Paras aikasi per rata

Aloittaja jarska, 03.02.12 - klo:22:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

wbaum

Lainaus käyttäjältä: wehna - 01.06.15 - klo:12:20
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 01.06.15 - klo:12:09
Lainaus käyttäjältä: wbaum
Lainaus käyttäjältä: wbaum
Botnia pitkä   1.55.01
-> 1.46.4
-> 1.44.6

Optimit ja fiilis antais olettaa että potentiaalisesti tällä ajolla pitäis päästä 1.42.x hyvällä kierroksella, paremmilla väleillä ja toimivalla sifterillä. Mopo ei tee juuri mitään ylimääräistä ja on kyllä ihan tolkuttoman hyvä nyt ajaa.

Vaihdoitko sen jousen taakse? Auttoiko?
Kestääkö ne dunlopit?
Vaihdettiin jo kemoralla se 100 jousi ja pelaa nätisti, en tiedä voiko mistään valittaa. Uskaltaa avata ja pyörä antaa palautetta kuinka limitillä mennään ja jarruissa on vakaa ainakin mun tehoilla (viime kesänä näillä tehoilla olisi ollut iso ohjelmanumero surkealla alustalla).

En päässyt kuin viimeisellä setillä ajamaan vanhalla 9854:lla ja ainakin fiilistellessä 1.46 tahtia se tuntui kestävän hyvin, jopa pieni viime kesäinen repeämä tasoittui. Hiukan liukkaampi kuin tuo bridge, mutta ei haittaa avausta, lähinnä jarruissa huomasi että takanen piirtää.

Tolkuttoman hyvin tuo perä toimii pelkästään sen perusteella että ajoin käytetyllä medium v02 bridgestonella lähes 6 päivää rataa, minkä vuoksi oikein päässyt dunlop-testeihin, mutta josko sitä sitten motoparkissa liukastelisi alkuun tuolla 9854:lla ja sitten pehmeämpää.

wehna

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 01.06.15 - klo:12:49
Lainaus käyttäjältä: wehna - 01.06.15 - klo:12:20
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 01.06.15 - klo:12:09
Lainaus käyttäjältä: wbaum
Lainaus käyttäjältä: wbaum
Botnia pitkä   1.55.01
-> 1.46.4
-> 1.44.6

Optimit ja fiilis antais olettaa että potentiaalisesti tällä ajolla pitäis päästä 1.42.x hyvällä kierroksella, paremmilla väleillä ja toimivalla sifterillä. Mopo ei tee juuri mitään ylimääräistä ja on kyllä ihan tolkuttoman hyvä nyt ajaa.

Vaihdoitko sen jousen taakse? Auttoiko?
Kestääkö ne dunlopit?
Vaihdettiin jo kemoralla se 100 jousi ja pelaa nätisti, en tiedä voiko mistään valittaa. Uskaltaa avata ja pyörä antaa palautetta kuinka limitillä mennään ja jarruissa on vakaa ainakin mun tehoilla (viime kesänä näillä tehoilla olisi ollut iso ohjelmanumero surkealla alustalla).

En päässyt kuin viimeisellä setillä ajamaan vanhalla 9854:lla ja ainakin fiilistellessä 1.46 tahtia se tuntui kestävän hyvin, jopa pieni viime kesäinen repeämä tasoittui. Hiukan liukkaampi kuin tuo bridge, mutta ei haittaa avausta, lähinnä jarruissa huomasi että takanen piirtää.

Tolkuttoman hyvin tuo perä toimii pelkästään sen perusteella että ajoin käytetyllä medium v02 bridgestonella lähes 6 päivää rataa, minkä vuoksi oikein päässyt dunlop-testeihin, mutta josko sitä sitten motoparkissa liukastelisi alkuun tuolla 9854:lla ja sitten pehmeämpää.

Hyvä, sitten vaan kiihdytyksissä aina luiston rajalle niin hyvä tulee.
Dunlopin pitäis olla tosi rauhallinen luistossa :)

Takajarrua kannattaa myös opetella polkemaan.
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

wbaum

Lainaus käyttäjältä: wehna - 01.06.15 - klo:19:20
Hyvä, sitten vaan kiihdytyksissä aina luiston rajalle niin hyvä tulee.
Dunlopin pitäis olla tosi rauhallinen luistossa :)

Takajarrua kannattaa myös opetella polkemaan.
Tuolla botnialla ainakin huomaa ennen shikaania avaus oikeaan, tai aika suoraanhan se avaus on jos linja osuu ja samoin perälenkin neulansilmästa avaus vauhtivasuria kohti tuntuu menevän luistossa. Näissä varmaan kierrokset ovat mukavasti tehoalueella.

Takajarrun funktiota pitää vähän miettiä, en tiedä oikein mitä hyötyä mulle siitä olisi, mutta pitäiskö sillä stabiloida jarrua? Ainakin pieni remonttihetki sen kans pitää tehdä ennenku uskaltaa siihen koskea, taitaa olla 2013 viritetyt varmistuslangat vielä paikoillaan.

wehna

Pidät vaan pyörän tarkasti linjalla ja avaat rauhassa lisää kunnes luisto tuntuu selvästi. Muista että jos linja menee leveäksi niin ole varovainen ja kevennä vetoa kunnes olet taas linjalla.

