Paras aikasi per rata

Aloittaja jarska, 03.02.12 - klo:22:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

tonde8

Lainaus käyttäjältä: PrivateeR - 28.07.18 - klo:09:53
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 27.07.18 - klo:23:19
Lainaus käyttäjältä: tonde8 - 27.07.18 - klo:17:44
Mp-tuen kerhokisassa.
Alastarossa 1.22 alkuisia 5kpl. Putkeen  
Parhaaksi jäi 1.22.58
Ja sit ens vkl beetä tyrkkäämään?
Heti jos annat rahat uusiin katteisiin ja etujarruletkuihin  :P


Olis kyl kiva jotaa kilvan ajjoo harrastaa.  Onhaa täs viikko aikaa ettii sponsori.. 

murmela

Lainaus käyttäjältä: ETana - 27.07.18 - klo:01:38
Voishan sitä tännekin avautua, kun kauden tavoite paukkui ihan mukavasti.


Alastaro 1:23.8 (25.7.2018, Yamaha R6)
Sulla rupee oleen aika hyvä tekemisen meininki, kattelin sun videoita, ja hyvää on se ett tekeminen on tasasta, eli samalla huonot uutiset, eli samat virheet toistuu säännönmukaisesti.
Avaa ykkösesta alku pikkasen nopeemmin niin saat mopon ulommaksi. Ykkösen ja kakkosen välillä ei ole suoraa joten mopoa ei tarvi saada pystyyn. 0,2s.
Kakkonen menee ok.
Jarruta kovemmin ja pystymmässä kolmosen jarrun alku, älä käytä koko rataa jos et ehdi, tärkeempää on tappaa vauhti jotta saat apeksin kiinni, varsinkin kun kolmonen on kallistettu ulospäin, jonka takia siinä kannattaa pitää ajolinja mahollisimman lyhyenä. 0,5s.
Short-sihftaa ennen nopeeta oikeeta, eli vaiha yks isompi liian aikaisin. 0,2s.
Älä aja palmasin jarrua sisälle, vaan pysy ulkona, pyöreempi ajolinja jarrussa. Käytä rata kokonaan ulostulossa.  0,5-1,0s.
Vauhtivasuriin taita myöhemmin ja terävämmin, ulostulo on kapeampi kuin sisäänmeno, ja sen takia sulla on nyt ihan väärä linja. 0,3s.
Jarruta aikaisemmin ja kovempaa lemmikäiseen, siinä on hyvä ylämäen pätkä jarrussa johon mopo pysähtyy ku seinään ku vaan jarruttaa. 0,2s.
Kikkamutkassa avaa niin kuin nytkin, mut ennen nyppylää vähennä kaasua niin paljon (reilusti/nopeasti ees taas) että mopo kääntyy enemmän ja takas kaasulle.
Edellä mainittu muuttaa aivan täysin viimesen vasurin ajamisen, ja ehdit avata kunnolla siitä ja silti jarruttaa kunnolla kahvilaan.
Nyt ajolinja ja avaukset ja jarrut on ihan päin v***ua kikkamutkan jälkimmäisestä puoliskosta alkaen. 1,0s.
Yht 3,4s.

Jarrut paskana, paha hidastaa.

Kolmone

Parannusta Alastaron helteessä:-)

Alastaro 1.27.8
Motopark 1.39.8
Kemora 1.17.9
Botnia (pitkä) 1.51.9
Suzuki PV

LoneWolf

Lainaus käyttäjältä: LoneWolf - 26.07.18 - klo:01:00
Alastaro 1:40.71
Kemora 1:31.49
Motopark 1:54.10
Botniaring pitkä 2:07.35

Alastaro 1:40.71
Kemora 1:24.20
Motopark 1:54.10
Botniaring pitkä 2:07.35

Kemorassa ajeltu ja pannutettu, aika sentään parani ennen kaatoa.

ETana

Lainaus käyttäjältä: murmela - 28.07.18 - klo:23:16
Lainaus käyttäjältä: ETana - 27.07.18 - klo:01:38
Voishan sitä tännekin avautua, kun kauden tavoite paukkui ihan mukavasti.


