Uudet viestit

MP-Ratatori

Gsxr k7-8 kuitukatteet ja tappisarja

Päiväys: 03/09/2020
Kommentit (0)
GSX-R 600/750 08-10 osia

Päiväys: 30/08/2020
Kommentit (0)
Renkaanvaihtokone ja tasapainoituslaite


Hinta: 180.00 EUR
Päiväys: 25/08/2020
Kommentit (0)
M: Käytetyt Dunlop KR108 MS2 ja KR106 MS4


Hinta: 90.00 EUR
Päiväys: 07/08/2020
Kommentit (0)
M:Peukalojarru

Hinta: 220.00 EUR
Päiväys: 23/07/2020
Kommentit (0)
Sadekelin renkaat

Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
O: K5-K6 GSX-R tonnarin slipari / Yoshin pelkkä pönttö


Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Paras aikasi per rata  (Luettu 845889 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tomppa

  • **
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Maalis 2012
  • Viestejä: 94
  • Ikä: 47
  • Paikkakunta: Tampere
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:28.06.18 - klo:14:03
    • YCC #88
    • Safety Inspections
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 113
Vs: Paras aikasi per rata
« Vastaus #930 : 09.09.13 - klo:17:08 »
Laitetaas omat voimassa olevat ajat tauluun kanssa, kun kausi on loppu. (R1 takahäkkiä ja tankin suojaa saa tarjota jos on ylimääräisenä)

Alastaro                1:26.07 / 2013
Botniaring vanha    1:14.0 / 2012
Botniaring uusi       1:46.66 / 2013
Kemora                 1:14.4 / 2012
Motopark               1:37,6 / 2012
Auto24Ring            1:22.43 / 2013
Gotlandring           1:30,88 / 2012
Ahvenisto              1:29,16 / 2013

Poissa Jukka_R

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 17
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 882
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:14.07.17 - klo:20:47
  • Yamaha YZF R1 -08
    • YCC #46
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 25
Vs: Paras aikasi per rata
« Vastaus #931 : 09.09.13 - klo:17:16 »
Helppohan se on teidän sanoa kun ootte koko kesän treenannu. :P Noh...onneks te vanhat kangistutte aina sen verran talven aikana, että keväällä ollaan taas samalla viivalla vauhdin suhteen. ;)

Tälle kaudelle kisoissa tullut enemmän kilsoja kuin treeneissä. Takarenkaita kului kaksi loppuun, kahdesta on vielä treenirenkaiksi, eturenkaita meni yksi. Alastaro 1:24.1 -> 1:23.008

Selittävä tekijä ei ollut treenien määrä. Selittävä tekijä oli se, ettei tarvinnut enää ottaa niin stressiä siitä meneekö mopo nurin vai ei tai katkeaako koipi kaatuessa vai tuleeko vain hanuri kipeäksi, joten nostettiin vähän riskitasoa ja siinä se. Vakioalustan jos saisi vaikka Öhlinsiksi ja mopon painoa samoihin lukemiin kuin mitä muilla on, absia ja sutimisenestoa, niin eiköhän tuosta vielä jotain lähtisi pois jo pelkästään niillä tai sitten nuo tonnien investoinnit muilla kuskeilla on vain plaseboa ja hölmöjä on kusetettu.

Katsellaan muutaman vuoden sisällä mihin ikäloppu voi oppia ajamaan kun saa hommattua samaa tasoa olevan kaluston kuin millä huippujätkät ajavat, kauas kyllä, mutta kuinka kauas jää, sen näkee sitten.

