Dunlop renkaat

Aloittaja jarska, 03.05.12 - klo:21:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TommoKe

Hommaat vanteita ja renkaita aimo kasan ja aloitat sinäkin seosten ja vanteiden kans pelaamisen varikolla pitkin päivää.  :-)
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

Mattirk

Lainaus käyttäjältä: murmela - 08.05.18 - klo:16:54

Oisko MS3 vaihtoehto taakse? Kestää paremmin ku MS2 ja pitää paremmin ku MS4.
Mä oon käyttäny sekasin eri profiilin takasia, ihan vaan sen takia mitä sattunu halvimmalla saamaan. Kyl siin pienen eron huomaa, mut ei se vaikuta kierrosaikaan mitään. Lähinnä ääni on "erilainen" ku välitykset muuttuu.

200/60 ei näyttäs olevan kuin MS 0, 2 ja 4, oisko tuo 200 kuiteski parempi 6" leveälle vanteelle. Joka tapauksessa keulille saa mennä tuo varastossa oleva MS2 9813, joku sen kaveriks taakse. Tosin alla olevilla saattaisi selvitä vielä nuo ekat tuen päivät kun tuskin siellä jaksaa aamusta iltaan pitkiä settejä ajaa ja muutenkin ajo tulee olemaan hitaampaa kruisailua kevään kunniaksi.

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 08.05.18 - klo:17:13
Hommaat vanteita ja renkaita aimo kasan ja aloitat sinäkin seosten ja vanteiden kans pelaamisen varikolla pitkin päivää.  :-)

Ei onneks perse kestä moista. Tuhlasin kaikki omat ja vieraat rahat toiseen bemariin jolla voi ajaa nahkahapsut heiluen auringonlaskuun.

TommoKe

Ebaystä katot vaan. Ei ne niin kallita oo. :-D
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

murmela

Lainaus käyttäjältä: Mattirk - 08.05.18 - klo:17:20
oisko tuo 200 kuiteski parempi 6" leveälle vanteelle.
Kuin mikä?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Mattirk

Lainaus käyttäjältä: murmela - 08.05.18 - klo:17:44
Kuin mikä?

Kuin 180/60/17. En ole itse perehtynyt asiaan, pelkkää mutua ja veikkailua siis. Saa korjata.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Mattirk - 08.05.18 - klo:17:57
Lainaus käyttäjältä: murmela - 08.05.18 - klo:17:44
Kuin mikä?

Kuin 180/60/17. En ole itse perehtynyt asiaan, pelkkää mutua ja veikkailua siis. Saa korjata.
Tonnarin vanteelle tuo 200 leveä on se oikee valinta.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 08.05.18 - klo:17:13
Hommaat vanteita ja renkaita aimo kasan ja aloitat sinäkin seosten ja vanteiden kans pelaamisen varikolla pitkin päivää.  :-)
No mut jos optimoimisella säästää muutaman kympin päivässä, niin 10 ratapäivää onkin jo muutaman satasen ja koko kesä helposti jopa tonnin tai yli. Pelkkää säästöä siis!!!
Jarrut paskana, paha hidastaa.

TommoKe

Juu. Kolme takavannetta mullakin on radalle. Ja yks pari maantielle. :-)
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: murmela - 08.05.18 - klo:16:54
Lähinnä ääni on "erilainen" ku välitykset muuttuu.

Pitääks siinä pemarissa säätää ABS ja traction control -asetuksia, jos renkaan kehän pituus muuttuu?

murmela

09.05.18 - klo:12:06 #399 Viimeisin muokkaus: 09.05.18 - klo:12:22 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 09.05.18 - klo:10:48
Lainaus käyttäjältä: murmela - 08.05.18 - klo:16:54
Lähinnä ääni on "erilainen" ku välitykset muuttuu.
Pitääks siinä pemarissa säätää ABS ja traction control -asetuksia, jos renkaan kehän pituus muuttuu?
Vakioecussa on automaattinen adaptaatio.
Kisaecussa pitää muuttaa ainoastaan renkaan säde; datapiuha kiinni, ja painaa nappia.
Sit jos haluaa hifistellä, niin tokihan profiilikin muuttuu, joten eri profiileille omat DTC-kartat, datapiuha kiinni, ja painaa nappia.
Tuota toki voisi kiertää esim Race-kartat toiselle profiilille ja Slick-kartat toiselle, jolloin vaihto käy nappia painamalla.
Mä käytän samoja DTC-karttoja molemmille profiileille ja vaihdan vain renkaan säteen.
Edit: Ja nyt kun muistelen niin laskennallisestihhan 195/65 ja 205/60 säteiden ero on noin 1,1%, eli jos ny en väärin muista, niin en oo ees vaihtanu sädettäkään, vaan ajanu samoilla asetuksilla ja kartoilla eri profiileilla. Eli käytännössä tuo tarkoittaa sitä että toisella sallitaan 1,1% enemmän/vähemmän luistoa kuin toisella.
Ja toisaalta, voipi olla että käytännössä noilla eri profiileilla on sama säde, en just ny muista mitä mittailin (datasta) ja säätelin viime kesänä/ kun sain kohilleen niin annoin olla ja "unohin".
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Mattirk

Kuinkakohan vertailukelpoisia muuten nuo seokset on D212 vs D213? Uudessa noita seoksia näyttäis olevan vähemmän tarjolla.

Jonninjuotavia ei-mitään-kertovia kaavioita jossain netin syövereissä:

Dunlop


TommoKe

Onko siinä sellanen automaattinen koon haistelu? Moon ymmärtänyt, että se haistelee vaan pulssien tulon muuta varten. Siks sinne on mun oletuksen mukaan speksattu eri rengaskootkin, jos ottaa hp vanteet tai vakiot.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

murmela

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 09.05.18 - klo:17:28
Onko siinä sellanen automaattinen koon haistelu? Moon ymmärtänyt, että se haistelee vaan pulssien tulon muuta varten. Siks sinne on mun oletuksen mukaan speksattu eri rengaskootkin, jos ottaa hp vanteet tai vakiot.
Tai no siis eihän se kokoa haistele vaan vertaa eturenkaan kehänopeutta takarenkaan kehänopeuteen kun ajaa tasaisella nopeudella pystyssä, ja tekee siitä automaattisen adaptaation.

RCK2:sen manuaalissa lukee esim:
"The described adjust-
ments assume that a
HP Race Power Kit is installed.
If the HP Race Calibration Kit
is used on a motorcycle with
a standard control unit, the tyre
radii should not be subsequently
changed. Tyre-radius adaptation
is active in the standard dataset
and since it cancels the settings
in certain riding situations the
outcome can be unforeseen
reactions by the motorcycle."
Jarrut paskana, paha hidastaa.

TommoKe

Mju. Yhtenä kesänä ajoin vissiin kaikki koot mitä vanteelle sai ja luistonesto-shifterin toiminta oli vaihtelevaa silloin.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Mattirk - 09.05.18 - klo:15:19
Kuinkakohan vertailukelpoisia muuten nuo seokset on D212 vs D213? Uudessa noita seoksia näyttäis olevan vähemmän tarjolla.

Jonninjuotavia ei-mitään-kertovia kaavioita jossain netin syövereissä:

Dunlop


Ainakin slikseillä ajellessa MS3 edessä ja MS2 tai MS4 takana toimii käytännössä missä vaan Suomen radoilla. Kylmä Botnia (ja nyt ehkä kylmä Alastaro) kannattaa lyödä varmuudeksi MS4 taakse niin on pienempi riski repimisestä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Powered by EzPortal