Paras aikasi per rata

Aloittaja jarska, 03.02.12 - klo:22:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

app

12.08.12 - klo:11:50 #270 Viimeisin muokkaus: 12.08.12 - klo:18:20 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 12.08.12 - klo:11:44

Tarkoitus ei ollut aiheuttaa mielipahaa, kunhan vain totesin, että osasin odottaa tuota kaatoa. Osasin myös odottaa sitä, että minuun törmännyt kuski tulee törmäämään minuun ja koska olin siihen jo varautunut, se ei tullut suurena yllätyksenä ja vain törmännyt kaatui, minä en. Tässä on oppinut lukemaan kuskeja ajotyylin perusteella aika hyvin. Todennäköisyys siihen, että Harjun Pete, Hese jne törmäävät minuun, on aika pieni. Voisin taas luetella puolenkymmentä kuskia heti joiden tiedän olevan sen verran hasardeja, että heitä pitää radalla varoa. Takana ajellessa näen aika nopeasti keneen kannattaa pitää sopiva väli eteen ja sivulle ettei tilannetta tule. Räyskälän kisavideosta voi sitten aiheeseen tutustua. Jos olisin roikkunut suoraan erään Bemarin perässä, niin ryteikköön oltaisiin menty keskellä suoraa kun toinen stumppaa mopon täydestä laukasta (todellinen nopeus n. 150-160 km/h). Sivumarginaalia oli sen verran, että ehdin väistämään enkä törmännyt, toisin kuin minua päin ajaneella ja itsensä kaataneella.

Jotta sivutaan kierrosaikoja, niin heitän tähän eri kierrosaikoja ajavista kuskeista nimet tiskiin ja veikkaan, ettei heidän kaatojensa (kaikki kuskit yhteen laskettuna) summa ylitä kahden vuoden aikana kolmea:

K. Vehniäinen
P. Harju
H. Haaparanta
J. Relander
H. Vuorinen


Tuohon listaan mahtuu minun nimi myös, tilastot kun katsotaan. Ei voi middää tälle  innocent_1.

Lisäys: Samanlainen tohelo olet kuin minäkin, kun et ole nollatoleranssilla liikkeellä. Eikä tästäkään mieltä pahoittamaan.

Moneltako se Räyskälän SBK sartti on? reilu tunnin matka olis ajaa. (selvis: 15.20) ja menox.

mako

tämä kesä alastaro 1.28.3
botnia 1.19.9 kerran käynyt enkä kyllä oppinut yhtään ajamaan siellä

ja sitten pakollinen OT osuus:
alastarolla eilen  osan päivästä hyvää rentoo ajoo mut paljon possujunaa, ku ei pääse takas omaan vauhtiin niin ei pysty ohittamaan. yks vahinko 28 puolella oleva  kierros tuli mut silloin kun  kesäkuussa ajo niin kulki sai yhdellä setillä viisikin kierrosta peräkkäin 28 puolelle  . eilisen opt 1.25.6  :o mahtaaks toi chrono nyt vähän pissata linssiin vai onks joku tuulennopee puimuri ottanu mut imuun suorilla. tavoite itsellä että pystyy ajamaan tolla mopolla ja vanhoilla renkailla alastaro 1.26 alkuisen niin sen jälkeen kehtaan alkaa väittämään itselle et tarviin uudemman mopon .hyvähän noista kaadoista on keskustelua käydä kun ei niissä nyt useinkaan vain itseään riskeeraa ja tämä ei kohdistunut keneenkään henkilöön vaan yleiseen turvallisuuteen .sain just toisella voorumilla hyvin perusteltua palautetta siitä kun en ole hoitanut lankavarmistuksia kuntoon . sen olin vaan niin typerästi  mieltänyt pelkästään kisatouhuihin .

poutis

Räyskälä 1,30,146 kisassa.Ois pitänyt mennä alle kolmen kympän >:(
Ei taidolla vaan tuurilla
YCC#14
SBB#70

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: app - 12.08.12 - klo:11:50
Lisäys: Samanlainen tohelo olet kuin minäkin, kun et ole nollatoleranssilla liikkeellä. Eikä tästäkään mieltä pahoittamaan.

