Paras aikasi per rata

Aloittaja jarska, 03.02.12 - klo:22:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

jarska

Juu, mä tiedän et tätä aihetta sivuavaa jo kysyinkin ORG:n puolella, mut kiva jos jaksatte tännekki laitella, nämä kun jostain kumman syystä aina kiinnostaa. ::)

Mokkulat ja gepsit olleet käytössä vasta vähän aikaa, joten löytyy aikoja vain parilta radalta:

-Kemora     1.16.9(nopeemman peesissä vahingossa saavutettu)
-Motopark   1.43.2

Jukka_R

Ahvenisto 1:30.6 (v. 2007 R6R Yamaha -06)
Alastaro 1:26.0 (v. 2011 R1 -08)
Botniaring 1:13.414 (v. 2009 R1 -08)
Kemora 1:13.4 (v. 2011 R1 -08)
Motopark 1:33.717 (v. 2011 R1 -08)
Räyskälä 1:31.656 (v. 2011 R1 -08)

Uudet henkilökohtaiset ennätykset tavoitteena jokaisella muulla radalla kuin Botniaringillä, jossa taas kisa on kauden alussa ja ruosteet niskassa. 2009 ajettu aika oli heinäkuun lopulta.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

app

Ahvenisto 1,30,35
Alastaro   1,28,05
Kemora    1,19,00
Botnia: ajettu kurssi, jossa en kellottanut aikojani
Motoparkkiin tänä kesänä tarkoitus mennä.
Räyskälään ehkä sitten kun on mahdollisuus tulevina aikoina.

Ahveniston radan tunsin kuin omat taskuni jo murrosiässä, asuttuani radan kupeessa Visakankaalla vuosikymmenen verran. Olen hiihtänyt, ajanut polkupyörällä, juossut ja kävellyt radan ympäri ties kuinka monta kertaa. Siihen aikaan melu-alueella kisajärjestäjät jakoivat vapaalippuja ajoihin, joten luulen nähneeni 90% kakista kisoista, jotka v. 71-79 siellä järjestettiin. Vielä kun opin paremmin varikkosuoran, jonka päässä on epäonnitujalle tyly vastaanotto, jos etusen pito loppuu, niin sekunnin verran saanen tässä kohtaa pois.

Alastarossa olen ajanut eniten, mutta siellä on montakin mutkaa, joissa linja ja jarrunpaikka hiukan kateissa, mutta pitää vaan saada kierroksia. Alastaron hankalin paikka minulle on 1-mutka, johon ei uskalla tulla vieläkään kunnolla jarrun kanssa.

Kemorassda olen ollut 3 päivää, ja siellä taitaa olla parannettavaa eniten, ja onkin.

Nitrous

Appara: En kellota aikaa Apparalla
Alastaro: 1:27.9
Botniaring: 1:20.x (Viime keväänä kesän eka ratapäivä ja ainut kerta ko. radalla)
Kemora: 1:14.2
Motopark: ? (Jotain 1:35-1:40 väliin, oma ajanotto ei toiminut, 2-päivää ko. radalla.)
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

app

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.02.12 - klo:21:00
Appara: En kellota aikaa Apparalla
Alastaro: 1:27.9
Botniaring: 1:20.x (Viime keväänä kesän eka ratapäivä ja ainut kerta ko. radalla)
Kemora: 1:14.2
Motopark: ? (Jotain 1:35-1:40 väliin, oma ajanotto ei toiminut, 2-päivää ko. radalla.)

Sinulla on kemorassa kova aika suhteessa Alastaroon. Minun paras kierrokseni Kemorassa on 1.19.05. Kolme päivää siellä ollut kaikkiaan, joista viimenen kuumeessa, kun sain tuon ..19.. Alastarossa taas 1,28,05, eli ollaan samassa vauhdissa.

