Paras aikasi per rata

Aloittaja jarska, 03.02.12 - klo:22:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

Tomppa

Laitetaas omat voimassa olevat ajat tauluun kanssa, kun kausi on loppu. (R1 takahäkkiä ja tankin suojaa saa tarjota jos on ylimääräisenä)

Alastaro                1:26.07 / 2013
Botniaring vanha    1:14.0 / 2012
Botniaring uusi       1:46.66 / 2013
Kemora                 1:14.4 / 2012
Motopark               1:37,6 / 2012
Auto24Ring            1:22.43 / 2013
Gotlandring           1:30,88 / 2012
Ahvenisto              1:29,16 / 2013

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.09.13 - klo:07:29
Helppohan se on teidän sanoa kun ootte koko kesän treenannu. :P Noh...onneks te vanhat kangistutte aina sen verran talven aikana, että keväällä ollaan taas samalla viivalla vauhdin suhteen. ;)

Tälle kaudelle kisoissa tullut enemmän kilsoja kuin treeneissä. Takarenkaita kului kaksi loppuun, kahdesta on vielä treenirenkaiksi, eturenkaita meni yksi. Alastaro 1:24.1 -> 1:23.008

Selittävä tekijä ei ollut treenien määrä. Selittävä tekijä oli se, ettei tarvinnut enää ottaa niin stressiä siitä meneekö mopo nurin vai ei tai katkeaako koipi kaatuessa vai tuleeko vain hanuri kipeäksi, joten nostettiin vähän riskitasoa ja siinä se. Vakioalustan jos saisi vaikka Öhlinsiksi ja mopon painoa samoihin lukemiin kuin mitä muilla on, absia ja sutimisenestoa, niin eiköhän tuosta vielä jotain lähtisi pois jo pelkästään niillä tai sitten nuo tonnien investoinnit muilla kuskeilla on vain plaseboa ja hölmöjä on kusetettu.

Katsellaan muutaman vuoden sisällä mihin ikäloppu voi oppia ajamaan kun saa hommattua samaa tasoa olevan kaluston kuin millä huippujätkät ajavat, kauas kyllä, mutta kuinka kauas jää, sen näkee sitten.

Suurin selittävä tekijä on mulla kuitenkin jänis. Ilman kisakiimaa ja hyvää jänistä mä en ajele kuin sitä omaa turvallista EAK-ajoa, joten mitäpä sitä treenaamaankaan, ajellaan kisoja ja otetaan treenipäivinä aurinkoa.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Tomppa - 09.09.13 - klo:16:59
Hieno video tuon kaasu/jarru datan kanssa!
Kiva nähdä oikeesti että et sinäkään kakkosella 100% kaasua laita pääsuoranavauksessa, se kun on ollut eräs "stressin"aihe omassa alastarossa. Huimaa kyytiä menit viikonloppuna, oikenhan mä ennustin et sulta vetoapuja pyytämään kuten Botniallakin.

Kiitoksia. On noi sen verran ikäviä videoita väännettäväksi, että tuskin tavaksi tulee.

Tossa avauksessa on keuliminen ongelmana. Välillä saa kaasun kakkosella pohjaan ja toisinaan se menee vaan kaasun pumppaamiseksi ja keuliminen sen kuin pahenee. Sinänsä tympeä ongelma, kun saa mopon keulimaan huonolla kaasun käytöllä joka ainakin osin tulee siitä että odottaa mopon keulivan eikä sen takia avaa niin kuin pitäisi... Ajolinjakin tietysti vaikuttaa. Jos tossa sais kaasunkäytön kuntoon vois odotella 230+ vauhtia pääsuoralle. Nyt menee kahvilan mutkan apeksin jälkeen se 100-200m välinen pätkä enemmän tai vähemmän keulimista ihmetellessä.