En ole vai olen? Nyt meni taas ainakin allekirjoittaneen logiikan ohi. SB:n häntä ajeli about samoja aikoja kuin mitä itse eilen. Joku liityntäpinta siis kierrosaikoihin.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

app

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 12.08.12 - klo:18:57
Lainaus käyttäjältä: app - 12.08.12 - klo:11:50
Lisäys: Samanlainen tohelo olet kuin minäkin, kun et ole nollatoleranssilla liikkeellä. Eikä tästäkään mieltä pahoittamaan.

En ole vai olen? Nyt meni taas ainakin allekirjoittaneen logiikan ohi. SB:n häntä ajeli about samoja aikoja kuin mitä itse eilen. Joku liityntäpinta siis kierrosaikoihin.

Ei viäntää ollut tarkoitus, mutta tarkoitin sinunkin kaatuneen joskus. Tässä siis ollaan tasoissa. Suhteessa ajettuihin kierroksiin/ratapäiviin olet varmin kuski.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: app - 12.08.12 - klo:19:12
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 12.08.12 - klo:18:57
Lainaus käyttäjältä: app - 12.08.12 - klo:11:50
Lisäys: Samanlainen tohelo olet kuin minäkin, kun et ole nollatoleranssilla liikkeellä. Eikä tästäkään mieltä pahoittamaan.

En ole vai olen? Nyt meni taas ainakin allekirjoittaneen logiikan ohi. SB:n häntä ajeli about samoja aikoja kuin mitä itse eilen. Joku liityntäpinta siis kierrosaikoihin.

Ei viäntää ollut tarkoitus, mutta tarkoitin sinunkin kaatuneen joskus. Tässä siis ollaan tasoissa. Suhteessa ajettuihin kierroksiin/ratapäiviin olet varmin kuski.

Eli olen siis varma kuski kun olen liikenteessä nollatoleranssilla? Tuo menee vähän yli hilseen, mutta voihan se olla noinkin. Eniten läheltäpitejä on ollut kun olen vetänyt possujunia ja joutunut vilkuilemaan taakseni.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

app

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 12.08.12 - klo:19:45
Lainaus käyttäjältä: app - 12.08.12 - klo:19:12
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 12.08.12 - klo:18:57
Lainaus käyttäjältä: app - 12.08.12 - klo:11:50
Lisäys: Samanlainen tohelo olet kuin minäkin, kun et ole nollatoleranssilla liikkeellä. Eikä tästäkään mieltä pahoittamaan.

En ole vai olen? Nyt meni taas ainakin allekirjoittaneen logiikan ohi. SB:n häntä ajeli about samoja aikoja kuin mitä itse eilen. Joku liityntäpinta siis kierrosaikoihin.

Ei viäntää ollut tarkoitus, mutta tarkoitin sinunkin kaatuneen joskus. Tässä siis ollaan tasoissa. Suhteessa ajettuihin kierroksiin/ratapäiviin olet varmin kuski.

Eli olen siis varma kuski kun olen liikenteessä nollatoleranssilla? Tuo menee vähän yli hilseen, mutta voihan se olla noinkin. Eniten läheltäpitejä on ollut kun olen vetänyt possujunia ja joutunut vilkuilemaan taakseni.

Ei kun rata-ajossa olet käsittääkseni kaatunut yhden kerran (1). Tätä tarkoitin, kun käytin nollatoleranssi-termiä.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: app - 12.08.12 - klo:21:49
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 12.08.12 - klo:19:45
Lainaus käyttäjältä: app - 12.08.12 - klo:19:12
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 12.08.12 - klo:18:57
Lainaus käyttäjältä: app - 12.08.12 - klo:11:50
Lisäys: Samanlainen tohelo olet kuin minäkin, kun et ole nollatoleranssilla liikkeellä. Eikä tästäkään mieltä pahoittamaan.

