Paras aikasi per rata

Aloittaja jarska, 03.02.12 - klo:22:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

rranta

07.06.13 - klo:07:40 #495 Viimeisin muokkaus: 07.06.13 - klo:08:35 käyttäjältä rranta
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 07.06.13 - klo:04:03
Oman kokemuksen perusteella kuluneen ja uuden kumin välillä ei ole kovinkaan isoa eroa kierrosajassa. Tosin voi johtua siitä, että on tottunut ajamaan roskiskumeilla, joten ei vaan osaa/uskalla hyödyntää uuden kumin pitoa. Tuntuu, että ei vaan kaasulla voi olla niin agressiivisesti, mitä uusi kumi antaisi periksi. Mutta kun vain useampi ymmärtäisi tuon saman kuin rranta, että ajamisen oppimiseksi pitää välillä ajaa luistavalla renkaalla. Kello nimittäin jostain syystä tykkää siitä, että kumi luistaa.

Saman on tojennu itekki ettei uutta rengasta oikein ossaa käyttää tai hyödyntää täysin. Ylleensä yritän vaihtaa uuteen aina kesken päivää. Jotenki helepottaa tunnistamaan sen rajun pidon muutoksen ja luotto renkaaseen on tosi kova. Tuntuu, että sillä voi roiskia miten vaan ja aina pito on ihan älytön. Ja se tunne, ku pyörä työntää mutkan avauksissa ja kuinka jyrkällä linjalla voi kääntää iliman, että se aiheuttaa mittään ohojelmaa. Opettelua, opettelua ja viisaampien ja kokeneempien kuuntelua - siitä on hyvät ratapäivät tehty.

app

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 07.06.13 - klo:04:07
Lainaus käyttäjältä: app - 06.06.13 - klo:16:58
Lainaus käyttäjältä: jarska - 06.06.13 - klo:12:56
Lainaus käyttäjältä: app - 06.06.13 - klo:10:14
Lisäys: Unohtu mainita että mun enkka on selkeesti kehnompi kun rrannan.

Laitahan nyt niitä numeroita tänne, jos vielä muistat mitä ne oli. ;)

Jussina saa laittaa. Käteni ovat sidotut. Ei ylety numeronäppäimille.

Laitahan nyt niin tietää, että pitääkö tänä vuonna ajaa enemmän kuin yks ratapäivä, että pysyn sun edellä.  :P

Enpäs laita. Pitää  :P

app

Lainaus käyttäjältä: rranta - 07.06.13 - klo:07:40
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 07.06.13 - klo:04:03
Oman kokemuksen perusteella kuluneen ja uuden kumin välillä ei ole kovinkaan isoa eroa kierrosajassa. Tosin voi johtua siitä, että on tottunut ajamaan roskiskumeilla, joten ei vaan osaa/uskalla hyödyntää uuden kumin pitoa. Tuntuu, että ei vaan kaasulla voi olla niin agressiivisesti, mitä uusi kumi antaisi periksi. Mutta kun vain useampi ymmärtäisi tuon saman kuin rranta, että ajamisen oppimiseksi pitää välillä ajaa luistavalla renkaalla. Kello nimittäin jostain syystä tykkää siitä, että kumi luistaa.

Saman on tojennu itekki ettei uutta rengasta oikein ossaa käyttää tai hyödyntää täysin. Ylleensä yritän vaihtaa uuteen aina kesken päivää. Jotenki helepottaa tunnistamaan sen rajun pidon muutoksen ja luotto renkaaseen on tosi kova. Tuntuu, että sillä voi roiskia miten vaan ja aina pito on ihan älytön. Ja se tunne, ku pyörä työntää mutkan avauksissa ja kuinka jyrkällä linjalla voi kääntää iliman, että se aiheuttaa mittään ohojelmaa. Opettelua, opettelua ja viisaampien ja kokeneempien kuuntelua - siitä on hyvät ratapäivät tehty.

