Uudet viestit

MP-Ratatori

Power commander V


Hinta: 80.00 EUR
Päiväys: 12/10/2020
Kommentit (0)
Gsxr k7-8 kuitukatteet ja tappisarja

Päiväys: 03/09/2020
Kommentit (0)
GSX-R 600/750 08-10 osia

Päiväys: 30/08/2020
Kommentit (0)
Renkaanvaihtokone ja tasapainoituslaite


Hinta: 180.00 EUR
Päiväys: 25/08/2020
Kommentit (0)
M: Käytetyt Dunlop KR108 MS2 ja KR106 MS4


Hinta: 90.00 EUR
Päiväys: 07/08/2020
Kommentit (0)
Sadekelin renkaat

Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
O:Yamaha R6 kilvellinen runko

Päiväys: 11/06/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Dunlop renkaat  (Luettu 228214 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Raaseri

  • Vieras
Vs: Dunlop renkaat
« Vastaus #15 : 04.05.12 - klo:18:34 »
App taitaa olla 5sekkaa nopeempi. Ja sanokaapa mulle fiksut sellanen A-kuski jonka 7712 rengas ei repee jos sillä ajetaan liki 100 kiekkaa kovaa Kemoralla? Tottakai jos ostetaan kisamitan 15kiekkaa jne ajettuja kumeja ja sitten ajetaan nillä alkup kuskia 10s hitaammin kaiken maailman hifistelyllä, ne ei repee.

Jos taas haluaa kehittyä ja uskaltaa rouhia kaasukahvaa, niiden kuuluukin vähän repeillä ennenkuin siihen rankempaankin menoon tulee sulavuus mukaan. App, oot oikealla tiellä, älä nyt vaan sorru hifistelyyn kun kerran kyytiä ensisijaisesti haet.

Tää homma on ensisijaisesti korvien välistä kiinni. Pitää koko aika uskaltaa pyytää iteltään enemmän kuin mukavalta tuntuu, se on ainoa tapa nostaa vauhtia. Tai no, voi tietty hieroa mopoa kaiken aikaa ja parantaa ennätyksiä 0,2s vuodessa. Riippuu mitä haluaa harrastaa, tourinkia radalla vai vähän enemmän attackia.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 56
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:03.10.20 - klo:18:20
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Dunlop renkaat
« Vastaus #16 : 04.05.12 - klo:19:32 »
Kauheen kiihkee tämä Tunloppi-ketju, taidan mennä tonne Bridgen puolelle, siellä sekä pitää että kestää. :D :-[
Nojuu, onhan mullakin yhet Tunlopit, joita säästelen h-hetkeä varten, kiva vertailla sitten Bridgeen.

Poissa Hookala

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 47
  • Paikkakunta: Huittinen
  • Paikalla:08.06.20 - klo:09:34
  • No bike
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 39
Vs: Dunlop renkaat
« Vastaus #17 : 19.06.12 - klo:12:42 »
Uusi pyörä mulle, uudet renkaat mulle. Käytettyjä toki jonkun muun toimesta.

Edessä Dunlop 6614, paisto -08. Paljonko painetta pitäisi laittaa?

Takana Dunlop Ntec 7680, paisto -08. Paljonko painetta?

Huomenna Alastaroon menossa ajamaan, jokin osviitta kelpaisi paineiden suhteen.


Kiitos


stoppie_gif

Poissa Teemu Tanila

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 139
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:04.10.20 - klo:13:03
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 27
Vs: Dunlop renkaat
« Vastaus #18 : 19.06.12 - klo:13:15 »

Kyseessä lienee siis KR108 takanen ja KR106 etunen slick versiona. Toi 08 paisto on vanhemman mallin eturengasta jolle kuumapaine on 2.4. Takarenkaalle käytän yleensä itse 1.35 kuumapainetta, suositus taitaa olla 1.5. Lähtisin varmaan itse kokeilemaan taakse esim. 1.4 aluksi.

