Paras aikasi per rata

Aloittaja jarska, 03.02.12 - klo:22:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 7 Vieraat katselee tätä aihetta.

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 01.08.12 - klo:14:49
Koekaniinina toimiva naaras veteli jo 1:17.2 aikoja Kemoralla. Itse pääsin peräti puoli sekuntia nopeampaa.

Tuo koekaniininaaraan kehitys herätti kahvipöytäkeskusteluissa ansaittua huomiota. Voisko koekaniininaaras itse kertoa ratahistoriastansa täällä palstalla - vai onko hän sen jo tehnyt? Ja peukku perään  peukku_1
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Jukka_R

Kertokoot itse. Jossain polussa mp-foorumin puolella siitä on tarinaa (viime vuodelta?). En jaksa itse hakea, joku nokkelampi googlettakoot. Lähtötaso Kemoralla oli viime vuonna muistaakseni joku 1:50 ja rapiat.

Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

jarska

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 01.08.12 - klo:15:04
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 01.08.12 - klo:14:49
Koekaniinina toimiva naaras veteli jo 1:17.2 aikoja Kemoralla. Itse pääsin peräti puoli sekuntia nopeampaa.

Tuo koekaniininaaraan kehitys herätti kahvipöytäkeskusteluissa ansaittua huomiota. Voisko koekaniininaaras itse kertoa ratahistoriastansa täällä palstalla - vai onko hän sen jo tehnyt? Ja peukku perään  peukku_1

Juu, tuli huomattua et on "vähän" vauhti parantunut sitten Juhannuksen. bowdown_1
Aapolaskin veti syvään henkeä setin jälkeen ja tuli selittämään ettei enää päässyt ohi, niinkuin en minäkään. :D

Nitrous

01.08.12 - klo:19:50 #213 Viimeisin muokkaus: 01.08.12 - klo:19:52 käyttäjältä Nitrous
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 01.08.12 - klo:14:49
Toisaalta kyllä tuo opetuslastenkin kehitys tuo mielihyvää. Koekaniinina toimiva naaras veteli jo 1:17.2 aikoja Kemoralla. Itse pääsin peräti puoli sekuntia nopeampaa.


Tota menoo kun koekaniini parantaa ja sinä hidastut niin voitte vaihtaa rooleja tossa kouluttaja-koulutettava asetelmassa.

Edit. Itselle possujunan veto tuo isoimpana virheenä katseen jäämisen liian lähelle. Nyt kun tuon tiedostaa niin saa ravistettua ylimääräiset sekunnit aika nopeasti pois. Vielä viime kesänä sai aina vähintään päivän karistella kouluttamisen tuomaa jäykkyyttä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: jarska - 01.08.12 - klo:16:10
Juu, tuli huomattua et on "vähän" vauhti parantunut sitten Juhannuksen. bowdown_1
Aapolaskin veti syvään henkeä setin jälkeen ja tuli selittämään ettei enää päässyt ohi, niinkuin en minäkään. :D

Itse ajamiseen minulla ei ole enää juurikaan annettavaa. Parhaiten oppii ajamalla nopeassa ryhmässä itseään nopeampien seassa ja roikkumalla perässä kun tulee sopiva jänöpupu. Ruudusta lähteminen ja ohittaminen on seuraava paikka mihin pitää keskittyä, muutoin kisaamisessa ei ole mieltä jos jää jumiin hitaampiensa taakse. Itselläni nyt toistaiseksi nuo lähdöt vielä sujuvat, ohittaminenkin tarpeen vaatiessa.

