Dunlop renkaat

Aloittaja jarska, 03.05.12 - klo:21:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Raaseri

04.05.12 - klo:18:34 #15 Viimeisin muokkaus: 04.05.12 - klo:18:42 käyttäjältä Raaseri
App taitaa olla 5sekkaa nopeempi. Ja sanokaapa mulle fiksut sellanen A-kuski jonka 7712 rengas ei repee jos sillä ajetaan liki 100 kiekkaa kovaa Kemoralla? Tottakai jos ostetaan kisamitan 15kiekkaa jne ajettuja kumeja ja sitten ajetaan nillä alkup kuskia 10s hitaammin kaiken maailman hifistelyllä, ne ei repee.

Jos taas haluaa kehittyä ja uskaltaa rouhia kaasukahvaa, niiden kuuluukin vähän repeillä ennenkuin siihen rankempaankin menoon tulee sulavuus mukaan. App, oot oikealla tiellä, älä nyt vaan sorru hifistelyyn kun kerran kyytiä ensisijaisesti haet.

Tää homma on ensisijaisesti korvien välistä kiinni. Pitää koko aika uskaltaa pyytää iteltään enemmän kuin mukavalta tuntuu, se on ainoa tapa nostaa vauhtia. Tai no, voi tietty hieroa mopoa kaiken aikaa ja parantaa ennätyksiä 0,2s vuodessa. Riippuu mitä haluaa harrastaa, tourinkia radalla vai vähän enemmän attackia.

jarska

Kauheen kiihkee tämä Tunloppi-ketju, taidan mennä tonne Bridgen puolelle, siellä sekä pitää että kestää. :D :-[
Nojuu, onhan mullakin yhet Tunlopit, joita säästelen h-hetkeä varten, kiva vertailla sitten Bridgeen.

Hookala

Uusi pyörä mulle, uudet renkaat mulle. Käytettyjä toki jonkun muun toimesta.

Edessä Dunlop 6614, paisto -08. Paljonko painetta pitäisi laittaa?

Takana Dunlop Ntec 7680, paisto -08. Paljonko painetta?

Huomenna Alastaroon menossa ajamaan, jokin osviitta kelpaisi paineiden suhteen.


Kiitos


stoppie_gif

Teemu Tanila


Kyseessä lienee siis KR108 takanen ja KR106 etunen slick versiona. Toi 08 paisto on vanhemman mallin eturengasta jolle kuumapaine on 2.4. Takarenkaalle käytän yleensä itse 1.35 kuumapainetta, suositus taitaa olla 1.5. Lähtisin varmaan itse kokeilemaan taakse esim. 1.4 aluksi.

Paineen mittaan aina ennen radalle lähtöä vielä kun lämppärit on kiinni. Lämppäreiden lämpö 85 astetta.

Teemu

Lainaus käyttäjältä: Hookala - 19.06.12 - klo:12:42
Uusi pyörä mulle, uudet renkaat mulle. Käytettyjä toki jonkun muun toimesta.

Edessä Dunlop 6614, paisto -08. Paljonko painetta pitäisi laittaa?

Takana Dunlop Ntec 7680, paisto -08. Paljonko painetta?

Huomenna Alastaroon menossa ajamaan, jokin osviitta kelpaisi paineiden suhteen.


Kiitos


stoppie_gif

Mikko K.

Sen verran kiihkeä ketju, että pakko herätellä henkiin. Kyselin Dunlopilta suoraan, kuinka lähelle takaswingiä renkaan uskaltaa tuoda, tässä vastaus:

"20mm and you will have no issue.  I have seen as close as 10, but that is
cutting is close depending on the circuit.   

Steve Brubaker
RTS/Dunlop
615-641-3323"


Tuolla perusteella tulee sitten 15-43 välitykset suzukiin, motoparkkiin varmaan 15-42. Eipä tossa suzukissa jää tuolla kumilla kauheesti pelivaraa.