Paineen mittaan aina ennen radalle lähtöä vielä kun lämppärit on kiinni. Lämppäreiden lämpö 85 astetta.

Teemu

Uusi pyörä mulle, uudet renkaat mulle. Käytettyjä toki jonkun muun toimesta.

Edessä Dunlop 6614, paisto -08. Paljonko painetta pitäisi laittaa?

Takana Dunlop Ntec 7680, paisto -08. Paljonko painetta?

Huomenna Alastaroon menossa ajamaan, jokin osviitta kelpaisi paineiden suhteen.


Kiitos


stoppie_gif

Poissa Mikko K.

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 22
  • -Saadut: 21
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 947
  • Ikä: 36
  • Paikkakunta: Jyväskylä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:06.08.20 - klo:20:25
  • R1 2008
    • #52
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Dunlop renkaat
« Vastaus #19 : 12.04.13 - klo:20:52 »
Sen verran kiihkeä ketju, että pakko herätellä henkiin. Kyselin Dunlopilta suoraan, kuinka lähelle takaswingiä renkaan uskaltaa tuoda, tässä vastaus:

"20mm and you will have no issue.  I have seen as close as 10, but that is
cutting is close depending on the circuit.   

Steve Brubaker
RTS/Dunlop
615-641-3323"


Tuolla perusteella tulee sitten 15-43 välitykset suzukiin, motoparkkiin varmaan 15-42. Eipä tossa suzukissa jää tuolla kumilla kauheesti pelivaraa.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3298
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 09:02
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Dunlop renkaat
« Vastaus #20 : 02.05.13 - klo:12:19 »
Aaaapuuva!!! Osaisko täällä joku viisammista tahi nopeammista (vielä parempi jos molempia) kertoa, että olisko 6854 sopiva seos tulevalle sunnuntaille Alastaroon ja millä paineille se toimii viileässä parhaiten? Lämpötila näyttäs olevan siinä 10 asteen hujakoissa ja sää on pilvinen tai puolipilvinen, joten aurinko ei mahdottomia lämmitä. Ja jos on tiedossa, että tuo kumi ei toimi tuossa kelissä ollenkaan, olisin hyvin kiitollinen vinkistä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Raaseri

  • Vieras
Vs: Dunlop renkaat
« Vastaus #21 : 02.05.13 - klo:12:28 »
Aaaapuuva!!! Osaisko täällä joku viisammista tahi nopeammista (vielä parempi jos molempia) kertoa, että olisko 6854 sopiva seos tulevalle sunnuntaille Alastaroon ja millä paineille se toimii viileässä parhaiten? Lämpötila näyttäs olevan siinä 10 asteen hujakoissa ja sää on pilvinen tai puolipilvinen, joten aurinko ei mahdottomia lämmitä. Ja jos on tiedossa, että tuo kumi ei toimi tuossa kelissä ollenkaan, olisin hyvin kiitollinen vinkistä.

En oo viisaampi ja tuskin enää nopeampikaan, vastaan silti. 6854/8854 on oikea, niinhän dunloppi suosittelee http://dunlopracing.com/technical-info/#CP

Tosin +10 taitaa olla ennemmin arktinen kuin kylmä, ajatellen missä noilla yleensä ajetaan. Mä laittasin painetta kuumana ajosta 1,40bar (jäähtyy kuitenki jo vähä varikolle mennessä).

Poissa app

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 43
  • -Saadut: 27
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 2322
  • Ikä: 61
  • Paikkakunta: Lohja
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.06.19 - klo:18:49
  • s 1000 RR
    • YCC 2
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1605
Vs: Dunlop renkaat
« Vastaus #22 : 02.05.13 - klo:12:48 »
Joo, 6854 tai nykyään 8854 toimii käytännössä kaikilla keleillä. Paine kuumana 1.35-1.45.

