Paras aikasi per rata

Aloittaja jarska, 03.02.12 - klo:22:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 11.08.12 - klo:21:38
Lainaus käyttäjältä: app - 11.08.12 - klo:21:16
Lainaus käyttäjältä: murmela - 11.08.12 - klo:21:11
Lainaus käyttäjältä: app - 11.08.12 - klo:21:09
Lainaus käyttäjältä: app - 10.08.12 - klo:23:34
Huomenna 1.24.xx tavoitteeksi. Tyyli vapaa peukku_1

Tyyli oli vapaa. Pitää sittenkin ehkä ottaa se Palmasiin tulo hiukan perinteisemmällä linjalla. mutta joo, hyvin sujui kaksi ensimmäistä kierrosta. Toisella jo 0.15 ennätyksestä. Sitten poro ja kaksi vasaa ajoradalle. Ei sen kummempaa. Ihan rutiinpäivä muuten.

Yritit ajaa kaasulla päin?

Ei. Väistin hiekalle. Sinä selvisit myös siitä hirvestä kokeneen kuskin rutiinilla.

A) Radalla ollut eläimiä?
B) Nautittu jotain mitä itsekään en ole vielä päässyt koskaan nauttimaan?

Henkilökohtaisesti voisin todeta että tässä päivässä ei ollut mitään nautittavaa. Ja jottei ihan OT:ksi menisi, tavallaan ennätystriidistä kun on kyse, niin onnistuin 43,36 kmh vauhdista 4% kaasunavauksella kippaamaan joponi. Pistäkää huonommaksi jos pystytte...
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Fasu

Lainaus käyttäjältä: app - 11.08.12 - klo:21:09
Lainaus käyttäjältä: app - 10.08.12 - klo:23:34
Huomenna 1.24.xx tavoitteeksi. Tyyli vapaa peukku_1

Tyyli oli vapaa. Pitää sittenkin ehkä ottaa se Palmasiin tulo hiukan perinteisemmällä linjalla. Mutta joo, hyvin sujui kaksi ensimmäistä kierrosta. Toisella jo 0.15 ennätyksestä. Sitten poro ja kaksi vasaa ajoradalle. Ei sen kummempaa. Ihan rutiinpäivä muuten.

Tällä kaudella uusi tyyli että poistutaan plexin läpi...
VV

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: murmela - 11.08.12 - klo:21:52
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 11.08.12 - klo:21:38
Lainaus käyttäjältä: app - 11.08.12 - klo:21:16
Lainaus käyttäjältä: murmela - 11.08.12 - klo:21:11
Lainaus käyttäjältä: app - 11.08.12 - klo:21:09
Lainaus käyttäjältä: app - 10.08.12 - klo:23:34
Huomenna 1.24.xx tavoitteeksi. Tyyli vapaa peukku_1

Tyyli oli vapaa. Pitää sittenkin ehkä ottaa se Palmasiin tulo hiukan perinteisemmällä linjalla. mutta joo, hyvin sujui kaksi ensimmäistä kierrosta. Toisella jo 0.15 ennätyksestä. Sitten poro ja kaksi vasaa ajoradalle. Ei sen kummempaa. Ihan rutiinpäivä muuten.

Yritit ajaa kaasulla päin?

Ei. Väistin hiekalle. Sinä selvisit myös siitä hirvestä kokeneen kuskin rutiinilla.

A) Radalla ollut eläimiä?
B) Nautittu jotain mitä itsekään en ole vielä päässyt koskaan nauttimaan?

Henkilökohtaisesti voisin todeta että tässä päivässä ei ollut mitään nautittavaa. Ja jottei ihan OT:ksi menisi, tavallaan ennätystriidistä kun on kyse, niin onnistuin 43,36 kmh vauhdista 4% kaasunavauksella kippaamaan joponi. Pistäkää huonommaksi jos pystytte...

