Paras aikasi per rata

Aloittaja jarska, 03.02.12 - klo:22:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

teemuki

27.07.20 - klo:11:26 #1710 Viimeisin muokkaus: 28.07.20 - klo:13:50 käyttäjältä teemuki
Mukavaa, kun pääsee joskus kirjoittamaan tännekin.

Kemora 1:15.56
Alastaro 1:25.9

cSnake

29.07.20 - klo:19:38 #1711 Viimeisin muokkaus: 07.09.20 - klo:21:38 käyttäjältä cSnake
Pittäiskö sitä itekki osallistua tähän :)

Kemora 1.14.08
Alastaro 1.25.911
Botniaring 1.53.75
Motopark 1.39.32
Ouluzone 47.16

Laitetaan vielä extrana märkä Kemora 1.23.08

wheely


mollila

02.08.20 - klo:19:19 #1712 Viimeisin muokkaus: 02.08.20 - klo:19:25 käyttäjältä mollila
Lähdetään nyt mukaan kun on edes pari ns. nopean aikaa:
Ahvenisto 1.36,7 (2020)
Alastaro 1.32.1 (2020) - 1.49.4 sateisilla (2020)
Botnia 1.58,7 (2019)
Kemora 1.18,8 (2020)
Kymiring puuttuu
Motopark 1.41,5 (2020)

teemuki

Alastaro 1:25.605

herma

Lainaus käyttäjältä: herma - 29.06.20 - klo:16:57

Botniaring long: 1:49,59
Kemora: 1:13,30
Alastaro: 1:29,97


Botniaring long: 1:49,59
Kemora: 1:13,30
Alastaro: 1:25,34

Lauantain jokkislähdössä tuli viikonlopun paras noteeraus  peukku_1

Hiipi

03.08.20 - klo:23:41 #1715 Viimeisin muokkaus: 23.08.20 - klo:20:36 käyttäjältä Hiipi
Tämän kesän suhailut:

Ahvenisto 1.29.4
Alastaro 1.25.0
Botniaring 1.48.4
Kemora 1.14.9
Kymiring 2.02.3
Motopark 1.34.1

PrivateeR

Päivitykset lihavoidulla.

Kemora
Superbike : 1:12.29 (2020)
Hayabusa : 1:22.40 (2020)
Hayabusa (2-päällä) : 1:25.69 (2020)

Motopark
Superbike : 1:29.4 (2018)

BotniaRing (lyhyt)
Superbike : 1:10.55 (2018)

BotniaRing (pitkä)
Superbike : 1:44.18 (2019)
Hayabusa : 2:01.02 (2019)
Hayabusa (2-päällä) : 2:17.53 (2019, optimit 2:06 mutta hitosti ruuhkaa)
Hayabusa (ilman jarruja) : 2:19.45 (2019)

Alastaro
Superbike : 1:21.44 (2018)
Hayabusa (2-päällä) : 1:35.5 (2018)

Ahvenisto
Superbike : 1:28.18 (2020)
Hayabusa : 1:36.75
Hayabusa (2-päällä) : 1:40.8

Kymiring
Superbike : 2:08.18 (2020)
www.facebook.com/jonikb
www.facebook.com/HierojaJoni

Every man dies. Not every man really lives.

T1mppa

13.08.20 - klo:21:05 #1717 Viimeisin muokkaus: 13.08.20 - klo:21:09 käyttäjältä T1mppa
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 07.07.20 - klo:08:38
Kymiring: 2:07,48 (2020)

Motopark: 1:34,02 (2020)
Video mahdollisesti myöhemmin (jos kuvaus onnistui...).

Tänään vetoapu oli poikaa. Yksin kurvaillessa ei millään saanut hitaampiin mutkiin tarpeeks vauhtia.

Takapainoinen Taapertaja

16.08.20 - klo:22:21 #1718 Viimeisin muokkaus: 17.08.20 - klo:08:29 käyttäjältä Takapainoinen Taapertaja
Alastaro          1.25,41 1.24,71
Botniaring L    1.53,66
Kemora          1.17,36


Ratailut ainakin tonnarilla tältä kaudelta todennäköisesti paketissa. R6:lla voisi vielä käydä syssymällä. Linssiin on tehty kamikaze-operaatio hyönteisten toimesta.