Poissa Wper

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 8
  • -Saadut: 16
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 368
  • Paikkakunta: kokkola
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:28.10.20 - klo:20:36
  • Yamaha r6r
    • Superstock b600 #5
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 481
Vs: Dunlop renkaat
« Vastaus #23 : 02.05.13 - klo:12:54 »
Aaaapuuva!!! Osaisko täällä joku viisammista tahi nopeammista (vielä parempi jos molempia) kertoa, että olisko 6854 sopiva seos tulevalle sunnuntaille Alastaroon ja millä paineille se toimii viileässä parhaiten? Lämpötila näyttäs olevan siinä 10 asteen hujakoissa ja sää on pilvinen tai puolipilvinen, joten aurinko ei mahdottomia lämmitä. Ja jos on tiedossa, että tuo kumi ei toimi tuossa kelissä ollenkaan, olisin hyvin kiitollinen vinkistä.


no johan kysyit sopivasti. itse pohdiskelin just samaa. 6854 takanen ja alastaro ens viikolla. :)
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

Raaseri

  • Vieras
Vs: Dunlop renkaat
« Vastaus #24 : 02.05.13 - klo:13:02 »
Tosa vielä yksi taulukko noista käyttölämpötiloista: http://www.bike-promotion.de/pdf/reifen2012/Mischungen%20-%20Temperaturen%20-%20Reifendruck%20Stand%202012-03-31.pdf

6854/8854 oli osalla SM-kärjen SBK kuskeista lähes keli/ratariippumattomasti käytössä.

Takiksena, 6854sta ei kai oo eteen tuolla seoksella tehtykään, 8854 löytyy eteenkin.

Poissa Mikko K.

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 22
  • -Saadut: 21
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 947
  • Ikä: 36
  • Paikkakunta: Jyväskylä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:06.08.20 - klo:20:25
  • R1 2008
    • #52
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Dunlop renkaat
« Vastaus #25 : 02.05.13 - klo:13:15 »
Tosa vielä yksi taulukko noista käyttölämpötiloista: http://www.bike-promotion.de/pdf/reifen2012/Mischungen%20-%20Temperaturen%20-%20Reifendruck%20Stand%202012-03-31.pdf

6854/8854 oli osalla SM-kärjen SBK kuskeista lähes keli/ratariippumattomasti käytössä.

Takiksena, 6854sta ei kai oo eteen tuolla seoksella tehtykään, 8854 löytyy eteenkin.

7712 on nyt takana. Ei pitäs tuon taulukon mukaan olla ainakaan ihan metsässä seos, jos tuota on uskominen. Pistän lämppäreistä sen 1,5 bar (80 C) ja lähden kokeilemaan mihin suuntaan homma kehittyy. Eteen se 2,3bar. Askartelin vielä telttapatjasta tuulensuojat vanteiden reunalle, että lämpöä riittää paremmin.

Poissa Mikko K.

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 22
  • -Saadut: 21
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 947
  • Ikä: 36
  • Paikkakunta: Jyväskylä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:06.08.20 - klo:20:25
  • R1 2008
    • #52
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Dunlop renkaat
« Vastaus #26 : 28.05.13 - klo:23:08 »
Tälläinen yleishyödyllinen tiivistelmä käveli vastaan...

http://www.dunlopracing.com/fitment.pdf

Ajattelin laittaa eteen 343 seoksen. Onko jollain kokemusta? Toisen taulukon mukaan softi ja toisen mukaan medium. Tälllä hetkellä alla 10 vuoden softi ja kulutusmerkkejä on vielä jäljellä, mutta alkaa mennä kantikkaaksi. Saako noi etuset joku ajettua oikeesti loppuun?

Yhtään Dunloppia en ole vielä muuten saanut vielä repeämään, vaikka kulutusmerkit on ajettu pois. Ilmeisesti teen jotain erilailla tai sitten ajan vaan hiljaa.

