Paras aikasi per rata

Aloittaja jarska, 03.02.12 - klo:22:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 23.06.13 - klo:23:10
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 23.06.13 - klo:23:04
Lainaus käyttäjältä: Cat - 23.06.13 - klo:22:25

v**un kiloset kikserit, kawa rules! Oliko sillä voittajalla mikä pyörä? Sanokaa nyt että sekin oli kikseri? MiuQ oli siis kakkonen ja silläkin kilonen kikseri


E: nyt alkaa sitten mietintä vakio alustan säätämisestä. Hakkaa niin perhanasti käsille ja pohjaa. Paluusuoran jarrussa tuntuu, että ei se vaan perhana käänny, puskee vaan ilman kaasuakin.

Gixeri on kova nakkikopilla, radalla tourinki ja hommissa (en ainakaan myönnä harrastavani). Toi pohjaaminen jarrussa on kyllä paha.. Väkisin mutkaan taittamalla saa vielä etukumin alta. Paljon tohon ykkösmutkaan voi muuten oikeen työntää. 3:lla kierroksella peräkkäin apeksissa 128 km/h :D

Se ykkönen on melkein sellanen paikka, että tinkimällä pikkasen apeksinopeudesta, voittaa suoran päässä 10km/h. Mun nopeudet löytyy jostain topicista tältä foorumilta, jossa noita mutka- ja suoranopeuksia listattiin. Joku noheva varmaan kaivaa linkinkin siihen.

Edittiä sen verran, että on välillä 125-128km/h. Oon ilmeisesti koittanu ohittaa noissa kohdissa ja tullu myöhempään sisään. Suoranopeus ei oo mulla ainakaan kärsiny tossa ja mun pyörällä  ei ohitella uusia tonnisia kuin korkeintaan suoran alussa. Varmaan jotain tällästä pyöriny korvien välissä..

murmela

23.06.13 - klo:23:34 #616 Viimeisin muokkaus: 23.06.13 - klo:23:50 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: Cat - 23.06.13 - klo:22:25
E: nyt alkaa sitten mietintä vakio alustan säätämisestä. Hakkaa niin perhanasti käsille ja pohjaa. Paluusuoran jarrussa tuntuu, että ei se vaan perhana käänny, puskee vaan ilman kaasuakin.

Niinku mä varikolla jo sanoin, niin pistä etu- ja takapamput motovillelle, ja pyydä budjettiluokan rata-tuning (huolto+shimmaus+hydstoppareiden poisto+ehkä jousten vaihto). Se kyllä todellakin tietää mitä tekee, varsinkin kawasakille.
http://www.motoville.fi/

Ja metästä ebaystä joko RR-linkku tai 06-10 10R-linkku (lineaarisempi kuin 6R-linkku, makso 30 euroa kuluineen). Menee suoraan paikoilleen ilman kikkailuja.

Vakiona 05-06 6R:ssä on iha saa****an kankee ohjauskeometria, joten takapampun yläkiinnikkeen vakio 6(?)millisen prikan voi huoletta vaihtaa vaikkapa motonetista kilotavarana saataviin alustaprikkoihin. Mull on siel 11 millin edestä, eli nostaa perää baut 10 milli, ja myöskin jyrkentää hieman takahaarukan kulmaa. Datan perusteella perä aukeaa kaasulla oikein sopivasti. Ei liikaa eikä liian vähän.

Keula on nyt jonku 12 milliä vakiota alempana. 180/55 takanakilla (vakiolla) pyörä ei oo mitenkään ketterä, mut ihan ok ajettava.
Tosin nyt lauantaina tuli vaihdettua 195/65 dunloppi taakse, joka laskennallisesti nostaa perää 27,75 milliä lisää (vs 180/55)!!!  :o
Mut joo, kyl sen todellakin huomas. Nyt mopo taittuu mutkiin yhtä ketterästi kuin app:n bemari.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

tonibergholm

Kemora 1.19,29

murmela

Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 23.06.13 - klo:23:41
Kemora 1.19,29
Saisko käppyrän siitä endosta, milt se näyttää datana?  :)
Jarrut paskana, paha hidastaa.

app

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 23.06.13 - klo:21:44

Kemora 1.14,35 (2013) --> 1.13,18 (2013)

Pari onnistunutta päivää taas Kemoraa takana. Kiitokset app käytetystä Dunlopista, kesti just sen mitä piti, eli kerhokisan viimesillä kierroksilla alko luistaan aika isosti. Eka kerta mopolla viivalla ja onhan se eri jännää kun valot sammuu.
Lähdössä sellanen kymmenen mopoa meni ohi ja ajattelin, että nyt on todella kiire. No ennätys parani taas vähän.. harmittaa vaan, kun ei päässy edes yrittää roikkua kärki kaksikon perässä, jossa tuskin olisin muutenkaan montaa kierrosta viihtynyt..