Nyt laiteltiin punosletkut mopoon (terävyyttä jarruihin) ja piikkiä isompi takaratas, niin lähtee sitten vähän paremmin mutkista ja sopii välitykset paremmin Alastarolle. Satulaa hieman paranneltiin pitävämmäksi, joten veikkaisin, että syksyyn mennessä 1:30 tullaan alittamaan ja toivottavasti kerhokisaan mennessä ohittelussa on rutiinia sen verran, että tulee hyvää vääntöä. Enää ei tarvitse allekirjoittaneen tulla millään radalla kierroksella ohi kisan aikana, ellei nyt sateella satuta kisailemaan.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

menac

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 01.08.12 - klo:15:04
Tuo koekaniininaaraan kehitys herätti kahvipöytäkeskusteluissa ansaittua huomiota. Voisko koekaniininaaras itse kertoa ratahistoriastansa täällä palstalla - vai onko hän sen jo tehnyt? Ja peukku perään  peukku_1

Heh. Jukan seurassa kun hengaa ei näköjään täysin voi huomiolta välttyä. Kiitokset kannustavista sanoista kaikille. Eipä tuo kehitys mitään rakettimaista ole ollut kun monien muiden tarinoita kuuntelee, mutta motivoivaa on että sitä jatkuvasti tapahtuu. Valtava apu on tuosta hovivalmentajasta ollut, samoin kuin muiden vinkeistä ja kommenteista. Palaute kelpaa, niin positiivinen kuin negatiivinen.

Viime kesänä tosiaan hitaan ryhmän tukkona aloittelin, ja nyt sitten nopeaan siirtynyt ajelemaan. Kemoralla olisi orgin päivillä kuukauden päästä tarkoitus yrittää vielä tuo 1:17 alittaa, ja Alastaron osalta tavoitteena vähintäänkin alle 1:30 päästä. Jospa jo ensi viikonloppuna menisi.

Isoimpana ongelmana tällä hetkellä mulla on mutkiin sisäänmeno ja tiukat jarrut. Pää ei meinaa kestää mennä riittävän pitkälle kaasulla, vaan rullailua on ihan liikaa ja jarrulle hyppään aivan liian aikaisin. Palmasin ja Lemminkäisen jarrut siis erityishuomion kohteena la ja su. Mopoa taas fiksailtu hieman, hauska päästä kokeilemaan miltä tuntuu. Pyörään olen kyllä enemmän kuin tyytyväinen ollut (-08 R6R). Loistava mopo rataopettelun tässä vaiheessa.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: menac - 02.08.12 - klo:09:31
Heh. Jukan seurassa kun hengaa ei näköjään täysin voi huomiolta välttyä.

Ja tämän kun on tiedostanut, niin prosessi on itseään ruokkiva, eikä lainkaan huono. Alkuun pääseminen tosin on edellyttänyt korusanoja ja katteettomia lupauksia. Naisethan ovat tunnetusti huomiolla eläviä, tosin kai jokunen urospuolinenkin.

Tervetuloa siis vaan kaikki hengailemaan. Valitettavasti teini-ikä on jo takana, joten ilmaisia lounaita ei ole, olen siirtynyt maksulliseksi. Kesät opetan mopoilemaan, talvet opetetaan sitten muun muassa sivistyneitä juomatapoja ym. tarpeellista.

Jotta pysytään asiassa tai edes sen sivussa, niin oma ennätys Alastarolla on 1:25.8 ja se olisi tarkoitus tulevana viikonloppuna alittaa, oletuksella, että kumpanakin päivänä on poutaa. Lauantai mennee vielä opetuskarstaa poistaessa. Omat ongelmani ovat Alastarolla pään kestämättömyys nopeissa mutkissa. Tiedän kuinka ne tulee ajaa, mutta en vaan uskalla. Simulaattorilla menisin varmastikin jokusen sekunnin kovempaa. Pään ja lompakon rajallisuudet tulevat reaalielämässä ikävästi vastaan.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

jarska

Lainaus käyttäjältä: menac - 02.08.12 - klo:09:31
Heh. Jukan seurassa kun hengaa ei näköjään täysin voi huomiolta välttyä.