Nitrous

Aaaapuuva!!! Osaisko täällä joku viisammista tahi nopeammista (vielä parempi jos molempia) kertoa, että olisko 6854 sopiva seos tulevalle sunnuntaille Alastaroon ja millä paineille se toimii viileässä parhaiten? Lämpötila näyttäs olevan siinä 10 asteen hujakoissa ja sää on pilvinen tai puolipilvinen, joten aurinko ei mahdottomia lämmitä. Ja jos on tiedossa, että tuo kumi ei toimi tuossa kelissä ollenkaan, olisin hyvin kiitollinen vinkistä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Raaseri

02.05.13 - klo:12:28 #21 Viimeisin muokkaus: 02.05.13 - klo:12:31 käyttäjältä Raaseri
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.05.13 - klo:12:19
Aaaapuuva!!! Osaisko täällä joku viisammista tahi nopeammista (vielä parempi jos molempia) kertoa, että olisko 6854 sopiva seos tulevalle sunnuntaille Alastaroon ja millä paineille se toimii viileässä parhaiten? Lämpötila näyttäs olevan siinä 10 asteen hujakoissa ja sää on pilvinen tai puolipilvinen, joten aurinko ei mahdottomia lämmitä. Ja jos on tiedossa, että tuo kumi ei toimi tuossa kelissä ollenkaan, olisin hyvin kiitollinen vinkistä.

En oo viisaampi ja tuskin enää nopeampikaan, vastaan silti. 6854/8854 on oikea, niinhän dunloppi suosittelee http://dunlopracing.com/technical-info/#CP

Tosin +10 taitaa olla ennemmin arktinen kuin kylmä, ajatellen missä noilla yleensä ajetaan. Mä laittasin painetta kuumana ajosta 1,40bar (jäähtyy kuitenki jo vähä varikolle mennessä).

app

Joo, 6854 tai nykyään 8854 toimii käytännössä kaikilla keleillä. Paine kuumana 1.35-1.45.

Wper

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.05.13 - klo:12:19
Aaaapuuva!!! Osaisko täällä joku viisammista tahi nopeammista (vielä parempi jos molempia) kertoa, että olisko 6854 sopiva seos tulevalle sunnuntaille Alastaroon ja millä paineille se toimii viileässä parhaiten? Lämpötila näyttäs olevan siinä 10 asteen hujakoissa ja sää on pilvinen tai puolipilvinen, joten aurinko ei mahdottomia lämmitä. Ja jos on tiedossa, että tuo kumi ei toimi tuossa kelissä ollenkaan, olisin hyvin kiitollinen vinkistä.


no johan kysyit sopivasti. itse pohdiskelin just samaa. 6854 takanen ja alastaro ens viikolla. :)
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

Raaseri

Tosa vielä yksi taulukko noista käyttölämpötiloista: http://www.bike-promotion.de/pdf/reifen2012/Mischungen%20-%20Temperaturen%20-%20Reifendruck%20Stand%202012-03-31.pdf

6854/8854 oli osalla SM-kärjen SBK kuskeista lähes keli/ratariippumattomasti käytössä.

Takiksena, 6854sta ei kai oo eteen tuolla seoksella tehtykään, 8854 löytyy eteenkin.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 02.05.13 - klo:13:02
Tosa vielä yksi taulukko noista käyttölämpötiloista: http://www.bike-promotion.de/pdf/reifen2012/Mischungen%20-%20Temperaturen%20-%20Reifendruck%20Stand%202012-03-31.pdf

6854/8854 oli osalla SM-kärjen SBK kuskeista lähes keli/ratariippumattomasti käytössä.

Takiksena, 6854sta ei kai oo eteen tuolla seoksella tehtykään, 8854 löytyy eteenkin.

7712 on nyt takana. Ei pitäs tuon taulukon mukaan olla ainakaan ihan metsässä seos, jos tuota on uskominen. Pistän lämppäreistä sen 1,5 bar (80 C) ja lähden kokeilemaan mihin suuntaan homma kehittyy. Eteen se 2,3bar. Askartelin vielä telttapatjasta tuulensuojat vanteiden reunalle, että lämpöä riittää paremmin.

Mikko K.