Erityisesti hitaat mutkat haastavia tuolla ZX-10R:llä (2019 vakioalustalla). Tuntuu puskevan ja aliohjautuvan. Kliksuja sinne ja tänne on kokeiltu, mutta toki pyörässä on tehtaan vakiojouset kiinni. Keula shimmattu.

Olisiko kokemusperäistä tietoa tai vinkkejä miten tuota kannattasi ensi kesälle koittaa saada ketterämmäksi? Keulan laskeminen 5-7mm itsellä tuli ensimmäisenä mieleen tai perän nostaminen? Painolle sopivat jouset toki on listalle. Jokkista haaveilisin ensi kesänä kokeilevani.

https://www.youtube.com/watch?v=HI4UFhsxr0g

T1mppa

17.08.20 - klo:09:00 #1719 Viimeisin muokkaus: 17.08.20 - klo:09:09 käyttäjältä T1mppa
Lainaus käyttäjältä: Takapainoinen Taapertaja - 16.08.20 - klo:22:21
... pyörässä on tehtaan vakiojouset kiinni...

Mulla oli edellisessä alustassa zx6r vakio jouset kiinni ja niitä kun selvittelin, niin ymmärsin niiden olevan progressiiviset. Että vaihda nyt alkuun ainakin kunnon jouset sinne sisälle, joltain isommalta race-valmistajalta. Voi kääntyminen parantua jo ihan sillä.

Huomioi sitten, että keulan esijännitystä säätämällä myös keulan korkeus muuttuu. Eli kun otat millin löysemmälle esijännitystä, niin keula nousee laskee yhden millin. Sama toiseen suuntaan. Tämä siis siinä kohtaa, kun mittailet uusilla jousilla painaumia, niin pitäisi vähän saada vertailua nykyisten jousten esijännitykseen/putkien pituuksiin...

Keulaa joo voi miettiä tiputtavansa, mutta ootko miettinyt perän nostoa? Se tietysti vaikuttaa muutamaan muuhunkin paikkaan, mutta sillä saisi painopistettä nostettua inan, joka helpottaa kääntymään lähtemistä sekä puolelta toiselle kääntymisessä.

Muita paikkoja on clipareiden asento (vakiosta kun muuttaa enemmän auki/eteenpäin oleviin, niin saa painoa enemmän eturenkaalle/etuiskareille ja näin keula on jarruissa matalemmalla) tai penkin nostaminen on myös yksi vaihtoehto. Akselivälin koittaisin pitää mahdollisimman pitkänä, kun vääntöä pyörässä on kuitenkin hurjat määrät.

edit. ajatusvirheen korjaus


Takapainoinen Taapertaja

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 17.08.20 - klo:09:00
Lainaus käyttäjältä: Takapainoinen Taapertaja - 16.08.20 - klo:22:21
... pyörässä on tehtaan vakiojouset kiinni...

Mulla oli edellisessä alustassa zx6r vakio jouset kiinni ja niitä kun selvittelin, niin ymmärsin niiden olevan progressiiviset. Että vaihda nyt alkuun ainakin kunnon jouset sinne sisälle, joltain isommalta race-valmistajalta. Voi kääntyminen parantua jo ihan sillä.

Huomioi sitten, että keulan esijännitystä säätämällä myös keulan korkeus muuttuu. Eli kun otat millin löysemmälle esijännitystä, niin keula nousee yhden millin. Sama toiseen suuntaan. Tämä siis siinä kohtaa, kun mittailet uusilla jousilla painaumia, niin pitäisi vähän saada vertailua nykyisten jousten esijännitykseen...

Keulaa joo voi miettiä tiputtavansa, mutta ootko miettinyt perän nostoa? Se tietysti vaikuttaa muutamaan muuhunkin paikkaan, mutta sillä saisi painopistettä nostettua inan, joka helpottaa kääntymään lähtemistä sekä puolelta toiselle kääntymisessä.