Alastaro 1:23.8 (25.7.2018, Yamaha R6)
Sulla rupee oleen aika hyvä tekemisen meininki, kattelin sun videoita, ja hyvää on se ett tekeminen on tasasta, eli samalla huonot uutiset, eli samat virheet toistuu säännönmukaisesti.
Avaa ykkösesta alku pikkasen nopeemmin niin saat mopon ulommaksi. Ykkösen ja kakkosen välillä ei ole suoraa joten mopoa ei tarvi saada pystyyn. 0,2s.
Kakkonen menee ok.
Jarruta kovemmin ja pystymmässä kolmosen jarrun alku, älä käytä koko rataa jos et ehdi, tärkeempää on tappaa vauhti jotta saat apeksin kiinni, varsinkin kun kolmonen on kallistettu ulospäin, jonka takia siinä kannattaa pitää ajolinja mahollisimman lyhyenä. 0,5s.
Short-sihftaa ennen nopeeta oikeeta, eli vaiha yks isompi liian aikaisin. 0,2s.
Älä aja palmasin jarrua sisälle, vaan pysy ulkona, pyöreempi ajolinja jarrussa. Käytä rata kokonaan ulostulossa.  0,5-1,0s.
Vauhtivasuriin taita myöhemmin ja terävämmin, ulostulo on kapeampi kuin sisäänmeno, ja sen takia sulla on nyt ihan väärä linja. 0,3s.
Jarruta aikaisemmin ja kovempaa lemmikäiseen, siinä on hyvä ylämäen pätkä jarrussa johon mopo pysähtyy ku seinään ku vaan jarruttaa. 0,2s.
Kikkamutkassa avaa niin kuin nytkin, mut ennen nyppylää vähennä kaasua niin paljon (reilusti/nopeasti ees taas) että mopo kääntyy enemmän ja takas kaasulle.
Edellä mainittu muuttaa aivan täysin viimesen vasurin ajamisen, ja ehdit avata kunnolla siitä ja silti jarruttaa kunnolla kahvilaan.
Nyt ajolinja ja avaukset ja jarrut on ihan päin v***ua kikkamutkan jälkimmäisestä puoliskosta alkaen. 1,0s.
Yht 3,4s.

Kiitos kommenteista ja vinkeistä. Arvostan näitä, koska oma ajaminen on ihan mutu pohjalta.
Tiedostan, että taitan melkein poikkeuksetta vauhtioikeaan ja vauhtivasuriin liian aikaisin. Aika usein kanttarit tuppaa tulemaan silmille ja sitten se meneekin persilleen, kun pitää ottaa pyörää ennen kanttaria ylös. Käännöksen jättäminen myöhemmäksi taas usein aiheuttaa, etten saa sisäkanttaria kiinni ja ulkokanttarikin alkaa tulla silmille. No pirun vaikeita jotenkin mulle...
Jarrut tuntuvat olevan aika voimattomia ja jarruttaminen alkaa tästä syystä moneen paikkaan liian aikaisin. Alkukaudesta meinasin olla Palmasin jarrussa jatkuvasti nokaallaan, kun perä alkoi nousta ja tästä syystä pieni pelko persiissä ja tulee sitten otettua jarrut vähän rauhallisemmin.
Kikkamutkasta aina pääsuoralle asti on ollut täysi mysteeri, miten tulisi oikeaoppisesti ajaa. Usein ajan ensimmäisen oikean ja nyppylän päällä olevan loivan oikean välin liian tiukasti ja siten tuleekin vasurissa ennen kahvilaa kiire ja tämän seurauksena myös kahvila menee miten menee.

