Kirjoittaja Aihe: Dunlop renkaat  (Luettu 174694 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 160
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5043
  • Paikalla:tänään kello 10:08
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 65
Vs: Dunlop renkaat
« Vastaus #450 : 28.12.18 - klo:21:46 »
Aika körököröä pitää ajaa jos tuplaa ton kierrosmäärän. Ymmärtääkseni meinasit kuitenkin ajaa ihan kovaakin tällä kaudella. Enkä kyllä usko, että alustalla saa 100 kiekkaa lisää jos lähtökohta on tontilla. Toki ton 100 kiekkaa saa helposti pois ruuvaamalla alustan pieleen. Jos 250 kierrosta saat täyteen yhdellä takasella Alastaron alle 1.25 kyydillä niin pitää hattua nostaa.
Jaha, nyt ruvetaan ajaan jo 1:24:sta, ok. Oishan se mulle kevyt perus-nolla-vauhti jos enkka ois siel 1:22 puolella. Mulla kun noi helpot sekunnit on edelleen jarrussa, jarrun ajolinjassa/ ajolinjassa, niin kyl mä väittäisin että mun mummoavauksilla vetelisin sit sen 250 kiekkaa alastaroo MS5:lla kellon tikittäessä alle 1:25:ttä. Sitä ootellessa. :]
Hetki piti odotella. Jos vaan kelit ja ratapäivät osuu sopivasti kohilleen, niin taidampa tänä (2019) keväänä kokeilla, montako sataa kierrosta pystyn vetämään alastaroa MS5 takasella (kirjaimellisesti kankaille /antaa DTC:n hoitaa...) vauhdilla alle 1:25, nyt kun perusvauhti on jotain 1:22.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa Mikko K.

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 22
  • -Saadut: 20
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 928
  • Ikä: 34
  • Paikkakunta: Jyväskylä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 07:37
  • R1 2008
    • #52
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 660
Vs: Dunlop renkaat
« Vastaus #451 : 29.12.18 - klo:10:22 »
Tullaan dunlop ketjuun möyhyämään pirellistä. Viime kesänä ajoin jollain sc1 takasella motoparkissa 113 kierrosta treeniä. Joku 130 olis varmaan uskaltanu ajaa max.

Eli jos toi 250 menee, niin se ois komeesti kesto tuplattu :)

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 72
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3222
  • Ikä: 33
  • Paikkakunta: Vantaa
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:18.03.19 - klo:21:56
  • K9 GSX-R1000
    • Superbike B #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 668
Vs: Dunlop renkaat
« Vastaus #452 : 29.12.18 - klo:12:17 »
Aika körököröä pitää ajaa jos tuplaa ton kierrosmäärän. Ymmärtääkseni meinasit kuitenkin ajaa ihan kovaakin tällä kaudella. Enkä kyllä usko, että alustalla saa 100 kiekkaa lisää jos lähtökohta on tontilla. Toki ton 100 kiekkaa saa helposti pois ruuvaamalla alustan pieleen. Jos 250 kierrosta saat täyteen yhdellä takasella Alastaron alle 1.25 kyydillä niin pitää hattua nostaa.
Jaha, nyt ruvetaan ajaan jo 1:24:sta, ok. Oishan se mulle kevyt perus-nolla-vauhti jos enkka ois siel 1:22 puolella. Mulla kun noi helpot sekunnit on edelleen jarrussa, jarrun ajolinjassa/ ajolinjassa, niin kyl mä väittäisin että mun mummoavauksilla vetelisin sit sen 250 kiekkaa alastaroo MS5:lla kellon tikittäessä alle 1:25:ttä. Sitä ootellessa. :]
Hetki piti odotella. Jos vaan kelit ja ratapäivät osuu sopivasti kohilleen, niin taidampa tänä (2019) keväänä kokeilla, montako sataa kierrosta pystyn vetämään alastaroa MS5 takasella (kirjaimellisesti kankaille /antaa DTC:n hoitaa...) vauhdilla alle 1:25, nyt kun perusvauhti on jotain 1:22.
Hyvää liukastelua, yritä pitää kumipuoli alaspäin. :D Ajakko 205 vai 195 kumilla?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 160
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5043
  • Paikalla:tänään kello 10:08
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 65
Vs: Dunlop renkaat
« Vastaus #453 : 29.12.18 - klo:15:53 »
Aika körököröä pitää ajaa jos tuplaa ton kierrosmäärän. Ymmärtääkseni meinasit kuitenkin ajaa ihan kovaakin tällä kaudella. Enkä kyllä usko, että alustalla saa 100 kiekkaa lisää jos lähtökohta on tontilla. Toki ton 100 kiekkaa saa helposti pois ruuvaamalla alustan pieleen. Jos 250 kierrosta saat täyteen yhdellä takasella Alastaron alle 1.25 kyydillä niin pitää hattua nostaa.
Jaha, nyt ruvetaan ajaan jo 1:24:sta, ok. Oishan se mulle kevyt perus-nolla-vauhti jos enkka ois siel 1:22 puolella. Mulla kun noi helpot sekunnit on edelleen jarrussa, jarrun ajolinjassa/ ajolinjassa, niin kyl mä väittäisin että mun mummoavauksilla vetelisin sit sen 250 kiekkaa alastaroo MS5:lla kellon tikittäessä alle 1:25:ttä. Sitä ootellessa. :]
Hetki piti odotella. Jos vaan kelit ja ratapäivät osuu sopivasti kohilleen, niin taidampa tänä (2019) keväänä kokeilla, montako sataa kierrosta pystyn vetämään alastaroa MS5 takasella (kirjaimellisesti kankaille /antaa DTC:n hoitaa...) vauhdilla alle 1:25, nyt kun perusvauhti on jotain 1:22.
Hyvää liukastelua, yritä pitää kumipuoli alaspäin. :D Ajakko 205 vai 195 kumilla?
Onneks DTC hoitaa ton perän. Ollu lähinnä keulan pidon kans ongelmia ku sen kans pääsee ihan itte omilla käsillä sähläämään huonolla menestyksellä.
205 tai 195, ei oo nii välii; kumpaa ny vaan sattuu halvemmalla saamaan siinä vaiheessa kun kortti ei oo enää punasella.
Tai voipi jopa olla että mulla on yks ihan korkkaamaton vanha vitonen varastossa tai sit vanteella yhen setin ajettu. confused_thinking
Tosiaanki ainoo ongelma voi olla se ett jos kelit on liian lämpimät tolle vitoselle, niin se sulaa silmissä muutamalla setillä. Jos taas on sopivan viileetä, niin se ei kulu ollenkaan.


Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 72
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3222
  • Ikä: 33
  • Paikkakunta: Vantaa
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:18.03.19 - klo:21:56
  • K9 GSX-R1000
    • Superbike B #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 668
Vs: Dunlop renkaat
« Vastaus #454 : 29.12.18 - klo:17:26 »
Aika körököröä pitää ajaa jos tuplaa ton kierrosmäärän. Ymmärtääkseni meinasit kuitenkin ajaa ihan kovaakin tällä kaudella. Enkä kyllä usko, että alustalla saa 100 kiekkaa lisää jos lähtökohta on tontilla. Toki ton 100 kiekkaa saa helposti pois ruuvaamalla alustan pieleen. Jos 250 kierrosta saat täyteen yhdellä takasella Alastaron alle 1.25 kyydillä niin pitää hattua nostaa.
Jaha, nyt ruvetaan ajaan jo 1:24:sta, ok. Oishan se mulle kevyt perus-nolla-vauhti jos enkka ois siel 1:22 puolella. Mulla kun noi helpot sekunnit on edelleen jarrussa, jarrun ajolinjassa/ ajolinjassa, niin kyl mä väittäisin että mun mummoavauksilla vetelisin sit sen 250 kiekkaa alastaroo MS5:lla kellon tikittäessä alle 1:25:ttä. Sitä ootellessa. :]
Hetki piti odotella. Jos vaan kelit ja ratapäivät osuu sopivasti kohilleen, niin taidampa tänä (2019) keväänä kokeilla, montako sataa kierrosta pystyn vetämään alastaroa MS5 takasella (kirjaimellisesti kankaille /antaa DTC:n hoitaa...) vauhdilla alle 1:25, nyt kun perusvauhti on jotain 1:22.
Hyvää liukastelua, yritä pitää kumipuoli alaspäin. :D Ajakko 205 vai 195 kumilla?
Onneks DTC hoitaa ton perän. Ollu lähinnä keulan pidon kans ongelmia ku sen kans pääsee ihan itte omilla käsillä sähläämään huonolla menestyksellä.
205 tai 195, ei oo nii välii; kumpaa ny vaan sattuu halvemmalla saamaan siinä vaiheessa kun kortti ei oo enää punasella.
Tai voipi jopa olla että mulla on yks ihan korkkaamaton vanha vitonen varastossa tai sit vanteella yhen setin ajettu. confused_thinking
Tosiaanki ainoo ongelma voi olla se ett jos kelit on liian lämpimät tolle vitoselle, niin se sulaa silmissä muutamalla setillä. Jos taas on sopivan viileetä, niin se ei kulu ollenkaan.