Mä olen ajanut koko alkukauden kovilla/kuluneilla renkailla. Kemorassa kokeilin toissa kerralla 5 kierrosta väsyneenä uutta pehmosta, ja paskat siitä mitään tullu. Alkoi tosiaan avauksissa linjat levitä, vieläpä metrikaupalla. Wehnä sanoi saman, minkä tuohon kirjoitit, että pitää jättää avaus pehmosella myöhempään, ja malttaa kääntää mopo ensin menosuuntaan.
Nyt kun kokeilin tällä reissulla samaa, niin johan onnistu paremmin, ja juurikin tein sen vaihdon ajettuani edellisenä päivänä loppuun kovemman, ja aamulla tuoreella tuntumalla radalle.
Jussina teen saman. 2 päivää kellosta niin välittämättä, heikoimpia kohtia radasta haltuun, eli kahvilan mutkaan myöhemmin jarrulle, ja suoran päässä myöhemmin jarrulle, ja vähemmän painaen. Ei tarvis ensinkään. Lisäksi paluusuoran jarru aivan liian pehmeä edelleen, joten sinnekin vaan kierros kierrokselta pidemmälle kaasu auki. Uskoakseni linjat alkaa olla kohdillaan, ja wehnän mukaan kaarrenopeudetkin jo sitä luokkaa, ettei vielä lisää, vaan kekittyä jarruihin ja avauksiin. Niissä paljonkin korjattavaa. Ne vaan pitää saada synkkaamaan keskenään. Rutiinia homma vaatii, eli kierroksia runsaasti.

Älä huolestu Nitrous, sun Kemoran aikaas  aikaas mä en usko tavoittavani koskaan. Alastarossa sen sijaan saat RReenata vielä, mikäli tänä kesänä meinaat edellä olla  ???

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: Cat - 06.06.13 - klo:20:23
Ekaa kertaa motoparkissa, 1.38,8

Pidetäämpä mielessä :)

Cat

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 07.06.13 - klo:14:33
Lainaus käyttäjältä: Cat - 06.06.13 - klo:20:23
Ekaa kertaa motoparkissa, 1.38,8

Pidetäämpä mielessä :)

Ilmotan huomenna uuden ajan. tänään meni ekat puolipäivää possujunaillessa, sitten vedin turvat. Toivottavasti huomenna on kuivaa..

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: Cat - 07.06.13 - klo:21:33
Ilmotan huomenna uuden ajan. tänään meni ekat puolipäivää possujunaillessa, sitten vedin turvat. Toivottavasti huomenna on kuivaa..

Missäs rönysit ja millä setillä? En muista meidän seteistä kuin sen venäläisen joka heittäytyi klo 13.32 naamalleen maalisuoralla. Itse meinasin kilkata lammen jarrussa Arin lepikkoon, mutta selvittiin läheltäpiti-tilanteella. Tornin avauksessa eräs venäläinen päätti vaihtaa ajolinjan reunasta keskelle juuri kun olin ohittamassa, joten katteet vähän kolisi. Onneksi on nuo moneen kertaan parsitut joten ei tullut edes paha mieli lisänaarmuista.

Omaksi parhaakseni jäi 1:36.0 viisi ratapäivää viime kesänä ajetuilla SC0:illa. YCC:n hengen mukaan samoilla renkailla aika-ajoon huomenna. Suotta noita joka vuosi vaihtamaan, tulee vain kalliiksi muuten harrastus. Iloksi homman muutti se, että nyt laulua oli bussipysäkillä ja siitä eteenpäin n. 20 km/h enemmän kuin aiemmin, vaikka omasta ennätyksestäni jäin 2,9 sek, mutta tuolla sektorilla, joka tähän asti ollut vaikein, lähti vajaa sekunti, joten usko elää että elokuussa ajetaan 1.32!!!!
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Cat

07.06.13 - klo:21:59 #501 Viimeisin muokkaus: 07.06.13 - klo:22:36 käyttäjältä Cat
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 07.06.13 - klo:21:54
Lainaus käyttäjältä: Cat - 07.06.13 - klo:21:33
Ilmotan huomenna uuden ajan. tänään meni ekat puolipäivää possujunaillessa, sitten vedin turvat. Toivottavasti huomenna on kuivaa..

Missäs rönysit ja millä setillä? En muista meidän seteistä kuin sen venäläisen joka heittäytyi klo 13.32 naamalleen maalisuoralla. Itse meinasin kilkata lammen jarrussa Arin lepikkoon, mutta selvittiin läheltäpiti-tilanteella. Tornin avauksessa eräs venäläinen päätti vaihtaa ajolinjan reunasta keskelle juuri kun olin ohittamassa, joten katteet vähän kolisi. Onneksi on nuo moneen kertaan parsitut joten ei tullut edes paha mieli lisänaarmuista.