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: pr7 - 08.09.13 - klo:21:23
Mitä noilla uudemmilla pyörillä on vauhtia siinä Motoparkin nopeassa shikaanissa noin yleisesti ja mikä on nopeus ennen jarrua ? Tolla mun räyskällä on Racechronon mukaan 200 ja sen voi ajaa kaasu auki. Tämän hetkisillä välityksillä se menee rajottajalle shikaanin jälkeen ja nopeus jää 210 pintaan.

Pyöränä Yamahan R6R, 2008 ja bussipysäkillä 218-220 km/h ja takasuoran päähän olen huippuja saanut yli 251 km/h.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Tango

Tässä aikoja keskiryhmästä. Ilman sekunnin desimaaleja.
Alastaro 1.30
Kemora 1.20
Botnia 1.55

Ensi kaudella nopeaan ryhmään ja desimaalit kehiin.  knuppel_2

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 09.09.13 - klo:17:30
Lainaus käyttäjältä: pr7 - 08.09.13 - klo:21:23
Mitä noilla uudemmilla pyörillä on vauhtia siinä Motoparkin nopeassa shikaanissa noin yleisesti ja mikä on nopeus ennen jarrua ? Tolla mun räyskällä on Racechronon mukaan 200 ja sen voi ajaa kaasu auki. Tämän hetkisillä välityksillä se menee rajottajalle shikaanin jälkeen ja nopeus jää 210 pintaan.

Pyöränä Yamahan R6R, 2008 ja bussipysäkillä 218-220 km/h ja takasuoran päähän olen huippuja saanut yli 251 km/h.
Onko sulla pata miten lähellä vakiota vai onko paljonkin viilattu? On meinaan hyvää laulua vajaakuutioisella tuonne kun iso osa Superbike B:n kuskeista ei pääse noihin huippuihin. Oma paras oli jossain 255-260km/h korvilla viime kesänä ja Rytkösen kiukaasta ei kuitenkaan voimaa uupunu.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

parjan_fin

10.09.13 - klo:08:19 #936 Viimeisin muokkaus: 10.09.13 - klo:08:22 käyttäjältä parjan_fin
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.09.13 - klo:21:24
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 09.09.13 - klo:17:30
Lainaus käyttäjältä: pr7 - 08.09.13 - klo:21:23
Mitä noilla uudemmilla pyörillä on vauhtia siinä Motoparkin nopeassa shikaanissa noin yleisesti ja mikä on nopeus ennen jarrua ? Tolla mun räyskällä on Racechronon mukaan 200 ja sen voi ajaa kaasu auki. Tämän hetkisillä välityksillä se menee rajottajalle shikaanin jälkeen ja nopeus jää 210 pintaan.

Pyöränä Yamahan R6R, 2008 ja bussipysäkillä 218-220 km/h ja takasuoran päähän olen huippuja saanut yli 251 km/h.
Onko sulla pata miten lähellä vakiota vai onko paljonkin viilattu? On meinaan hyvää laulua vajaakuutioisella tuonne kun iso osa Superbike B:n kuskeista ei pääse noihin huippuihin. Oma paras oli jossain 255-260km/h korvilla viime kesänä ja Rytkösen kiukaasta ei kuitenkaan voimaa uupunu.

Toi on rakennettu Stock600 -luokan sääntöjen puitteissa, eikä vielä kaikki mahdollinen ja sallittu ole edes tehtynä. Veivit ja kampura ei esim. ole YEC KIT -osia sekä kansipahvikin voisi olla vielä ohkaisempi. Tiedän, että samanmoisesta laitteesta saa sellaisen +15 hp vielä lisää kutiteltua tehoa irti siihen nähden mitä omassa on voimaa.

Virtasalmen SM - viikonloppuna parin kaverin kanssa vertailtiin settien jälkeen huippuja ja kyllä se yleensä oli niin, että näillä kahdella sankarilla oli laukka jokusen kilometrin tunnissa kovempaa kuin itsellä. Sitten kun osui kohdalleen ratakierros, niin mentiin kokolailla samaa kyytiä. Aika-ajoissa ajamani 27,4 ajan aikaan oli takasuoralla pieni vastatuuli ja huippuja tuli vain +248 km/h.

