Paras aikasi per rata

Aloittaja jarska, 03.02.12 - klo:22:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Vuorela

Puolikuivalla sateisilla ajamassa. Shikaanin avauksesta high sider. Vähän liikaa intoa kaasun kanssa ja takanen varmaan luisti märällä, otti pidon kuivassa kohdassa ja siitä sitten vähän ensin rodeoa, kunnes turvalleen. Tosin ihan spekulointia toi miten kaato lähti. Vähän liian aikaisin ja kovaa kaasulla kuitenkin. Rengaskaan ei vielä ehtinyt sulaa alle vaikka lämpösenä kävikin. Ekaa kertaa sateisilla ajamassa sitten Jurvan kaadon.

Poikkihan tuo luu meni.

app

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 11.06.12 - klo:09:11
Puolikuivalla sateisilla ajamassa. Shikaanin avauksesta high sider. Vähän liikaa intoa kaasun kanssa ja takanen varmaan luisti märällä, otti pidon kuivassa kohdassa ja siitä sitten vähän ensin rodeoa, kunnes turvalleen. Tosin ihan spekulointia toi miten kaato lähti. Vähän liian aikaisin ja kovaa kaasulla kuitenkin. Rengaskaan ei vielä ehtinyt sulaa alle vaikka lämpösenä kävikin. Ekaa kertaa sateisilla ajamassa sitten Jurvan kaadon.

Poikkihan tuo luu meni.

Harmi.

Kuulin vasta illan suussa tarkemmin miten oli käynyt. Oli kuulemma raju voltti, ja kypäräkin kolahtanut niin kovaa, että petti rakenne, ja pehmeäksi meni.
Märkää siinä oli pitkään sateen loputtua, ja olosuhteella iso vaikutus. kostean takia ollaan nyt kontatu oikein porukalla, kukin vuorollamme.
Onneksi ei kuitenkaan pahemmin sattunut, mutta ikävään kohtaan loukkaantuminen näin kesän alkuun, ja kisa-aattona.

Ei muuta kun nopea toipuminen, niin kun on mieskin!

Birke

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 11.06.12 - klo:09:11
Puolikuivalla sateisilla ajamassa. Shikaanin avauksesta high sider. Vähän liikaa intoa kaasun kanssa ja takanen varmaan luisti märällä, otti pidon kuivassa kohdassa ja siitä sitten vähän ensin rodeoa, kunnes turvalleen. Tosin ihan spekulointia toi miten kaato lähti. Vähän liian aikaisin ja kovaa kaasulla kuitenkin. Rengaskaan ei vielä ehtinyt sulaa alle vaikka lämpösenä kävikin. Ekaa kertaa sateisilla ajamassa sitten Jurvan kaadon.

Poikkihan tuo luu meni.
No huh... Porukkahan könyää urakalla tälle alkukesälle. Koputtaa puuta...
Pikaista paranemista!

pienisopoapina

Paranemisia. Hyvä, että täällä kertoilette kaatumisista. Jospa se saisi muille hieman jäitä hattuun. Omat ajatuksetkin ovat olleet hieman riskinoton suuntaan. Mutta nyt kun tarkemmin ajattelee, niin menenpä hieman enempi nautiskellen ja jätän riskit myöhemmälle kesää.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Teemu Tanila

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 11.06.12 - klo:09:11
Puolikuivalla sateisilla ajamassa. Shikaanin avauksesta high sider. Vähän liikaa intoa kaasun kanssa ja takanen varmaan luisti märällä, otti pidon kuivassa kohdassa ja siitä sitten vähän ensin rodeoa, kunnes turvalleen. Tosin ihan spekulointia toi miten kaato lähti. Vähän liian aikaisin ja kovaa kaasulla kuitenkin. Rengaskaan ei vielä ehtinyt sulaa alle vaikka lämpösenä kävikin. Ekaa kertaa sateisilla ajamassa sitten Jurvan kaadon.

Poikkihan tuo luu meni.

Tsemiä, toivottavasti saat kaiken pelittään ennen Gotlantia.