Eli arvasin oikein (B). En ole vielä päässyt nauttimaan kuivalla kaatumisesta, mutta oppinut kuitenkin ennustamaan kenelle se luultavimmin tulee osumaan. Tänään yritettiin tavoitteessani avustaa, mutta avustaja kaatui törmättyään pyörääni, itse perinteisesti pysyin pystyssä vaikka takapää lähtikin vähän ilmaan ja nurmikon kautta hiekoille. Kisa jatkui vaikka sijoitus hetkellisesti huononi about 10 sijaa.

Jottei offtopic, niin uusi ennätys parani viime vuotiseen 2,2 sekuntia kierroksella Räyskälässä. Sangen tyytyväinen. Kisassa neljänneksi nopein kierrosaika lämmitti mustaa sydäntä. Toi luottoa Alastaron ennätysjahtiin. Nyt uskaltaisin väittää uskaltavani jarruttaa kun napsin päänahkoja nimenomaan jarruissa koska vakiokuntoinen R1 ei vaan pärjää suoranopeuksissa Bemareille ja muille viritetyille tonnisille kisapeleille. Suoralla turpaan tuli n. 20 km/h tiedonkeruusta vertailemalla. Edeltävät mutka peräkanaa, joten huono ulostulo tms. ei ole selittävänä tekijänä. Buimuri vaan katoaa suoralla edestä. Videoita kisasta jahka nopeampien yhteyksien päässä. 

Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

app

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 11.08.12 - klo:21:34


Ja sitte se spekulointi: Raaserin näytellessä linjoja, oli bemarin datankeruu tallentanu jopa reilusti 24-puolelle menneen kierroksen, mutta tosta on aika paha sanoa, että meninkö ite ton 25 alle. Uskottelen itelleni, että menin ja päivitän tän kauden tavotteen Alastarossa 23-alkuseen. :)

Katsomon ylähyllyltä katselin kun Raaseri ja Nitous meni peräkanaa. Siinä tuli yksi ohitus kun vaihdoitte paikkaa, mutta kaksi parasta kierrosta tuossa oli 1.14.45, ja 1.15.17.
Purin dataloggerin murmelan ystävällisellä avustuksella jälleen, ja sieltä löytyi nuo ajat. Nitous ajoi useita kierroksia eri seteillä aivan 1.25 pintaan. Uusi rengas alle ja ajasta siivu pois.

R1Kaitsu

Ahvenisto 1.26,8 (2012, R1)
Motopark 1.37,3 (2011, R6R)
Kemora 1.16,9 (2012, R6R)
Botniaring 1.17,9 (2012, R6R)
Alastaro 1.25,3 (11.8.2012, R1)

Tuli tänään parannettua mukavasti tuota Alastaron ennätystä, 1.26,8->1.25,3.
Viikko sitten tuli parannus 1.28,5 (R6R) -> 1.26,8 (R1). Kaksi kertaa olen tuolla R1:llä Alastarolla käynyt, joten mukava kehitys on menossa. Käytetyt Dunlopit alla, mitenköhän olis mennyt tuoreemmilla? Joka tapauksessa kotimatkaa nuo ennätykset piristää mukavasti. Täytyy päästä nuo muutkin vielä parantamaan jossain vaiheessa.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: app - 11.08.12 - klo:22:52
Katsomon ylähyllyltä katselin kun Raaseri ja Nitous meni peräkanaa. Siinä tuli yksi ohitus kun vaihdoitte paikkaa, mutta kaksi parasta kierrosta tuossa oli 1.14.45, ja 1.15.17.

Pikkaisen lisää roikkumista ja Kallion rataennätys jää jo viiden sekunnin päähän. Lujaa on pojat menneet.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 11.08.12 - klo:22:58
Lainaus käyttäjältä: app - 11.08.12 - klo:22:52
Katsomon ylähyllyltä katselin kun Raaseri ja Nitous meni peräkanaa. Siinä tuli yksi ohitus kun vaihdoitte paikkaa, mutta kaksi parasta kierrosta tuossa oli 1.14.45, ja 1.15.17.

Pikkaisen lisää roikkumista ja Kallion rataennätys jää jo viiden sekunnin päähän. Lujaa on pojat menneet.