Omaksi parhaakseni jäi 1:36.0 viisi ratapäivää viime kesänä ajetuilla SC0:illa. YCC:n hengen mukaan samoilla renkailla aika-ajoon huomenna. Suotta noita joka vuosi vaihtamaan, tulee vain kalliiksi muuten harrastus. Iloksi homman muutti se, että nyt laulua oli bussipysäkillä ja siitä eteenpäin n. 20 km/h enemmän kuin aiemmin, vaikka omasta ennätyksestäni jäin 2,9 sek, mutta tuolla sektorilla, joka tähän asti ollut vaikein, lähti vajaa sekunti, joten usko elää että elokuussa ajetaan 1.32!!!!


Paluusuoraa edeltävän mutkan sisääntulossa. Setti taisi olla neljäs, ja viimeinen/toisiksi viimeinen kierros. Crash pad väänty, ei muuta. Sinne hiekalle se luisu. Videolle taisi tulla, kun mattipoeka ajo edessä, ja kamera osoitti taakse. Ens viikolla kuulema latailee nettiin.


eri-ernesti

Lainaus käyttäjältä: Cat - 07.06.13 - klo:21:59
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 07.06.13 - klo:21:54
Lainaus käyttäjältä: Cat - 07.06.13 - klo:21:33
Ilmotan huomenna uuden ajan. tänään meni ekat puolipäivää possujunaillessa, sitten vedin turvat. Toivottavasti huomenna on kuivaa..

Missäs rönysit ja millä setillä? En muista meidän seteistä kuin sen venäläisen joka heittäytyi klo 13.32 naamalleen maalisuoralla. Itse meinasin kilkata lammen jarrussa Arin lepikkoon, mutta selvittiin läheltäpiti-tilanteella. Tornin avauksessa eräs venäläinen päätti vaihtaa ajolinjan reunasta keskelle juuri kun olin ohittamassa, joten katteet vähän kolisi. Onneksi on nuo moneen kertaan parsitut joten ei tullut edes paha mieli lisänaarmuista.

Omaksi parhaakseni jäi 1:36.0 viisi ratapäivää viime kesänä ajetuilla SC0:illa. YCC:n hengen mukaan samoilla renkailla aika-ajoon huomenna. Suotta noita joka vuosi vaihtamaan, tulee vain kalliiksi muuten harrastus. Iloksi homman muutti se, että nyt laulua oli bussipysäkillä ja siitä eteenpäin n. 20 km/h enemmän kuin aiemmin, vaikka omasta ennätyksestäni jäin 2,9 sek, mutta tuolla sektorilla, joka tähän asti ollut vaikein, lähti vajaa sekunti, joten usko elää että elokuussa ajetaan 1.32!!!!


Paluusuoraa edeltävän mutkan sisääntulossa. Setti taisi olla neljäs, ja viimeinen/toisiksi viimeinen kierros. Crash pad väänty, ei muuta. Sinne hiekalle se luisu. Videolle taisi tulla, kun mattipoeka ajo edessä, ja kamera osoitti taakse. Ens viikolla kuulema latailee nettiin.

Näitä sattuu. Itelle kans oma kaato tuli täysin "yllätyksenä".
Ei niistä kannata välittää. Peikkoja ei tuu, jos ei itelle mitään käy.

Tsemppiä vaan reeneihin! Jussina nährään kemoralla!

app

Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 07.06.13 - klo:23:50
Lainaus käyttäjältä: Cat - 07.06.13 - klo:21:59
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 07.06.13 - klo:21:54
Lainaus käyttäjältä: Cat - 07.06.13 - klo:21:33
Ilmotan huomenna uuden ajan. tänään meni ekat puolipäivää possujunaillessa, sitten vedin turvat. Toivottavasti huomenna on kuivaa..

Missäs rönysit ja millä setillä? En muista meidän seteistä kuin sen venäläisen joka heittäytyi klo 13.32 naamalleen maalisuoralla. Itse meinasin kilkata lammen jarrussa Arin lepikkoon, mutta selvittiin läheltäpiti-tilanteella. Tornin avauksessa eräs venäläinen päätti vaihtaa ajolinjan reunasta keskelle juuri kun olin ohittamassa, joten katteet vähän kolisi. Onneksi on nuo moneen kertaan parsitut joten ei tullut edes paha mieli lisänaarmuista.

