Paras aikasi per rata

Aloittaja jarska, 03.02.12 - klo:22:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 17.06.13 - klo:07:56
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 16.06.13 - klo:22:46
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 16.06.13 - klo:22:24
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 16.06.13 - klo:22:15
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 16.06.13 - klo:22:00
Päivitetäänpäs välillä tätä topikkia.

Motopark 1.34,95 (2013)
Ahvenisto 1.38,43 (2013)
Kemora 1.15,13 (2013) --> 1.14,35 (2013)
Lievestuore karting 1.02,24 (2012) --> 56,13 (2013)

Toi Motopark jätti aika pahasti hampaankoloon. Eilen meno alko sujumaan ja potentiaalia alkas oleen jopa 1.32 puolelle. Ei vaan saanu ajettua enää kovin montaa ehjää kierrosta putkeen toisena päivänä runsaiden kattojen ja ruuhkan takia sekä matalammalla renkaalla meni hetki totutellessa siihen, että mopo ei käänny niin kuin ennen.
Toisaalta mukava mennä ens kerralla, kun tietää että pitäs olla helppo parantaa :)

Hyvin lähti näemmä kulkemaan. Oliko sulla tällä kertaa racechronon kanssa ongelmia? Mulla tänään noin puolet mitatuista kierroksista mitä sattuu, yleisin ongelma GPS signaalin hukkaaminen ja sitten kierroksen ajaksi mitattu luokkaa 3:10... Vähän jäi turhan rikkonaiseksi tämä päivä, mutta 1:34 puolelle kuitenkin. Ei sentään tällä kertaa satanut kuin vasta kotimatkalla.

Ei ollu mitään ongelmaa. Tosi hyvää dataa koko ajan. Ongelmat oli luokkaa taas on joku nurin, vaihteet ei mene silmään ja mopo ei käänny. Eikös sulla oo kans ollu joskus ton korimallin k4 suzuki? Oiskohan järkevää kokeilla nostaa perää muutama milli ylöspäin noilla pienemmillä kumeilla? Osa syy voi olla kans toi kohtuu neliskanttinen etukumi. Tuntu vaan koko ajan, että mopo menee plus miinus metrin sinne minne tähtää ja yleensä puski pahasti leveäksi. Ja onko kokemusta tosta 200/60 pirellin kääntyvyydestä? Sellanen on mulla hylly tavarana ja vaan toiselta puolen revenny. Halkaisijan pitäs ainakin riittää..

Oli joo K4. Mulla oli perää korotettu muutaman millin, keulan asentoa en varmaksi muista mutta aika korkealla sekin oli. Jos toimii korkeammalla takarenkaalla paremmin, niin kannattaahan tuota renkaan profiilin muutoksen kompensointia kokeilla. Tosin noi profiililtaan kantikkaat etuset haittaa kääntymistä etenkin jarrun kanssa aika huolella. Liian aikaisella kaasun avauksellakin saa laitteen puskemaan.

200 leveillä Pirelleillä ja Dunlopin 195/65 renkaiden eroa korkeuden puolesta en osaa sanoa. Aiemmin ajoin Dunlopilla ja viime syksystä Pirellillä. Jonkun verran noissa on kääntyvyydessä ja mutkaan taittamisessa tai sen tuntumassa eroa, mutta erot tulee jo profiilien muodoista ja runkojen eroista. K4 on kuitenkin aikas kankea laite näihin uudempiin verrattuna vaikka sille tekisi mitä. Parhaimmillaan oma oli kankea ja epävakaa :)

Ei se nyt niin kankea ole, kunhan tottuu :D Tuo mopo tuntuu olevan aika tarkka vaan säädöistä. Keula mulla on paria milliä vailla maksimissa enkä sitä mielellään ala laskemaan, kun toi tuntuu menevän matalalla muutenkin. Ennen Kemoraa askartelen pari eri vahvusta prikkaa takaiskarin jatkeeksi, niin pääsee siellä sitten testailemaan ja renkaat vaihtuu. Pitävä rengas ja avaukset ei oo tossa ongelma, vaan nimen omaan mutkaan sisään tulo. Toi eilinen pirelli (paisto -09, seos sc1 ja koko 190/55 slicsi) luisti kyllä enemmän, mutta suhteellisen helppo luisteltava kunhan vaan lämpeni kunnolla. Suoraan lämppäreistä tuntuma oli ekan kierroksen aika äkäinen.
Sen verran vielä aiheeseen, että aloitan jo nyt huutelun ja kerron ajavani Kemoran aikaan 1.12.xx, kunhan saan setupin kuntoon ja se on tarkoitus olla kunnossa juhannuksena. Ei vaan voi mennä pieleen :)