Suurin syyllinen tuohon takasuoran huippuun on yleensä sieltä torninmutkasta avaaminen ja linja bussipysäkillä. Sen kun tonnarillakin pystyy, käsittääkseni, kiiruhtamaan läpät levällään, silloin kun kaikki osuu kohdalleen.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 10.09.13 - klo:08:19
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.09.13 - klo:21:24
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 09.09.13 - klo:17:30
Lainaus käyttäjältä: pr7 - 08.09.13 - klo:21:23
Mitä noilla uudemmilla pyörillä on vauhtia siinä Motoparkin nopeassa shikaanissa noin yleisesti ja mikä on nopeus ennen jarrua ? Tolla mun räyskällä on Racechronon mukaan 200 ja sen voi ajaa kaasu auki. Tämän hetkisillä välityksillä se menee rajottajalle shikaanin jälkeen ja nopeus jää 210 pintaan.

Pyöränä Yamahan R6R, 2008 ja bussipysäkillä 218-220 km/h ja takasuoran päähän olen huippuja saanut yli 251 km/h.
Onko sulla pata miten lähellä vakiota vai onko paljonkin viilattu? On meinaan hyvää laulua vajaakuutioisella tuonne kun iso osa Superbike B:n kuskeista ei pääse noihin huippuihin. Oma paras oli jossain 255-260km/h korvilla viime kesänä ja Rytkösen kiukaasta ei kuitenkaan voimaa uupunu.

Toi on rakennettu Stock600 -luokan sääntöjen puitteissa, eikä vielä kaikki mahdollinen ja sallittu ole edes tehtynä. Veivit ja kampura ei esim. ole YEC KIT -osia sekä kansipahvikin voisi olla vielä ohkaisempi. Tiedän, että samanmoisesta laitteesta saa sellaisen +15 hp vielä lisää kutiteltua tehoa irti siihen nähden mitä omassa on voimaa.

Virtasalmen SM - viikonloppuna parin kaverin kanssa vertailtiin settien jälkeen huippuja ja kyllä se yleensä oli niin, että näillä kahdella sankarilla oli laukka jokusen kilometrin tunnissa kovempaa kuin itsellä. Sitten kun osui kohdalleen ratakierros, niin mentiin kokolailla samaa kyytiä. Aika-ajoissa ajamani 27,4 ajan aikaan oli takasuoralla pieni vastatuuli ja huippuja tuli vain +248 km/h.

Suurin syyllinen tuohon takasuoran huippuun on yleensä sieltä torninmutkasta avaaminen ja linja bussipysäkillä. Sen kun tonnarillakin pystyy, käsittääkseni, kiiruhtamaan läpät levällään, silloin kun kaikki osuu kohdalleen.

Aika kiukkusen siis tuollaisesta kusiaisen padasta saa. 15 heppa noissa kuutioissa on kuitenkin aika huima tehonlisäys.

Kaulamon Ekin kanssa juttelin viime kesänä ja kertoi, että ainakin aika-ajossa bussipysäkki tulee tonnarillakin torvi auki. Linja on vaan siinä vaiheessa pirun tarkalla. Kusiaisella tuon varmaan uskaltaisi itsekin tuutata kaasu auki läpi, mutta tonnarilla ei osaaminen ja uskallus riitä lähellekään moiseen suoritukseen.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

parjan_fin

10.09.13 - klo:09:54 #938 Viimeisin muokkaus: 10.09.13 - klo:10:04 käyttäjältä parjan_fin
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 10.09.13 - klo:09:33
Aika kiukkusen siis tuollaisesta kusiaisen padasta saa. 15 heppa noissa kuutioissa on kuitenkin aika huima tehonlisäys.

