Paras aikasi per rata

Aloittaja jarska, 03.02.12 - klo:22:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

tamik87

Voi perse äijät taktikoi ja säästi kauden vikoille päiville enkkavauhdit jotta kukaan muu ei pääse enää petraan!  :D

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 13.09.13 - klo:21:02
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 13.09.13 - klo:20:39
Lainaus käyttäjältä: JPB - 13.09.13 - klo:20:07
Kemora 1:12,76
Kaipa se kannatti vielä ennen talvea käydä kokeileen.

Joku sentään näyttäny naawakorville kaapinpaikan :)

Toi alkaa olemaan aika kyytiä wanhan korimallin suzukilla. :)

Jep. 2007 veti joku Heikkilä mummoluokan kisassa 1:11.968 jollain 2000-luvun alun Suzukilla

Lähde: http://mp-tuki.fi/index.php?v=jm&s=jm_tulokset

Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: app - 13.09.13 - klo:21:06
Kauden saalis oli sentään tämä Kemoran ajan petraaminen.

Oon iloinen puolestas. Vastoinkäymisistä voittoon. Persoonasi jakaa varmasti mielipiteitä, mutta taistelutahdossa oot esimerkki.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 13.09.13 - klo:21:30
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 13.09.13 - klo:21:02
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 13.09.13 - klo:20:39
Lainaus käyttäjältä: JPB - 13.09.13 - klo:20:07
Kemora 1:12,76
Kaipa se kannatti vielä ennen talvea käydä kokeileen.

Joku sentään näyttäny naawakorville kaapinpaikan :)

Toi alkaa olemaan aika kyytiä wanhan korimallin suzukilla. :)

Jep. 2007 veti joku Heikkilä mummoluokan kisassa 1:11.968 jollain 2000-luvun alun Suzukilla

Lähde: http://mp-tuki.fi/index.php?v=jm&s=jm_tulokset

Kehtaisin väittää, että tuollaisella ajaa kaupasta repäistynä renkaat vaihtamalla 1:10.xx, harrastelijalle joku 1:11.xx on ihan mahdollinen, tosin kovaa pitää mennä siinä vaiheessa.

app

14.09.13 - klo:11:05 #949 Viimeisin muokkaus: 14.09.13 - klo:11:08 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 13.09.13 - klo:23:39
Lainaus käyttäjältä: app - 13.09.13 - klo:21:06
Kauden saalis oli sentään tämä Kemoran ajan petraaminen.

Oon iloinen puolestas. Vastoinkäymisistä voittoon. Persoonasi jakaa varmasti mielipiteitä, mutta taistelutahdossa oot esimerkki.

Kiitos kehusta. Olihan toi nyt mun parasta, mutta oli paikattava renkaalla, kun ei osu vielä, jos koskaan kemorassa linjatkaan. Varovaisuutta oli oikeissa mutkissa, mutta ei nuo terveelläkään kädellä varmaan ois paremmin mennyt. Kahvilan mutkassa otin joka kerta turpaan kesäkuun alun parhaista sektoriajoista 1 s
Karusellin oikeassa myös sekunti turpaan JBP:lle, (torstai-iltana verrattiin sektoreita ja mutka+välisuoranopeuksia) joka veti aivan uskomattoman kovaa Suitsallaan. Varsinkin tässä oikeessa. Aivan mahtavan näköistä miehen meno, kun mies melkein laahaa maata, ja mopokin niin kallellaan, että näytti fysiikan lakeja rikkovan. Kahvilanmutkassa meillä tais olla pienempi ero. Oisko ollut ½ s?

Myös pienisopoapinan suoritus renkaaseen ja mopoon nähden kivikova. Me tuoreemmilla peleillä ajelevat ollaan täysin onnettomia mäheltäjiä, kun kalustohyöty otetaan pois.

Noi luistonestot ja absit ei auta hevon v***ua kierrosajan suhteen. Ihan turha luulla että kukaan on aikojaan parantanut niiden avulla. Mä oisin voinut ottaa näillä renkailla huoletta pois, kun ei taidot riitä lähimainkaan mittaamaan pitoa ulos. En vaan riskeerannut olkapäätä ottamalla pois, ja tullakseni elvistelemään tänne rinta rottingilla kuinka...