En ole vai olen? Nyt meni taas ainakin allekirjoittaneen logiikan ohi. SB:n häntä ajeli about samoja aikoja kuin mitä itse eilen. Joku liityntäpinta siis kierrosaikoihin.

Ei viäntää ollut tarkoitus, mutta tarkoitin sinunkin kaatuneen joskus. Tässä siis ollaan tasoissa. Suhteessa ajettuihin kierroksiin/ratapäiviin olet varmin kuski.

Eli olen siis varma kuski kun olen liikenteessä nollatoleranssilla? Tuo menee vähän yli hilseen, mutta voihan se olla noinkin. Eniten läheltäpitejä on ollut kun olen vetänyt possujunia ja joutunut vilkuilemaan taakseni.

Ei kun rata-ajossa olet käsittääkseni kaatunut yhden kerran (1). Tätä tarkoitin, kun käytin nollatoleranssi-termiä.

Ok. Ymmärryserehdys. Nollatoleranssiksi ymmärsin tässä tapauksessa suhtautumiseni varovaisuuteen. Kemoralla peräänajon jälkeen varovaisuus laski aika nolliin. Käyrä nousi korkealle ja hällä väliä -asenteella liikennöimään. Materiaalista analysoimalla voisin veikata, että pienellä ajolinjahiomisella lähtisi nykymopolla 1-1,5 sek ja kun nuo Bemarit tuntuvat katoavan kuin usva tuuleen, niin uskoisin pyöräpäivityksen (vakiomopo vähän viritetympään) vievän 1-2 sek pois. 1:29.4 miinus 2-3,5 sek alkaa olemaan jo tontilla. Tälle kaudelle lähti viime kaudesta 2,2 sek, ensi kaudella persaukinen ajaa samalla mopolla, joten optimiolosuhteissa realistinen tavoite 1:28 alkuinen. Vielä mulla on aikaa opiskella (tätä lajia, muihin riittää jo) n. 30 vuotta. Lainatakseni erästä 60-luvun staraa Alastarolta "teidän ajaminen näytti tosi kivalta, ajelin siinä perässä muutaman kierroksen ja katselin menoa". Herra jolla mittarissa +70v. Kaveri ajeli MM-tasolla jo silloin kun monen tämänkin palstan lukijoiden isoisistä opetteli vasta koskettelemaan itseään. Tuo on oma tavoitetila. Reilun 30 vuoden päästä voi vielä työntää menemään minkä sielu sietää. Onneksi tämä laji ei ole mikään "naisten" telinevoimistelu missä eläkkeelle jäädään 14 -vuotiaana.

Jos syntyisin uudelleen (samaan sukuun) niin palkkaisin Wehnän ja Miikan neuvomaan mua ensimmäisestä ratapäivästä alkaen. Jos taas saisin valita suvun, niin mieluiten sitten sellainen jossa ainakin jo isi olisi mopolla ajellut muuallekin kuin nakkikioskille. Yllättävän paljon jeesaa kun näkee oman ajonsa nauhalta. Kiitos Laurille videosta. Kun näin oman ajoni takaa kuvattuna, näin heti mitä piti korjata. Jyrkille myös kiitokset, heti lähti ainakin se puoli sekuntia. Ja legendaariselle numeron ja asennon 69 haltijalle kiitos. Ilman sinua olisin lähtenyt ruudusta 9 ja minua olisi tuupannut hanuriin korkeintaan meteorologi tai tangokuningas enkä olisi saanut hyvää buustia Kawasakimiehen koskettelusta. Eli jokunen vuosi sitten kilpailunjohtajan uraa treenaillessenani katselin tornista kun Olli veti suoran pitkäksi ja sai taistelluksi sijan 14 (tai 32) itselleen kun veti maali"suoran" pitkäksi. Jos ei halua vetää heinikolle, täytyy jarruttaa Räyskälässä ennen maalisuoraa. Jos taas rinta rinnan mennään (tai aika-ajon viimeisellä kierroksella (ks. alla lista)) niin silloin vedetään radalta ulos, vähän kuin pesäpallossa pesään syöksytään mahanahka verillä.