Ei ole kankea, jos ei tiedä paremmasta ;) No, joo. Oma oli kieltämättä vähän miten sattuu säädetty, jos en vieläkään juuri alustasta ymmärä, niin silloin olin totaalisen pihalla tuosta puolesta. Laite lienee ollut turhan nokallaan ja sen takia turhan epävakaa. Olis pitänyt kokeilla nostaa keulaputket etukolmioiden tasalle, kun kerran perääkin oli nostettu ja alla kisa Dunloppia. Aika hyvin kuitenkin tuollakin kerkesi, kun oli vielä uskallusta ajaa pyörää eikä vain kurvailla rataa ympäri. Vaatii vain vähän ronskimpaa otetta pyörän ohjaamiseen kuin nämä uudemmat mitä olen kokeillut.

Huutelit just Kemoraan sateisen juhannuksen?  :D

tonibergholm

Alastaro 1.32,98 (datalogger) / 1.33,033 (kisan ajanotto).

app

Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 17.06.13 - klo:10:28
Alastaro 1.32,98 (datalogger) / 1.33,033 (kisan ajanotto).

Lähtee kanssa äjällä useempi sekunti/kisa/ratapäivä enkasta.

Mikko_U

Alastaro 1.28,2 (heinäkuu -12) -> 1.26,237 (15.6.13). 

Kuivan kelin kierroksia tänä vuonna Alastarossa alle 20. Kai sitä on jotain ollut oppivinaan?
Ei kovaa mutta täysillä!

T1mppa

18.06.13 - klo:19:02 #559 Viimeisin muokkaus: 18.06.13 - klo:19:15 käyttäjältä T1mppa
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 17.06.13 - klo:07:29
Lainaus käyttäjältä: Cat - 17.06.13 - klo:00:36
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 07.06.13 - klo:14:33
Lainaus käyttäjältä: Cat - 06.06.13 - klo:20:23
Ekaa kertaa motoparkissa, 1.38,8

Pidetäämpä mielessä :)

onpas täällä hiljaista :D

Tekosyitä turha huudella. Uppaan pienen videon huomenna.
En _ihan_ päässyt tavoitteeseen. Oli yksi pieni rajoittava tekijä.

http://vasktimo.kuvat.fi/kuvat/Suzuki+GSX-R   *Klick* video 0008.
Pahoittelen ääniraitaa. Ilmaisohjelman synkkaus ei skulanut.
Ja nopeusmittari ei pidä paikkansa :)

Vauhtia kun tuli tuommoiset 170-180+, niin alkoi tommoinen kevyt vispaus. Pleksin taakse mahdollisimman paljon ja samalla kaikki paino eteen, niin se hieman rauhottui. Tasakaasulla pääsi aina suoran loppuun. Pienikin kiihdytys voimisti vatkausta aika tavalla.

Vispausta esiintyi myös ennen shikaania. Siinä sain vauhdin sen verran korkeaksi. Matalemmilla vauhdeilla oli ihan ok.
Rentoudesta ajossa ei ollut tietoakaan.

Vispaus oli aika paljon karmeampaa ekana päivänä. Joka setin jälkeen löysäsin takapamppua ja se hieman auttoi. Videon kuvaa paremmaksi se ei ikinä mennyt. Löysäsin esijännitystä, hidasta ja nopeaa menovaimennusta ja himpun paluuvaimennusta.
Josko sitä vaihtais toiset vanteet ja kumit alle. Tsekkais ihan huolella nuo nyt kiinni olevat. Swingin laakerit vaihdoin talven aikana. Mielestäni onnistuin siinä moitteetta, mutta voisi kai nekin tsekkaa.

Eipä siinä sen jälkeen muuta kuin Wehnälle alustasäätöön.

Ihan oli kiva ajella viikonloppuna  :'(

Cat

No faaaaack. Ei tarvi selittelyjä, tuosta tulee kyllä selville.

Koska tuut ajamaan seuraavan kerran? Kemoraan jussina?

jarska

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 18.06.13 - klo:19:02

http://vasktimo.kuvat.fi/kuvat/Suzuki+GSX-R   *Klick* video 0008.