Ainakaan mun mielenkiinnon ja seuraamisen kannalta ei ole mitään merkitystä hengaatko Jukan tai jonkun muun pilttuussa, huomioni kiinnittyy pelkästään nätin ajoasennon+ hienon kehityksen bongaamiseen. ;)
Tätä samaa tulee harrastettua monen muunkin kohdalla...ehkä sitä noita naisia kuitenkin vähän tarkemmin syynää, varsinkin kovaa menijöitä kun heitä on harvakseltaan...
Niinjuu ja tsemppiä aikojen metsästykseen.

menac

02.08.12 - klo:10:30 #218 Viimeisin muokkaus: 02.08.12 - klo:11:05 käyttäjältä menac
Lainaus käyttäjältä: jarska - 02.08.12 - klo:10:19
Lainaus käyttäjältä: menac - 02.08.12 - klo:09:31
Heh. Jukan seurassa kun hengaa ei näköjään täysin voi huomiolta välttyä.

Ainakaan mun mielenkiinnon ja seuraamisen kannalta ei ole mitään merkitystä hengaatko Jukan tai jonkun muun pilttuussa, huomioni kiinnittyy pelkästään nätin ajoasennon+ hienon kehityksen bongaamiseen. ;)
Tätä samaa tulee harrastettua monen muunkin kohdalla...ehkä sitä noita naisia kuitenkin vähän tarkemmin syynää, varsinkin kovaa menijöitä kun heitä on harvakseltaan...
Niinjuu ja tsemppiä aikojen metsästykseen.

Kiitti! Luonnollistahan se vaan on, että näin tyttönä (jos mua nyt enää voi sellaiseksi kutsua) erottuu miesvaltaisesta joukosta. Eikä siinä mitään, kukapa nainen ei miesten huomiosta nauttisi ja oikein miellyttävä ympäristöhän tuo. :)

Edit. Vaikka vähän kyllä korpeaa aina kun mulle sanotaan että "ajat kovaa tytöksi". Mieluummin ajaisin kovaa ja piste.

Birke

Lainaus käyttäjältä: menac - 02.08.12 - klo:09:31
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 01.08.12 - klo:15:04
Tuo koekaniininaaraan kehitys herätti kahvipöytäkeskusteluissa ansaittua huomiota. Voisko koekaniininaaras itse kertoa ratahistoriastansa täällä palstalla - vai onko hän sen jo tehnyt? Ja peukku perään  peukku_1

Heh. Jukan seurassa kun hengaa ei näköjään täysin voi huomiolta välttyä. Kiitokset kannustavista sanoista kaikille. Eipä tuo kehitys mitään rakettimaista ole ollut kun monien muiden tarinoita kuuntelee, mutta motivoivaa on että sitä jatkuvasti tapahtuu. Valtava apu on tuosta hovivalmentajasta ollut, samoin kuin muiden vinkeistä ja kommenteista. Palaute kelpaa, niin positiivinen kuin negatiivinen.

Viime kesänä tosiaan hitaan ryhmän tukkona aloittelin, ja nyt sitten nopeaan siirtynyt ajelemaan. Kemoralla olisi orgin päivillä kuukauden päästä tarkoitus yrittää vielä tuo 1:17 alittaa, ja Alastaron osalta tavoitteena vähintäänkin alle 1:30 päästä. Jospa jo ensi viikonloppuna menisi.

Isoimpana ongelmana tällä hetkellä mulla on mutkiin sisäänmeno ja tiukat jarrut. Pää ei meinaa kestää mennä riittävän pitkälle kaasulla, vaan rullailua on ihan liikaa ja jarrulle hyppään aivan liian aikaisin. Palmasin ja Lemminkäisen jarrut siis erityishuomion kohteena la ja su. Mopoa taas fiksailtu hieman, hauska päästä kokeilemaan miltä tuntuu. Pyörään olen kyllä enemmän kuin tyytyväinen ollut (-08 R6R). Loistava mopo rataopettelun tässä vaiheessa.
Hienoa on kehitys ollut, todellakin. Samat tavoitteet kuukauden päästä Kemorassa (1:17.3 nyt). Harmi kun ei ehdi sinne treenaamaan aikaisemmin, pyörä kylläkin purettuna katteista odottamassa uutta maalia pintaan. Tiuhempaa välitystä ja vaihdenäyttö asennettu, niin pääsee mutkistakin arpomatta liukkaammin ulos. Viimeksi Kemorassa oli lähellä, ettei Hanski tullut kilogixxerillä perään, kun yritin ykkösellä avata kahvilanmutkasta ulos :)

