Uudet viestit

MP-Ratatori

Power commander V


Hinta: 80.00 EUR
Päiväys: 12/10/2020
Kommentit (0)
Gsxr k7-8 kuitukatteet ja tappisarja

Päiväys: 03/09/2020
Kommentit (0)
GSX-R 600/750 08-10 osia

Päiväys: 30/08/2020
Kommentit (0)
Renkaanvaihtokone ja tasapainoituslaite


Hinta: 180.00 EUR
Päiväys: 25/08/2020
Kommentit (0)
M: Käytetyt Dunlop KR108 MS2 ja KR106 MS4


Hinta: 90.00 EUR
Päiväys: 07/08/2020
Kommentit (0)
Sadekelin renkaat

Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
O:Yamaha R6 kilvellinen runko

Päiväys: 11/06/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Paras aikasi per rata  (Luettu 852616 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa teemuki

  • **
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 1
  • Liittynyt: Elo 2017
  • Viestejä: 70
  • Paikkakunta: Kaarina
  • Paikalla:23.10.20 - klo:11:34
  • RSV 1000R Factory ´04
    • Star Service Cup #11
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 15
Vs: Paras aikasi per rata
« Vastaus #1710 : 27.07.20 - klo:11:26 »
Mukavaa, kun pääsee joskus kirjoittamaan tännekin.

Kemora 1:15.56
Alastaro 1:25.9

Poissa cSnake

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Elo 2018
  • Viestejä: 3
  • Paikalla:06.10.20 - klo:18:46
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 2
Vs: Paras aikasi per rata
« Vastaus #1711 : 29.07.20 - klo:19:38 »
Pittäiskö sitä itekki osallistua tähän :)

Kemora 1.14.08
Alastaro 1.25.911
Botniaring 1.53.75
Motopark 1.39.32
Ouluzone 47.16

Laitetaan vielä extrana märkä Kemora 1.23.08

 wheely


Poissa mollila

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Syys 2017
  • Viestejä: 17
  • Ikä: 43
  • Paikkakunta: Vantaa
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:04.08.20 - klo:20:15
  • Kawasaki ZX10R with anabolics
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 5
Vs: Paras aikasi per rata
« Vastaus #1712 : 02.08.20 - klo:19:19 »
Lähdetään nyt mukaan kun on edes pari ns. nopean aikaa:
Ahvenisto 1.36,7 (2020)
Alastaro 1.32.1 (2020) - 1.49.4 sateisilla (2020)
Botnia 1.58,7 (2019)
Kemora 1.18,8 (2020)
Kymiring puuttuu
Motopark 1.41,5 (2020)

Poissa teemuki

  • **
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 1
  • Liittynyt: Elo 2017
  • Viestejä: 70
  • Paikkakunta: Kaarina
  • Paikalla:23.10.20 - klo:11:34
  • RSV 1000R Factory ´04
    • Star Service Cup #11
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 15
Vs: Paras aikasi per rata
« Vastaus #1713 : 03.08.20 - klo:11:05 »
Alastaro 1:25.605

Poissa herma

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 1
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Heinä 2017
  • Viestejä: 13
  • Paikalla:24.10.20 - klo:11:27
    • Jokkis #24
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 5
Vs: Paras aikasi per rata
« Vastaus #1714 : 03.08.20 - klo:15:22 »

Botniaring long: 1:49,59
Kemora: 1:13,30
Alastaro: 1:29,97


Botniaring long: 1:49,59
Kemora: 1:13,30
Alastaro: 1:25,34

Lauantain jokkislähdössä tuli viikonlopun paras noteeraus  peukku_1

Poissa Hiipi

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Elo 2020
  • Viestejä: 1
  • Ikä: 47
  • Paikkakunta: Hollola
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:09.09.20 - klo:06:41
  • Ducati 1199 Panigale
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 0
Vs: Paras aikasi per rata
« Vastaus #1715 : 03.08.20 - klo:23:41 »
Tämän kesän suhailut:

Ahvenisto 1.29.4
Alastaro 1.25.0
Botniaring 1.48.4
Kemora 1.14.9
Kymiring 2.02.3
Motopark 1.34.1

Poissa PrivateeR

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 5
  • -Saadut: 3
  • Liittynyt: Kesä 2017
  • Viestejä: 185
  • Ikä: 40
  • Paikkakunta: Vantaa
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:07.08.20 - klo:17:17
  • Honda CBR1000RR 2008
    • SuperBike B #96
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 28
Vs: Paras aikasi per rata
« Vastaus #1716 : 04.08.20 - klo:19:36 »
Päivitykset lihavoidulla.

Kemora
Superbike : 1:12.29 (2020)
Hayabusa : 1:22.40 (2020)
Hayabusa (2-päällä) : 1:25.69 (2020)

Motopark
Superbike : 1:29.4 (2018)

BotniaRing (lyhyt)
Superbike : 1:10.55 (2018)

BotniaRing (pitkä)
Superbike : 1:44.18 (2019)
Hayabusa : 2:01.02 (2019)
Hayabusa (2-päällä) : 2:17.53 (2019, optimit 2:06 mutta hitosti ruuhkaa)
Hayabusa (ilman jarruja) : 2:19.45 (2019)

Alastaro
Superbike : 1:21.44 (2018)
Hayabusa (2-päällä) : 1:35.5 (2018)

Ahvenisto
Superbike : 1:28.18 (2020)
Hayabusa : 1:36.75
Hayabusa (2-päällä) : 1:40.8

Kymiring
Superbike : 2:08.18 (2020)
www.facebook.com/jonikb
www.facebook.com/HierojaJoni

Every man dies. Not every man really lives.

Poissa T1mppa

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 8
  • -Saadut: 28
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1199
  • Paikkakunta: Lahti
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 09:03
  • Kawa ZX6R, Beta 300RR, Triumph RS, NSU PrimaIII
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 353
Vs: Paras aikasi per rata
« Vastaus #1717 : 13.08.20 - klo:21:05 »
Kymiring: 2:07,48 (2020)

Motopark: 1:34,02 (2020)
Video mahdollisesti myöhemmin (jos kuvaus onnistui...).

Tänään vetoapu oli poikaa. Yksin kurvaillessa ei millään saanut hitaampiin mutkiin tarpeeks vauhtia.

Poissa Takapainoinen Taapertaja

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Kesä 2019
  • Viestejä: 13
  • Paikkakunta: Nokia
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:21.10.20 - klo:23:40
  • ZX-10R & R6R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 10
Vs: Paras aikasi per rata
« Vastaus #1718 : 16.08.20 - klo:22:21 »
Alastaro          1.25,41 1.24,71
Botniaring L    1.53,66
Kemora          1.17,36


Ratailut ainakin tonnarilla tältä kaudelta todennäköisesti paketissa. R6:lla voisi vielä käydä syssymällä. Linssiin on tehty kamikaze-operaatio hyönteisten toimesta.

Erityisesti hitaat mutkat haastavia tuolla ZX-10R:llä (2019 vakioalustalla). Tuntuu puskevan ja aliohjautuvan. Kliksuja sinne ja tänne on kokeiltu, mutta toki pyörässä on tehtaan vakiojouset kiinni. Keula shimmattu.

Olisiko kokemusperäistä tietoa tai vinkkejä miten tuota kannattasi ensi kesälle koittaa saada ketterämmäksi? Keulan laskeminen 5-7mm itsellä tuli ensimmäisenä mieleen tai perän nostaminen? Painolle sopivat jouset toki on listalle. Jokkista haaveilisin ensi kesänä kokeilevani.

https://www.youtube.com/watch?v=HI4UFhsxr0g

Poissa T1mppa

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 8
  • -Saadut: 28
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1199
  • Paikkakunta: Lahti
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 09:03
  • Kawa ZX6R, Beta 300RR, Triumph RS, NSU PrimaIII
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 353
Vs: Paras aikasi per rata
« Vastaus #1719 : 17.08.20 - klo:09:00 »
... pyörässä on tehtaan vakiojouset kiinni...