Vauhtia kun tuli tuommoiset 170-180+, niin alkoi tommoinen kevyt vispaus. Pleksin taakse mahdollisimman paljon ja samalla kaikki paino eteen, niin se hieman rauhottui. Tasakaasulla pääsi aina suoran loppuun. Pienikin kiihdytys voimisti vatkausta aika tavalla.

Tulin jo merisairaaksi pelkästä videon kattelusta, melkosta vatkausta.

marko_

Mistä tuo vatkaus johtui?

T1mppa

Nyt on faktat vähän hukassa. En osaa sanoa vatkauksen syytä. Olisin sen poistanut, jos olisin osanut. Vaatii tutkimuksia.
Näyttää siltä, että pääsen tallille vasta juhannuksen jälkeen. Kattelen ja mittailen kaikkea, mikä tulee mieleen.

En ole tulossa Juhannuksena Kemoraan. Varmasti hauskat ajot. Onnea kerhokisaan osallistujille! Itse koitan päästä seuraavaan Alastaron kerhokisaan, kunhan päivänmäärä joskus julkaistaan ja pyörä on kunnossa. Täytyy tuota pyörää päästä testaamaankin joku päivä. En osaa sanoa milloin.

marko_

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 18.06.13 - klo:22:41
Nyt on faktat vähän hukassa. En osaa sanoa vatkauksen syytä. Olisin sen poistanut, jos olisin osanut. Vaatii tutkimuksia.
Näyttää siltä, että pääsen tallille vasta juhannuksen jälkeen. Kattelen ja mittailen kaikkea, mikä tulee mieleen.

En ole tulossa Juhannuksena Kemoraan. Varmasti hauskat ajot. Onnea kerhokisaan osallistujille! Itse koitan päästä seuraavaan Alastaron kerhokisaan, kunhan päivänmäärä joskus julkaistaan ja pyörä on kunnossa. Täytyy tuota pyörää päästä testaamaankin joku päivä. En osaa sanoa milloin.

Toivotaan että syy löytyy :)

Mikko K.

Johan heiluttaa...

Mulla on kans saman korimallin suzuki. Jos perusasiat, kuten ohjauslaakeri, pyöränlaakerit jne. on kunnossa, niin ainakin dunlopeilla etuputken yläpäät yläkolmion tasalle ja alusta tehtaan säätöihin. Siitä sitten hakemaan. Mullakin ravistaa pyörä tossa bussipysäkin ulostulossa, mutta sain sitä vähemmäksi muuttamalla vähän ajolinjaa ja ajoasentoa ja huippujakin tuli kymppi lisää. Vaihdoitko renkaita? jos on pyörähtäny vanteella tai painot tippunu, niin sillä saa kans ohjelmaa aikaiseksi.

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 18.06.13 - klo:23:10
Johan heiluttaa...

Mulla on kans saman korimallin suzuki. Jos perusasiat, kuten ohjauslaakeri, pyöränlaakerit jne. on kunnossa, niin ainakin dunlopeilla etuputken yläpäät yläkolmion tasalle ja alusta tehtaan säätöihin. Siitä sitten hakemaan. Mullakin ravistaa pyörä tossa bussipysäkin ulostulossa, mutta sain sitä vähemmäksi muuttamalla vähän ajolinjaa ja ajoasentoa ja huippujakin tuli kymppi lisää. Vaihdoitko renkaita? jos on pyörähtäny vanteella tai painot tippunu, niin sillä saa kans ohjelmaa aikaiseksi.

Renkaat nyt on todennäköisin ravistuksen aiheuttaja. Mietin vaan, että kuinka paljon pitää olla epätasapainossa, että tommosta saa aikaiseksi?
Pyöränlaakerit tsekkasin. Vaihdoin talvella 5 laakeria 10:stä (kaks settiä vanteita ja kaksi vetopakkaa). Ohjauslaakerit on tuntunut hyvältä, mutta täytyy tarkastella lähemmin.

Etuputket näkyy pari milliä yläkolmion yläpuolella (sama kuin vakiossa). Painaumat oli siinä 30 mm kohdilla. Nyt takanen on enemmän, kun sitä löysytin. Naksut oli tehtaan säädöissä alussa, nyt takanen on löysempi.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 18.06.13 - klo:23:30
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 18.06.13 - klo:23:10
Johan heiluttaa...