murmela

Lainaus käyttäjältä: ETana - 29.07.18 - klo:17:18
Tiedostan, että taitan melkein poikkeuksetta vauhtioikeaan ja vauhtivasuriin liian aikaisin. Aika usein kanttarit tuppaa tulemaan silmille ja sitten se meneekin persilleen, kun pitää ottaa pyörää ennen kanttaria ylös. Käännöksen jättäminen myöhemmäksi taas usein aiheuttaa, etten saa sisäkanttaria kiinni ja ulkokanttarikin alkaa tulla silmille. No pirun vaikeita jotenkin mulle...
Niissä on enemmän vauhtia kuin muissa, niin se taittokohta ja taittaminen menee usein pipariksi sen takia että aikaikkuna on vaan puolet pienempi kuin muissa mutkissa.
Jos taitat hieman myöhemmin, niin taitoksen alun pitää olla myös "normaalia" hieman voimakkaampi, ihan fyysisestikkin, koska nopeus.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Jone

29.07.18 - klo:22:56 #1536 Viimeisin muokkaus: 29.07.18 - klo:23:14 käyttäjältä Jone
Lainaus käyttäjältä: Jone - 06.07.18 - klo:10:30
Alastaro: 1.28.11
Kemora: 1.19.49
Motopark: 1.42.38

Alastaro: 1.28.03
Kemora: 1.17.97  :-\

Peksu

Lainaus käyttäjältä: Peksu - 17.07.18 - klo:21:05
Kemora 1:24.03 (2017, kerhokisassa)
Alastaro 1:33.01 (2018, niin ikään kerhokisassa :) )

Kemora 1:22.09

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 23.07.18 - klo:16:24
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 16.07.18 - klo:09:03
Alastaro 1.21.348 / 1:30.7xx (märällä) (2018)
Botnia lyhyt 1.10.9 (2018)
Botnia pitkä 1.43.x (2018 1000cc)
Kemora 1.11.x (2018)
Motopark 1.28.0 (2016)
Pitkällä Botnialla jo melkein innostuin kun Chrono näytti 1.41 -alkusta. Ei ois pitäny vilkasta sitä dataa niin ois ollu parempi mieli. Vähän kovempaa ny kuitenki ainaki käsikellon mukaan.
Alastarossa kisavkl viilattiin vähän kierrosaikaa, ihan ei riittäny tällä erää kyyti 1:20 puolelle. Ja harmittavasti hapsutakkirajakin jäi sateessa rikkomatta. Pirun hyvää kilvanajoa kyllä oli molempina päivinä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

PrivateeR

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.08.18 - klo:09:45Alastaro 1.21.348
Siin on mulle tavoiteporkkana ens kesäksi.
www.facebook.com/jonikb
www.facebook.com/HierojaJoni

Every man dies. Not every man really lives.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: PrivateeR - 06.08.18 - klo:15:25
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.08.18 - klo:09:45Alastaro 1.21.348
Siin on mulle tavoiteporkkana ens kesäksi.
Sekka tosta pitäs lähtä suht helposti, kun vaan ei ois niin kiire ajaa kovaa. Linja oli vähän mitä sattuu koko kisan. Ja parhaan kierrosajan ajoin kisan tokavikalla kiekalla, kun peittelin ohituspaikkoja. Eli jarrussa ovi kiinni, parkkeeraus apeksiin ja hirvee piiska-avaus.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Haba

Alastaro parani taas itsellä 1.23.324

Jone

Lainaus käyttäjältä: Jone - 06.07.18 - klo:10:30
Motopark: 1.42.38
Kemora: 1.17.97
Alastaro: 1.28.03
Motopark: 1.37.13

Siihe sitten varmaan jäiki tää kausi, harmi ku botnialla ei päässyt käymään. Tyytyväinen pitäis olla mutta nälkää vähän jäi. airrev_1

Kolmone

Parannusta myös Motoparkkiin. Aikalailla samat vauhdit Jonen kanssa.

Alastaro 1.27.8
Motopark 1.38.4
Kemora 1.17.9
Botnia (pitkä) 1.51.9
Suzuki PV

Choke

Lainaus käyttäjältä: Choke - 02.07.18 - klo:13:33
Motopark 1:40,32, tähän en ole oikein tyytyväinen..ensi kerralla sitten paremmalla syötöllä!

Alko hieman jo kulkemaan --> 1:34,90.

Powered by EzPortal