Uudet viestit

MP-Ratatori

M: GPFAX jarrupalat

Hinta: 150.00 EUR
Päiväys: 04/08/2020
Kommentit (0)
O: ZX10r 2011-2015 takavanne

Päiväys: 30/07/2020
Kommentit (0)
M:Peukalojarru

Hinta: 220.00 EUR
Päiväys: 23/07/2020
Kommentit (0)
Sadekelin renkaat

Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
O: K5-K6 GSX-R tonnarin slipari / Yoshin pelkkä pönttö


Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
O:Yamaha R6 kilvellinen runko

Päiväys: 11/06/2020
Kommentit (0)
O: R6r 2008 katteet

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 09/05/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Paras aikasi per rata  (Luettu 834309 kertaa)

0 Ratailijaa ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Poissa Birke

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 3
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 176
  • Ikä: 43
  • Paikkakunta: Oulu
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:06.11.15 - klo:16:44
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 242
Vs: Paras aikasi per rata
« Vastaus #285 : 14.08.12 - klo:21:26 »

Kemora 1:11:53  

Oon nyt vuorokauden tuijottanu tuota aikaa. Miten ihmeessä Kemoran voi kiertää K5:sella noin äkkiä?
Kerrokko hieman ratahistoriastasi. Toivottavasti oot kiertäny Kemoraa monta kesää, muuten menee usko omaan tekemiseen.
Niin ja Jurvassa kaks kertaa :) Itellä ekakerralla 1.21...

Poissa Pete_L

  • **
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 3
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 67
  • Ikä: 49
  • Paikkakunta: Oulu
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:30.03.17 - klo:14:20
  • KTM 300 EXC -16 GSX-R 1000 K7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 186
Vs: Paras aikasi per rata
« Vastaus #286 : 14.08.12 - klo:22:42 »

Kemora 1:11:53  

Oon nyt vuorokauden tuijottanu tuota aikaa. Miten ihmeessä Kemoran voi kiertää K5:sella noin äkkiä?
Kerrokko hieman ratahistoriastasi. Toivottavasti oot kiertäny Kemoraa monta kesää, muuten menee usko omaan tekemiseen.
Niin ja Jurvassa kaks kertaa :) Itellä ekakerralla 1.21...

Oon ajanu kemoralla useamman kesän, muistaakseni 5 vuotta ku aloittelin. Botnialla tosiaan vaan sen 2 kertaa. Ja yhden päivän
on tullu ajettua Motoparkissa, missä testasin entistä pyörää ... ( ei ajan ottoa )
Tää nykyinen pyörä vielä vakio alustalla, jota tarkoitus talven aikana parannella.
Ja Dunlopin hyväkuntoisilla slickseillä ( ntec ) ajat ajettu. Käytetyillä toistaseksi on vielä menty..
Ens kesällä tarkoitus kokeilla uusilla dunlopeilla :)

Poissa rranta

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 17
  • -Saadut: 10
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 409
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:07.03.19 - klo:09:59
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 984
Vs: Paras aikasi per rata
« Vastaus #287 : 14.08.12 - klo:23:48 »
Oon ollu pari kertaa tämän Pete_L kans yhtäaikaa raalla ja voin vakuuttaa että mennee pirun kovvaa. Tuo aika varmasti pittää paikkaansa Kemoran osalta.

Poissa Kuulapää

  • **
  • Kiitokset
  • -Annetut: 4
  • -Saadut: 3
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 72
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:06.06.20 - klo:01:58
  • Yamaha YZF-R6 1999
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 89
Vs: Paras aikasi per rata
« Vastaus #288 : 15.08.12 - klo:20:28 »
Alastaron tämän vuotinen tavoite saavutettu, tosin lainapyörällä. Omalla ruoskalla 1:30,2 paras. Sen alle ei tunnu millään pääsevän. Suzukin 1000 k1:llä sitten kylmiltään hutiloiden jotenkin sinne päin -tyylillä 1:27.7. Omituista, että tonninen tuntuu ketterämmältä ja kaikin puolin paremmalta mutkissa kuin oma kusiainen. Hmm..

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5162
  • Paikalla:tänään kello 14:20
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Paras aikasi per rata
« Vastaus #289 : 15.08.12 - klo:20:59 »
Alastaron tämän vuotinen tavoite saavutettu, tosin lainapyörällä. Omalla ruoskalla 1:30,2 paras. Sen alle ei tunnu millään pääsevän. Suzukin 1000 k1:llä sitten kylmiltään hutiloiden jotenkin sinne päin -tyylillä 1:27.7. Omituista, että tonninen tuntuu ketterämmältä ja kaikin puolin paremmalta mutkissa kuin oma kusiainen. Hmm..
Eipä siinä mitään outoa ole. Kusiaiset ja tonnarit on jo pitkään ollu kooltaan/geometrialtaan/mitoiltaan lähes identtiset. Ja harrastelijalla on hyvin tyypillistä ett tonnari on sen baut 2 sek nopeempi.
Jos pääset jotai ratabimmeriä testaamaan, niin sit vasta oletkin huuli pyöreenä tonnarin ketteryydestä. Ja vastaavasti jos haluut erittäin kankeeta kusiaista testata, niin esim toi mun -05 zx-6r on oikein hyvä esimerkki sellasesta.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa poutis