Liimakumi alle, ja siinä se on saa**na dtc. Etusessa sama. Kertaakaan ei ollut tällä kertaa lähelläkään avauksissa luisto. Hevosenkengän jarruissa sain kevyesti pompottamaan keulaa pari kertaa, mutta niin sanoi JBP;kin, kun sen perässä sain pari kertaa siihen tulla. Sama etunen meillä.

Nä kovia jätkiä nämä jotka med/hard-seoksilla lataa 1.11-1.13 aikoja tauluun tosta vaan käytännössä vakiopeleillä.

Siitä sitten tiedä tuosta Öhlinsin taiastakaan. Touringpamppuhan toi TTX:kin lienee. Mulla ainakaan mitään tuntuvaa muutosta ajossa, kun orkkiksesta vaihdoin. Luulen että shimmaamalla (jos ei vaimennuskapasiteetti riitä) orkkikset näissä vauhdeissa aikoihin vaikuta. Vasta sitten kun avauksissa ja jarruissa mopo elää kunnolla, mentäessä joka mutkassa pidon rajan molemmin puolin.

Vaihdan kokeeksi orkkispampun taakse, kun en saa tuota Öhlinsiä kuriin nelosvaihteen avauksissa, vaikka kuinka nätisti avasin. Kakkosmutkaan tulin JBP:n perässä muutaman kerran ihan tuntumassa, mutta perse ei kärsinyt avata. Kolmosmutkaan tullessa Racechronon mukaan ero 15-20 km/h. Eikä todellakaan mitään piiskakaasua. Paluusuoralla pysyin imussa, mutta vatkas niin pirusti. Pamppuni on tosin ihan uus, eikä säätöruuveihin koskettu vielä. Kaikkein löysin 85 jousi, ja sen esijännitys kokonaan pois. Vaimennuksista en tiedä. Mulla vaan on se periaate edelleen, etten paikkaa ajoani säätöjä ruuvaamalla. Toi perä on kyllä aivan toivoton vauhtimutkien avauksissa, kun taas antaa tosi tuhdin pidon hitaissa ulostuloissa. En ihmettelis vaikka pohjais nelosen mutkissa.

Pitää tutkia.

Jaskala

Nyt ku kausi on paketissa ni laitetaan omatki ajat näytille. Vaikkei vauhdit foorumin vetomiesten kyytiin riitäkkään, ni aattelin laittaa oman ekan ratakauden aikani tänne ikään kuin arkistoon ni on ainakin joku paikka josta niitä voi myöhemmin sitte ihmetellä.

Eli neljä rataa tuli tänä kesänä kokeiltua ja seuraavat ajat kellotettua:
Ahvenisto 1:39.xx
Alastaro 1:32.9
Botniaring 1.59.7
Kemora 1:21.6

Ajat on ajeltu PP 2Ct:llä ja nyt on K3:set oottelemassa olkkarin nurkassa seuraavan kauden alkua. Katotaan josko pyöräki vaihtuis siinä samassa. ;)

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: app - 14.09.13 - klo:11:05
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 13.09.13 - klo:23:39
Lainaus käyttäjältä: app - 13.09.13 - klo:21:06
Kauden saalis oli sentään tämä Kemoran ajan petraaminen.

Oon iloinen puolestas. Vastoinkäymisistä voittoon. Persoonasi jakaa varmasti mielipiteitä, mutta taistelutahdossa oot esimerkki.





....Liimakumi alle, ja siinä se on saa**na dtc. Etusessa sama. Kertaakaan ei ollut tällä kertaa lähelläkään avauksissa luisto. Hevosenkengän jarruissa sain kevyesti pompottamaan keulaa pari kertaa, mutta niin sanoi JBP;kin, kun sen perässä sain pari kertaa siihen tulla. Sama etunen meillä....

...Nä kovia jätkiä nämä jotka med/hard-seoksilla lataa 1.11-1.13 aikoja tauluun tosta vaan käytännössä vakiopeleillä....


Pitää tutkia.