Kaulamon Ekin kanssa juttelin viime kesänä ja kertoi, että ainakin aika-ajossa bussipysäkki tulee tonnarillakin torvi auki. Linja on vaan siinä vaiheessa pirun tarkalla. Kusiaisella tuon varmaan uskaltaisi itsekin tuutata kaasu auki läpi, mutta tonnarilla ei osaaminen ja uskallus riitä lähellekään moiseen suoritukseen.

Omassa litratehot menee just niukinnaukin 200 hevosen kantturoille, kun tuollaiset oikein vimosen päälle hinkatut Stock600 laitteet menee sinne 225 - 230 hevosen nurkille. Nuo siis litratehoissa sen takia, että antaa hiukan käsitystä siitä millainen viritysaste noissa on verrattuna kotimaisiin Stock1000:siin.

Ja nuo 600:set kun on kevyempiä yli 10 kg, joissain tapauksissa jopa enemmän, niin ei se tartte olla kotimaisilla radoilla mikään "hipohipo-bemari", jotta pääsee lujaa. Kyllä se kierrosaika tulee kuitenkin vielä sieltä kahvan veivaajasta itsestään.

Ihan mielenkiintoinen huomio itselle oli Kallion Veskun kyyti 600:lla Motoparkissa, 1:24,9 aika-ajoissa. Samana päivänä BMW:llä aika-ajoissa ajettiin 1:24,5, joten ero aika pieni. Saman päivän kisassa eroa tuli n. sekunti BMW:n hyväksi.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

tamik87

Noniin nyt kun on oma kausi virallisesti ohi ja öljypropun kierteet korkattu sen kunniaksi (alkaako tästä perinne?) niin lyönpä mun "käden" pöydälle racechronosta:

Alastaro 1:26,68 (opt. 1:26,54)
Kemora 1:15,03 (opt. 1:13,93)
Motopark 1:36,25 (opt. 1:35,59)
Botniaring 1:46,68 (opt. 1:44,89)

Eihän noilla optimeilla mitään väliä, mutta saanpahan vähän parempia lukemia esille :P Talven tavoitteena kohottaa kuntoa ja lihottaa lompakkoa jotta olisi mahkuja osallistua supersport B luokkaan. Eihän noilla ajoilla tosin paljoa siellä juhlita, mutta jospa nekin siitä paranisivat "kisakiimassa". Joka tapauksessa jotain tämän kesän kehityksestä kertoo että motoparkin aikaa paransin yli puoli minsaa, alastarossa 10s ja kemorassa 8s. Botniaringillä en ollut ajanutkaan aikaisemmin. Kivvaa oli ja tuli kaatotilikin aukaistua ja nyt siellä on peräti kaksi etusen altalähtöä. High sider tuli kerran alastaron kakkosmutkassa mutta roikuin sitkeästi puikoissa ja laskeuduin suurin piirtein pyörän päälle.

JPB

Kemora 1:12,76
Kaipa se kannatti vielä ennen talvea käydä kokeileen.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: JPB - 13.09.13 - klo:20:07
Kemora 1:12,76
Kaipa se kannatti vielä ennen talvea käydä kokeileen.

Joku sentään näyttäny naawakorville kaapinpaikan :)

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 13.09.13 - klo:20:39
Lainaus käyttäjältä: JPB - 13.09.13 - klo:20:07
Kemora 1:12,76
Kaipa se kannatti vielä ennen talvea käydä kokeileen.

Joku sentään näyttäny naawakorville kaapinpaikan :)

Toi alkaa olemaan aika kyytiä wanhan korimallin suzukilla. :)

app

25 kierrosta kahteen päivään. 1.13.93 paras.
Kauden saalis oli sentään tämä Kemoran ajan petraaminen.
Kaaduinkohan minä tällä kaudella kertaakaan? Hmmm... En kai. Eihän me beeämweekuljettajat kaatuilla. Eehei.

pienisopoapina

kemorassa 1.13,2 yhellä hertsillä.
Useampi 1.14 alitus, joten todennäköisesti tuo enari on kohillaan.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Powered by EzPortal