Suurin selittävä tekijä on mulla kuitenkin jänis. Ilman kisakiimaa ja hyvää jänistä mä en ajele kuin sitä omaa turvallista EAK-ajoa, joten mitäpä sitä treenaamaankaan, ajellaan kisoja ja otetaan treenipäivinä aurinkoa.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Poissa Vuorela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 17
  • -Saadut: 51
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 997
  • Paikalla:27.11.18 - klo:17:57
  • R6R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 637
Vs: Paras aikasi per rata
« Vastaus #932 : 09.09.13 - klo:17:21 »
Hieno video tuon kaasu/jarru datan kanssa!
Kiva nähdä oikeesti että et sinäkään kakkosella 100% kaasua laita pääsuoranavauksessa, se kun on ollut eräs "stressin"aihe omassa alastarossa. Huimaa kyytiä menit viikonloppuna, oikenhan mä ennustin et sulta vetoapuja pyytämään kuten Botniallakin.

Kiitoksia. On noi sen verran ikäviä videoita väännettäväksi, että tuskin tavaksi tulee.

Tossa avauksessa on keuliminen ongelmana. Välillä saa kaasun kakkosella pohjaan ja toisinaan se menee vaan kaasun pumppaamiseksi ja keuliminen sen kuin pahenee. Sinänsä tympeä ongelma, kun saa mopon keulimaan huonolla kaasun käytöllä joka ainakin osin tulee siitä että odottaa mopon keulivan eikä sen takia avaa niin kuin pitäisi... Ajolinjakin tietysti vaikuttaa. Jos tossa sais kaasunkäytön kuntoon vois odotella 230+ vauhtia pääsuoralle. Nyt menee kahvilan mutkan apeksin jälkeen se 100-200m välinen pätkä enemmän tai vähemmän keulimista ihmetellessä.

Poissa parjan_fin

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 26
  • Liittynyt: Maalis 2013
  • Viestejä: 453
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:26.11.19 - klo:16:25
  • Yamaha WR250F (-17).
    • B2, 182
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 83
Vs: Paras aikasi per rata
« Vastaus #933 : 09.09.13 - klo:17:30 »
Mitä noilla uudemmilla pyörillä on vauhtia siinä Motoparkin nopeassa shikaanissa noin yleisesti ja mikä on nopeus ennen jarrua ? Tolla mun räyskällä on Racechronon mukaan 200 ja sen voi ajaa kaasu auki. Tämän hetkisillä välityksillä se menee rajottajalle shikaanin jälkeen ja nopeus jää 210 pintaan.

Pyöränä Yamahan R6R, 2008 ja bussipysäkillä 218-220 km/h ja takasuoran päähän olen huippuja saanut yli 251 km/h.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Poissa Tango

  • **
  • Kiitokset
  • -Annetut: 23
  • -Saadut: 10
  • Liittynyt: Touko 2012
  • Viestejä: 81
  • Ikä: 67
  • Paikkakunta: Rauma
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:24.08.20 - klo:19:12
  • R6-11
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 142
Vs: Paras aikasi per rata
« Vastaus #934 : 09.09.13 - klo:19:30 »
Tässä aikoja keskiryhmästä. Ilman sekunnin desimaaleja.
Alastaro 1.30
Kemora 1.20
Botnia 1.55

Ensi kaudella nopeaan ryhmään ja desimaalit kehiin.  knuppel_2

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3297
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 14:59
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Paras aikasi per rata
« Vastaus #935 : 09.09.13 - klo:21:24 »
Mitä noilla uudemmilla pyörillä on vauhtia siinä Motoparkin nopeassa shikaanissa noin yleisesti ja mikä on nopeus ennen jarrua ? Tolla mun räyskällä on Racechronon mukaan 200 ja sen voi ajaa kaasu auki. Tämän hetkisillä välityksillä se menee rajottajalle shikaanin jälkeen ja nopeus jää 210 pintaan.

