Uudet viestit

MP-Ratatori

O:Nahkapuku

Päiväys: 28/05/2020
Kommentit (0)
O: R6r 2008 katteet

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 09/05/2020
Kommentit (0)
M: BMW S 1000 RR shifter/blipperi anturi * uusi *

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 03/05/2020
Kommentit (0)
M: BWM RCK 3 säätöpiuha.

Hinta: 390.00 EUR
Päiväys: 29/04/2020
Kommentit (0)
M: CBR1000RR 2010

Hinta: 7000.00 EUR
Päiväys: 07/04/2020
Kommentit (0)
WP takaiskari Yamaha R6 vm06-16

Hinta: 500.00 EUR
Päiväys: 03/03/2020
Kommentit (0)
M: Hp race datalogger

Hinta: 300.00 EUR
Päiväys: 24/02/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Ryhmäjako  (Luettu 2448 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa soherrys

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 19
  • Ikä: 31
  • Paikkakunta: Kajaani
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:05.12.13 - klo:14:09
  • ZX-14 -06
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 4
Ryhmäjako
« : 06.02.12 - klo:20:36 »
Muutama aloittelijan kysymys! (itse en vielä radalle asti ole päässyt,joten täysin uuno näissä asioissa)

Rata-ajo on vissiinkin jaettu nopeusluokkiin !? kuinka monta ns.eri ryhmää on ratapäivillä?

Ja onko "vapaita päiviä" jolloin voi kaikki ajotaidosta riippumatta olla radalla yhtäaikaa? Eli voinko vaan pakata kaluston mukaan ja lähteä radalle kurvailemaan?


Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 72
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3280
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 07:58
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 675
Vs: Ryhmäjako
« Vastaus #1 : 06.02.12 - klo:20:55 »
Yleensä ainakin isojen järjestäjien päivillä (Motorg ja MP-Tuki) kuskit on jaettu kolmeen ryhmään: Hidas (tai koulutus), keskinopea ja nopea. Pienempien järjestäjien päivillä on hieman kirjavammat käytännöt riippuen järjestäjästä, osallistujien määrästä ja nopeushajonnasta. Vapaita harjoitusvuoroja on, mutta niillä on yleensä treenamassa myös kisakuskeja, jolloin nopeuserot voivat olla turhan suuria. Kaikkien turvallisuus ja mukavuus kärsivät kun pahimmillaan nopeusero aloittelijan ja kisakuskin välillä on n. 150km/h.

Kukaan ei toki kiellä menemästä ensimmäistä kertaa radalle vapaalla vuorolla, mutta suosittelen kuitenkin aloittamaan esim. Motorgin, MP-tuen tai jonkun muun järjestäjän päiviltä, jossa on kouluttaja paikalla.  Oikea ryhmä enskertalaisella on hidas (tai koulutusryhmästä). Tämä suositus siksi, että kouluttajan opastuksen avulla hommasta saa huomattavasti enemmän ja turvallisemmin irti ja vauhtikin kasvaa nopeammin.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa carbon

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 129
  • Paikkakunta: Pori
  • Paikalla:28.04.18 - klo:22:22
  • S 1000 RR BMW
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 12
Vs: Ryhmäjako
« Vastaus #2 : 06.02.12 - klo:21:09 »
Joo, suurin osa taitaa olla tuo 3 x 20 min. Mullekin käy hyvin. Kerho ja forum sessiot on aloitettu hitaista koska  esim nopeat monet haluavat laittaa lämppärit ym,
jotka ottaa vähän aikaa. Kyllähän tonne radalle usein mennään jo hyvissä ajoin ennen omaa vuoroa juuri em asioiden tähden ja sykettä nostamaan kun
näkee muiden ajavan. Varmasti aloittelijasta kun ekaa kertaa menee radalle, niin se kauhistuttaa, muiden vauhti näyttää niin kovalta.
Itse asiassa se vauhti ei enää lainkaan näytä niin kovalta kun siellä on itse ajamassa.
Tuollaista yleistä ajoa missä on puurot ja vellit sekaisin en kannata. Ed kommentti oli hyvä.
Varmasti Ratamp:n ratapäivä mennään tolla kolmella..... airrev_1
Voin mää koittaa..

Poissa soherrys

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 19
  • Ikä: 31
  • Paikkakunta: Kajaani
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:05.12.13 - klo:14:09
  • ZX-14 -06
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 4
Vs: Ryhmäjako
« Vastaus #3 : 06.02.12 - klo:21:16 »
Yleensä ainakin isojen järjestäjien päivillä (Motorg ja MP-Tuki) kuskit on jaettu kolmeen ryhmään: Hidas (tai koulutus), keskinopea ja nopea. Pienempien järjestäjien päivillä on hieman kirjavammat käytännöt riippuen järjestäjästä, osallistujien määrästä ja nopeushajonnasta. Vapaita harjoitusvuoroja on, mutta niillä on yleensä treenamassa myös kisakuskeja, jolloin nopeuserot voivat olla turhan suuria. Kaikkien turvallisuus ja mukavuus kärsivät kun pahimmillaan nopeusero aloittelijan ja kisakuskin välillä on n. 150km/.

Kukaan ei toki kiellä menemästä ensimmäistä kertaa radalle vapaalla vuorolla, mutta suosittelen kuitenkin aloittamaan esim. Motorgin, MP-tuen tai jonkun muun järjestäjän päiviltä, jossa on kouluttaja paikalla.  Oikea ryhmä enskertalaisella on hidas (tai koulutusryhmästä). Tämä suositus siksi, että kouluttajan opastuksen avulla hommasta saa huomattavasti enemmän ja turvallisemmin irti ja vauhtikin kasvaa nopeammin.



Kiitos! tästä oli jo huomattavasti apua! Rata hommat on kiinostanu jo monta vuotta.Mutta kainuusta on senverran pitkämatka ilman kuljetuskalustoa  kulkea radoilla. Nyt kyllä löytyy kalustoa kulkea kauempanakin,mutta talon osto ja esikoismuksu tulossa keväälle,niin hieman täytyy asioita laittaa tärkeysjärjetykseen  :D
Sitäpaitsi se itse ajopeli vielä tulevalle kaudelle puuttuu  :-\ Mutta mutta.... Jos tuonne ouluun on rataa nyt sitten tulossa,niin perus ratapelit ei vissiinkään ihan hirveitä maksa...

Poissa Fasu

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 17
  • -Saadut: 1
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 384
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:19.03.19 - klo:17:46
  • R6
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 930
Vs: Ryhmäjako
« Vastaus #4 : 07.02.12 - klo:19:01 »
Aloitukseen kelpaa ihan peruspeli. Honda VFR, Yamaha FZS ja moni muu keveästi katettu ajokki. Suorilla mukavuus ei ole paras mahdollinen, mutta ajamisen helppous ja käsittely kaikkiaan on ihan ok. Renkaat saisi olla vähän parempaa laatua (seos).You Tubessa voit katsoa esimerkkejä eri pyöristä radalla.
Yamahasta kokemusta,että menee luisussakin nätisti,mutta jos se lakkaa äkkiä,kuviot ovat mielenkiintoisia sen jälkeen, sillä pyörän painolla on osansa asiassa.
Tämä on sitten vain henk.kohtainen arvio ja löytyy myös muita mielipiteitä.
Niin ja matkaa tässä on itselläkin radalle,että joutuu lainaileen kärryä tai reppu selässä kurvaileen paikalle jo edellisenä iltana.
VV

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020