Mulla oli edellisessä alustassa zx6r vakio jouset kiinni ja niitä kun selvittelin, niin ymmärsin niiden olevan progressiiviset. Että vaihda nyt alkuun ainakin kunnon jouset sinne sisälle, joltain isommalta race-valmistajalta. Voi kääntyminen parantua jo ihan sillä.

Huomioi sitten, että keulan esijännitystä säätämällä myös keulan korkeus muuttuu. Eli kun otat millin löysemmälle esijännitystä, niin keula nousee laskee yhden millin. Sama toiseen suuntaan. Tämä siis siinä kohtaa, kun mittailet uusilla jousilla painaumia, niin pitäisi vähän saada vertailua nykyisten jousten esijännitykseen/putkien pituuksiin...

Keulaa joo voi miettiä tiputtavansa, mutta ootko miettinyt perän nostoa? Se tietysti vaikuttaa muutamaan muuhunkin paikkaan, mutta sillä saisi painopistettä nostettua inan, joka helpottaa kääntymään lähtemistä sekä puolelta toiselle kääntymisessä.

Muita paikkoja on clipareiden asento (vakiosta kun muuttaa enemmän auki/eteenpäin oleviin, niin saa painoa enemmän eturenkaalle/etuiskareille ja näin keula on jarruissa matalemmalla) tai penkin nostaminen on myös yksi vaihtoehto. Akselivälin koittaisin pitää mahdollisimman pitkänä, kun vääntöä pyörässä on kuitenkin hurjat määrät.

edit. ajatusvirheen korjaus


Poissa Takapainoinen Taapertaja

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Kesä 2019
  • Viestejä: 13
  • Paikkakunta: Nokia
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:21.10.20 - klo:23:40
  • ZX-10R & R6R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 10
Vs: Paras aikasi per rata
« Vastaus #1720 : 17.08.20 - klo:09:03 »
... pyörässä on tehtaan vakiojouset kiinni...

Mulla oli edellisessä alustassa zx6r vakio jouset kiinni ja niitä kun selvittelin, niin ymmärsin niiden olevan progressiiviset. Että vaihda nyt alkuun ainakin kunnon jouset sinne sisälle, joltain isommalta race-valmistajalta. Voi kääntyminen parantua jo ihan sillä.

Huomioi sitten, että keulan esijännitystä säätämällä myös keulan korkeus muuttuu. Eli kun otat millin löysemmälle esijännitystä, niin keula nousee yhden millin. Sama toiseen suuntaan. Tämä siis siinä kohtaa, kun mittailet uusilla jousilla painaumia, niin pitäisi vähän saada vertailua nykyisten jousten esijännitykseen...

Keulaa joo voi miettiä tiputtavansa, mutta ootko miettinyt perän nostoa? Se tietysti vaikuttaa muutamaan muuhunkin paikkaan, mutta sillä saisi painopistettä nostettua inan, joka helpottaa kääntymään lähtemistä sekä puolelta toiselle kääntymisessä.

Muita paikkoja on clipareiden asento (vakiosta kun muuttaa enemmän auki/eteenpäin oleviin, niin saa painoa enemmän eturenkaalle/etuiskareille ja näin keula on matalemmalla) tai penkin nostaminen on myös yksi vaihtoehto. Akselivälin koittaisin pitää mahdollisimman pitkänä, kun vääntöä pyörässä on kuitenkin hurjat määrät.

Kiitos. Joo, kliparit on vaihtumassa ja ajoasentosäätö on suunnitelmissa.

Poissa T1mppa

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 8
  • -Saadut: 28
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1199
  • Paikkakunta: Lahti
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 09:03
  • Kawa ZX6R, Beta 300RR, Triumph RS, NSU PrimaIII
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 353
Vs: Paras aikasi per rata
« Vastaus #1721 : 17.08.20 - klo:09:05 »
Kiitos. Joo, kliparit on vaihtumassa ja ajoasentosäätö on suunnitelmissa.

 peukku_1 Testaappas noita, ennen kuin rupeet keulaa tiputtamaan tai perää nostamaan.
Mutta ehdottomasti silti liputan sen puolesta, että jossain vaiheessa voit kokeilla vaikka keulaa tiputtaa! Tällöin tiedät miten pyörän käytös muuttuu ja jos se menee vaikka parempaan suuntaan, niin sittenhän kokeilu oli ehdottomasti kannattava!