Pyöränä Yamahan R6R, 2008 ja bussipysäkillä 218-220 km/h ja takasuoran päähän olen huippuja saanut yli 251 km/h.
Onko sulla pata miten lähellä vakiota vai onko paljonkin viilattu? On meinaan hyvää laulua vajaakuutioisella tuonne kun iso osa Superbike B:n kuskeista ei pääse noihin huippuihin. Oma paras oli jossain 255-260km/h korvilla viime kesänä ja Rytkösen kiukaasta ei kuitenkaan voimaa uupunu.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa parjan_fin

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 26
  • Liittynyt: Maalis 2013
  • Viestejä: 453
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:26.11.19 - klo:16:25
  • Yamaha WR250F (-17).
    • B2, 182
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 83
Vs: Paras aikasi per rata
« Vastaus #936 : 10.09.13 - klo:08:19 »
Mitä noilla uudemmilla pyörillä on vauhtia siinä Motoparkin nopeassa shikaanissa noin yleisesti ja mikä on nopeus ennen jarrua ? Tolla mun räyskällä on Racechronon mukaan 200 ja sen voi ajaa kaasu auki. Tämän hetkisillä välityksillä se menee rajottajalle shikaanin jälkeen ja nopeus jää 210 pintaan.

Pyöränä Yamahan R6R, 2008 ja bussipysäkillä 218-220 km/h ja takasuoran päähän olen huippuja saanut yli 251 km/h.
Onko sulla pata miten lähellä vakiota vai onko paljonkin viilattu? On meinaan hyvää laulua vajaakuutioisella tuonne kun iso osa Superbike B:n kuskeista ei pääse noihin huippuihin. Oma paras oli jossain 255-260km/h korvilla viime kesänä ja Rytkösen kiukaasta ei kuitenkaan voimaa uupunu.

Toi on rakennettu Stock600 -luokan sääntöjen puitteissa, eikä vielä kaikki mahdollinen ja sallittu ole edes tehtynä. Veivit ja kampura ei esim. ole YEC KIT -osia sekä kansipahvikin voisi olla vielä ohkaisempi. Tiedän, että samanmoisesta laitteesta saa sellaisen +15 hp vielä lisää kutiteltua tehoa irti siihen nähden mitä omassa on voimaa.

Virtasalmen SM - viikonloppuna parin kaverin kanssa vertailtiin settien jälkeen huippuja ja kyllä se yleensä oli niin, että näillä kahdella sankarilla oli laukka jokusen kilometrin tunnissa kovempaa kuin itsellä. Sitten kun osui kohdalleen ratakierros, niin mentiin kokolailla samaa kyytiä. Aika-ajoissa ajamani 27,4 ajan aikaan oli takasuoralla pieni vastatuuli ja huippuja tuli vain +248 km/h.

Suurin syyllinen tuohon takasuoran huippuun on yleensä sieltä torninmutkasta avaaminen ja linja bussipysäkillä. Sen kun tonnarillakin pystyy, käsittääkseni, kiiruhtamaan läpät levällään, silloin kun kaikki osuu kohdalleen.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3297
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 14:59
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Paras aikasi per rata
« Vastaus #937 : 10.09.13 - klo:09:33 »
Mitä noilla uudemmilla pyörillä on vauhtia siinä Motoparkin nopeassa shikaanissa noin yleisesti ja mikä on nopeus ennen jarrua ? Tolla mun räyskällä on Racechronon mukaan 200 ja sen voi ajaa kaasu auki. Tämän hetkisillä välityksillä se menee rajottajalle shikaanin jälkeen ja nopeus jää 210 pintaan.

Pyöränä Yamahan R6R, 2008 ja bussipysäkillä 218-220 km/h ja takasuoran päähän olen huippuja saanut yli 251 km/h.
Onko sulla pata miten lähellä vakiota vai onko paljonkin viilattu? On meinaan hyvää laulua vajaakuutioisella tuonne kun iso osa Superbike B:n kuskeista ei pääse noihin huippuihin. Oma paras oli jossain 255-260km/h korvilla viime kesänä ja Rytkösen kiukaasta ei kuitenkaan voimaa uupunu.

Toi on rakennettu Stock600 -luokan sääntöjen puitteissa, eikä vielä kaikki mahdollinen ja sallittu ole edes tehtynä. Veivit ja kampura ei esim. ole YEC KIT -osia sekä kansipahvikin voisi olla vielä ohkaisempi. Tiedän, että samanmoisesta laitteesta saa sellaisen +15 hp vielä lisää kutiteltua tehoa irti siihen nähden mitä omassa on voimaa.