Teemu

Vuorela

Kiitos kaikille.

Lainaus käyttäjältä: Teemu - 11.06.12 - klo:11:07
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 11.06.12 - klo:09:11
Puolikuivalla sateisilla ajamassa. Shikaanin avauksesta high sider. Vähän liikaa intoa kaasun kanssa ja takanen varmaan luisti märällä, otti pidon kuivassa kohdassa ja siitä sitten vähän ensin rodeoa, kunnes turvalleen. Tosin ihan spekulointia toi miten kaato lähti. Vähän liian aikaisin ja kovaa kaasulla kuitenkin. Rengaskaan ei vielä ehtinyt sulaa alle vaikka lämpösenä kävikin. Ekaa kertaa sateisilla ajamassa sitten Jurvan kaadon.

Poikkihan tuo luu meni.

Tsemiä, toivottavasti saat kaiken pelittään ennen Gotlantia.

Teemu

Toi reissu on ehkä isoin harmitus tässä hommassa. Täysikuntoisena tuolla ei vielä olla, jos nyt edes pystyy ajamaan. Mukaan lähdetään kuitenkin.

jarska

Paranemisia Vuorelalle täältäkin ja toivottavasti oot kohta taas puikoissa shakehands_1... nopeena kuin mikäkin.airrev_1

Grandi67

11.06.12 - klo:14:12 #82 Viimeisin muokkaus: 11.06.12 - klo:14:22 käyttäjältä Grandi67
Otahan Vuorela yhteyttä. Katselin portilta aitiopaikalta koko kaadon. Panin yv:tä ORG :in puolelle

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.05.12 - klo:20:58
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.02.12 - klo:21:00
Appara: En kellota aikaa Apparalla
Alastaro: 1:27.9
Botniaring: 1:20.x (Viime keväänä kesän eka ratapäivä ja ainut kerta ko. radalla)
Kemora: 1:14.2
Motopark: ? (Jotain 1:35-1:40 väliin, oma ajanotto ei toiminut, 2-päivää ko. radalla.)

Päivitetäänpä näitä nyt kun on pari päivää alla tälle kaudelle:
Alastaro 1:26.4
Kemora 1:13.5

Motoparkissa loppuun ajetulla takasella luistellen 1:33.35.

Vähän kyllä jäi harmittamaan toi vesisade. Jos olisi päässyt kaks täyttä päivää ajamaan, olisi varmaan reilu sekunti vielä karissut ajasta pois.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 11.06.12 - klo:09:11
Puolikuivalla sateisilla ajamassa. Shikaanin avauksesta high sider. Vähän liikaa intoa kaasun kanssa ja takanen varmaan luisti märällä, otti pidon kuivassa kohdassa ja siitä sitten vähän ensin rodeoa, kunnes turvalleen. Tosin ihan spekulointia toi miten kaato lähti. Vähän liian aikaisin ja kovaa kaasulla kuitenkin. Rengaskaan ei vielä ehtinyt sulaa alle vaikka lämpösenä kävikin.

Hmm. Silminäkijä lausunnon perusteella ajoin kuitenkin kuivalla uralla pyörä oli jo muutamaa astetta vaille pystyssä kun takapää heitti vasemmalle ja heti perään oikealle. Tässä kohtaa kuski haki paikkaansa maatakiertävältä radalta ja tulos tulikin jo kirjoitettua. Datan keruuta ei ollut mukana joten sieltä ei nyt voi käytöstä kaivaa.

Mikähän voi saada pyörän käyttäytymään noin? Jos kerran perä ei luista avauksessa, mutta menettää tuolla tavalla pidon. Pyörä vähän ravisti/luikerteli bussipysäkin ulostulossa ja paluusuoralla mäen päällä, näistä vihjeistä kai olisi pitänyt osata tulla pois ja tutkia tarkemmin missä on vikaa. Kun kerran olin viimeistä settiä sateisilla liikkeellä ajoin nuo paikat vaan rauhassa ettei pyörä ravistanut liikaa. Tässä kohtaa oli tullut jo toista kymmentä kierrosta tällä kokoonpanolla. Vauhti oli mielestäni ihan reipasta, muttei mitään riskin kanssa touhuamista.

