Dunlop renkaat

Aloittaja jarska, 03.05.12 - klo:21:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: app - 06.06.13 - klo:10:14
Lainaus käyttäjältä: rranta - 06.06.13 - klo:05:33
Olipas mukavat pari päivää Kemorassa. Kiitokset järjestäneille herrasmiehille. Homma toimi ku tupakki. Ja se normi varikkotiimi, kyllä taas naurua ja meininkiä piisas. Onnittelut MpK7lle ja Applle uusista enkkareista. Itellä jäi siihen 1.13.8 taas. Ens viikolla harijotukset jatkuu, jos varkain hiipis Pete_Ln peesiin ja etes häviävän pienen hetken siinä pysys...

Onnittelut enkasta takas!

On muuten kova aika, ottaen huomioon eilisen että kelille liukas, ja vielä lisukkeena kulunut rengas alla. Itse ajelin tiistaina samanlaisella, lähes loppuunkuluneella viileän kelin Dunlopilla, ja 2-3 s oli ajat kehnompia. Eilen kun laitoin viime kesäisen, toiselta puolelta uuden veroisen 8948 Dunlopin alle, ekat kolme kierrosta omaa ennätysvauhtia, eli pari kolme sekuntia toissapäiväistä kovempaa kyytiä ihan samalla ajolla.
Oisit tehnyt saman tempun samalla renkaalla.

Lisäys: Unohtu mainita että mun enkka on selkeesti kehnompi kun rrannan.

Kokeneemmat voi taas olla eri mieltä asiasta, mutta viimeksi kunnon helteellä kemorassa -12 paistolla oleva 8854 (toinen puoli sileä, toisella puolen merkkiä jäljellä reilu milli) tuntui muutaman kierroksen jälkeen tosi liukkaalta. Lämppäripaineet oli 1,1bar ja ajosta jotain 1,5bar. Vastaavan kuntoinen -10 paiston 7712 alle, tosin sillä erotuksella että vasen puoli oli vielä revennyt ja samantien sekunti pois ajoista, ois lähteny varmaan enemmänkin, mutta rengas ehti loppua kokonaan ennen kuin opin hyödyntämään sitä lisäpitoa. Toi raja on kyllä todella häilyvä, sillä noita seoksia voidaan pitää taulukkojen mukaan kuitenkin aika lähellä toisiaan olevina, eikä minään ääripään valintoina. Onnittelut ennätyksistä!

app

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 06.06.13 - klo:10:29
Lainaus käyttäjältä: app - 06.06.13 - klo:10:14
Lainaus käyttäjältä: rranta - 06.06.13 - klo:05:33
Olipas mukavat pari päivää Kemorassa. Kiitokset järjestäneille herrasmiehille. Homma toimi ku tupakki. Ja se normi varikkotiimi, kyllä taas naurua ja meininkiä piisas. Onnittelut MpK7lle ja Applle uusista enkkareista. Itellä jäi siihen 1.13.8 taas. Ens viikolla harijotukset jatkuu, jos varkain hiipis Pete_Ln peesiin ja etes häviävän pienen hetken siinä pysys...

Onnittelut enkasta takas!

On muuten kova aika, ottaen huomioon eilisen että kelille liukas, ja vielä lisukkeena kulunut rengas alla. Itse ajelin tiistaina samanlaisella, lähes loppuunkuluneella viileän kelin Dunlopilla, ja 2-3 s oli ajat kehnompia. Eilen kun laitoin viime kesäisen, toiselta puolelta uuden veroisen 8948 Dunlopin alle, ekat kolme kierrosta omaa ennätysvauhtia, eli pari kolme sekuntia toissapäiväistä kovempaa kyytiä ihan samalla ajolla.
Oisit tehnyt saman tempun samalla renkaalla.

Lisäys: Unohtu mainita että mun enkka on selkeesti kehnompi kun rrannan.