Takajarru auttaa jarrutuksissa paljon kun perä ei nouse ja saa hieman käännettyä mutkan suuntaan. Tuntuma pitoon paranee kun paino on jakautunut molemmille renkaille :)
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

slowrider

Tähän takajarrun käyttöön  liittyen:  Saako se mennä lukkoon vai onko tarkoitus vain pitää pidon rajalla?  Muutaman kerran opetellut tuota käyttöä ja tuntuu olevan aika on/off se jarru.  Olen siis mutkaan sisään mentäessä heittänyt perän ns. Sladiin jarrulla.  Taittuu mutkaan nätisti silloin kun onnistuu.

wehna

Takajarrulla sidotaan perä alas niin voi jarruttaa etujarrulla kovemmin. Samalla pyörää saa käännettyä mutkan suuntaan. Jarruttaa voi aika paljon myöhemmin.

Aloita jarrutus molemmilla jarruilla ja kun käännät mutkaan sisään niin vapauta takajarru. Jos perä meenaa lähteä liian leveään luisuun niin kevennä takajarrua.

Ole varovainen ettei perä lähde liikaa sivulle ettei tule high sideä :)

Takapyörä ei mene lukkoon missään vaiheessa vaikka takarengas luistaakin. Vaikeinta on takajarrun vapauttaminen. Paljon reeniä vaan :)



Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

Ese70

Wehnä, ei tämmösiä ohjeita voi laittaa foorumille, taas joutuu vanha mies opettelemaan uusia temppuja.... Ei kai takajarrua ole tarkoitus käyttää kaikissa jarruissa, vaan ns. tiukoissa jarruissa, joissa pyörä on pystyssä? Esim. Motoparkissa vain takasuoran ja shikaanin jarruissa, vai pitäisikö sitä tarjota muissakin paikoissa?

wehna

Lainaus käyttäjältä: Ese70 - 02.06.15 - klo:09:52
Wehnä, ei tämmösiä ohjeita voi laittaa foorumille, taas joutuu vanha mies opettelemaan uusia temppuja.... Ei kai takajarrua ole tarkoitus käyttää kaikissa jarruissa, vaan ns. tiukoissa jarruissa, joissa pyörä on pystyssä? Esim. Motoparkissa vain takasuoran ja shikaanin jarruissa, vai pitäisikö sitä tarjota muissakin paikoissa?

Mä käytän takajarrua aina kun käytän etujarruakin :)

Tietty riippuu hieman pyörästä. 390 kotarilla ei tullut juurikaan käytettyä takajarrua kun moottori jarruttaa aika paljon. Mutta luulen kun opin sillä ajamaan niin takajarrua poljen siinäkin.

Suosittelen opettelemaan, auttaa paljon ajamisessa :)
Tosin mulla meni 2-3 kesää opetellessa kun oon niin hidas oppimaan :(
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

wehna

 ...mun on ainakin kytkettävä abs pois, että voin käyttää takajarrua. Muuten pyörä loikkii kuin kenguru jarrutuksissa

 
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

wbaum

Kemoralle viikonlopuksi takajarru-possujuna. Raatoauton voi jättää kontti auki siihen paluusuoran jälkeiselle ulkokanttarille ja päivän lopuksi kipata koko lastin pesupaikalle.

kordari

Botnia(pitkä) 1.45.56 eka kerta parin vuoden tauon jälkeen ja eka kerta uudella radalla ja eka kerta uudella pyörällä. Enkä käyttänyt takajarrua ollenkaan :)
Oli muuten wehna tuo sun vanha keula aika pirun hyvä.

wehna

Lainaus käyttäjältä: kordari - 02.06.15 - klo:21:09
Botnia(pitkä) 1.45.56 eka kerta parin vuoden tauon jälkeen ja eka kerta uudella radalla ja eka kerta uudella pyörällä. Enkä käyttänyt takajarrua ollenkaan :)
Oli muuten wehna tuo sun vanha keula aika pirun hyvä.

Uusi on vielä paljon parempi
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

Rum

Lainaus käyttäjältä: wehna - 03.06.15 - klo:12:30
Lainaus käyttäjältä: kordari - 02.06.15 - klo:21:09
Botnia(pitkä) 1.45.56 eka kerta parin vuoden tauon jälkeen ja eka kerta uudella radalla ja eka kerta uudella pyörällä. Enkä käyttänyt takajarrua ollenkaan :)
Oli muuten wehna tuo sun vanha keula aika pirun hyvä.

Uusi on vielä paljon parempi
Muuten varmaan karhuaisitkin jo vanhaa takaisin :)

kordari

Lainaus käyttäjältä: wehna - 03.06.15 - klo:12:30
Lainaus käyttäjältä: kordari - 02.06.15 - klo:21:09
Botnia(pitkä) 1.45.56 eka kerta parin vuoden tauon jälkeen ja eka kerta uudella radalla ja eka kerta uudella pyörällä. Enkä käyttänyt takajarrua ollenkaan :)
Oli muuten wehna tuo sun vanha keula aika pirun hyvä.

Uusi on vielä paljon parempi

Kyllä tuo on vaan mainoskikka ;)

app

Justiinsa tuli vetelistä puhelu. Track Punk racingin kakkoskuski Slovrider ajoi äsken Kemorassa kierroksen aikaan 1.09.1.

Tämä ei ole vitsi tai pila, vaan totta!!! wave_1  stoppie_gif.


Powered by EzPortal