Ei kai takapyörä voi kiihdytyksessä nousta irti radasta, kun paino on jo takana ja sitten tuo epävakaus saada kyseisen heittämisen alulle. Olisiko jollain ajatuksia mistä lähteä pyörää tutkimaan takapyörän kiinnityksen, renkaan rungon ja tasapainon sekä takapään laakereiden lisäksi?

Tästä voi tehdä oman ketjunsa, jos joku sille näkee sopivan paikan.

raukkis

Sitä en nähnyt oliko luistokohdassa märkää mutta yllättävän myöhään se sivulle lähti viemään tokikaan mikään ammattilainen ole arvioimaan. Tavallaan avausvaihe kallistuksessa oli jo ohite.

Nitrous

Pyörän jättämät jäljet asvaltissa alko n. 20-30 metriä sisäkanttarin jälkeen ja ajolinja kyllä oli aikalailla kuiva. Pikkasen oli kosteutta siellä ihan kanttarin luona, mutta jälkien perusteella vaikutti, että pito on irronnu siinä kuivalla kohdalla vasta.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Fasu

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 11.06.12 - klo:17:53
Sitä en nähnyt oliko luistokohdassa märkää mutta yllättävän myöhään se sivulle lähti viemään tokikaan mikään ammattilainen ole arvioimaan. Tavallaan avausvaihe kallistuksessa oli jo ohite.

Ihan amatöörinä nakkaan arvelun renkaan jäähtymisestä pinnasta ja ehkä vähän kosteuttakin mukana. Samanlaisen hässäkän ajoin viime vuonna ja mielestäni kuivalla eikä jäänyt kuin hataria
muistikuvia,mitä siinä tapahtuu.    Paranemisia!
VV

Ari

Lainaus käyttäjältä: Ari - 09.02.12 - klo:22:30
Selitys ??? : vasta kaksi varsinaista rataviikonloppua takana  :-\ , molemmat Kemorassa, muut ajat satunnaisilta ratapäiviltä:
Kemora       1.26.9
Botniaring   1.29.0
Alastaro      1.41.4
Ahvenisto    1.47.1
Ensi kesänä ollaan jonkin verran aktiivisempia, saas nähdä, vaikuttaako aikoihin airrev_1.

Päivitystä paratuneilla ajoilla: takana Tuen kerhokisa Alastarolla, YCC Botniaringillä ja Alastarolla.
Botniaring 1.22.8, miinusta viimevuodesta 6.2 sekkaa.
Alastaro 1.33.9, miinusta viimekaudesta 7.5 sekkaa.
Toi Alastaron aika on 9.6. ajetusta kisasta, jonka vedin sateen jälkeen slikseillä. hesse_yahoo
Ajamattomat  kilometrit ovat vielä edessä

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: Ari - 11.06.12 - klo:22:51
Toi Alastaron aika on 9.6. ajetusta kisasta, jonka vedin sateen jälkeen slikseillä. hesse_yahoo

Oli aika v-mäinen keli. Ei mitään käryä mikä siellä odottaa, joten laitoin eteen sateisen ja taakse katurenkaan. Yhdistelmä oli sitten ihan sopiva ja elämäni paras kilpailusijoitus (2) tuli. Halvemmaksi tosin olisi tullut jos olisin alkuperäisen suunnitelman mukaan ajanut mopon suoraan kärryyn ja jatkanut siitä Helsinkiin. Nyt mentiin podiumin kautta, saatiin pullo skumppaa ja muiden tarjoamia onnittelujuomia. Mopo ei lähtenyt radalla räpylästä, valitettavasti varikolla kylläkin ja 330 euroa tuli maksamaan. Pahoitteluni. Ensi kerralla pyydän muumilimua jos onnenkantamoinen osuu kohdalle ja palkintopaikkoja jaetaan.

t. Mölyapina
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Powered by EzPortal