällä pari vuotta ja sitten tais olla parin vuoden tauko pyörän omistamisessa..yritti autohommat sotkea :D ..tällä välin ajoin pari kesää lainavehkeillä: GSX-R 600 K4 ja toinen oli 01 vuoden R6
seuraavat omat pyörät olivat:
GSX-R 750 K5
Kawa ER6n -06 (en ymmärrä itsekään :D)
Kawa Z 750 -05, jolla ensimmäistä kertaa radalla, goretexit hulmuten. Alastaro 2010 syksyllä.
GSX-R 600 K6, hankittiin vielä 2010 syksyllä, pureman paraanteluun. tällä yht. 5 ratapäivää alastarolla ja kemorassa kesällä 2011.
GSX-R 1000 K6, tuli ns sopivasti vastaan syksyllä 2011, syksyn viimeinen rata alastarossa tällä.
talven aikana hieman paranteluja tonnigixuun (alustan huolto, jalkatapit, ohj. iskaria jne.) ja samalla hankittiin myös ekat omat uudet seoskumit ja lämppärit :)
kesän ajot jäi jo kelien ym esteiden takia 5 päivään alastarossa ja niistä 4 jarruongelman kanssa taistelua. nyt jarru kunnossa ja yhden päivän sillä onneks sain ajettua :)
ongelmalistalla kuitenkin vielä ajoasento ja rentouden kadotus aika-ajoin..sekä hitaat mutkat ja paljon muuta kuskisidonnaista :D ..näitä sitten työstämään ensikesänä
oma nopein alastarossa 1.33,0, muualta ei oo aikoja

Powered by EzPortal