Paras aikasi per rata

Aloittaja jarska, 03.02.12 - klo:22:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Pete_L

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 12.06.13 - klo:02:58
Lainaus käyttäjältä: rranta - 11.06.13 - klo:23:52
Lainaus käyttäjältä: Pete_L - 11.06.13 - klo:23:24


Kyllä siinä vaan iso ero on... rrannan kans ajeltiin eilen kemorassa loppuunkuluneilla renkailla. Ja kesken päivän vaihdettiin
takaset.  Rannan ajat parani 13.9 --> 12.73 ( uus Metzeleri ) Mullaki 13.4 -->12.60 ( Hyvä kuntoinen käytetty Dunloppi )
Ja luiston rajoilla/ luistossa pitäs mennä aina  airrev_1
Tämä nyt ei oo sitten mikkään sankaritarina eikä oo sellaseksi tarkotettukkaan, vaan ihan mutuilua, ajatuksia vaan... Ehkäpä sillä loppuunkuluneella ajamisella oppii sitä luistoa sietämään etes vähän, eikä tarvi heti kurvata varikolle rengasta tuijottaan ja päivittelemään asiaa. Kuitenki tuo slicksi lähtee niin sievästi ja tunnokkaasti ettei se oo niin dramaattista ku vois aatella. Tietysti pittää järki olla kaasun käytössä mukana aina tai se ilmalento ja varma (kivulias) alastulo on taattu. Sitä uutta rengasta saaki sitten piiskata ihan tosissaan, että sen saa irti tai luistamaan, mutta ehkä senkin luistamisen rajaa on helpompi hamuta, ku on sitä harjotellu, tai siitä on jotain kokemusta. Enkä puhu nyt sitten mistään speedwayluistoista, vaan siitä tunteesta, ku pito vähän antaa periksi (kait sen tunteen suurin osa ratailijoista tietää, tai on siihen joskus törmänny)
No tänään tuli tojettua yhelle kaverille raalla: "reeniä horo reeniä"
Yritän itekki tätä toteamusta noudattaa tänä kesänä. airrev_1

Voi per jätkät...nyt loppu se reenaaminen. Tulee muuten paha mieli täällä pallon toisella puolella, kun täältä takas tullessa saa taluttaa mopon suosiolla keskiryhmään. Onneks ette sentään paria kymppää kovempaa ajanu, muuten ois alkanu jo nyt kiukuttaa. ;)

Pakko reenata ku reilu sekunti vielä viime kesän parhaasta jäljessä... knuppel_2

slowrider

Tänään käväsin töiden jälkeen kotimatkalla ajamassa kaksi settia alastarolla ja siinä sivussa parani ennätys 1.30.6--> 1.28.0 Ei yhtään paha kun on tuolla 1.31 tuntumasssa junnannut kauan

Cat

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 12.06.13 - klo:21:52
Tänään käväsin töiden jälkeen kotimatkalla ajamassa kaksi settia alastarolla ja siinä sivussa parani ennätys 1.30.6--> 1.28.0 Ei yhtään paha kun on tuolla 1.31 tuntumasssa junnannut kauan

Jaa että yrität antaa painetta lauantaille :D

slowrider

Lainaus käyttäjältä: Cat - 12.06.13 - klo:21:58
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 12.06.13 - klo:21:52
Tänään käväsin töiden jälkeen kotimatkalla ajamassa kaksi settia alastarolla ja siinä sivussa parani ennätys 1.30.6--> 1.28.0 Ei yhtään paha kun on tuolla 1.31 tuntumasssa junnannut kauan

Jaa että yrität antaa painetta lauantaille :D

jaa mää vai? loppu rengas ja bensa niin jätin kolmannen setin ajamatta. Käännän ton roskiskumin ja jatketaan sit samalla vauhdilla parantamista aika-ajoissa ;)