1:38.939   2:39.905   1:34.781   1:33.394   1:31.118   1:30.525   1:31.294   1:30.377   1:30.074  (eli viimeisellä tehtiin mitä Ollin esimerkki velvoitti ja kaksi sijaa noustiin)

Lähde: http://www.lundahl.info/amb2live/view.php?id=580&mode=laps
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Pete_L

Tämän kesän ennätykset:

Kemora 1:11:53 
Botnia   1:12:54 ( 2 päivää ajettu yhteensä botnialla, 2010 ja 2012 )

app

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 13.08.12 - klo:01:46
Vielä mulla on aikaa opiskella (tätä lajia, muihin riittää jo) n. 30 vuotta. Lainatakseni erästä 60-luvun staraa Alastarolta "teidän ajaminen näytti tosi kivalta, ajelin siinä perässä muutaman kierroksen ja katselin menoa". Herra jolla mittarissa +70v. Kaveri ajeli MM-tasolla jo silloin kun monen tämänkin palstan lukijoiden isoisistä opetteli vasta koskettelemaan itseään. Tuo on oma tavoitetila. Reilun 30 vuoden päästä voi vielä työntää menemään minkä sielu sietää. Onneksi tämä laji ei ole mikään "naisten" telinevoimistelu missä eläkkeelle jäädään 14 -vuotiaana.


Taitaa olla sama herra, joka ajeli Jokkisviikonloppuna kemorassa 1.14 aikoja. Vuolingon Tappi kertoi.

Lauri

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 13.08.12 - klo:01:46Kiitos Laurille videosta. Kun näin oman ajoni takaa kuvattuna, näin heti mitä piti korjata.

Tuossa yksi kierros, joka jäi parhaakseni perjantailta.. n. 1:31.4 plusmiinus jotain. Noksu, tai RC ikävä kyllä kaatui...
Kierros räyskälää

murmela

Lainaus käyttäjältä: Lauri - 13.08.12 - klo:09:58
Tuossa yksi kierros, joka jäi parhaakseni perjantailta.. n. 1:31.4 plusmiinus jotain. Noksu, tai RC ikävä kyllä kaatui...
Meneeks sulla data muistikortille? Ja puhelin mopossa kiinni?
Ts hakkaa niin pahasti ett akun/muistikortin kontakti irtoo?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: Lauri - 13.08.12 - klo:09:58
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 13.08.12 - klo:01:46Kiitos Laurille videosta. Kun näin oman ajoni takaa kuvattuna, näin heti mitä piti korjata.

Tuossa yksi kierros, joka jäi parhaakseni perjantailta.. n. 1:31.4 plusmiinus jotain. Noksu, tai RC ikävä kyllä kaatui...
Kierros räyskälää

Onneksi sain puristettua tuosta 2,5 sek pois. Vielä saman verran niin alkaa jo pärjäämään (1:26 alkuinen) YCC:n kapinoissa.

Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Lauri

Lainaus käyttäjältä: murmela - 13.08.12 - klo:10:11
Meneeks sulla data muistikortille? Ja puhelin mopossa kiinni?
Ts hakkaa niin pahasti ett akun/muistikortin kontakti irtoo?

Paljon mahdollista. Puhelimessa on niin vähän ytyä, että ei sinne 10 hertsillä oikein mitään mahdu. Pitäisi varmaan laittaa hieman pehmustetta puhelimen alle, tai hommata uusi räärää-puhelin.

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Pete_L - 13.08.12 - klo:07:53

Kemora 1:11:53  

Oon nyt vuorokauden tuijottanu tuota aikaa. Miten ihmeessä Kemoran voi kiertää K5:sella noin äkkiä?
Kerrokko hieman ratahistoriastasi. Toivottavasti oot kiertäny Kemoraa monta kesää, muuten menee usko omaan tekemiseen.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Powered by EzPortal