Jukka_R

1:25.550 ja 1:25.524 tänään. Tavoite viikonlopulle on 1:25.499. Sitä sitten huomenna jahtaamaan. Edellinen ennätys oli 1:25.89x

Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

murmela

Gotland Ring 1:33.212
Alastaro 1:29.326->1:28.856
Jarrut paskana, paha hidastaa.

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 01.08.12 - klo:14:49
...
Itse ajelin jo 2009 treeneissä Kemoralla 1:13 alkuisia aikoja. Nyt kun alkanut muita opastamaan, niin oma ajo aivan hukassa. Hirveällä repimisellä ja reutomisella meni Kemoralla aika-ajossa (kuivalla) 1:16 alkuinen vaikka tavoitteena oli kuivan kelin kisassa 1:12 alkuinen.
...
Lauantaina ja sunnuntaina en vastaa kenenkään kysymyksiin enkä puhu mitään. Tuijotan vain omaa napaani ja tavoite on päästä uuteen ennätykseen (aiempi 1:25.8).
...
1:25.550 ja 1:25.524 tänään.
Niinhän tuo meni kuin suunnittelit. Meidän vasta-alkajien on helppo tehdä ennätyksiä, tuolla sun ratapäivämäärällä ennätykset taitaa olla kiven alla, joten peukku sille. peukku_1
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 04.08.12 - klo:21:34
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 01.08.12 - klo:14:49
...
Itse ajelin jo 2009 treeneissä Kemoralla 1:13 alkuisia aikoja. Nyt kun alkanut muita opastamaan, niin oma ajo aivan hukassa. Hirveällä repimisellä ja reutomisella meni Kemoralla aika-ajossa (kuivalla) 1:16 alkuinen vaikka tavoitteena oli kuivan kelin kisassa 1:12 alkuinen.
...
Lauantaina ja sunnuntaina en vastaa kenenkään kysymyksiin enkä puhu mitään. Tuijotan vain omaa napaani ja tavoite on päästä uuteen ennätykseen (aiempi 1:25.8).
...
1:25.550 ja 1:25.524 tänään.
Niinhän tuo meni kuin suunnittelit. Meidän vasta-alkajien on helppo tehdä ennätyksiä, tuolla sun ratapäivämäärällä ennätykset taitaa olla kiven alla, joten peukku sille. peukku_1

Ongelma on sukupuoli. Mua on oma-aloitteisesti tullut näiden 12 kesän aikana kerran yksi kuski neuvomaan ja opastamaan (Miika). Soilia (ja montaa muuta naiskuskia) tulee neuvomaan 3-10 kuskia per päivä (mulla saldo olisi nyt 2000-7000 neuvojaa). Tänään tosi. Taisi olla vain neljä. Huomenna jos kuuntelisi Rammsteinia tunnin ja sitten hakemaan omaa ennätystä. Piriä tai ammoniakkiakin voisi kokeilla. Näillä muiden järjestämil olen treenienkat aina ajanut. 50-100 kyselijää per päivä ei vaan sovi treenailuun. Jos silloin vetää saman fiiliksen päällle kuin tänään, niin joutuu kyllä lusimaan kun joku tulee inisemään lipun hinnasta tai väärästä ulkolämpötilasta.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

mako

siellähän alkaa huomenna olemaan kovat piipus ku veljillä ennätykset vaa rapisee

Powered by EzPortal