En antais liian suurta painoarvvoa sille, onko seos liian kova vai ei, vaan sopiva keliin ja radan pintaan nähden. Tuolta isossa A:ssa on ajeltu ainakin matalia kaseja tai jopa seiskan puolelle esim 302/8854 rengastuksella Kemoralla.
Jos tänä syksynä vielä Kemoraan pääsee, niin yllä mainittu rengastus tulee alle jos kelit on tätä luokkaa.

pienisopoapina

14.09.13 - klo:11:55 #952 Viimeisin muokkaus: 15.09.13 - klo:10:33 käyttäjältä pienisopoapina
Lainaus käyttäjältä: JPB - 13.09.13 - klo:20:07
Kemora 1:12,76
Kaipa se kannatti vielä ennen talvea käydä kokeileen.

JPB:n kesä:
25.06.13: parhaaksi jäi 1.16,71
09.07.13: 1.15,35 jäi parhaaksi ...
04.08.13: kemoran viikonlopun parhaaksi jäi sitten 1:14.31
13.09.13: 1:12,76 Kaipa se kannatti vielä ennen talvea käydä kokeileen

bowdown_1  jumpie_1 respekt_1 peukku_1
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

jarska

Lainaus käyttäjältä: Jaskala - 14.09.13 - klo:11:25
Nyt ku kausi on paketissa ni laitetaan omatki ajat näytille. Vaikkei vauhdit foorumin vetomiesten kyytiin riitäkkään..

Antaa vetomiesten mennä omia menojaan ja kiva kun muutkin "rohkenee" laitella aikojaan.

app

14.09.13 - klo:12:12 #954 Viimeisin muokkaus: 14.09.13 - klo:12:15 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 14.09.13 - klo:11:43

En antais liian suurta painoarvvoa sille, onko seos liian kova vai ei, vaan sopiva keliin ja radan pintaan nähden. Tuolta isossa A:ssa on ajeltu ainakin matalia kaseja tai jopa seiskan puolelle esim 302/8854 rengastuksella Kemoralla.
Jos tänä syksynä vielä Kemoraan pääsee, niin yllä mainittu rengastus tulee alle jos kelit on tätä luokkaa.

Tarkoitin nimenomaan sitä, että en ole  pystynyt itse ajamaan esim 9854 soksella läheskään yhtä kovaa, kuin pehmeemmällä. taidot ei vaan riitä. Alastarossa oli tuo viimeks alla 2011.
Kemorassa on voitettu sbk A kisa 8854:lla 2012, vai oliko -11. Korpiaho ajoi.

Tosin en ole koskaa Kemorassa tuolla renkaalla koskaan ajanut.

Tosiasia on se, että pehmosella renkaalla saa mun tasolla lisäapua avauksiin, kun ei vaan ole sitä rutiinia riittävästi. Rutiinin toinen nimi on taito.

Pitää kokeilla tulevana suvena, joisko pari vuotta ois antanut jotain apuja pyörän hallintaan. Luotto pehmoseen antoi mulle nyt tässä kohtaa mahdollisuuden päästä tuohonkin aikaan. En olis kerta kaikkiaan uskaltanut tällä kertaa ottaa mitään riskiä muuten.

rranta

Lainaus käyttäjältä: JPB - 13.09.13 - klo:20:07
Kemora 1:12,76
Kaipa se kannatti vielä ennen talvea käydä kokeileen.
Mahtavaa kehitystä ollu sulla tänä kesänä. Onnea.  bowdown_1

Pete_L

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 14.09.13 - klo:11:55
Lainaus käyttäjältä: JPB - 13.09.13 - klo:20:07
Kemora 1:12,76
Kaipa se kannatti vielä ennen talvea käydä kokeileen.