Kokeneemmat voi taas olla eri mieltä asiasta, mutta viimeksi kunnon helteellä kemorassa -12 paistolla oleva 8854 (toinen puoli sileä, toisella puolen merkkiä jäljellä reilu milli) tuntui muutaman kierroksen jälkeen tosi liukkaalta. Lämppäripaineet oli 1,1bar ja ajosta jotain 1,5bar. Vastaavan kuntoinen -10 paiston 7712 alle, tosin sillä erotuksella että vasen puoli oli vielä revennyt ja samantien sekunti pois ajoista, ois lähteny varmaan enemmänkin, mutta rengas ehti loppua kokonaan ennen kuin opin hyödyntämään sitä lisäpitoa. Toi raja on kyllä todella häilyvä, sillä noita seoksia voidaan pitää taulukkojen mukaan kuitenkin aika lähellä toisiaan olevina, eikä minään ääripään valintoina. Onnittelut ennätyksistä!

Mulla kävi samat eilen. Enkka tuli neljännellä kierroksella, ja samaan settiin kaksi +0.25 s aikoja. Optimi noille kolmelle kierrokselle 1.13.35. Perrkele kun ois saanut hieroo vähän enemmän.
Ei vaan kehdannut seliseliä tänne laittaa. 8948 on liian pehmonen Kemoraan (mutu), ja kyllä silläkin oli eilen sitten luisteltua, kun alko ensin katoamaan pito, ja sitten repes. Tiesin lähtiessäni radalle, ettei montaa kierrosta ole käytettävänä, ja ajelinkin erittäin lyhyitä settejä, vähän kun aika-ajoa oisin leikkinyt.

app

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 06.06.13 - klo:10:29
On muuten kova aika, ottaen huomioon eilisen että kelille liukas, ja vielä lisukkeena kulunut rengas alla. Itse ajelin tiistaina samanlaisella, lähes loppuunkuluneella viileän kelin Dunlopilla, ja 2-3 s oli ajat kehnompia. Eilen kun laitoin viime kesäisen, toiselta puolelta uuden veroisen 8948 Dunlopin alle, ekat kolme kierrosta omaa ennätysvauhtia, eli pari kolme sekuntia toissapäiväistä kovempaa kyytiä ihan samalla ajolla.
Oisit tehnyt saman tempun samalla renkaalla.

Lisäys: Unohtu mainita että mun enkka on selkeesti kehnompi kun rrannan.

LainaaKokeneemmat voi taas olla eri mieltä asiasta, mutta viimeksi kunnon helteellä kemorassa -12 paistolla oleva 8854 (toinen puoli sileä, toisella puolen merkkiä jäljellä reilu milli) tuntui muutaman kierroksen jälkeen tosi liukkaalta. Lämppäripaineet oli 1,1bar ja ajosta jotain 1,5bar. Vastaavan kuntoinen -10 paiston 7712 alle, tosin sillä erotuksella että vasen puoli oli vielä revennyt ja samantien sekunti pois ajoista, ois lähteny varmaan enemmänkin, mutta rengas ehti loppua kokonaan ennen kuin opin hyödyntämään sitä lisäpitoa. Toi raja on kyllä todella häilyvä, sillä noita seoksia voidaan pitää taulukkojen mukaan kuitenkin aika lähellä toisiaan olevina, eikä minään ääripään valintoina. Onnittelut ennätyksistä!

Vielä tästä pari sanaa. 7712 ja 8948 ovat lähellä toisiaan, 8948 hiukan pehmeämpi vielä. 8854 taas on selvästi kovempi seos, ja sitä mennään jo enduranceeen.
uudella 8854:lla en ole kemorassa ajanut, mutta ei se varmaankaa huono ole. Kuluneena kuumalla asfaltilla varmasti liukas, niin kuin kirjoitit.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: app - 06.06.13 - klo:11:40
Lainaus käyttäjältä: Mikko - 06.06.13 - klo:10:29
On muuten kova aika, ottaen huomioon eilisen että kelille liukas, ja vielä lisukkeena kulunut rengas alla. Itse ajelin tiistaina samanlaisella, lähes loppuunkuluneella viileän kelin Dunlopilla, ja 2-3 s oli ajat kehnompia. Eilen kun laitoin viime kesäisen, toiselta puolelta uuden veroisen 8948 Dunlopin alle, ekat kolme kierrosta omaa ennätysvauhtia, eli pari kolme sekuntia toissapäiväistä kovempaa kyytiä ihan samalla ajolla.
Oisit tehnyt saman tempun samalla renkaalla.