Poissa teemuki

  • **
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 1
  • Liittynyt: Elo 2017
  • Viestejä: 70
  • Paikkakunta: Kaarina
  • Paikalla:23.10.20 - klo:11:34
  • RSV 1000R Factory ´04
    • Star Service Cup #11
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 15
Vs: Paras aikasi per rata
« Vastaus #1722 : 17.08.20 - klo:11:47 »
Motoparkin taluttelua:
1:39.480
Tykkään radasta, mutta en osaa enkä uskallạ. Pitää varmaan ensi vuonna käydä joku kerta harjoittelemassakin ennen kisoja.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5168
  • Paikalla:tänään kello 11:32
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Paras aikasi per rata
« Vastaus #1723 : 17.08.20 - klo:11:54 »
Erityisesti hitaat mutkat haastavia tuolla ZX-10R:llä (2019 vakioalustalla). Tuntuu puskevan ja aliohjautuvan. Kliksuja sinne ja tänne on kokeiltu, mutta toki pyörässä on tehtaan vakiojouset kiinni. Keula shimmattu.

Olisiko kokemusperäistä tietoa tai vinkkejä miten tuota kannattasi ensi kesälle koittaa saada ketterämmäksi? Keulan laskeminen 5-7mm itsellä tuli ensimmäisenä mieleen tai perän nostaminen? Painolle sopivat jouset toki on listalle. Jokkista haaveilisin ensi kesänä kokeilevani.

https://www.youtube.com/watch?v=HI4UFhsxr0g

Suurin ongelma näyttää edelleen olevan ajolinja, eli pusket mopon mutkasta läpi ulkokantille, ja sen seurauksena luulet että mopo on kankea koska tuntuu siltä ettei se käänny. Tuo on hyvin hyvin hyvin yleinen "ongelma" kuskeilla.

Mutta toisaalta, siitä ei ole mitään haittaa jos esim päivität keulaa paremmin radalle sopivaksi. Itse ongelmaahan se ei poista, mutta loogisemmin toimiva keula voinee auttaa siinä varsinaisen ongelman eli ajolinjan korjaamisessa.

Esim tuossa viimeisimmällä videolla palmasin sisääntulo vaihtelee 10-100 metriä, taitto lähtee ihan mistä sattuu; reunemmasta vs ihan keskeltä rataa. Ja kun katselee diffiä niin yhteensä joku sekuntti melkein kaksi eroa pelkästään tuossa palmasissa kahdella eri peräkkäisellä kierroksella vapaalla radalla ajettuna. Kertonee ehkä enemmän siitä missä se varsinainen ongelma on.

Positiivisena asiana sitten taasen esim nopea vasuri. Molemmilla kerroilla taitto lähtee radan reunasta, mopo osuu apeksiin, ja avaus lähtee heti apeksista, ja mopo lähtee apeksista nousemaan pystyyn.

Eli missä varsinainen ongelma?
Taitossa/ mopon paikassa radalla taitossa.
Jos mopo oikeassa paikassa, niin sen seurauksena ajolinja ok, ja "mopo" ei puske.
Jos väärässä paikassa, niin sen seurauksena ajolinja paska, kuski puskee mopon mutkasta läpi ulkokantille, ja syyttää mopoa siitä ettei mopo käänny.

PS. Been there, done that. Kuten moni moni muukin.  ;)
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5168
  • Paikalla:tänään kello 11:32
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Paras aikasi per rata
« Vastaus #1724 : 17.08.20 - klo:12:06 »
Joo, kliparit on vaihtumassa ja ajoasentosäätö on suunnitelmissa.
Tuossa ehkä jotain miettimisen aihetta: http://www.mprata.fi/index.php?topic=1296.msg35209#msg35209
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020