Dunlop renkaat

Aloittaja jarska, 03.05.12 - klo:21:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Korve - 30.06.15 - klo:09:04
Pirellin superbikeilla nyt kaksi kautta harrastanut, vauhdit Kemora 1.15 / Alastaro 1.28 / Motopark 1.38.

200/60-17 SC2 pirellit alkavat takana kulua varsinki Kemorassa harrastajan budjetille liian nopsaan ja viime viikonlopun ORG kemora päivillä joku suositteli dunlopin endurance kumia, joka minun vauhdeilla kestäisi useammankin päivän.

Tulkitsenko oikein, että dunlopin slikseistä passeli yhdistelmä olisi
KR 106 120/70R17 343 Medium
KR 108 195/65R17 H886 Medium

vai voisiko takasen osalta mennä vieläkin kovempaan (ja kestävämpään seokseen) kuten H997 strong. Luotto renkaisiin tärkeää, että pysyy fiilis ajamisessa joten en liiankaan kovaa ja lipsuvaa alle haluaisi laittaa.
Aiheeseen liittyen:
Alustalla ja sen säädöillä on myös todella suuri merkitys varsinkin takarenkaan kulumiseen. Ts paskalla alustalla saa rahat menemään renkaisiin vs jos pistää xxx-xxxx euroa alustaan, niin sen säästää jopa yhdessä kesässä rengaskuluissa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Korve

Aiheeseen liittyen:
Alustalla ja sen säädöillä on myös todella suuri merkitys varsinkin takarenkaan kulumiseen. Ts paskalla alustalla saa rahat menemään renkaisiin vs jos pistää xxx-xxxx euroa alustaan, niin sen säästää jopa yhdessä kesässä rengaskuluissa.
[/quote]

Totta tämäkin, tosin alusta puolella asiat pitäisi olla ok reilassa minun tapauksessa kun juuri huollettua Öhlinsiä edessä ja takana. Säädöt laitoin takana tehdasasetuksiin edellisen omistajan säädöistä ja lopetti renkaan repimisen. Jos vain satun samalle päivälle missä alustan säätöä jonkun gurun toimesta tarjolla niin varmasti vielä helpotusta rengaskulumiseen tulee kyllä.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Korve - 01.07.15 - klo:07:50
Lainaa
Aiheeseen liittyen:
Alustalla ja sen säädöillä on myös todella suuri merkitys varsinkin takarenkaan kulumiseen. Ts paskalla alustalla saa rahat menemään renkaisiin vs jos pistää xxx-xxxx euroa alustaan, niin sen säästää jopa yhdessä kesässä rengaskuluissa.
Totta tämäkin, tosin alusta puolella asiat pitäisi olla ok reilassa minun tapauksessa kun juuri huollettua Öhlinsiä edessä ja takana. Säädöt laitoin takana tehdasasetuksiin edellisen omistajan säädöistä ja lopetti renkaan repimisen. Jos vain satun samalle päivälle missä alustan säätöä jonkun gurun toimesta tarjolla niin varmasti vielä helpotusta rengaskulumiseen tulee kyllä.
Ok, eli se osasto pistäis olla jo abaut tontilla.

Toinen juttu on sit se ett jos haluaa minimoida rengaskuluja, niin ei välttämättä kannata etsiä sitä yhtä oikeaa kaikilla radoilla ja kaikissa lämpötiloissa ja kaikissa vauhdeissa toimivaa rengasta. Vauhdin lisääntyessä toi kolmiyhtälö käy täysin mahdottomaksi, varsinkin jos pistää ruutia avauksiin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

mako

Kemora viime lauantaina ilma joku +20 : dunlop 8854 takanen repii oikeeta puolta ja vasen puoli sulaa palleroiksi . Paine lämppärillä 1.4  , pudotus 1.35 :een repeää pahemmin ,nosto 1.45 repeily vähenee mut oikee puolikin alkaa sulaa . Pitääkö tässä nyt alkaa jotain nuppeja vääntelemään vai onko vika vaan kuskissa ? Vauhtia ei ollut

wbaum

06.07.15 - klo:23:27 #214 Viimeisin muokkaus: 07.07.15 - klo:11:36 käyttäjältä wbaum
9854 ainakin itellä alkoi kestää kemoraa kun taakse lisää rebaa ja paineita vähemmälle, oikeinki nätisti kului sitten. Paineita oli muuten lämppäreistä vain 1.15. En tiä kyl onko tuo ihan sama mut hyvin lähelle sama kumi.

Ennen aina kestänyt hyvin dunlopit, mutta onko tässä nyt tuo wehnän mainitsema että kumi vanhenee ja repeää helpommin sit.

Damsku

Lainaus käyttäjältä: mako - 06.07.15 - klo:21:06
Kemora viime lauantaina ilma joku +20 : dunlop 8854 takanen repii oikeeta puolta ja vasen puoli sulaa palleroiksi . Paine lämppärillä 1.4  , pudotus 1.35 :een repeää pahemmin ,nosto 1.45 repeily vähenee mut oikee puolikin alkaa sulaa . Pitääkö tässä nyt alkaa jotain nuppeja vääntelemään vai onko vika vaan kuskissa ? Vauhtia ei ollut

Kuva helpottaa syiden arvailua. Kuviollinen vai sliksi?