Lisäys: Unohtu mainita että mun enkka on selkeesti kehnompi kun rrannan.

LainaaKokeneemmat voi taas olla eri mieltä asiasta, mutta viimeksi kunnon helteellä kemorassa -12 paistolla oleva 8854 (toinen puoli sileä, toisella puolen merkkiä jäljellä reilu milli) tuntui muutaman kierroksen jälkeen tosi liukkaalta. Lämppäripaineet oli 1,1bar ja ajosta jotain 1,5bar. Vastaavan kuntoinen -10 paiston 7712 alle, tosin sillä erotuksella että vasen puoli oli vielä revennyt ja samantien sekunti pois ajoista, ois lähteny varmaan enemmänkin, mutta rengas ehti loppua kokonaan ennen kuin opin hyödyntämään sitä lisäpitoa. Toi raja on kyllä todella häilyvä, sillä noita seoksia voidaan pitää taulukkojen mukaan kuitenkin aika lähellä toisiaan olevina, eikä minään ääripään valintoina. Onnittelut ennätyksistä!

Vielä tästä pari sanaa. 7712 ja 8948 ovat lähellä toisiaan, 8948 hiukan pehmeämpi vielä. 8854 taas on selvästi kovempi seos, ja sitä mennään jo enduranceeen.
uudella 8854:lla en ole kemorassa ajanut, mutta ei se varmaankaa huono ole. Kuluneena kuumalla asfaltilla varmasti liukas, niin kuin kirjoitit.

Lisätään vielä sen verran, että kello näytti tolla kovalla seoksella parhaimmillaan 1.15.12 aikoja ja sai taittaa mutkaan ja availla aika lailla kieli keskellä suuta. Tolla pehmeemmällä 1.14.35 ja siitä kierrokset plus miinus kymmenyksen kaks vähemmällä voimistelulla sen pari kymmentä kierrosta, mitä tolla kesti ajaa ennen ku loppu täysin. Siinä vaiheessa kun noi kulutusmerkit katoaa kokonaan, on pitoa vielä kohtalaisesti, mutta kovin montaa kierrosta ei enää ole tarjolla.

app

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 06.06.13 - klo:13:06
Lainaus käyttäjältä: app - 06.06.13 - klo:11:40
Lainaus käyttäjältä: Mikko - 06.06.13 - klo:10:29
On muuten kova aika, ottaen huomioon eilisen että kelille liukas, ja vielä lisukkeena kulunut rengas alla. Itse ajelin tiistaina samanlaisella, lähes loppuunkuluneella viileän kelin Dunlopilla, ja 2-3 s oli ajat kehnompia. Eilen kun laitoin viime kesäisen, toiselta puolelta uuden veroisen 8948 Dunlopin alle, ekat kolme kierrosta omaa ennätysvauhtia, eli pari kolme sekuntia toissapäiväistä kovempaa kyytiä ihan samalla ajolla.
Oisit tehnyt saman tempun samalla renkaalla.

Lisäys: Unohtu mainita että mun enkka on selkeesti kehnompi kun rrannan.

LainaaKokeneemmat voi taas olla eri mieltä asiasta, mutta viimeksi kunnon helteellä kemorassa -12 paistolla oleva 8854 (toinen puoli sileä, toisella puolen merkkiä jäljellä reilu milli) tuntui muutaman kierroksen jälkeen tosi liukkaalta. Lämppäripaineet oli 1,1bar ja ajosta jotain 1,5bar. Vastaavan kuntoinen -10 paiston 7712 alle, tosin sillä erotuksella että vasen puoli oli vielä revennyt ja samantien sekunti pois ajoista, ois lähteny varmaan enemmänkin, mutta rengas ehti loppua kokonaan ennen kuin opin hyödyntämään sitä lisäpitoa. Toi raja on kyllä todella häilyvä, sillä noita seoksia voidaan pitää taulukkojen mukaan kuitenkin aika lähellä toisiaan olevina, eikä minään ääripään valintoina. Onnittelut ennätyksistä!