Mulla on kans saman korimallin suzuki. Jos perusasiat, kuten ohjauslaakeri, pyöränlaakerit jne. on kunnossa, niin ainakin dunlopeilla etuputken yläpäät yläkolmion tasalle ja alusta tehtaan säätöihin. Siitä sitten hakemaan. Mullakin ravistaa pyörä tossa bussipysäkin ulostulossa, mutta sain sitä vähemmäksi muuttamalla vähän ajolinjaa ja ajoasentoa ja huippujakin tuli kymppi lisää. Vaihdoitko renkaita? jos on pyörähtäny vanteella tai painot tippunu, niin sillä saa kans ohjelmaa aikaiseksi.

Renkaat nyt on todennäköisin ravistuksen aiheuttaja. Mietin vaan, että kuinka paljon pitää olla epätasapainossa, että tommosta saa aikaiseksi?
Pyöränlaakerit tsekkasin. Vaihdoin talvella 5 laakeria 10:stä (kaks settiä vanteita ja kaksi vetopakkaa). Ohjauslaakerit on tuntunut hyvältä, mutta täytyy tarkastella lähemmin.

Etuputket näkyy pari milliä yläkolmion yläpuolella (sama kuin vakiossa). Painaumat oli siinä 30 mm kohdilla. Nyt takanen on enemmän, kun sitä löysytin. Naksut oli tehtaan säädöissä alussa, nyt takanen on löysempi.

Värähtelystä en jaksa alkaa tänne kovin syvällisesti paasaamaan, mutta vaadittu voima herätteen aikaansaamiseksi riippuu koko paketista ja paha antaa mitään yksittäisiä arvoja. Eturengas 5g sisään ja takarengas 10g sisään ja et varmasti huomaa mitään. jotain 50g takarenkaassa huomaa jo varmasti kovana täristämisenä, eturenkaassa riittää vähempikin. Onko tasapainoitusakseli suora ja hyvin keskittävä? Jos on kovastikin mutkalla tai huonosti keskittävät holkit, niin se vaihtoon. Mulla löyty suurin yksittäinen syy keväällä löysästä ohjauslaakerista. Samalla tarkistaa renkaiden tasapainon ja alustan perusasetukset on ainakin helppo laittaa nopeasti kuntoon, niin eiköhän se siitä. Jos oot vaihtanu korkean profiilin renkaan taakse ja eteen joku pieni metzeleri, niin sillä vois kans saada tollasta aikaiseksi.

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 18.06.13 - klo:23:43
Värähtelystä en jaksa alkaa tänne kovin syvällisesti paasaamaan, mutta vaadittu voima herätteen aikaansaamiseksi riippuu koko paketista ja paha antaa mitään yksittäisiä arvoja. Eturengas 5g sisään ja takarengas 10g sisään ja et varmasti huomaa mitään. jotain 50g takarenkaassa huomaa jo varmasti kovana täristämisenä, eturenkaassa riittää vähempikin. Onko tasapainoitusakseli suora ja hyvin keskittävä? Jos on kovastikin mutkalla tai huonosti keskittävät holkit, niin se vaihtoon. Mulla löyty suurin yksittäinen syy keväällä löysästä ohjauslaakerista. Samalla tarkistaa renkaiden tasapainon ja alustan perusasetukset on ainakin helppo laittaa nopeasti kuntoon, niin eiköhän se siitä. Jos oot vaihtanu korkean profiilin renkaan taakse ja eteen joku pieni metzeleri, niin sillä vois kans saada tollasta aikaiseksi.

Tasapainotusakseli on suora ja keskitysholkit hyvät. Minulla on yksi käyttämätön setti, jota voin tarvittaessa käyttää.
Nyt oli edessä Dunlopin KR106 125/80/17 (paisto 2010) ja takana Michelin Power Slick 19/69/17 (paisto ~2011/-12). Michelin on minulle tuntematon, mutta pitoa on ollut riittämiin. Vaihdan toiselle vannesetille "uudet" Dunlopit (125/80 ja 195/65). Täytyy laittaa nykyinen vannesetti tarkkaan syyniin ja uusi setti tiptop tasapainoon.

T1mppa

Tervetuloa ajamaan arvaamattomaan keskinopeaan ryhmään. Nyt kun on video varikolta lähtien, niin äänetkin synkkaa kuvan kanssa. Toivottavasti ruudun ääressä ihmisiä ei pelota. (Vauhti ei varmastikkaan, mutta epämääräiset ajolinjat ja kanssa-ajajat)

http://vasktimo.kuvat.fi/kuvat/Suzuki+GSX-R/  *Klick* 0009


Powered by EzPortal