Laitoitko sen hiukan revenneen pehmosen toisin päin? Silläkö ajoit? Jos, niin ollaan samalla renkaalla ajettu ennätyksemme. Vielä jos kerran kääntäis puhtaan puolen oikealle, saattais joku kolmaskin parantaa sillä aikaansa.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: app - 24.06.13 - klo:00:21
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 23.06.13 - klo:21:44

Kemora 1.14,35 (2013) --> 1.13,18 (2013)

Pari onnistunutta päivää taas Kemoraa takana. Kiitokset app käytetystä Dunlopista, kesti just sen mitä piti, eli kerhokisan viimesillä kierroksilla alko luistaan aika isosti. Eka kerta mopolla viivalla ja onhan se eri jännää kun valot sammuu.
Lähdössä sellanen kymmenen mopoa meni ohi ja ajattelin, että nyt on todella kiire. No ennätys parani taas vähän.. harmittaa vaan, kun ei päässy edes yrittää roikkua kärki kaksikon perässä, jossa tuskin olisin muutenkaan montaa kierrosta viihtynyt..

Laitoitko sen hiukan revenneen pehmosen toisin päin? Silläkö ajoit? Jos, niin ollaan samalla renkaalla ajettu ennätyksemme. Vielä jos kerran kääntäis puhtaan puolen oikealle, saattais joku kolmaskin parantaa sillä aikaansa.

Siis toi oli se 4902, jonka ostin. Tossa ei oo enää yhtään ehjää puolta, kun jouduin kääntämään sen jo ennen kisaa. Mutta jos joku haluaa vielä enkkoja ajaa, niin kumi joutaa etiä päin. En suosittele kympin alittajille :D

app

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 24.06.13 - klo:00:28
Lainaus käyttäjältä: app - 24.06.13 - klo:00:21
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 23.06.13 - klo:21:44

Kemora 1.14,35 (2013) --> 1.13,18 (2013)

Pari onnistunutta päivää taas Kemoraa takana. Kiitokset app käytetystä Dunlopista, kesti just sen mitä piti, eli kerhokisan viimesillä kierroksilla alko luistaan aika isosti. Eka kerta mopolla viivalla ja onhan se eri jännää kun valot sammuu.
Lähdössä sellanen kymmenen mopoa meni ohi ja ajattelin, että nyt on todella kiire. No ennätys parani taas vähän.. harmittaa vaan, kun ei päässy edes yrittää roikkua kärki kaksikon perässä, jossa tuskin olisin muutenkaan montaa kierrosta viihtynyt..

Laitoitko sen hiukan revenneen pehmosen toisin päin? Silläkö ajoit? Jos, niin ollaan samalla renkaalla ajettu ennätyksemme. Vielä jos kerran kääntäis puhtaan puolen oikealle, saattais joku kolmaskin parantaa sillä aikaansa.

Siis toi oli se 4902, jonka ostin. Tossa ei oo enää yhtään ehjää puolta, kun jouduin kääntämään sen jo ennen kisaa. Mutta jos joku haluaa vielä enkkoja ajaa, niin kumi joutaa etiä päin. En suosittele kympin alittajille :D

Ai se oli sittenkin 4902. Kovan kyydin lisäksi tais olla jo hiukan liian kuma asfaltti sille, kun noin äkkiä meni. Tosi hyvin ajettu tuolla renkaalla.

Xper77i

pari vuotta sitten ajelin muutaman kierroksen kemorassa katukumeilla hitaassa ryhmässä..nyt sitten ekaa kertaa ns oikeilla vehkeillä..perjantaina kun ekaa kertaa rataa kiertelin, tuntu kun ei ois ikinä siellä käynytkään..ajat oli ekoilla seteillä jotain 1.23 luokkaa..la iltapvällä uskaltauduin ekaa kertaa nopeeseen ryhmään ja sunnuntain kisassa paras kierros 1.16.1..hyvä mieli :)

tonibergholm


Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 22.06.13 - klo:19:10
Tänää 14.8 eikä yhtää puhasta kierrosta.
Ohitin jukkasedän keltasilla sokeuttani, en tahallaan, pahoittelut siitä. Ehkä mun pitäs mennä sinne optikolle kuten kehotettiin.
Huomenna koitetaan vielä yks päivä ajaa ja ehkä jopa kerhokisa.

Yksi lippu olisi vielä mennyt, mutta kun mennään 4-5:n vilkkuvan valotolpan ja kahden miehitetyn lippupisteen ohi joissa liput liehuivat kunnolla, niin pakko oli tarkastaa onko jollain mennyt a) sääntöjen lukeminen ohi b) kaihi kumpaankin silmään. Ei näet olisi ensimmäinen kerta kun radalla sattuneen vahingon johdosta tuleekin uusia vahinkoja kun jatketaan omaa kovaa työntämistä. Alastarolla viimeksi oli tilanne jossa kuski perinteisesti totesi "mä kun luulin". Tilanteessa APP oli vetänyt silmälleen kolmosmutkaan, punaiset päälle ja ohi ajanut kuski jatkaa tästä huolimatta omaa kovaa valoista välittämättä. Sattumalta sattuikin sitten Lemminkäisen jälkeisessä mutkassa retkottamaan seuraava kaveri.