Vielä tästä pari sanaa. 7712 ja 8948 ovat lähellä toisiaan, 8948 hiukan pehmeämpi vielä. 8854 taas on selvästi kovempi seos, ja sitä mennään jo enduranceeen.
uudella 8854:lla en ole kemorassa ajanut, mutta ei se varmaankaa huono ole. Kuluneena kuumalla asfaltilla varmasti liukas, niin kuin kirjoitit.

Lisätään vielä sen verran, että kello näytti tolla kovalla seoksella parhaimmillaan 1.15.12 aikoja ja sai taittaa mutkaan ja availla aika lailla kieli keskellä suuta. Tolla pehmeemmällä 1.14.35 ja siitä kierrokset plus miinus kymmenyksen kaks vähemmällä voimistelulla sen pari kymmentä kierrosta, mitä tolla kesti ajaa ennen ku loppu täysin. Siinä vaiheessa kun noi kulutusmerkit katoaa kokonaan, on pitoa vielä kohtalaisesti, mutta kovin montaa kierrosta ei enää ole tarjolla.

Mulla oli ensimmäisenä päivänä muutaman ratapäivän ajettu 4902, joka muistuttaa aika paljon 8854:sta, eli kestää päivätolkulla ajoa, eikä repeä missään olosuhteessa. 4902 on kuitenkin siinä mielessä jännä kumi, että ajoin uudella sellaisella Alastarossa ennätykseni viime kesänä, ja pitoa uutena tosi hyvin. Kuluessaan alkaa luistamaan aina vaan enemmän ja enemmän. On viileän kelin rengas, suositus alle 27 astetta asfaltin lämpö (eilen 41), toisin kun 8854, joka lienee joka sään kumi. Olen ajanut näillä kaikki ratapäiväni tänä kesänä, ja 5 kierrosta pehmeellä (9950) vikko sitten kokeeksi Kemorassa. Se saa olla seuraavaa kisaa/ennätyskokeilua varten säästössä.

Mun paras eilen 0.xx s tuosta sun pehmeen tuloksesta, mutta en saa sitä julkaista, koska naavakorvien presidentti juice09, eilen näin määräsi  :-\

Mikko K.

Pitää säästää viimeinen softi (7614) takanen viimeseen reissuun ennen julkistusta , että sais edes jonkun wanhoista herroista pidettyä takana :)
Jos jää pienestä kiinni, niin puuttuvat kymmenykset voi koittaa ajaa terassilta käsin..

app

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 06.06.13 - klo:14:25
Pitää säästää viimeinen softi (7614) takanen viimeseen reissuun ennen julkistusta , että sais edes jonkun wanhoista herroista pidettyä takana :)
Jos jää pienestä kiinni, niin puuttuvat kymmenykset voi koittaa ajaa terassilta käsin..

Mulla on täsmälleen sama suunnitelma! paitsi 9950 seos, mikä lienee, mutta pehmonen on. Varasin jo huoneen Foxmannista Jussiksi. Kolme kohtalon päivää siis ratkaisee marssijärjestyksen  peukku_1

tuomas

Mitä mieltä raati on D212 kumeksen kääntämisestä? Alkaa toinen kylki olee syöty loppuun, mutta jos pyörimissuunnan kääntäisi, niin saisi ajettua renkaan molemmilta kyljiltä kaljuksi.

-tuomas-
1977 Honda CB750K, 2001 Honda CBR600F, 2007 Honda CBR1000RR

Wper

Lainaus käyttäjältä: tuomas - 15.06.13 - klo:08:39
Mitä mieltä raati on D212 kumeksen kääntämisestä? Alkaa toinen kylki olee syöty loppuun, mutta jos pyörimissuunnan kääntäisi, niin saisi ajettua renkaan molemmilta kyljiltä kaljuksi.