Virtasalmen SM - viikonloppuna parin kaverin kanssa vertailtiin settien jälkeen huippuja ja kyllä se yleensä oli niin, että näillä kahdella sankarilla oli laukka jokusen kilometrin tunnissa kovempaa kuin itsellä. Sitten kun osui kohdalleen ratakierros, niin mentiin kokolailla samaa kyytiä. Aika-ajoissa ajamani 27,4 ajan aikaan oli takasuoralla pieni vastatuuli ja huippuja tuli vain +248 km/h.

Suurin syyllinen tuohon takasuoran huippuun on yleensä sieltä torninmutkasta avaaminen ja linja bussipysäkillä. Sen kun tonnarillakin pystyy, käsittääkseni, kiiruhtamaan läpät levällään, silloin kun kaikki osuu kohdalleen.

Aika kiukkusen siis tuollaisesta kusiaisen padasta saa. 15 heppa noissa kuutioissa on kuitenkin aika huima tehonlisäys.

Kaulamon Ekin kanssa juttelin viime kesänä ja kertoi, että ainakin aika-ajossa bussipysäkki tulee tonnarillakin torvi auki. Linja on vaan siinä vaiheessa pirun tarkalla. Kusiaisella tuon varmaan uskaltaisi itsekin tuutata kaasu auki läpi, mutta tonnarilla ei osaaminen ja uskallus riitä lähellekään moiseen suoritukseen.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa parjan_fin

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 26
  • Liittynyt: Maalis 2013
  • Viestejä: 453
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:26.11.19 - klo:16:25
  • Yamaha WR250F (-17).
    • B2, 182
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 83
Vs: Paras aikasi per rata
« Vastaus #938 : 10.09.13 - klo:09:54 »
Aika kiukkusen siis tuollaisesta kusiaisen padasta saa. 15 heppa noissa kuutioissa on kuitenkin aika huima tehonlisäys.

Kaulamon Ekin kanssa juttelin viime kesänä ja kertoi, että ainakin aika-ajossa bussipysäkki tulee tonnarillakin torvi auki. Linja on vaan siinä vaiheessa pirun tarkalla. Kusiaisella tuon varmaan uskaltaisi itsekin tuutata kaasu auki läpi, mutta tonnarilla ei osaaminen ja uskallus riitä lähellekään moiseen suoritukseen.

Omassa litratehot menee just niukinnaukin 200 hevosen kantturoille, kun tuollaiset oikein vimosen päälle hinkatut Stock600 laitteet menee sinne 225 - 230 hevosen nurkille. Nuo siis litratehoissa sen takia, että antaa hiukan käsitystä siitä millainen viritysaste noissa on verrattuna kotimaisiin Stock1000:siin.

Ja nuo 600:set kun on kevyempiä yli 10 kg, joissain tapauksissa jopa enemmän, niin ei se tartte olla kotimaisilla radoilla mikään "hipohipo-bemari", jotta pääsee lujaa. Kyllä se kierrosaika tulee kuitenkin vielä sieltä kahvan veivaajasta itsestään.

Ihan mielenkiintoinen huomio itselle oli Kallion Veskun kyyti 600:lla Motoparkissa, 1:24,9 aika-ajoissa. Samana päivänä BMW:llä aika-ajoissa ajettiin 1:24,5, joten ero aika pieni. Saman päivän kisassa eroa tuli n. sekunti BMW:n hyväksi.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Poissa tamik87

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 26
  • -Saadut: 7
  • Liittynyt: Marras 2012
  • Viestejä: 681
  • Ikä: 33
  • Paikkakunta: Kangasala
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:20.09.20 - klo:20:02
  • Yamaha R6R -08
    • STK B #41
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 861
Vs: Paras aikasi per rata
« Vastaus #939 : 10.09.13 - klo:20:42 »
Noniin nyt kun on oma kausi virallisesti ohi ja öljypropun kierteet korkattu sen kunniaksi (alkaako tästä perinne?) niin lyönpä mun "käden" pöydälle racechronosta:

Alastaro 1:26,68 (opt. 1:26,54)
Kemora 1:15,03 (opt. 1:13,93)
Motopark 1:36,25 (opt. 1:35,59)
Botniaring 1:46,68 (opt. 1:44,89)

Eihän noilla optimeilla mitään väliä, mutta saanpahan vähän parempia lukemia esille :P Talven tavoitteena kohottaa kuntoa ja lihottaa lompakkoa jotta olisi mahkuja osallistua supersport B luokkaan. Eihän noilla ajoilla tosin paljoa siellä juhlita, mutta jospa nekin siitä paranisivat "kisakiimassa". Joka tapauksessa jotain tämän kesän kehityksestä kertoo että motoparkin aikaa paransin yli puoli minsaa, alastarossa 10s ja kemorassa 8s. Botniaringillä en ollut ajanutkaan aikaisemmin. Kivvaa oli ja tuli kaatotilikin aukaistua ja nyt siellä on peräti kaksi etusen altalähtöä. High sider tuli kerran alastaron kakkosmutkassa mutta roikuin sitkeästi puikoissa ja laskeuduin suurin piirtein pyörän päälle.

Poissa JPB

  • **
  • Kiitokset
  • -Annetut: 4
  • -Saadut: 1
  • Liittynyt: Kesä 2012
  • Viestejä: 70
  • Paikalla:01.07.17 - klo:22:26
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 91
Vs: Paras aikasi per rata
« Vastaus #940 : 13.09.13 - klo:20:07 »
Kemora 1:12,76
Kaipa se kannatti vielä ennen talvea käydä kokeileen.

Poissa slowrider

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 57
  • -Saadut: 60
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1497
  • Ikä: 39
  • Paikkakunta: Salo
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 00:39
  • BMW S1000RR -10, -12 ja R6 -17
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 611
Vs: Paras aikasi per rata
« Vastaus #941 : 13.09.13 - klo:20:39 »
Kemora 1:12,76
Kaipa se kannatti vielä ennen talvea käydä kokeileen.

Joku sentään näyttäny naawakorville kaapinpaikan :)

Poissa Mikko K.

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 22
  • -Saadut: 21
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 947
  • Ikä: 36
  • Paikkakunta: Jyväskylä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:06.08.20 - klo:20:25
  • R1 2008
    • #52
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Paras aikasi per rata
« Vastaus #942 : 13.09.13 - klo:21:02 »
Kemora 1:12,76
Kaipa se kannatti vielä ennen talvea käydä kokeileen.

Joku sentään näyttäny naawakorville kaapinpaikan :)

Toi alkaa olemaan aika kyytiä wanhan korimallin suzukilla. :)

Poissa app

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 43
  • -Saadut: 27
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 2322
  • Ikä: 61
  • Paikkakunta: Lohja
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.06.19 - klo:18:49
  • s 1000 RR
    • YCC 2
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1605
Vs: Paras aikasi per rata
« Vastaus #943 : 13.09.13 - klo:21:06 »
25 kierrosta kahteen päivään. 1.13.93 paras.
Kauden saalis oli sentään tämä Kemoran ajan petraaminen.
Kaaduinkohan minä tällä kaudella kertaakaan? Hmmm... En kai. Eihän me beeämweekuljettajat kaatuilla. Eehei.

Poissa pienisopoapina

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 130
  • -Saadut: 48
  • Liittynyt: Huhti 2012
  • Viestejä: 1593
  • Ikä: 54
  • Paikkakunta: Raahe
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 18:40
  • Gsx-r -02 eiku r1 -07 eiku R1M -16
    • SSC 530
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 628
Vs: Paras aikasi per rata
« Vastaus #944 : 13.09.13 - klo:21:14 »
kemorassa 1.13,2 yhellä hertsillä.
Useampi 1.14 alitus, joten todennäköisesti tuo enari on kohillaan.

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020