Tomppa

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 12.06.13 - klo:21:52
Tänään käväsin töiden jälkeen kotimatkalla ajamassa kaksi settia alastarolla ja siinä sivussa parani ennätys 1.30.6--> 1.28.0 Ei yhtään paha kun on tuolla 1.31 tuntumasssa junnannut kauan

17.00 setissä tuuppasin susta ohi, saitko yhtään vetoapuja vai tulinko tulpaks? 1:27,39 jäi päivän parhaaksi

slowrider

12.06.13 - klo:22:21 #545 Viimeisin muokkaus: 12.06.13 - klo:22:32 käyttäjältä slowrider
Lainaus käyttäjältä: Tomppa - 12.06.13 - klo:22:17
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 12.06.13 - klo:21:52
Tänään käväsin töiden jälkeen kotimatkalla ajamassa kaksi settia alastarolla ja siinä sivussa parani ennätys 1.30.6--> 1.28.0 Ei yhtään paha kun on tuolla 1.31 tuntumasssa junnannut kauan

17.00 setissä tuuppasin susta ohi, saitko yhtään vetoapuja vai tulinko tulpaks? 1:27,39 jäi päivän parhaaksi

Oliko sulla sellanen joku sinisävynen puku ja hölläsit jossain välissä reilusti kesken kiekan ja ajoin sit lopulta ohi?

edit: tais olla seuraavalla setillä. Kummallakin kyllä sain hyvin vetoapuja :) pääsi katsomaan mitkä kohdat menee hyvin/huonommin. Taisi olla toisella setillä toi sininen kulunut puku kuskilla joka ajo edessä monta kiekkaa

Tomppa

13.06.13 - klo:08:47 #546 Viimeisin muokkaus: 13.06.13 - klo:09:33 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 12.06.13 - klo:21:52
Oliko sulla sellanen joku sinisävynen puku ja hölläsit jossain välissä reilusti kesken kiekan ja ajoin sit lopulta ohi?

edit: tais olla seuraavalla setillä. Kummallakin kyllä sain hyvin vetoapuja :) pääsi katsomaan mitkä kohdat menee hyvin/huonommin. Taisi olla toisella setillä toi sininen kulunut puku kuskilla joka ajo edessä monta kiekkaa

Juu, eri kaveri

Mikko K.

Päivitetäänpäs välillä tätä topikkia.

Motopark 1.34,95 (2013)
Ahvenisto 1.38,43 (2013)
Kemora 1.15,13 (2013) --> 1.14,35 (2013)
Lievestuore karting 1.02,24 (2012) --> 56,13 (2013)

Toi Motopark jätti aika pahasti hampaankoloon. Eilen meno alko sujumaan ja potentiaalia alkas oleen jopa 1.32 puolelle. Ei vaan saanu ajettua enää kovin montaa ehjää kierrosta putkeen toisena päivänä runsaiden kattojen ja ruuhkan takia sekä matalammalla renkaalla meni hetki totutellessa siihen, että mopo ei käänny niin kuin ennen.
Toisaalta mukava mennä ens kerralla, kun tietää että pitäs olla helppo parantaa :)


Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 16.06.13 - klo:22:00
Päivitetäänpäs välillä tätä topikkia.

Motopark 1.34,95 (2013)
Ahvenisto 1.38,43 (2013)
Kemora 1.15,13 (2013) --> 1.14,35 (2013)
Lievestuore karting 1.02,24 (2012) --> 56,13 (2013)

Toi Motopark jätti aika pahasti hampaankoloon. Eilen meno alko sujumaan ja potentiaalia alkas oleen jopa 1.32 puolelle. Ei vaan saanu ajettua enää kovin montaa ehjää kierrosta putkeen toisena päivänä runsaiden kattojen ja ruuhkan takia sekä matalammalla renkaalla meni hetki totutellessa siihen, että mopo ei käänny niin kuin ennen.
Toisaalta mukava mennä ens kerralla, kun tietää että pitäs olla helppo parantaa :)