Kysyisinkin, onko kemora sinun "kotiratasi", vai onko tuo minun 1.19 vaan kerta kaikkian omaan tasooni luokaton (tasonikin on luokaton ???)

carbon


             Kyllä on app-iukko päässyt oikeaan forumiin, hieno homma peukku_1
Voin mää koittaa..

GertMüller

Eipä ole paljoa kerrottavaa, kun ainoastaan Alastarolla kurvailtu.

Käsiajanotolla 1:26.0 zx10r -08

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: app - 06.02.12 - klo:22:27
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.02.12 - klo:21:00
Appara: En kellota aikaa Apparalla
Alastaro: 1:27.9
Botniaring: 1:20.x (Viime keväänä kesän eka ratapäivä ja ainut kerta ko. radalla)
Kemora: 1:14.2
Motopark: ? (Jotain 1:35-1:40 väliin, oma ajanotto ei toiminut, 2-päivää ko. radalla.)

Sinulla on kemorassa kova aika suhteessa Alastaroon. Minun paras kierrokseni Kemorassa on 1.19.05. Kolme päivää siellä ollut kaikkiaan, joista viimenen kuumeessa, kun sain tuon ..19.. Alastarossa taas 1,28,05, eli ollaan samassa vauhdissa.

Kysyisinkin, onko kemora sinun "kotiratasi", vai onko tuo minun 1.19 vaan kerta kaikkian omaan tasooni luokaton (tasonikin on luokaton ???)

Taitaa olla Kemorassa ja Alastarossa about yhtä paljon päiviä alla. Ero kierrosajoissa selittynee sillä, että ennätys Alastaroon on ajettu kesän toiseksi viimeisellä ratakeikalla ja Kemoran ennätys viimeisellä ja kehitys oli parhaimmillaan tuossa kohtaa. Kesän lopulla kierrosajat parani nimittäin n. sekunti per ratapäivä. Ennen tuota Alastaron enkkaa ajoin Kemorassa 1:16.x ja Alastarossa 1:29.X Sitten Alastaron jälkeen ekana päivänä Kemorassa 1:15.6 ja heti seuraavana päivänä 1:14.2. Harmittaa kun jäi kesän viimeiseksi keikaksi just kun ajaminen alkoi kunnolla maistumaan. Veikkaisin, että 1:26-alkuinen Alastaroon ja 1:13 Kemoralle olisi ollut ihan realistinen jos olisi vielä syksyllä ehtinyt käymään.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

app

Minullakin oli kehityksen suhteen hyvin saman tyyppinen kesä (toissa kesänä ensimmäinen kerta radalla). Alastarossa noin 10 ratapäivää viime vuonna, ja aika parani 1.36...1.28, eli vajaa sekka/päivä, ja alussa suuremmin harppauksin, kun taas muutama viimeinen päivä ei tuonut vauhtia lisää.
Kemora on tulevana kesänä vahvasti ohjelmassa, kun olen jo 5 (3+2) ratapäivää varannut, ja vielä kun yhden tuplapäivän sais, niin hyvä. Matkaa on 500+ km/suunta, joten ei raaski lähteä yhden päivän takia täältä asti lähteä.
Vertailun perusteella minä voin odotella tuonne 1.15-16 tienoille pääseväni, ja Tuen kurssilla kun kesä siellä alkaa, en kehtaa haaveitani ajan suhteen tähän kirjoittaa. Luulen että tuohon 1.14:een en pysty, meno nimittäin on jo aika kovvoo tuossa 1.19 kyydissäkin.

Nitrous

^Kyllä sulla varmasti ensi kesänä on rahkeet tuohon 1:14-alkuiseen jos vaan pää antaa periksi nopeissa paikoissa. Varsinkin kakkosmutkassa ja kolmos-nelos yhdistelmässä hukkaa helposti paljon aikaa ja radan loppuosalla taas kahvilanmutkan jarru on sellainen missä tulee helposti sekunti pataan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 07.02.12 - klo:12:25
^Kyllä sulla varmasti ensi kesänä on rahkeet tuohon 1:14-alkuiseen jos vaan pää antaa periksi nopeissa paikoissa. Varsinkin kakkosmutkassa ja kolmos-nelos yhdistelmässä hukkaa helposti paljon aikaa ja radan loppuosalla taas kahvilanmutkan jarru on sellainen missä tulee helposti sekunti pataan.

Kemoralla olen itse saanut yhden päivän aikana pitkälle kolmatta sekuntia pois. Se kun loksahti paikalleen, niin sitten vain mentiin. Oma ennätykseni on 1:13.4 ja yli sekunnin otan turpaan rohkeammilta kakkosmutkassa. Pää ei vaan anna periksi työntää sinne. Paluusuoran jarru on toinen paikka ja kolmas on kahvilan mutka mitä pitää vielä hinkata. Ne kun oppii/uskaltaa ajaa, niin vielä tuollakin pyörällä (vakioalustainen, vakiomoottorilla oleva R1) ajaa helposti 1:11 puolelle. Kemoralla alustalla ei niin hirveästi väliä verrattuna muihin ratoihin. Paluusuoraa edeltävässä mutkayhdistelmässä tosin takapamppu antautuu tuossa laitteessa ja paremmilla R1:llä ajaneet sanoivat omani olevan kuin joku jenkkiauto. Ehkä tällä kaudella pientä parannusta siihen kun Wehnä vähän ihmettelee alustaa. Tavoite olisi päästä 1:12 puolelle tuolla pyörällä tänä vuonna Kemoralla. Jää nähtäväksi kuinka käy.

Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Kuulapää

Satutko Jukka muistamaan minkälaisia kierrosaikoja ajelit R6R:lläsi? Ahveniston aika ylempänä ilmeneekin, mutta muilla radoilla?

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: Kuulapää - 07.02.12 - klo:23:09
Satutko Jukka muistamaan minkälaisia kierrosaikoja ajelit R6R:lläsi? Ahveniston aika ylempänä ilmeneekin, mutta muilla radoilla?

Laiska olen tarkastamaan ja ulkomuisti on ulkomuisti, joten tuolta voi ennätykset katsella: http://www.mp-tuki.fi/index.php?v=jm&s=jm_tulokset Joka kisassa olin mukana ja 2007-2008 ajoin R6R:llä, 2006 CBR 600RR:llä ja 2005 R1:n raadolla ja Suzukin 750 kuutioisella. 2009 alkaen nykyisellä.

Veikkaisin, että R6R:llä menisin nyt n. sekunnin päähän siitä mihin pääsen R1:llä, vähän radasta riippuen. Omani kun ovat vakioita aina olleet, niin ei se teho ole se ratkaiseva ollut muussa kuin suoralla toisten takana pitämisessä. Kusiaisella kun pääsi kuittaamaan tonnisen, niin se oli vähän kuin olisi raskaan sarjan kaverin heittänyt maahan. Toisinpäin se on vähän kuin vammaista hakkaisi eikä siitä oikein saa fiiliksiä.

Kokeillaan nyt yksi lähtö tuollaisella GP 450 luokan laitteella ja katsotaan paljonko tulee turpaan tonnisilta. Kyllähän ne suorilla raiskaavat, mutta odotellaan niitä hitaita mutkia...

Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Los Satsumas

Alastaro 1:28.8
Kemora 1:17.3
Botniaring 1:18.4

Ens kesänä kaikista sit vähän pois.

Ari

Selitys ??? : vasta kaksi varsinaista rataviikonloppua takana  :-\ , molemmat Kemorassa, muut ajat satunnaisilta ratapäiviltä:
Kemora       1.26.9
Botniaring   1.29.0
Alastaro      1.41.4
Ahvenisto    1.47.1
Ensi kesänä ollaan jonkin verran aktiivisempia, saas nähdä, vaikuttaako aikoihin airrev_1.
Ajamattomat  kilometrit ovat vielä edessä

Powered by EzPortal