-tuomas-

ainakin D211 kumia oon käännellyt, joten miksei tuotakin vois.
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

marko_

Lainaus käyttäjältä: tuomas - 15.06.13 - klo:08:39
Mitä mieltä raati on D212 kumeksen kääntämisestä? Alkaa toinen kylki olee syöty loppuun, mutta jos pyörimissuunnan kääntäisi, niin saisi ajettua renkaan molemmilta kyljiltä kaljuksi.

-tuomas-

Ei muuta kuin rengasta kääntämään.

Mulla ei oo tietoa minkälainen rengas tuo on mutta jos siinä on kuviot, niin siihen pyörimissuuntaan on väliä vaan niillä kuvioilla.
Ne kuviot on suunniteltu vaan toiseen suuntaan pyöriessä ohjaamaan vesi renkaan ja asfaltin välistä pois.

Eli jos et aja sateella niin sillä ei oo mitään väliä kuinka päin se rengas on vanteella. :)

murmela

15.06.13 - klo:11:53 #40 Viimeisin muokkaus: 15.06.13 - klo:11:56 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 15.06.13 - klo:11:33
Mulla ei oo tietoa minkälainen rengas tuo on mutta jos siinä on kuviot, niin siihen pyörimissuuntaan on väliä vaan niillä kuvioilla.
Ne kuviot on suunniteltu vaan toiseen suuntaan pyöriessä ohjaamaan vesi renkaan ja asfaltin välistä pois.

Eli jos et aja sateella niin sillä ei oo mitään väliä kuinka päin se rengas on vanteella. :)

Paitsi että noissa seoskumeksissa sillä kuviolla ei ole mitään tekemistä veden siirron kanssa.
Siihen on vaan joku yksikätinen nälkiintymisen heikentämä lapsityöläinen tökkinyt tylsällä muovilusikalla sen verran viirua, ett menee "katukumi"-spekseistä läpi.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

tuomas

No nyt on rengas käännetty :) Toivottavasti ei tuu mitään ylläreitä.


-t-
1977 Honda CB750K, 2001 Honda CBR600F, 2007 Honda CBR1000RR

Wper

19.06.13 - klo:21:39 #42 Viimeisin muokkaus: 19.06.13 - klo:21:50 käyttäjältä Wper
siinä raadille pähkäiltäväksi dunlopin etunen. otin käyttöön uutena ja nyt on ajettu 7päivää tuolla samalla. tuo aaltomainen kuvio vaikuttas jollain lailla oudolta? vai mitä ootte mieltä. seos on 6813 ja paisto 2011. Paineet on ollu lämppäreissä mitattuna 2.35
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Wper - 19.06.13 - klo:21:39
siinä raadille pähkäiltäväksi dunlopin etunen. otin käyttöön uutena ja nyt on ajettu 7päivää tuolla samalla. tuo aaltomainen kuvio vaikuttas jollain lailla oudolta? vai mitä ootte mieltä. seos on 6813 ja paisto 2011. Paineet on ollu lämppäreissä mitattuna 2.35

2.4 - 2.5 (vai jopa 2.6?) tais olla toimiva paine noille 2011 alkaen.

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 19.06.13 - klo:21:51
Lainaus käyttäjältä: Wper - 19.06.13 - klo:21:39
siinä raadille pähkäiltäväksi dunlopin etunen. otin käyttöön uutena ja nyt on ajettu 7päivää tuolla samalla. tuo aaltomainen kuvio vaikuttas jollain lailla oudolta? vai mitä ootte mieltä. seos on 6813 ja paisto 2011. Paineet on ollu lämppäreissä mitattuna 2.35

2.4 - 2.5 (vai jopa 2.6?) tais olla toimiva paine noille 2011 alkaen.
Just kävin ostamassa Dunloppeja ja eteen tosiaan vähintään 2.4 ja Korpiaho taisi käyttää 2.6. Taakse maksimissaan 1.4 ajosta, eli kun omat lämppärit ei hirveästi lämmitä niin varmaan joku 1.3 radalle lähtiessä.

Kuinka hyvin kestää 9055 seos, ostin pari käytettyä.

K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Powered by EzPortal