Mp-tuen ratapäivät 2012

Aloittaja Jukka_R, 03.02.12 - klo:11:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

app

Foxmanniin piti tulla aamupalalle,  kun jäi  väliin matkalla.
Sentään ajoissa paikallla.
Ajamaan lauantaina.

MarkoL

Lauantaina ja sunnuntaina...
Nii,ja sunnuntaina kilipaa...
Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

Wper

Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 27.07.12 - klo:22:10
Lauantaina ja sunnuntaina...
Nii,ja sunnuntaina kilipaa...
mikä on huomisen kisa aikataulu
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

eri-ernesti

Taas ollaan kotona. Voortiin tuli 950km ja mopoon varmaa 80-90 kierrosta.
Ajaks jäi 14.70
Oon erittäin tyytyväinen vrt juhannukseen 18.20 aikaan :).
Kiitoksia yhristykselle!

jarska

30.07.12 - klo:17:54 #34 Viimeisin muokkaus: 30.07.12 - klo:18:02 käyttäjältä jarska
Kiitosta MP-Tuen väelle, oli mukavat ratapäivät ja ilmat suosi, yhteensä kolmena päivänä pääs ajaan.
Otin varsin poletin keskiryhmään, jotta vois ajella leppoisammin ja treenata ohituksia.
Oli ehkä virhe, mä olen näköjään ihan nössö ohittamaan ja haen liiankin varmoja paikkoja, jotten häiritte ohitetettavaa.
Vaikka aivot kertoi selkeesti ohituksen onnistumisesta sisäkautti monessakin kohtaa, en uskaltanut ohittaa, vaan köröttelin hitaamman perässä turhan pitkään, harjootusta vaatii lisää.
En taida enää mennä keskiryhmään, taannun jarruttaanki  liian aikaisin ja varovaisesti kun ajaa omia vauhteja hitaampaa, sen huomas sunnuntain vapailla harjootuksilla ja taas sai hakea omaa kovaa hetken.

aapolas

Joo mukavaa rullailua oli vkl. Kiva oli ajaa ja naatiskella.

YCC kisaneitsyys tuli menetettyä. Pyörän omistajan tuleva vaihdos rauhoitti todella paljon ja ilmeisesti olen aika tissiposkikin ja kilpailuviettikin puuttuu. Olin jo päättäny että 2 sadepisaraa visiiriin ja höllään heti koska tuossa vaiheessa en kaivannut kaatumista. Pääsuoralla oli kohtuullisen hurjan näköstä ensikertalaisesta, kun porukkaa lappas oikealta ja vasemmalta ohi( tietysti kun itsellä vakio 600) ja samalla katsomon kohdalla tuli vettä visiiriin ja löysäsin saman tien ja jäin suosiolla viimeiseksi. Siitä sitten katselin kun ennen vauhtimutkaa oli pyöriä 6-7 rinnakkain ja mutkassakin useampi. Näyttipä vielä että 3 ulostulossakin avattiin kunnolla ja itsellä oli jo visiiri hyvinkin kostea.

Ja jos joku ihmetteli että miksi se v**un hullu juoksi siellä hiekalla niin syy oli se, että lanssi tuntui viipyvän 1 mutkassa kaatuneen luona aika kauan ja viimeisessä vasurissa kaatunut makasi liikkumatta niin juoksin tarkistaan sen tilannetta. (Lippumiehet olivat sanoneet kaatuneelle että maata paikoillaan kunnes lanssi tulee, mikä onkin ihan ok).

app

Kuvia kaipais tänne sunnuntailta ja muiltakin päiviltä. Erityisesti sunnuntaina se kamerahenkilö, joka oli viimeisen vasemman sisäkanttarin takana, olis kiva nähdä otokset. Tulin aika monta kertaa kameraa kohti, ja ne kuvat kiinnostais.

eri-ernesti

Lainaus käyttäjältä: app - 30.07.12 - klo:18:32
Kuvia kaipais tänne sunnuntailta ja muiltakin päiviltä. Erityisesti sunnuntaina se kamerahenkilö, joka oli viimeisen vasemman sisäkanttarin takana, olis kiva nähdä otokset. Tulin aika monta kertaa kameraa kohti, ja ne kuvat kiinnostais.

Kuvat kiinnostas myös meikäläistä. Ainakin lauantaina näytti olevan kamerat korkkiruuveissa :).

M1uQ

Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 31.07.12 - klo:20:46
Lainaus käyttäjältä: app - 30.07.12 - klo:18:32
Kuvia kaipais tänne sunnuntailta ja muiltakin päiviltä. Erityisesti sunnuntaina se kamerahenkilö, joka oli viimeisen vasemman sisäkanttarin takana, olis kiva nähdä otokset. Tulin aika monta kertaa kameraa kohti, ja ne kuvat kiinnostais.