Mistähän johtuu että oon aika tehokkaasti saanu kaikki kuviolliset Dunlopit revittyä, mutta esim. nyt koko viikonlopun ajoin kemoralla 9854 sliksillä ja toimi ku unelma. Pe 27c ja aurinkoo, la 20c pilvistä, su 15c ja aurinkoo. Joka kelissä kulu tosi siististi, kuhan piti paineet ajon jälkeen 1.40-1.45. Lämppäreistä varmaan jotain 1.2bar, en aamun jälkeen niitä enää seurannu vaan settien jälkeen aina tiputin jos oli noussu.

Dunlop antaa samat suosituspaineet niin KR slikseille ku D212 kuviorenkaallekki, mut onko joku käyttäny molempia sekasin ja huomannu niissä käytännön eroja?

mako

syyllinen taisi löytyä mulla oli toi esijännitys säädin nollissa .HIANOO!!!
rikkomalla oppii tai sit ei .

Juha_K

Onko tää ihan normaalin näköisesti kulunut slicksi? En muista, että kuviorenkaaseen olisi tullut molemmin puolin tuollainen pinta. Voi toki olla, että se on aina silottunut kun on ajanut kadulla.



K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

murmela

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 31.07.15 - klo:22:48
Onko tää ihan normaalin näköisesti kulunut slicksi? En muista, että kuviorenkaaseen olisi tullut molemmin puolin tuollainen pinta. Voi toki olla, että se on aina silottunut kun on ajanut kadulla.
Sä oot ajanu kuumalla renkaalla kumijätteen yli, jollon jäte tarttuu kumiin kiinni. Ja seuraavan kerran ku meet radalle, nii se kiinni tarttunu jätekumi rullaantuu eturenkaan pintaan tolleen poikittaisesti.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Juha_K

Ok. Renkaan edellinen omistaja oli hoitanut kumijätteen keräämisen. Mulla on toinenkin slicksi samalta tyypiltä ja siinäkin taisi olla aika paljon noita kuminöölejä.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Juha_K

Onko Ahvenistolla juuri väliä mikä seos on alla jos ajaa 1:30 pintaan? Keskiviikolle lupaa ~20'C ja rengaspinosta löytyy medium/soft (-11), medium (-12) ja strong seoksia -12 paistoa.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

tuomas

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 03.08.15 - klo:21:44
Onko Ahvenistolla juuri väliä mikä seos on alla jos ajaa 1:30 pintaan? Keskiviikolle lupaa ~20'C ja rengaspinosta löytyy medium/soft (-11), medium (-12) ja strong seoksia -12 paistoa.


Mä olen ajanut tänäkesänä ahvenistolla lähinnä dunlopin kolmosella sellaista matalaa 1:28 vauhtia. Ihan siististi on kulunut ainakin hondan alla.

Ilmanlämpötila on varmaan ollut tuossa 20 asteen nurkilla.

-tuomas
1977 Honda CB750K, 2001 Honda CBR600F, 2007 Honda CBR1000RR

Taffu

Pitäis taakke saada joku kuviollinen ratakumi ja olin miettinyt pirellin supercorsa sc2, mutta löytyykös dunlopilta joku hyvä vaihtoehto? Eli siis ihan täysverinen ratakumi, mutta sen verran pitää kuviota olla, että saa käydä poliiseja naurattamassa treen keskustassa silloin tällöin :) Ja vauhti on siinä jossain keskiryhmän ja nopean välimaastossa, kemoralla nyt nopean aikoja viimeksi.

Edit - Ja lämppäreistä toki ajellaan, pito kylmänä kaupungissa aivan sama, ajellaan hissukseen.

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: tuomas - 04.08.15 - klo:06:16
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 03.08.15 - klo:21:44
Onko Ahvenistolla juuri väliä mikä seos on alla jos ajaa 1:30 pintaan? Keskiviikolle lupaa ~20'C ja rengaspinosta löytyy medium/soft (-11), medium (-12) ja strong seoksia -12 paistoa.
Mä olen ajanut tänäkesänä ahvenistolla lähinnä dunlopin kolmosella sellaista matalaa 1:28 vauhtia. Ihan siististi on kulunut ainakin hondan alla.

Ilmanlämpötila on varmaan ollut tuossa 20 asteen nurkilla.

-tuomas
Viikko sitten ajoin tolla mediumilla ja pelasi tosi hyvin. Nyt sitten tänään laitoin kymmenen egen Type 3 nakin alle ja se toimi myös hyvin. En kyllä enää aja muilla kuin Dunlopeilla kun nää tuntuu kestävän ja pitoakin riittää ihan ok vaikka kulutusmerkit on syöty loppuun. 
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

murmela

19.08.15 - klo:18:51 #224 Viimeisin muokkaus: 19.08.15 - klo:18:53 käyttäjältä murmela
...
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal