Dunlop renkaat

Aloittaja jarska, 03.05.12 - klo:21:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: murmela - 06.06.17 - klo:21:22
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.06.17 - klo:20:42
Aika körököröä pitää ajaa jos tuplaa ton kierrosmäärän. Ymmärtääkseni meinasit kuitenkin ajaa ihan kovaakin tällä kaudella. Enkä kyllä usko, että alustalla saa 100 kiekkaa lisää jos lähtökohta on tontilla. Toki ton 100 kiekkaa saa helposti pois ruuvaamalla alustan pieleen. Jos 250 kierrosta saat täyteen yhdellä takasella Alastaron alle 1.25 kyydillä niin pitää hattua nostaa.
Jaha, nyt ruvetaan ajaan jo 1:24:sta, ok. Oishan se mulle kevyt perus-nolla-vauhti jos enkka ois siel 1:22 puolella. Mulla kun noi helpot sekunnit on edelleen jarrussa, jarrun ajolinjassa/ ajolinjassa, niin kyl mä väittäisin että mun mummoavauksilla vetelisin sit sen 250 kiekkaa alastaroo MS5:lla kellon tikittäessä alle 1:25:ttä. Sitä ootellessa. :]
Hetki piti odotella. Jos vaan kelit ja ratapäivät osuu sopivasti kohilleen, niin taidampa tänä (2019) keväänä kokeilla, montako sataa kierrosta pystyn vetämään alastaroa MS5 takasella (kirjaimellisesti kankaille /antaa DTC:n hoitaa...) vauhdilla alle 1:25, nyt kun perusvauhti on jotain 1:22.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Mikko K.

Tullaan dunlop ketjuun möyhyämään pirellistä. Viime kesänä ajoin jollain sc1 takasella motoparkissa 113 kierrosta treeniä. Joku 130 olis varmaan uskaltanu ajaa max.

Eli jos toi 250 menee, niin se ois komeesti kesto tuplattu :)

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 28.12.18 - klo:21:46
Lainaus käyttäjältä: murmela - 06.06.17 - klo:21:22
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.06.17 - klo:20:42
Aika körököröä pitää ajaa jos tuplaa ton kierrosmäärän. Ymmärtääkseni meinasit kuitenkin ajaa ihan kovaakin tällä kaudella. Enkä kyllä usko, että alustalla saa 100 kiekkaa lisää jos lähtökohta on tontilla. Toki ton 100 kiekkaa saa helposti pois ruuvaamalla alustan pieleen. Jos 250 kierrosta saat täyteen yhdellä takasella Alastaron alle 1.25 kyydillä niin pitää hattua nostaa.
Jaha, nyt ruvetaan ajaan jo 1:24:sta, ok. Oishan se mulle kevyt perus-nolla-vauhti jos enkka ois siel 1:22 puolella. Mulla kun noi helpot sekunnit on edelleen jarrussa, jarrun ajolinjassa/ ajolinjassa, niin kyl mä väittäisin että mun mummoavauksilla vetelisin sit sen 250 kiekkaa alastaroo MS5:lla kellon tikittäessä alle 1:25:ttä. Sitä ootellessa. :]
Hetki piti odotella. Jos vaan kelit ja ratapäivät osuu sopivasti kohilleen, niin taidampa tänä (2019) keväänä kokeilla, montako sataa kierrosta pystyn vetämään alastaroa MS5 takasella (kirjaimellisesti kankaille /antaa DTC:n hoitaa...) vauhdilla alle 1:25, nyt kun perusvauhti on jotain 1:22.
Hyvää liukastelua, yritä pitää kumipuoli alaspäin. :D Ajakko 205 vai 195 kumilla?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 29.12.18 - klo:12:17
Lainaus käyttäjältä: murmela - 28.12.18 - klo:21:46
Lainaus käyttäjältä: murmela - 06.06.17 - klo:21:22
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.06.17 - klo:20:42
Aika körököröä pitää ajaa jos tuplaa ton kierrosmäärän. Ymmärtääkseni meinasit kuitenkin ajaa ihan kovaakin tällä kaudella. Enkä kyllä usko, että alustalla saa 100 kiekkaa lisää jos lähtökohta on tontilla. Toki ton 100 kiekkaa saa helposti pois ruuvaamalla alustan pieleen. Jos 250 kierrosta saat täyteen yhdellä takasella Alastaron alle 1.25 kyydillä niin pitää hattua nostaa.
Jaha, nyt ruvetaan ajaan jo 1:24:sta, ok. Oishan se mulle kevyt perus-nolla-vauhti jos enkka ois siel 1:22 puolella. Mulla kun noi helpot sekunnit on edelleen jarrussa, jarrun ajolinjassa/ ajolinjassa, niin kyl mä väittäisin että mun mummoavauksilla vetelisin sit sen 250 kiekkaa alastaroo MS5:lla kellon tikittäessä alle 1:25:ttä. Sitä ootellessa. :]
Hetki piti odotella. Jos vaan kelit ja ratapäivät osuu sopivasti kohilleen, niin taidampa tänä (2019) keväänä kokeilla, montako sataa kierrosta pystyn vetämään alastaroa MS5 takasella (kirjaimellisesti kankaille /antaa DTC:n hoitaa...) vauhdilla alle 1:25, nyt kun perusvauhti on jotain 1:22.
Hyvää liukastelua, yritä pitää kumipuoli alaspäin. :D Ajakko 205 vai 195 kumilla?
Onneks DTC hoitaa ton perän. Ollu lähinnä keulan pidon kans ongelmia ku sen kans pääsee ihan itte omilla käsillä sähläämään huonolla menestyksellä.
205 tai 195, ei oo nii välii; kumpaa ny vaan sattuu halvemmalla saamaan siinä vaiheessa kun kortti ei oo enää punasella.
Tai voipi jopa olla että mulla on yks ihan korkkaamaton vanha vitonen varastossa tai sit vanteella yhen setin ajettu. confused_thinking
Tosiaanki ainoo ongelma voi olla se ett jos kelit on liian lämpimät tolle vitoselle, niin se sulaa silmissä muutamalla setillä. Jos taas on sopivan viileetä, niin se ei kulu ollenkaan.

Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 29.12.18 - klo:15:53
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 29.12.18 - klo:12:17
Lainaus käyttäjältä: murmela - 28.12.18 - klo:21:46
Lainaus käyttäjältä: murmela - 06.06.17 - klo:21:22
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.06.17 - klo:20:42
Aika körököröä pitää ajaa jos tuplaa ton kierrosmäärän. Ymmärtääkseni meinasit kuitenkin ajaa ihan kovaakin tällä kaudella. Enkä kyllä usko, että alustalla saa 100 kiekkaa lisää jos lähtökohta on tontilla. Toki ton 100 kiekkaa saa helposti pois ruuvaamalla alustan pieleen. Jos 250 kierrosta saat täyteen yhdellä takasella Alastaron alle 1.25 kyydillä niin pitää hattua nostaa.
Jaha, nyt ruvetaan ajaan jo 1:24:sta, ok. Oishan se mulle kevyt perus-nolla-vauhti jos enkka ois siel 1:22 puolella. Mulla kun noi helpot sekunnit on edelleen jarrussa, jarrun ajolinjassa/ ajolinjassa, niin kyl mä väittäisin että mun mummoavauksilla vetelisin sit sen 250 kiekkaa alastaroo MS5:lla kellon tikittäessä alle 1:25:ttä. Sitä ootellessa. :]
Hetki piti odotella. Jos vaan kelit ja ratapäivät osuu sopivasti kohilleen, niin taidampa tänä (2019) keväänä kokeilla, montako sataa kierrosta pystyn vetämään alastaroa MS5 takasella (kirjaimellisesti kankaille /antaa DTC:n hoitaa...) vauhdilla alle 1:25, nyt kun perusvauhti on jotain 1:22.
Hyvää liukastelua, yritä pitää kumipuoli alaspäin. :D Ajakko 205 vai 195 kumilla?
Onneks DTC hoitaa ton perän. Ollu lähinnä keulan pidon kans ongelmia ku sen kans pääsee ihan itte omilla käsillä sähläämään huonolla menestyksellä.
205 tai 195, ei oo nii välii; kumpaa ny vaan sattuu halvemmalla saamaan siinä vaiheessa kun kortti ei oo enää punasella.
Tai voipi jopa olla että mulla on yks ihan korkkaamaton vanha vitonen varastossa tai sit vanteella yhen setin ajettu. confused_thinking
Tosiaanki ainoo ongelma voi olla se ett jos kelit on liian lämpimät tolle vitoselle, niin se sulaa silmissä muutamalla setillä. Jos taas on sopivan viileetä, niin se ei kulu ollenkaan.


Minkä verran käännät geometriaa 195 ja 205 renkaiden välillä vai vedäkkö samalla?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 29.12.18 - klo:17:26
Minkä verran käännät geometriaa 195 ja 205 renkaiden välillä vai vedäkkö samalla?
Kyllähän se eron huomaa, varsinkin kun tietää (tai ainakin luulee) että on eroa. Mutta sitten taasen se ero itsessään on niin pieni etten anna sen häiritä. Eli en käännä/ säädä. Ainoa iso ero minkä on huomaavinaan, on koneen ääni, joka muuttuu ihan eri tavalla korvan mielestä, mut sit taas kun katsoo dataa, niin eipä siellä juuri eroa ole, eli tuokin suuri ero menee lähinnä luulotaudin piikkiin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Teemu Tanila

Terve,

joskus muinoin Dunlopin KR106 ja KR108 slickseillä tuli radoilla pyörittyä ja niistä kovasti tykkäsin. Kääntyvyys, pito ja kestokin omaa luokkaansa sopivalla seoksella. Hinta oli ainoa miinus :) Aikaa mennyt about 10v, millaisia muutoksia mahtaa olla tullut tänä aikana valikoimaan?

Mites onko nykyään joku tietty seos eteen/taakse jossa hyvä kompromissi pidon ja keston suhteen?



PrivateeR

Lainaus käyttäjältä: Teemu Tanila - 31.05.20 - klo:11:21
Terve,

joskus muinoin Dunlopin KR106 ja KR108 slickseillä tuli radoilla pyörittyä ja niistä kovasti tykkäsin. Kääntyvyys, pito ja kestokin omaa luokkaansa sopivalla seoksella. Hinta oli ainoa miinus :) Aikaa mennyt about 10v, millaisia muutoksia mahtaa olla tullut tänä aikana valikoimaan?

Mites onko nykyään joku tietty seos eteen/taakse jossa hyvä kompromissi pidon ja keston suhteen?
Hinnat on aikalailla samalla viivalla Pirellin kanssa, muista merkeistä en tiedä. Kestävyys on edelleen hyvä.

Eteen MS3/Taakse MS4 kombo vaikuttais olevan sellanen mikä toimii about joka paikassa varmimmin.
www.facebook.com/jonikb
www.facebook.com/HierojaJoni

Every man dies. Not every man really lives.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Teemu Tanila - 31.05.20 - klo:11:21
Terve,

joskus muinoin Dunlopin KR106 ja KR108 slickseillä tuli radoilla pyörittyä ja niistä kovasti tykkäsin. Kääntyvyys, pito ja kestokin omaa luokkaansa sopivalla seoksella. Hinta oli ainoa miinus :) Aikaa mennyt about 10v, millaisia muutoksia mahtaa olla tullut tänä aikana valikoimaan?

Mites onko nykyään joku tietty seos eteen/taakse jossa hyvä kompromissi pidon ja keston suhteen?



MS3 tai tosi kuumalla MS4 eteen.
Taakse trewnirenkaana MS4 kestää isältä pojalle, MS2 sitten jos haluaa enempi pitoa.

Kisaan sitten taakse MS2 tai pehmeempi, motoparkissa ainakin jopa MS0 kestää kivasti kisamitan. Todennäkösesti toimii myös Kemoralla nykysin. MS2 näyttäs toimivan ihan ok myös Alastarossa, mutta en sinne pehmeempää laittas, pito on ihan älytön muutenkin.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Teemu Tanila

Tosta KR106 etusesta vielä kysyisin, että onko millaisia eroja havaittavissa MS3 ja MS4 seoksen välillä?

Nitrous tuossa sanoit että kuumalla MS4 parempi. Viittaat varmaankin pitoon? Vai kestoon tai kenties molempiin?

Miten mahtaa olla yleisesti ottaen kulutuskestävyyden kanssa, huomaako MS3 vs MS4 mitään eroa käytännössä?

T1mppa

Korjatkaa jos oon väärässä, mutta näille uusille asfalteille (Kymiring ja Alastaro) kannattaa laittaa kovempaa seosta, koska pehmeät eivät kestä. Pehmeät meinaa revetä, vaikka lämpötila ja paineet ja kaikki "kuun asennot" ois kunnossa.

Jone

MS3 toimii edessä aina, MS4:ssa ehkä vähän parempi jarrutuntuma koska kovempi runko(?).

Eipä noissa mitään kauheata eroa ainakaan omalla ajolla ole huomannut.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Teemu Tanila - 07.07.20 - klo:08:56
Tosta KR106 etusesta vielä kysyisin, että onko millaisia eroja havaittavissa MS3 ja MS4 seoksen välillä?

Nitrous tuossa sanoit että kuumalla MS4 parempi. Viittaat varmaankin pitoon? Vai kestoon tai kenties molempiin?

Miten mahtaa olla yleisesti ottaen kulutuskestävyyden kanssa, huomaako MS3 vs MS4 mitään eroa käytännössä?
MS3 meinaa vähän alkaa sulamaan pinnasta, jos on tosi kuuma ja kova pito (Alastaro). Nelonen kestää varmaan vähän paremmin noin yleisesti. Harrasteluajoa noilla ajaa sen 200++ kierrosta. Ite oon yleensä viskannu vaihtoon jossain 100-150 kierroksen huitteilla, kun profiili alkaa katoamaan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

tonde8

Mikäs rengastus kymiringillä skulaa treenissä? Ja vieläkö rengas sääntö sm luokissa ? Mitäs laitetaan kisa lähtöön alle kun vähä ylikovaa ajellaan ?  airrev_1

PrivateeR

Lainaus käyttäjältä: tonde8 - 09.07.20 - klo:22:53
Mikäs rengastus kymiringillä skulaa treenissä? Ja vieläkö rengas sääntö sm luokissa ? Mitäs laitetaan kisa lähtöön alle kun vähä ylikovaa ajellaan ?  airrev_1
MS4 takarenkaana tykkäsi ainakin oikein paljon. Renkaan pinta oli ku just kaupasta ostettu päivän jälkeen, toki en repiny hirveesti mutta silti.
Eturenkaana itellä oli MS2 ja toimi ihan hyvin.
www.facebook.com/jonikb
www.facebook.com/HierojaJoni

Every man dies. Not every man really lives.

Powered by EzPortal