Poissa app

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 43
  • -Saadut: 27
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 2322
  • Ikä: 61
  • Paikkakunta: Lohja
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.06.19 - klo:18:49
  • s 1000 RR
    • YCC 2
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1605
Vs: Dunlop renkaat
« Vastaus #27 : 28.05.13 - klo:23:11 »
Tälläinen yleishyödyllinen tiivistelmä käveli vastaan...

http://www.dunlopracing.com/fitment.pdf

Ajattelin laittaa eteen 343 seoksen. Onko jollain kokemusta? Toisen taulukon mukaan softi ja toisen mukaan medium. Tälllä hetkellä alla 10 vuoden softi ja kulutusmerkkejä on vielä jäljellä, mutta alkaa mennä kantikkaaksi. Saako noi etuset joku ajettua oikeesti loppuun?

Yhtään Dunloppia en ole vielä muuten saanut vielä repeämään, vaikka kulutusmerkit on ajettu pois. Ilmeisesti teen jotain erilailla tai sitten ajan vaan hiljaa.

8813 on pehmeämpi, mutta kestää meidän vauhdeissa puoli kesää. Turha laittaa kovempaa seosta. Pitää saada luiston rajalle kallellaan, ja ehkä välillä ylikin jarruissa, ennen kuin alkaa kulumaan/repeämään.

Poissa Mikko K.

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 22
  • -Saadut: 21
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 947
  • Ikä: 36
  • Paikkakunta: Jyväskylä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:06.08.20 - klo:20:25
  • R1 2008
    • #52
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Dunlop renkaat
« Vastaus #28 : 28.05.13 - klo:23:48 »
Tälläinen yleishyödyllinen tiivistelmä käveli vastaan...

http://www.dunlopracing.com/fitment.pdf

Ajattelin laittaa eteen 343 seoksen. Onko jollain kokemusta? Toisen taulukon mukaan softi ja toisen mukaan medium. Tälllä hetkellä alla 10 vuoden softi ja kulutusmerkkejä on vielä jäljellä, mutta alkaa mennä kantikkaaksi. Saako noi etuset joku ajettua oikeesti loppuun?

Yhtään Dunloppia en ole vielä muuten saanut vielä repeämään, vaikka kulutusmerkit on ajettu pois. Ilmeisesti teen jotain erilailla tai sitten ajan vaan hiljaa.



8813 on pehmeämpi, mutta kestää meidän vauhdeissa puoli kesää. Turha laittaa kovempaa seosta. Pitää saada luiston rajalle kallellaan, ja ehkä välillä ylikin jarruissa, ennen kuin alkaa kulumaan/repeämään.

Nyt löyty ihan Dunlopin omilta sivuilta

Lähde: Available Compounds: 343 Soft, 302 Med, 717 Med+

Kyllä se on softi tuon mukaan, eli lähtee alle. Taitaa olla tuo renkaan profiili tärkeämpi näillä vauhdeilla kuin maksimi pito. Lisäksi tuo on halkaisijaltaan  vähän pienempi, joten vois taittua paremmin mutkaan. Raportoin lisää, jos luulen tuntevani jotain eroa noissa.

Poissa app

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 43
  • -Saadut: 27
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 2322
  • Ikä: 61
  • Paikkakunta: Lohja
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.06.19 - klo:18:49
  • s 1000 RR
    • YCC 2
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1605
Vs: Dunlop renkaat
« Vastaus #29 : 29.05.13 - klo:00:15 »
En tiedä onko noiden profiileissa tai halkaisijoissa miten merkittävää eroa, tuskin, mutta itse lähden aina siitä että pito lisää turvallisuutta, ja jos ei taitu mopo mutkaan, niin ei takuulla ole meillä kummallakaan mitään merkitystä näiden kaden eturenkaan muodolla. Se on mopon balanssi, ja jarruvoima kääntäessä, mikä merkitsee.
En kerta kaikkiaan näe mitään syytä valita kovempaa seosta, eli pidoltaan huonompaa eteen, jos pehmeämpi kestää maailman tappiin. Liika pito ei ole ollut haitaksi koskaan mulla tähän mennessä.

Tämä tästä.

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020