Hyvin lähti näemmä kulkemaan. Oliko sulla tällä kertaa racechronon kanssa ongelmia? Mulla tänään noin puolet mitatuista kierroksista mitä sattuu, yleisin ongelma GPS signaalin hukkaaminen ja sitten kierroksen ajaksi mitattu luokkaa 3:10... Vähän jäi turhan rikkonaiseksi tämä päivä, mutta 1:34 puolelle kuitenkin. Ei sentään tällä kertaa satanut kuin vasta kotimatkalla.

tamik87

Paransin viime vuoden motopark aikaa puoli minsaa! Uus enkka 1:36,25 optimin ollessa 1:35,56. Huippujakin vanha tehoton aprillipila sai 240 kmh. Tosin se vaati että apeksi siirtyi 100 m mettähallituksen puolelle. :D

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 16.06.13 - klo:22:15
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 16.06.13 - klo:22:00
Päivitetäänpäs välillä tätä topikkia.

Motopark 1.34,95 (2013)
Ahvenisto 1.38,43 (2013)
Kemora 1.15,13 (2013) --> 1.14,35 (2013)
Lievestuore karting 1.02,24 (2012) --> 56,13 (2013)

Toi Motopark jätti aika pahasti hampaankoloon. Eilen meno alko sujumaan ja potentiaalia alkas oleen jopa 1.32 puolelle. Ei vaan saanu ajettua enää kovin montaa ehjää kierrosta putkeen toisena päivänä runsaiden kattojen ja ruuhkan takia sekä matalammalla renkaalla meni hetki totutellessa siihen, että mopo ei käänny niin kuin ennen.
Toisaalta mukava mennä ens kerralla, kun tietää että pitäs olla helppo parantaa :)

Hyvin lähti näemmä kulkemaan. Oliko sulla tällä kertaa racechronon kanssa ongelmia? Mulla tänään noin puolet mitatuista kierroksista mitä sattuu, yleisin ongelma GPS signaalin hukkaaminen ja sitten kierroksen ajaksi mitattu luokkaa 3:10... Vähän jäi turhan rikkonaiseksi tämä päivä, mutta 1:34 puolelle kuitenkin. Ei sentään tällä kertaa satanut kuin vasta kotimatkalla.

Ei ollu mitään ongelmaa. Tosi hyvää dataa koko ajan. Ongelmat oli luokkaa taas on joku nurin, vaihteet ei mene silmään ja mopo ei käänny. Eikös sulla oo kans ollu joskus ton korimallin k4 suzuki? Oiskohan järkevää kokeilla nostaa perää muutama milli ylöspäin noilla pienemmillä kumeilla? Osa syy voi olla kans toi kohtuu neliskanttinen etukumi. Tuntu vaan koko ajan, että mopo menee plus miinus metrin sinne minne tähtää ja yleensä puski pahasti leveäksi. Ja onko kokemusta tosta 200/60 pirellin kääntyvyydestä? Sellanen on mulla hylly tavarana ja vaan toiselta puolen revenny. Halkaisijan pitäs ainakin riittää..

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 16.06.13 - klo:22:24
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 16.06.13 - klo:22:15
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 16.06.13 - klo:22:00
Päivitetäänpäs välillä tätä topikkia.

Motopark 1.34,95 (2013)
Ahvenisto 1.38,43 (2013)
Kemora 1.15,13 (2013) --> 1.14,35 (2013)
Lievestuore karting 1.02,24 (2012) --> 56,13 (2013)

Toi Motopark jätti aika pahasti hampaankoloon. Eilen meno alko sujumaan ja potentiaalia alkas oleen jopa 1.32 puolelle. Ei vaan saanu ajettua enää kovin montaa ehjää kierrosta putkeen toisena päivänä runsaiden kattojen ja ruuhkan takia sekä matalammalla renkaalla meni hetki totutellessa siihen, että mopo ei käänny niin kuin ennen.
Toisaalta mukava mennä ens kerralla, kun tietää että pitäs olla helppo parantaa :)