Muita paikkoja on clipareiden asento (vakiosta kun muuttaa enemmän auki/eteenpäin oleviin, niin saa painoa enemmän eturenkaalle/etuiskareille ja näin keula on matalemmalla) tai penkin nostaminen on myös yksi vaihtoehto. Akselivälin koittaisin pitää mahdollisimman pitkänä, kun vääntöä pyörässä on kuitenkin hurjat määrät.

Kiitos. Joo, kliparit on vaihtumassa ja ajoasentosäätö on suunnitelmissa.

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: Takapainoinen Taapertaja - 17.08.20 - klo:09:03
Kiitos. Joo, kliparit on vaihtumassa ja ajoasentosäätö on suunnitelmissa.

peukku_1 Testaappas noita, ennen kuin rupeet keulaa tiputtamaan tai perää nostamaan.
Mutta ehdottomasti silti liputan sen puolesta, että jossain vaiheessa voit kokeilla vaikka keulaa tiputtaa! Tällöin tiedät miten pyörän käytös muuttuu ja jos se menee vaikka parempaan suuntaan, niin sittenhän kokeilu oli ehdottomasti kannattava!

teemuki

Motoparkin taluttelua:
1:39.480
Tykkään radasta, mutta en osaa enkä uskallạ. Pitää varmaan ensi vuonna käydä joku kerta harjoittelemassakin ennen kisoja.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Takapainoinen Taapertaja - 16.08.20 - klo:22:21
Erityisesti hitaat mutkat haastavia tuolla ZX-10R:llä (2019 vakioalustalla). Tuntuu puskevan ja aliohjautuvan. Kliksuja sinne ja tänne on kokeiltu, mutta toki pyörässä on tehtaan vakiojouset kiinni. Keula shimmattu.

Olisiko kokemusperäistä tietoa tai vinkkejä miten tuota kannattasi ensi kesälle koittaa saada ketterämmäksi? Keulan laskeminen 5-7mm itsellä tuli ensimmäisenä mieleen tai perän nostaminen? Painolle sopivat jouset toki on listalle. Jokkista haaveilisin ensi kesänä kokeilevani.

https://www.youtube.com/watch?v=HI4UFhsxr0g

Suurin ongelma näyttää edelleen olevan ajolinja, eli pusket mopon mutkasta läpi ulkokantille, ja sen seurauksena luulet että mopo on kankea koska tuntuu siltä ettei se käänny. Tuo on hyvin hyvin hyvin yleinen "ongelma" kuskeilla.

Mutta toisaalta, siitä ei ole mitään haittaa jos esim päivität keulaa paremmin radalle sopivaksi. Itse ongelmaahan se ei poista, mutta loogisemmin toimiva keula voinee auttaa siinä varsinaisen ongelman eli ajolinjan korjaamisessa.

Esim tuossa viimeisimmällä videolla palmasin sisääntulo vaihtelee 10-100 metriä, taitto lähtee ihan mistä sattuu; reunemmasta vs ihan keskeltä rataa. Ja kun katselee diffiä niin yhteensä joku sekuntti melkein kaksi eroa pelkästään tuossa palmasissa kahdella eri peräkkäisellä kierroksella vapaalla radalla ajettuna. Kertonee ehkä enemmän siitä missä se varsinainen ongelma on.

Positiivisena asiana sitten taasen esim nopea vasuri. Molemmilla kerroilla taitto lähtee radan reunasta, mopo osuu apeksiin, ja avaus lähtee heti apeksista, ja mopo lähtee apeksista nousemaan pystyyn.

Eli missä varsinainen ongelma?
Taitossa/ mopon paikassa radalla taitossa.
Jos mopo oikeassa paikassa, niin sen seurauksena ajolinja ok, ja "mopo" ei puske.
Jos väärässä paikassa, niin sen seurauksena ajolinja paska, kuski puskee mopon mutkasta läpi ulkokantille, ja syyttää mopoa siitä ettei mopo käänny.

PS. Been there, done that. Kuten moni moni muukin.  ;)
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Takapainoinen Taapertaja - 17.08.20 - klo:09:03
Joo, kliparit on vaihtumassa ja ajoasentosäätö on suunnitelmissa.
Tuossa ehkä jotain miettimisen aihetta: http://www.mprata.fi/index.php?topic=1296.msg35209#msg35209
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal