Ratahistoriaa

Aloittaja jarska, 30.01.12 - klo:15:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

rranta

Kiitokset Nitrous. Takakatteen päällä oon pitäny itekki ennen tai siis kyytiläisen penkin remmin alla, joka taitaa mun kuvassa näkyäki ainaki tuola albumin puolella. Kun noissa lasikuitusissa ei oo takapenkkiä niin tuo jesari vois olla ihan hyvä vaihtoehto. Tiiä sitten miten tuon 1 osasen soivan nahkapuvun taskuun puhelimen sais, mutta jos teippais puhelimen sitten vaikka tankkiin eli yhdistäis sun ohjeet... Pitää tuumailla, suunnitella.

murmela

Yks vaihtis on teipata mokkula jesarilla pleksiin. Ja puhelin etukolmioon tai vaikka mittarin päälle, nii voi kattella niit kierrosaikoja myös Live-näytöstä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.02.12 - klo:17:03
Yks vaihtis on teipata mokkula jesarilla pleksiin. Ja puhelin etukolmioon tai vaikka mittarin päälle, nii voi kattella niit kierrosaikoja myös Live-näytöstä.

Itsekin harkinnut tuota, mutta todennut, että reaaliaikaisesti nähty kierrosaika kasvattaa liikaa riskiä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.02.12 - klo:19:06
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.02.12 - klo:17:03
Yks vaihtis on teipata mokkula jesarilla pleksiin. Ja puhelin etukolmioon tai vaikka mittarin päälle, nii voi kattella niit kierrosaikoja myös Live-näytöstä.
Itsekin harkinnut tuota, mutta todennut, että reaaliaikaisesti nähty kierrosaika kasvattaa liikaa riskiä.
...ja isot pojat on sanonu ett siit on juurikin hyötyä kun pystyy joka kierroksen jälkeen kattomaan pitikö se oma persfiilis "kierros meni hyvin/huonosti" paikkansa.

Ei voi voittaa.  :)
Jarrut paskana, paha hidastaa.

slowrider

19.02.12 - klo:23:15 #49 Viimeisin muokkaus: 19.09.12 - klo:19:55 käyttäjältä slowrider
2002 tai 2003 ostin ekan mopon ja siitä se alamäki sit lähti. 2003 syksyllä eksyin serkkupojan kanssa mp-tuen ratapäiville alastaroon. v**un lujaa mentiin ja oltiin niin rosseja, mut puhutteluun jouduttiin. pystyssä pysyttiin mut tuurilla ilmeisesti :D

siitä se idea sit lähti ja 2004 olikin sitten se ratailuvuosi :) S tellu kulki kärryssä ympäri suomen ja ratoja opiskeltiin ja hauskaa oli.

2005 kalusto päivittyi parempaan mutta myös ilmestyi jälkikasvua, talonrakennusta jne mikä pakotti jättämään homman sikseen. pyörä vaihtui autoon ja lähiratoja tuli vuosien saatossa kokeiltua autolla, mutta se joku siitä vain puuttui. nyt talvella sitten evo mitsua/sti subbea etsiessä tuli mielenhäiriö ja ostin kohta 10v vanhan gixun rataleluksi :D

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.02.12 - klo:20:28
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.02.12 - klo:19:06
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.02.12 - klo:17:03
Yks vaihtis on teipata mokkula jesarilla pleksiin. Ja puhelin etukolmioon tai vaikka mittarin päälle, nii voi kattella niit kierrosaikoja myös Live-näytöstä.
Itsekin harkinnut tuota, mutta todennut, että reaaliaikaisesti nähty kierrosaika kasvattaa liikaa riskiä.
...ja isot pojat on sanonu ett siit on juurikin hyötyä kun pystyy joka kierroksen jälkeen kattomaan pitikö se oma persfiilis "kierros meni hyvin/huonosti" paikkansa.

Ei voi voittaa.  :)

Niin pitkään kun oma vauhti paranee 1-2 sekkaa per päivä, en aio muuttaa tyyliä. Sitten kun kehitys stoppaa nykyisellä aja ja analysoi mitä teit -tyylillä, on ehkä aika ottaa käppyrät ja reaaliaikaset kierrosnäytöt mukaan. Vielä kuitenkin on niin paljon tehtävissä ihan pelkällä perusajamisen hiomisella, että tarvetta muistia tarkempaan dataan ei ole.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Streethawk

Ikää tulee tänä vuonna pyöreät 40v. Teininä oli piikki Honda NSR125 pari kesää ja sen jälkeen olikin monta vuotta ilman mopoa. 2007 hankin ekan ison mopon Honda CBR 600F, jolla kävin parilla ratapäivällä. Kipinä radalle syttyi ja talvella mopo vaihtui Honda CBR 1000RR -07 malliin. Sillä mentiin puolitoista kautta ja sitten mopo vaihtui Honda CBR 1000RR -09 malliin ja sillä mennään edelleen. Pyörää tuunattu paremmin rata-ajoon sopivaksi mm. Bazzaz, Öhlins, putkisto, pikakaasu yms.