Omaksi parhaakseni jäi 1:36.0 viisi ratapäivää viime kesänä ajetuilla SC0:illa. YCC:n hengen mukaan samoilla renkailla aika-ajoon huomenna. Suotta noita joka vuosi vaihtamaan, tulee vain kalliiksi muuten harrastus. Iloksi homman muutti se, että nyt laulua oli bussipysäkillä ja siitä eteenpäin n. 20 km/h enemmän kuin aiemmin, vaikka omasta ennätyksestäni jäin 2,9 sek, mutta tuolla sektorilla, joka tähän asti ollut vaikein, lähti vajaa sekunti, joten usko elää että elokuussa ajetaan 1.32!!!!


Paluusuoraa edeltävän mutkan sisääntulossa. Setti taisi olla neljäs, ja viimeinen/toisiksi viimeinen kierros. Crash pad väänty, ei muuta. Sinne hiekalle se luisu. Videolle taisi tulla, kun mattipoeka ajo edessä, ja kamera osoitti taakse. Ens viikolla kuulema latailee nettiin.

Näitä sattuu. Itelle kans oma kaato tuli täysin "yllätyksenä".
Ei niistä kannata välittää. Peikkoja ei tuu, jos ei itelle mitään käy.

Tsemppiä vaan reeneihin! Jussina nährään kemoralla!

Siinä kohtaa on perä kevyt. Ceparin meinasin kaataa syksyllä tuossa, kun ei ollut luistokytkintä, ja kallellaan piti vaihtaa pienempää.
Joo, Jussina jatketaan kemorassa. En lähde vielä kerhokisaan, ellei nyt ihan mieli parissa viikossa käänny nurin.

marko_

Harmittavaa kuulla että meidän nuori torpeedo on käyny turvallaan, mut tärkeintä että ite mies on kunnossa.
Huomenna yhtä kokemusta viisaampana takaisin radalle.
Onnea kisoihin!  peukku_1

Cat

Ei oo peikkoja näillä main näkyny. Äsken aika-ajoissa 1.37,3 joka oikeuttaa lähtöruuduksi 9/15.

Ajoin vaan viis kierrosta ja heti ekalla kierroksella tuon ajan, olis ehkä pitäny lähtee rauhallisemmin liikkeelle.. noh oppia ikä kaikki!

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Cat - 08.06.13 - klo:13:54
Ei oo peikkoja näillä main näkyny. Äsken aika-ajoissa 1.37,3 joka oikeuttaa lähtöruuduksi 9/15.

Ajoin vaan viis kierrosta ja heti ekalla kierroksella tuon ajan, olis ehkä pitäny lähtee rauhallisemmin liikkeelle.. noh oppia ikä kaikki!

Mitä sitä turhaan aika-ajossa tourinkia ajelemaan. Heti kun on tyhjä rako, niin aika tauluun ja varikolle katsomaan tuleeko joku vielä ohi :). Itsellä yleensä ollut se eka kierros heti paras ja loput vähän heikompia.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Cat - 08.06.13 - klo:13:54
Ajoin vaan viis kierrosta ja heti ekalla kierroksella tuon ajan, olis ehkä pitäny lähtee rauhallisemmin liikkeelle.. noh oppia ikä kaikki!

Eiku iha samaa tahtia vaan seuraavanki kerran, mut aja niin monta kierrosta ku saa. Koska lopussa et jaksa enää puristaa, ja ajo muuttuu rennoksi sen takia.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

app

08.06.13 - klo:16:36 #508 Viimeisin muokkaus: 08.06.13 - klo:16:47 käyttäjältä app
Henkilökohtaisia juttuja, mutta mä olen myös melkein aina tehnyt ennätykseni ihan parilla ekalla kierroksella.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: app - 08.06.13 - klo:16:36
Henkilökohtaisia juttuja, mutta mä olen myös melkein aina tehnyt ennätykseni ihan parilla ekalla kierroksella.

Minulla taas aina paras aika tullut "jäähdyttelykierroksella"

Powered by EzPortal