Kuvat kiinnostas myös meikäläistä. Ainakin lauantaina näytti olevan kamerat korkkiruuveissa :).

+1

Allu

Kuvat kiinnostaa myös täälläkin, tai jos joltain sattuisi löytymään videoa tuosta kisan viimeisen vasurin tapahtumista.

Kiitokset kaikille mukan olleille ja auttajille! Parilla murtuneella sormella ja pois paikoiltaan menneellä solisluun sisäpäällä selvittiin

T: Kantarin vierssä pötkötänyt Ycc#33
YCC#33
Kukka Racing

menac

Lainaus käyttäjältä: Allu - 03.08.12 - klo:14:32
Kuvat kiinnostaa myös täälläkin, tai jos joltain sattuisi löytymään videoa tuosta kisan viimeisen vasurin tapahtumista.

Kiitokset kaikille mukan olleille ja auttajille! Parilla murtuneella sormella ja pois paikoiltaan menneellä solisluun sisäpäällä selvittiin

T: Kantarin vierssä pötkötänyt Ycc#33

Hyvä ettei sattunut pahemmin. Itse olin siinä viereisellä lipulla, mutta kaatosi huomasin vasta kun jo kynsitte asvalttia. En tiedä olisiko Jukan pyörän kameraan ehtinyt tallentua...

MJJ

Mihin ryhmään Mp-tuen päivillä kuuluisi lippu ostaa, ajat pyörii Alastarossa siinä 1.31-1.33

murmela

Lainaus käyttäjältä: Mjj - 13.08.12 - klo:22:26
Mihin ryhmään Mp-tuen päivillä kuuluisi lippu ostaa, ajat pyörii Alastarossa siinä 1.31-1.33
Nopee.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: Mjj - 13.08.12 - klo:22:26
Mihin ryhmään Mp-tuen päivillä kuuluisi lippu ostaa, ajat pyörii Alastarossa siinä 1.31-1.33

Kalustosta ja ajotyylistä riippuen keskiryhmä tai nopea. Kärjistetyt esimerkit: Jos ajat 1:31 alkuisia aikoja nelitahtisella vakiokuntoisella Honda CBR 125:lla niin ehdottomasti nopean ryhmän kuski, sillä mutkanopeudet ovat MM-tason kuskin osaamista. Jos taas ajat 1:33 -aikoja ja alla on ahdettu Hayabusa jolla suorat mennään miljoonaa ja mutkissa pyörää talutetaan, niin silloin oikea paikka on keskiryhmä.

Räyskälän kisasta tulee video lähipäivinä ja siinä asia kilpailutilanteestakin kristallisoituu. 1:31 alkuisia aikoja ajanut BMW oli tulppana mutkissa kun suorilla pakeni n. 20-25 km/h nopeuserolla. Omat kierrosaikani olivat ohituksen jälkeen 1:29 alkuisia ja ohitus täytyi tehdä härskisti (ajoharjoittelussa en ohittaisi ketään niin suurella riskillä). Tuollaisia tilanteita välttääksemme tällainen hieman tyhjentävämpi vastaus aiheeseen. Pelkkä kierrosaika ei välttämättä anna vastausta jos keikkuu siinä rajamaastossa. Alle 1:20 ajoilla nopea ryhmä vaikka kuski kahvia keittäisi mutkissa ja yli 2 min 15 sek kierrosajoilla hidas vaikka kuinka oman elämänsä salama olisikin mutkissa.

Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

app

14.08.12 - klo:10:18 #44 Viimeisin muokkaus: 14.08.12 - klo:10:21 käyttäjältä app
Minä siirryin viime kesänä nopeaan, kun ajoin aamupäivällä Kurssin jälkeen1.34 keskiryhmässä. Oli sinä päivänä ruuhkaista keskiryhmässä, ja minusta ei juuri kukaan tuulut ohi alkupäivästä. Minua kehoitettiin siitymään silloin nopeaan kokeeksi, ratoja paljon kolunneen toimesta. Ajoin saman tien 1.32 aikoja, ja samalla viikolla sitten nopeampien peesissä pääsin alle 1.30. Sitä hämmästyin kun oli sellaisia 1.40-1.45 vauhtisia nopeassa sinä päivänä. Se päivä oli myyty loppuun, ja tämä varmasti vaikutti.

Toisaalta nyt viimeksi menin Kemorassa keskiryhmään, vaikka alle 10 s ajelin rataennätyksestä. Silloin oli treenit kisaa varten moneen luokkaan yhtaikaa, enkä viitsinyt mennä sotkemaan heidän ajoaan, kun harjoittelin itse linoja ja ajoasentoa.

Oma arvio kysyjän vauhdista on, että nopeaan ilman muuta.

Powered by EzPortal