Radalla ajettu nuo pari päivää 2007. Sitten 2008 n. 13 päivää, 2009 n. 15 päivää ja 2010 n. 18 päivää. 2011 menin mukaan jokkikseen ja kaikki rata- ja kisapäivät laskettuna kaudessa oli ehkä n. 30 ratapäivää. Pääosin Org:in ratapäiviä tulee kierrettyä.

reba74

Terve kaikille!Täällä on uus ratakuski nurmosta pirusti rataa takana kävin viime syksynä ekan kerran botniaringillä ja ajoin melkein 10 kiekkaa.Nyt tehty talvi töitä ukon ja pyörän kans että kovaa mennään. 03Biker

APRR

Ikää löytyy 23 vuotta ja 2-pyöräisillä on päristelty siitä asti kun käyntihäiriöisen -86 Honda Monkeyn sain noin seittemän vanhana. Mutkapätkiä on tullut sahattua niin kovaa kuin taidot antoi myöten, ensin 636 kawalla ja myöhemmiin Aprillipila RSV 1000 R:llä.

Viime keväänä kaveri sitten houkutteli lähtemään radalle, ja sen jälkeen ei ole tullutkaan kadulla ajettua. Kerkesin ajamaan vain 8 ratapäivää ja Alastarosta jäi käteen 1:30,20 aika. Loppusyksystä katupyörä sai sitten tehdä tilaa ratapyörälle jolla olisi tarkotus käydä ajelemassa Alastarossa jo reilun viikon päästä. Saa nähdä ajetaanko nahkapuvussa vai pilkkihaalarissa.

Ainiin, Mikkelistä olen kotoisin ja nykyisin vaikutan Helsingissä. Mopona toimii kilvetön RSV4.
Kaikki mikä pärisee ja kulkee eteenpäin on kivaa.


Lauri

100. ratapäivä tuli korkattua viikko sitten. Luulisi sen näkyvän vauhdissakin, mutta ilmeisesti valitsin väärän lajin ;)

Andy

Aloitetaanpa tämän foorumin valloitus napakalla oman ratahistorian esittelyllä.

1991: Ekan kerran Kemorassa TZR:n piikillä, kyseessä jotkin Allrightin tms. päivät tyyliin kaikki sekaisin radalle ja nupit kaakkoon. Reissusta jäi mieleen erään ZXR:n ohitus ulkokautta karusellin vasurissa.
2004: GSX-R 750 vm. 1998 alle pitkästä aikaa, ei muistaakseni vielä radalle
2005: parit satunnaiset ratapäivät Alastarossa ja Ahvenistolla
2006: kymmenkunta ratapäivää hitaassa ryhmässä. Liputtelua Orgin päivillä.
2007: kymmenkunta ratapäivää, vauhti hitaasta keskiryhmään. Järkkäilyapua Orgin päivillä.
2008: Suzuki vaihtui R6R:ään. Ratavastaavana Orgin päivillä, noin 20 ratapäivää.
2009: Noin 20 ratapäivää. Ratavastaavana Orgin päivillä.
2010: Samat 20 ratapäivää. Ratavastaavaa Orgin päivillä. Ekat kisat kauden lopulla, B600 Kemorassa ja YCC Alastarossa. Sade sotki kumpaakin kokemusta.
2011: 3 YCC-kisaviikonloppua

Tällä kaudella pari satunnaista päivää mahdollisesti. Vanhempainvapaa vetää vyön kireällä tätä harrastusta silmällä pitäen.

//Andy

pr7

Tervehdys.

Ensimmäistä kertaa radalla Ahvenistolla 2011 syksyllä RSV Millellä. Kipinä iski ja oli hommattava ratapyörä Yamaha FZR 1000 1987 airrev_1. Tarkoitus ajaa Classic-kisoja kesän aikana.
Nyt Jammulla kolme kertaa Ahvenistolla ja 9.6.12 Motorgin päivillä Motoparkissa.
Pyydän anteeksi jos roikuin edessä keskiryhmässä punavalkoisella FZR:llä.

ps.Törkeä hinku päästä radalle.

t:Petri 45vuotta

Grandi67

Lainaus käyttäjältä: pr7 - 12.06.12 - klo:20:52
Tervehdys.

Ensimmäistä kertaa radalla Ahvenistolla 2011 syksyllä RSV Millellä. Kipinä iski ja oli hommattava ratapyörä Yamaha FZR 1000 1987 airrev_1. Tarkoitus ajaa Classic-kisoja kesän aikana.
Nyt Jammulla kolme kertaa Ahvenistolla ja 9.6.12 Motorgin päivillä Motoparkissa.
Pyydän anteeksi jos roikuin edessä keskiryhmässä punavalkoisella FZR:llä.

ps.Törkeä hinku päästä radalle.

t:Petri 45vuotta

Se perän liike katsottuna takaapäin oli aika hurjan näköista :o Odotin koko ajan koska lähtee perä alta.

ylkkä

Moikka!
Ikää just 40v, eli tälläinen myöhäisherännyt ratailija :)

Ratailu alkoi 2011 syssyllä Ahvenistolla Tuonon sarvissa. Siitä se sit lähti. Ratakokemusta tälle kesälle jokunen kerta Ahvenistoa, ja org:n ratapäivä matopurkissa. Pyöränä Yamaha FZR 1000 -88.
Tarkoituksena olisi kierrellä ratoja kesän aikana sen mitä työt antaa myöden.

-Mika-

ps. ei muuten kiinosta kadulla ajelu enää yhtään !
Aprilia Tuono 1000 -08
Yamaha FZR 1000 -88 (ratalelu)

Powered by EzPortal