Hyvin lähti näemmä kulkemaan. Oliko sulla tällä kertaa racechronon kanssa ongelmia? Mulla tänään noin puolet mitatuista kierroksista mitä sattuu, yleisin ongelma GPS signaalin hukkaaminen ja sitten kierroksen ajaksi mitattu luokkaa 3:10... Vähän jäi turhan rikkonaiseksi tämä päivä, mutta 1:34 puolelle kuitenkin. Ei sentään tällä kertaa satanut kuin vasta kotimatkalla.

Ei ollu mitään ongelmaa. Tosi hyvää dataa koko ajan. Ongelmat oli luokkaa taas on joku nurin, vaihteet ei mene silmään ja mopo ei käänny. Eikös sulla oo kans ollu joskus ton korimallin k4 suzuki? Oiskohan järkevää kokeilla nostaa perää muutama milli ylöspäin noilla pienemmillä kumeilla? Osa syy voi olla kans toi kohtuu neliskanttinen etukumi. Tuntu vaan koko ajan, että mopo menee plus miinus metrin sinne minne tähtää ja yleensä puski pahasti leveäksi. Ja onko kokemusta tosta 200/60 pirellin kääntyvyydestä? Sellanen on mulla hylly tavarana ja vaan toiselta puolen revenny. Halkaisijan pitäs ainakin riittää..

Oli joo K4. Mulla oli perää korotettu muutaman millin, keulan asentoa en varmaksi muista mutta aika korkealla sekin oli. Jos toimii korkeammalla takarenkaalla paremmin, niin kannattaahan tuota renkaan profiilin muutoksen kompensointia kokeilla. Tosin noi profiililtaan kantikkaat etuset haittaa kääntymistä etenkin jarrun kanssa aika huolella. Liian aikaisella kaasun avauksellakin saa laitteen puskemaan.

200 leveillä Pirelleillä ja Dunlopin 195/65 renkaiden eroa korkeuden puolesta en osaa sanoa. Aiemmin ajoin Dunlopilla ja viime syksystä Pirellillä. Jonkun verran noissa on kääntyvyydessä ja mutkaan taittamisessa tai sen tuntumassa eroa, mutta erot tulee jo profiilien muodoista ja runkojen eroista. K4 on kuitenkin aikas kankea laite näihin uudempiin verrattuna vaikka sille tekisi mitä. Parhaimmillaan oma oli kankea ja epävakaa :)

Cat

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 07.06.13 - klo:14:33
Lainaus käyttäjältä: Cat - 06.06.13 - klo:20:23
Ekaa kertaa motoparkissa, 1.38,8

Pidetäämpä mielessä :)

onpas täällä hiljaista :D

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: Cat - 17.06.13 - klo:00:36
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 07.06.13 - klo:14:33
Lainaus käyttäjältä: Cat - 06.06.13 - klo:20:23
Ekaa kertaa motoparkissa, 1.38,8

Pidetäämpä mielessä :)

onpas täällä hiljaista :D

Tekosyitä turha huudella. Uppaan pienen videon huomenna.
En _ihan_ päässyt tavoitteeseen. Oli yksi pieni rajoittava tekijä.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 16.06.13 - klo:22:46
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 16.06.13 - klo:22:24
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 16.06.13 - klo:22:15
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 16.06.13 - klo:22:00
Päivitetäänpäs välillä tätä topikkia.