Jos laitetaan tuo tällä erää vielä kirjoitusvirheen piikkiin. 24-alkuset lienee toistaseks lähempänä kuin 14 tai 15-alkuset.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: app - 11.08.12 - klo:22:52
Uusi rengas alle ja ajasta siivu pois.

Oon huomannu, että ei uudellakaan takasella juuri kovempaa pääse kun ei osaa vielä hyödyntää parempaa pitoa. Uus etunen toisaalta vois jeesata jarrutreeniä. Tähän asti on tullu ajettua vanhoilla etusilla, jotka kovassa jarrussa hannaa vastaan pyörän kallistamista.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

app

Sen verran moneen viestiin jo kertaantuneet virheet, että turhaa korjata. Joo nuo lukemat oli siis mun mopon dataloggerista, jota Raaseri ajoi. 1.24.45 ja 1.25.17 parhaat. Yhteensä tais olla seitsemän nopeampaa, ja mumuutama koulutetavan kanssa. muut kierrokset tässä setissä 1.26 jne.

Ensi viikolla itse jahtaamaan saman tyyppisiä. Kaatoa tai aikaa, yksi ja sama. Moposta ei ole kiinni, kiitos Raaserin pätevyyden. Rakensi porakonetta, rautasahaa, viilaa ym. apuna käyttäen putkesta uuden kliponin, ja taas mentiin. Muutenkin vauriot eritäin pienet, ei edes katteet kolhiintuneet. Poskensuoja, jalkatappi, ja kaatumatappi kliponin lisäksi kuluivat. Pleksi vaan pitää hankkia.

eri-ernesti

Kemora 14.70
Alastaro 25.7

app

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 11.08.12 - klo:22:20
Eli arvasin oikein (B). En ole vielä päässyt nauttimaan kuivalla kaatumisesta, mutta oppinut kuitenkin ennustamaan kenelle se luultavimmin tulee osumaan. Tänään yritettiin tavoitteessani avustaa, mutta avustaja kaatui törmättyään pyörääni, itse perinteisesti pysyin pystyssä vaikka takapää lähtikin vähän ilmaan ja nurmikon kautta hiekoille. Kisa jatkui vaikka sijoitus hetkellisesti huononi about 10 sijaa.


Tämä oli minulla ensimmäinen lippa kuivalla asfaltilla, sen jälkeen kun kesäkuussa 2010 ekan kerran laitoin rata-ajoon tarkoitetut renkaat alle. Ennutajaeukkona tai ukkona  en lähde kirjoittelemaan muiden mahdollisista kaatuiluista, mutta eilinen lippa tuli omassa ennustamassani paikassa, eli neulansilmät yleisesti on hankalimpia, kun mopo on kiikkerä hyrrävoimien puuteen vuoksi. Nyt jarrutin takasen alta, kun hömelöin kaasun kera samalla. Datalogger kertoi, että oli vielä negatiivista kiihtyvyyttä, kun samalla kaasukahva oli auennut 7%. Jarrupaineanturia ei ole vielä, mutta negatiivinen kiihtyvyys kertoo minun olleen jarrulla edelleen, eli paino etupyörällä.
Rehellinen ajovirhe, ja sillä siisti. Ei ole peikkoja tästä, eikä yritys vähene mikroakaan. hel***in hyvin kulkee oma ajo nyt, kun pystyy heti päivän alusta ekat kierrokset ajamaan oman ennätyksen pintaa. Kaatuminenkin positiivinen juttu. Eihän täämä muuten näin hauskaa olisi.

Parasta aikaa jahtasin kyllä, joten tällä lausella korjataan viestiketjun sivuaminen

app

12.08.12 - klo:11:09 #266 Viimeisin muokkaus: 12.08.12 - klo:11:18 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 11.08.12 - klo:23:39
Lainaus käyttäjältä: app - 11.08.12 - klo:22:52
Uusi rengas alle ja ajasta siivu pois.