Tälläinen yleishyödyllinen tiivistelmä käveli vastaan...

http://www.dunlopracing.com/fitment.pdf

Ajattelin laittaa eteen 343 seoksen. Onko jollain kokemusta? Toisen taulukon mukaan softi ja toisen mukaan medium. Tälllä hetkellä alla 10 vuoden softi ja kulutusmerkkejä on vielä jäljellä, mutta alkaa mennä kantikkaaksi. Saako noi etuset joku ajettua oikeesti loppuun?

Yhtään Dunloppia en ole vielä muuten saanut vielä repeämään, vaikka kulutusmerkit on ajettu pois. Ilmeisesti teen jotain erilailla tai sitten ajan vaan hiljaa.

app

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 28.05.13 - klo:23:08
Tälläinen yleishyödyllinen tiivistelmä käveli vastaan...

http://www.dunlopracing.com/fitment.pdf

Ajattelin laittaa eteen 343 seoksen. Onko jollain kokemusta? Toisen taulukon mukaan softi ja toisen mukaan medium. Tälllä hetkellä alla 10 vuoden softi ja kulutusmerkkejä on vielä jäljellä, mutta alkaa mennä kantikkaaksi. Saako noi etuset joku ajettua oikeesti loppuun?

Yhtään Dunloppia en ole vielä muuten saanut vielä repeämään, vaikka kulutusmerkit on ajettu pois. Ilmeisesti teen jotain erilailla tai sitten ajan vaan hiljaa.

8813 on pehmeämpi, mutta kestää meidän vauhdeissa puoli kesää. Turha laittaa kovempaa seosta. Pitää saada luiston rajalle kallellaan, ja ehkä välillä ylikin jarruissa, ennen kuin alkaa kulumaan/repeämään.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: app - 28.05.13 - klo:23:11
Lainaus käyttäjältä: Mikko - 28.05.13 - klo:23:08
Tälläinen yleishyödyllinen tiivistelmä käveli vastaan...

http://www.dunlopracing.com/fitment.pdf

Ajattelin laittaa eteen 343 seoksen. Onko jollain kokemusta? Toisen taulukon mukaan softi ja toisen mukaan medium. Tälllä hetkellä alla 10 vuoden softi ja kulutusmerkkejä on vielä jäljellä, mutta alkaa mennä kantikkaaksi. Saako noi etuset joku ajettua oikeesti loppuun?

Yhtään Dunloppia en ole vielä muuten saanut vielä repeämään, vaikka kulutusmerkit on ajettu pois. Ilmeisesti teen jotain erilailla tai sitten ajan vaan hiljaa.



8813 on pehmeämpi, mutta kestää meidän vauhdeissa puoli kesää. Turha laittaa kovempaa seosta. Pitää saada luiston rajalle kallellaan, ja ehkä välillä ylikin jarruissa, ennen kuin alkaa kulumaan/repeämään.

Nyt löyty ihan Dunlopin omilta sivuilta

Lähde: Available Compounds: 343 Soft, 302 Med, 717 Med+

Kyllä se on softi tuon mukaan, eli lähtee alle. Taitaa olla tuo renkaan profiili tärkeämpi näillä vauhdeilla kuin maksimi pito. Lisäksi tuo on halkaisijaltaan  vähän pienempi, joten vois taittua paremmin mutkaan. Raportoin lisää, jos luulen tuntevani jotain eroa noissa.

app

En tiedä onko noiden profiileissa tai halkaisijoissa miten merkittävää eroa, tuskin, mutta itse lähden aina siitä että pito lisää turvallisuutta, ja jos ei taitu mopo mutkaan, niin ei takuulla ole meillä kummallakaan mitään merkitystä näiden kaden eturenkaan muodolla. Se on mopon balanssi, ja jarruvoima kääntäessä, mikä merkitsee.
En kerta kaikkiaan näe mitään syytä valita kovempaa seosta, eli pidoltaan huonompaa eteen, jos pehmeämpi kestää maailman tappiin. Liika pito ei ole ollut haitaksi koskaan mulla tähän mennessä.

Tämä tästä.

Powered by EzPortal