Kypärän pyysin riisumaan pois siksi, että tietäisin edes naaman kenen kanssa kommunikoin. Itse kun en tunnista enää edes itseäni radalla saati sen ulkopuolella, niin pakko varmistaa. Viesti meni perille, lisävahinkoja ei syntynyt ja peli jatkui turvallisena.

Kerhokisan keskeyttäminen kaadon johdosta oli lähellä, mutta valvontatornin katolta asiaa tarkasteltuamme päädyimme siihen, että kisa voi jatkua. Kaatunut pyörä oli turvallisen matkan päässä radasta ja kuski pystyssä. Jos näin ei olisi ollut, punavaloilla olisi keskeytetty kisa. Ihan mukava oli kisaa katsella sieltä tornin katolta, ehkä paras paikka kisan seuraamiseen ja ajolinjojen tarkkailuun. Tuollaisia radan keskellä olevia Baabelintorneja voisi rakentaa muuallekin.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: Cat - 23.06.13 - klo:22:25
v**un kiloset kikserit, kawa rules! Oliko sillä voittajalla mikä pyörä? Sanokaa nyt että sekin oli kikseri? MiuQ oli siis kakkonen ja silläkin kilonen kikseri

Ensimmäiseksi ajeli Jani Vaahtera. Ajelee ensimmäistä kauttaan Superstock 600 -luokassa, viime vuonna voitti Suomen cupin kusiaisissa. Ajopelinä oli Yamaha R6R. Muistaakseni 1.11,8 oli paras aikansa.

Oma tavoite olisi (jos ajetaan kuivalla) 1:13 puolelle kisassa, aika-ajossa 1:14 alkuinen tulevana viikonloppuna. Viiden sakkiin olisi myös mukava eksyä. Vielä ehtii jälki-ilmoittautua. Kisat on paras tapa kehittyä, ainakin minulle on ollut.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

pienisopoapina

24.06.13 - klo:20:12 #626 Viimeisin muokkaus: 24.06.13 - klo:20:21 käyttäjältä pienisopoapina
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

tamik87

Lainaus käyttäjältä: Cat - 23.06.13 - klo:22:25
Lähdin viidennestä ruudusta ja sijoituin 5/14 kerhokisassa. En ole varma osallistujamäärästä, mutta näin mulle sanottiin.

Nappasin hyvän lähdön ja nousin kolmanneksi ja ajoinkin 6 tai 7 kierrosta kolmantena ja silmissä kiilteli jo pronssi. Rehellisesti täytyy myöntää, että tiesin että kyllä sieltä vielä tullaan ohi, mutta yritin kestää. No ensin tuli mikko.k ja sitten per**le viimisellä kierroksella katsomosuoralla eri-ernesti. Katoin vielä siinä suoralla taakse, että ei helkutti sinistä näkyy ja suoran päässä olikin jo ohi.

wper kävi myös edellä, mutta kaatu.

v**un kiloset kikserit, kawa rules! Oliko sillä voittajalla mikä pyörä? Sanokaa nyt että sekin oli kikseri? MiuQ oli siis kakkonen ja silläkin kilonen kikseri


E: nyt alkaa sitten mietintä vakio alustan säätämisestä. Hakkaa niin perhanasti käsille ja pohjaa. Paluusuoran jarrussa tuntuu, että ei se vaan perhana käänny, puskee vaan ilman kaasuakin.

Onnittelut hienosta ajosta. Keulan pohjaamiseen auttaa erinomaisesti öljynpinnan nosto. Eli toisinsanoen lisää jotain 5W keulaöljyä 20-50 ml molempiin pumppuihin niin ei varmana pohjaa. Säilyy silti keulan herkkyys. Toi öljypinnan lisäys vaikuttaa vain ihan siä liikeradan lopussa missä jousivoima kasvaa ilman puristuessa eksponentiaalisesti.

jarska

Botnialta kotiuduttu.
Olihan alkuun vaikee ajaa mustaa ja pyllyn posken silosta rataa.
Tuntui ettei olis pitoo vaikka ei se missään vaiheessa loppunu.
Renkaita se kyllä popsii aamupaloiksi, jopa etunen repes.

Noh, alun kankeuden jälkeen pääsi rataan sinuiksi.
Ajelin jonku Yammu kuskin perässä koko aika ohituspaikkaa hakien, en tapani mukaan löytäny ja palasin varikolle.
Varsin katoin Qstarzia ja näytti ajaksi 1.15.8. :o

Tuosta innostuneena takas radalle ja omalla puhtaalla ajolla parhaaksi jäi 1.14.7...uus enkka ja olin kovasti tyytyväinen kun parani lähes kahdella sekentillä. jibii_gif

veza

kemora 1.17.9

Powered by EzPortal