Oon huomannu, että ei uudellakaan takasella juuri kovempaa pääse kun ei osaa vielä hyödyntää parempaa pitoa. Uus etunen toisaalta vois jeesata jarrutreeniä. Tähän asti on tullu ajettua vanhoilla etusilla, jotka kovassa jarrussa hannaa vastaan pyörän kallistamista.

Olen kanssa ajanut samalla etusella koko alkukesän. Viime viikolla vaihdoin uuden, ja tällä mennee loppukesä. Ei meillä luistele tuo etupyörä vielä niin että repeäisi. Tietysti renkaasta myös kiinni.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: app - 12.08.12 - klo:11:09
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 11.08.12 - klo:23:39
Lainaus käyttäjältä: app - 11.08.12 - klo:22:52
Uusi rengas alle ja ajasta siivu pois.

Oon huomannu, että ei uudellakaan takasella juuri kovempaa pääse kun ei osaa vielä hyödyntää parempaa pitoa. Uus etunen toisaalta vois jeesata jarrutreeniä. Tähän asti on tullu ajettua vanhoilla etusilla, jotka kovassa jarrussa hannaa vastaan pyörän kallistamista.

Olen kanssa ajanut samalla etusella koko alkukesän. Viime viikolla vaihdoin uuden, ja tällä mennee loppukesä. Ei meillä luistele tuo etupyörä vielä niin että repeäisi. Tietysti renkaasta myös kiinni.

Eihän noi etuset kyllä repee, mutta tarpeeks kauan kun ajaa samalla etusella, muuttuu profiili liian kantikkaaksi.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: app - 12.08.12 - klo:11:07
Tämä oli minulla ensimmäinen lippa kuivalla asfaltilla, sen jälkeen kun kesäkuussa 2010 ekan kerran laitoin rata-ajoon tarkoitetut renkaat alle. Ennutajaeukkona tai ukkona  en lähde kirjoittelemaan muiden mahdollisista kaatuiluista, mutta eilinen lippa tuli omassa ennustamassani paikassa, eli neulansilmät yleisesti on hankalimpia, kun mopo on kiikkerä hyrrävoimien puuteen vuoksi. Nyt jarrutin takasen alta, kun hömelöin kaasun kera samalla. Datalogger kertoi, että oli vielä negatiivista kiihtyvyyttä, kun samalla kaasukahva oli auennut 7%. Jarrupaineanturia ei ole vielä, mutta negatiivinen kiihtyvyys kertoo minun olleen jarrulla edelleen, eli paino etupyörällä.
Rehellinen ajovirhe, ja sillä siisti. Ei ole peikkoja tästä, eikä yritys vähene mikroakaan. hel***in hyvin kulkee oma ajo nyt, kun pystyy heti päivän alusta ekat kierrokset ajamaan oman ennätyksen pintaa. Kaatuminenkin positiivinen juttu. Eihän täämä muuten näin hauskaa olisi.

Parasta aikaa jahtasin kyllä, joten tällä lausella korjataan viestiketjun sivuaminen

Tarkoitus ei ollut aiheuttaa mielipahaa, kunhan vain totesin, että osasin odottaa tuota kaatoa. Osasin myös odottaa sitä, että minuun törmännyt kuski tulee törmäämään minuun ja koska olin siihen jo varautunut, se ei tullut suurena yllätyksenä ja vain törmännyt kaatui, minä en. Tässä on oppinut lukemaan kuskeja ajotyylin perusteella aika hyvin. Todennäköisyys siihen, että Harjun Pete, Hese jne törmäävät minuun, on aika pieni. Voisin taas luetella puolenkymmentä kuskia heti joiden tiedän olevan sen verran hasardeja, että heitä pitää radalla varoa. Takana ajellessa näen aika nopeasti keneen kannattaa pitää sopiva väli eteen ja sivulle ettei tilannetta tule. Räyskälän kisavideosta voi sitten aiheeseen tutustua. Jos olisin roikkunut suoraan erään Bemarin perässä, niin ryteikköön oltaisiin menty keskellä suoraa kun toinen stumppaa mopon täydestä laukasta (todellinen nopeus n. 150-160 km/h). Sivumarginaalia oli sen verran, että ehdin väistämään enkä törmännyt, toisin kuin minua päin ajaneella ja itsensä kaataneella.