25.06.13: parhaaksi jäi 1.16,71
09.07.13: 1.15,35 jäi parhaaksi ...
04.08.13: kemoran viikonlopun parhaaksi jäi sitten 1:14.31
13.09.13: 1:12,76 Kaipa se kannatti vielä ennen talvea käydä kokeileen

bowdown_1  jumpie_1 respekt_1 peukku_1

Onnittelut!!  Kova on kehitys yhelle kesälle.. HUH!   :o   wave_1

tamik87

15.09.13 - klo:10:30 #957 Viimeisin muokkaus: 15.09.13 - klo:10:32 käyttäjältä tamik87
Lainaus käyttäjältä: app - 14.09.13 - klo:12:12
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 14.09.13 - klo:11:43

En antais liian suurta painoarvvoa sille, onko seos liian kova vai ei, vaan sopiva keliin ja radan pintaan nähden. Tuolta isossa A:ssa on ajeltu ainakin matalia kaseja tai jopa seiskan puolelle esim 302/8854 rengastuksella Kemoralla.
Jos tänä syksynä vielä Kemoraan pääsee, niin yllä mainittu rengastus tulee alle jos kelit on tätä luokkaa.

Tarkoitin nimenomaan sitä, että en ole  pystynyt itse ajamaan esim 9854 soksella läheskään yhtä kovaa, kuin pehmeemmällä. taidot ei vaan riitä. Alastarossa oli tuo viimeks alla 2011.
Kemorassa on voitettu sbk A kisa 8854:lla 2012, vai oliko -11. Korpiaho ajoi.

Tosin en ole koskaa Kemorassa tuolla renkaalla koskaan ajanut.

Tosiasia on se, että pehmosella renkaalla saa mun tasolla lisäapua avauksiin, kun ei vaan ole sitä rutiinia riittävästi. Rutiinin toinen nimi on taito.

Pitää kokeilla tulevana suvena, joisko pari vuotta ois antanut jotain apuja pyörän hallintaan. Luotto pehmoseen antoi mulle nyt tässä kohtaa mahdollisuuden päästä tuohonkin aikaan. En olis kerta kaikkiaan uskaltanut tällä kertaa ottaa mitään riskiä muuten.

Itellä oli vaikeuksia välillä löytää luottoa ajoon tolla uudella kusiaisella. Rupesin tekemään silleen että heitin 180/60 sc1 alle muutamaksi setiksi. Johan rupesi rytmi löytymään ja vaikka vaihtoi kovemman 190/55 nakin takaisin alle niin meno maistui siitä huolimatta.

app

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 15.09.13 - klo:10:30
Itellä oli vaikeuksia välillä löytää luottoa ajoon tolla uudella kusiaisella. Rupesin tekemään silleen että heitin 180/60 sc1 alle muutamaksi setiksi. Johan rupesi rytmi löytymään ja vaikka vaihtoi kovemman 190/55 nakin takaisin alle niin meno maistui siitä huolimatta.

Mulla tämän olkapään kanssa psyykkistä ongelmaa sekä karusellin oikeassa, että kahvilanmutkassa. Jostain syystä kolmosessa uskaltaa ihan eri lailla. Tyhmä pää.

Mä olen päässyt ennen kaatoa 4902:lla, joka kuluneena liukas, ihan hyvään vauhtiin (omalla tasolla) myös. Toi sun "pehmeellä luotto"-ajatus on oikeesti totta. Vähän kun turvavarusteiden kera vetäis vauhtia lisää, ja sitten jatkaa samoilla linjoilla kovemmalla renkaalla, vain tarkemmilla avauksilla, keskittyen vauhdin säilyttämiseen mutkissa. Jarruissa ei tuu turpaan yhtään.

Keväästä alla mulla Pirelli SC2 ja 9854 Dunlop. Niillä kuukauden verran täysiä settejä kokonaiset päivät, niin että saa lajikestävyyttä, ja sitä rutiinia. Ratapäivä pitää käyttää kokonaan hyödyksi, ja ajaa paljon. med/hard-seoksella kustannuksetkaan ei kohtuuttomat.

marko_

Alastaro             1.27.2
Botnia                1.47.0
Kemora              1.13.8
Motopark (2012) 1.53.x
Ahvenisto           ?.??.?

Ensi kaudella pitää päästä päivittämään motoparkin aika ja testaamaan ahveniston rata.

Kiitos kaikille kavereille avusta, neuvoista ja tsemppaamisesta!
Ihan mielettömän hienoa kesä oli, kun sai tutustua moneen uuteen huippu tyyppiin!  mp_rata

Powered by EzPortal