Motopark 1.34,95 (2013)
Ahvenisto 1.38,43 (2013)
Kemora 1.15,13 (2013) --> 1.14,35 (2013)
Lievestuore karting 1.02,24 (2012) --> 56,13 (2013)

Toi Motopark jätti aika pahasti hampaankoloon. Eilen meno alko sujumaan ja potentiaalia alkas oleen jopa 1.32 puolelle. Ei vaan saanu ajettua enää kovin montaa ehjää kierrosta putkeen toisena päivänä runsaiden kattojen ja ruuhkan takia sekä matalammalla renkaalla meni hetki totutellessa siihen, että mopo ei käänny niin kuin ennen.
Toisaalta mukava mennä ens kerralla, kun tietää että pitäs olla helppo parantaa :)

Hyvin lähti näemmä kulkemaan. Oliko sulla tällä kertaa racechronon kanssa ongelmia? Mulla tänään noin puolet mitatuista kierroksista mitä sattuu, yleisin ongelma GPS signaalin hukkaaminen ja sitten kierroksen ajaksi mitattu luokkaa 3:10... Vähän jäi turhan rikkonaiseksi tämä päivä, mutta 1:34 puolelle kuitenkin. Ei sentään tällä kertaa satanut kuin vasta kotimatkalla.

Ei ollu mitään ongelmaa. Tosi hyvää dataa koko ajan. Ongelmat oli luokkaa taas on joku nurin, vaihteet ei mene silmään ja mopo ei käänny. Eikös sulla oo kans ollu joskus ton korimallin k4 suzuki? Oiskohan järkevää kokeilla nostaa perää muutama milli ylöspäin noilla pienemmillä kumeilla? Osa syy voi olla kans toi kohtuu neliskanttinen etukumi. Tuntu vaan koko ajan, että mopo menee plus miinus metrin sinne minne tähtää ja yleensä puski pahasti leveäksi. Ja onko kokemusta tosta 200/60 pirellin kääntyvyydestä? Sellanen on mulla hylly tavarana ja vaan toiselta puolen revenny. Halkaisijan pitäs ainakin riittää..

Oli joo K4. Mulla oli perää korotettu muutaman millin, keulan asentoa en varmaksi muista mutta aika korkealla sekin oli. Jos toimii korkeammalla takarenkaalla paremmin, niin kannattaahan tuota renkaan profiilin muutoksen kompensointia kokeilla. Tosin noi profiililtaan kantikkaat etuset haittaa kääntymistä etenkin jarrun kanssa aika huolella. Liian aikaisella kaasun avauksellakin saa laitteen puskemaan.

200 leveillä Pirelleillä ja Dunlopin 195/65 renkaiden eroa korkeuden puolesta en osaa sanoa. Aiemmin ajoin Dunlopilla ja viime syksystä Pirellillä. Jonkun verran noissa on kääntyvyydessä ja mutkaan taittamisessa tai sen tuntumassa eroa, mutta erot tulee jo profiilien muodoista ja runkojen eroista. K4 on kuitenkin aikas kankea laite näihin uudempiin verrattuna vaikka sille tekisi mitä. Parhaimmillaan oma oli kankea ja epävakaa :)

Ei se nyt niin kankea ole, kunhan tottuu :D Tuo mopo tuntuu olevan aika tarkka vaan säädöistä. Keula mulla on paria milliä vailla maksimissa enkä sitä mielellään ala laskemaan, kun toi tuntuu menevän matalalla muutenkin. Ennen Kemoraa askartelen pari eri vahvusta prikkaa takaiskarin jatkeeksi, niin pääsee siellä sitten testailemaan ja renkaat vaihtuu. Pitävä rengas ja avaukset ei oo tossa ongelma, vaan nimen omaan mutkaan sisään tulo. Toi eilinen pirelli (paisto -09, seos sc1 ja koko 190/55 slicsi) luisti kyllä enemmän, mutta suhteellisen helppo luisteltava kunhan vaan lämpeni kunnolla. Suoraan lämppäreistä tuntuma oli ekan kierroksen aika äkäinen.
Sen verran vielä aiheeseen, että aloitan jo nyt huutelun ja kerron ajavani Kemoran aikaan 1.12.xx, kunhan saan setupin kuntoon ja se on tarkoitus olla kunnossa juhannuksena. Ei vaan voi mennä pieleen :)

Powered by EzPortal