Jotta sivutaan kierrosaikoja, niin heitän tähän eri kierrosaikoja ajavista kuskeista nimet tiskiin ja veikkaan, ettei heidän kaatojensa (kaikki kuskit yhteen laskettuna) summa ylitä kahden vuoden aikana kolmea:

K. Vehniäinen
P. Harju
H. Haaparanta
J. Relander
H. Vuorinen

Kaikki ajavat tonnisilla ja toisiinsa nähden selvästi eri vauhteja ja oma ennätys on varmasti aina (ainakin kisassa) ajaessa tavoitteena.

Voisin, mutta en viitsi, luetella vastaavasti viisi kuskia, joiden kaatojen summa tulee olemaan taatusti yli 10 vastaavalla aikajaksolla, mikäli ajavat yhtä monta ratapäivää kuin yllä mainitut henkilöt. Tiedän, että tuollainen luokittelu on mielipahaa aiheuttavaa ja jonkun mielestä jopa rasistista. Mutta pelisilmä on opettanut, että herttaista mummelia ei kannata niin hirveästi varoa nakkikioskijonossa kuin pupillit suppeina tuijottavaa sankaria ja taas kansallispukujen vilahtaessa kannattaa laittaa auto lukkoon useammin kuin kireän kyttyräpuvun nähdessään.

Itselleni on se ja sama jos joku haluaa päästä tuloksiin hinnalla millä hyvänsä ja sen hinnan itse (tai sponsoriensa rahoilla) maksaa, se ei ole pois minulta. Tällaista tyyliä harrasti muun muassa M. Mossa (14 kaatoa ensimmäisellä kaudella ja ensimmäisellä kaudella Motoparkissa alle silloisen rataennätyksen). Valtaosalta loppuu vaan rahat kesken kun on mopo pajalla alituiseen (muun muassa eräs näytösluontoinen voittaja, josta sittemmin tuli mönkijäkuski) tai eräs muille keskisormea alituiseen esitellyt koppava paskiainen jolla suurin riski vammautua alkoi olemaan varikolla ja iltatilaisuuksissa.

Itse olen valinnut tämän toisen ääripään ja varovasti pikkuhiljaa opettelen uusia juttuja. Tällä hetkellä pussi kestäisi jo muutamat lipat, mutta käytän mieluummin ne rahat sitten uuteen Rytköseen mikä joskus ilmestynee ja joka sitten laitetaan vimpan päälle ratakikottimeksi, kilvelliseksi tosin.

Nyt lähden kokeilemaan uutta ennätystä reitille Seutula-Räyskälä. Ajanottolaitteena toimii kalenteri. Jatketaan illalla vääntöä, nyt aika mennä ottamaan mallia parempiensa suorituksista.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

app

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 12.08.12 - klo:11:35
Lainaus käyttäjältä: app - 12.08.12 - klo:11:09
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 11.08.12 - klo:23:39
Lainaus käyttäjältä: app - 11.08.12 - klo:22:52
Uusi rengas alle ja ajasta siivu pois.

Oon huomannu, että ei uudellakaan takasella juuri kovempaa pääse kun ei osaa vielä hyödyntää parempaa pitoa. Uus etunen toisaalta vois jeesata jarrutreeniä. Tähän asti on tullu ajettua vanhoilla etusilla, jotka kovassa jarrussa hannaa vastaan pyörän kallistamista.

Olen kanssa ajanut samalla etusella koko alkukesän. Viime viikolla vaihdoin uuden, ja tällä mennee loppukesä. Ei meillä luistele tuo etupyörä vielä niin että repeäisi. Tietysti renkaasta myös kiinni.

Eihän noi etuset kyllä repee, mutta tarpeeks kauan kun ajaa samalla etusella, muuttuu profiili liian kantikkaaksi.

Vanhassa oli tosiaan sivu kulunut melkein suoraksi. Uuden profili ihan erilainen, vaikka sama rengas.

Powered by EzPortal