Minkä verran käännät geometriaa 195 ja 205 renkaiden välillä vai vedäkkö samalla?

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 160
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5043
  • Paikalla:tänään kello 10:08
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 65
Vs: Dunlop renkaat
« Vastaus #455 : 29.12.18 - klo:19:55 »
Minkä verran käännät geometriaa 195 ja 205 renkaiden välillä vai vedäkkö samalla?
Kyllähän se eron huomaa, varsinkin kun tietää (tai ainakin luulee) että on eroa. Mutta sitten taasen se ero itsessään on niin pieni etten anna sen häiritä. Eli en käännä/ säädä. Ainoa iso ero minkä on huomaavinaan, on koneen ääni, joka muuttuu ihan eri tavalla korvan mielestä, mut sit taas kun katsoo dataa, niin eipä siellä juuri eroa ole, eli tuokin suuri ero menee lähinnä luulotaudin piikkiin.


  Aihe / Aloittaja Vastauksia / Lukukerrat Uusin viesti
xx
Dunlop ja kemora

Aloittaja tuomas

5 Vastauksia
3052 Lukukerrat
Uusin viesti 17.07.15 - klo:19:13
kirjoittanut wehna
xx
Britgestone renkaat

Aloittaja ETana

9 Vastauksia
1687 Lukukerrat
Uusin viesti 08.08.18 - klo:21:45
kirjoittanut Jone
xx
Metzeler renkaat

Aloittaja jarska

14 Vastauksia
8998 Lukukerrat
Uusin viesti 24.03.16 - klo:11:29
kirjoittanut JULLE
xx
Pirelli renkaat

Aloittaja murmela

73 Vastauksia
26981 Lukukerrat
Uusin viesti 16.07.18 - klo:21:00
kirjoittanut Wper
 

Uudet viestit

Vs: Tänään
tuhti eilen kello 21:26
Vs: Classic Superbike 2018
m1kk0 18.03.19 - klo:08:41
Vs: MotoE (2019)
wbaum 14.03.19 - klo:17:16
Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
murmela 13.03.19 - klo:11:21
Vs: MC Muoviluodin ratapäivät 2019
JMH 12.03.19 - klo:21:16
Vs: Kymi Ring 2013-?
Kolmone 10.03.19 - klo:20:03
Vs: Pikakaasu
Juha_K 10.03.19 - klo:10:27
Vs: MotoGP
murmela 09.03.19 - klo:19:13
Vs: Auto24Ring videot
Mikko K. 07.03.19 - klo:12:17
Vs: Yamaha R6R
Popeda 07.03.19 - klo:12:13
Vs: Kausi 2018
Choke 06.03.19 - klo:13:20
Motorg ry:n ratapäivät 2019
Ville S. 27.02.19 - klo:13:27
Vs: Kausi 2019
Nitrous 26.02.19 - klo:21:49

MP-Ratatori

M: zx10r 2008-2010 takavanne ja etuvanne 2008-2015

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 09/03/2019
Kommentit (0)
Lasikuitukatteet Kawasaki ZX-6R 2005-2006

Hinta: 300.00 EUR
Päiväys: 07/02/2019
Kommentit (0)
Suzuki

Hinta: 5700.00 EUR
Päiväys: 04/02/2019
Kommentit (0)
m: zx-10r moottori vm. 2008-2010

Hinta: 2100.00 EUR
Päiväys: 13/01/2019
Kommentit (0)
O:Yamaha R6R-06 kisakatteet

Päiväys: 07/01/2019
Kommentit (0)

MP-Ratagalleria