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 117
  • Paikkakunta: Hki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:09.06.15 - klo:10:32
  • R1 -08
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 39
Vs: Paras aikasi per rata
« Vastaus #290 : 15.08.12 - klo:21:11 »
Eikös tuo Kawa ole säädetty vimpan päälle aikaa säästämättä offtopic_1
Ei taidolla vaan tuurilla
YCC#14
SBB#70

Poissa Vuorela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 17
  • -Saadut: 51
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 997
  • Paikalla:27.11.18 - klo:17:57
  • R6R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 637
Vs: Paras aikasi per rata
« Vastaus #291 : 15.08.12 - klo:21:14 »
Alastaron tämän vuotinen tavoite saavutettu, tosin lainapyörällä. Omalla ruoskalla 1:30,2 paras. Sen alle ei tunnu millään pääsevän. Suzukin 1000 k1:llä sitten kylmiltään hutiloiden jotenkin sinne päin -tyylillä 1:27.7. Omituista, että tonninen tuntuu ketterämmältä ja kaikin puolin paremmalta mutkissa kuin oma kusiainen. Hmm..
Eipä siinä mitään outoa ole. Kusiaiset ja tonnarit on jo pitkään ollu kooltaan/geometrialtaan/mitoiltaan lähes identtiset. Ja harrastelijalla on hyvin tyypillistä ett tonnari on sen baut 2 sek nopeempi.
Jos pääset jotai ratabimmeriä testaamaan, niin sit vasta oletkin huuli pyöreenä tonnarin ketteryydestä. Ja vastaavasti jos haluut erittäin kankeeta kusiaista testata, niin esim toi mun -05 zx-6r on oikein hyvä esimerkki sellasesta.

Kilosesta suzukista tais tulla ketterä(hkö) K5 myötä? Ainakin omien K4 ja K5 välinen ero oli huomattava. Sittemmin kuin tuota kankeeta sai vietyä ei muiden mopojen taittaminen ole niin kummalliselta tuntunut, oli alla sitten tonninen tai kuussatanen.

Toi r6 ja K1 susnan ero kuulostaa kieltämättä erikoiselta.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5162
  • Paikalla:tänään kello 14:20
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Paras aikasi per rata
« Vastaus #292 : 15.08.12 - klo:21:39 »
Eikös tuo Kawa ole säädetty vimpan päälle aikaa säästämättä offtopic_1
Harhaluuloja on yhtä monta kuin harhaluulijoita.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa Juha_K

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 30
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 888
  • Paikkakunta: Tampere
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:29.08.19 - klo:21:19
  • K5 1000
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 21
Vs: Paras aikasi per rata
« Vastaus #293 : 15.08.12 - klo:22:08 »
Eipä siinä mitään outoa ole. Kusiaiset ja tonnarit on jo pitkään ollu kooltaan/geometrialtaan/mitoiltaan lähes identtiset. Ja harrastelijalla on hyvin tyypillistä ett tonnari on sen baut 2 sek nopeempi.

Tätä oon vähän miettinyt, että pääsisikö sitä tonnarilla heti lujempaa mitä kuutiorajoitteisella. Voimahan korjaa virheet, vai miten se meni. ???
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa pienisopoapina

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 129
  • -Saadut: 48
  • Liittynyt: Huhti 2012
  • Viestejä: 1589
  • Ikä: 54
  • Paikkakunta: Raahe
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 06:15
  • Gsx-r -02 eiku r1 -07 eiku R1M -16
    • SSC 530
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 628
Vs: Paras aikasi per rata
« Vastaus #294 : 15.08.12 - klo:23:02 »
Kemorassa 1.16.6  hesse_yahoo

Poissa mako

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 1
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 214
  • Paikalla:16.07.20 - klo:16:15
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 104
Vs: Paras aikasi per rata
« Vastaus #295 : 15.08.12 - klo:23:16 »
Alastaron tämän vuotinen tavoite saavutettu, tosin lainapyörällä. Omalla ruoskalla 1:30,2 paras. Sen alle ei tunnu millään pääsevän. Suzukin 1000 k1:llä sitten kylmiltään hutiloiden jotenkin sinne päin -tyylillä 1:27.7. Omituista, että tonninen tuntuu ketterämmältä ja kaikin puolin paremmalta mutkissa kuin oma kusiainen. Hmm..
niin tai näin mut komia parannus kuitenkin peukku_1

Poissa Jukka_R

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 17
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 882
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:14.07.17 - klo:20:47
  • Yamaha YZF R1 -08
    • YCC #46
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 25
Vs: Paras aikasi per rata
« Vastaus #296 : 16.08.12 - klo:08:11 »
Ja vastaavasti jos haluut erittäin kankeeta kusiaista testata, niin esim toi mun -05 zx-6r on oikein hyvä esimerkki sellasesta.

Onkohan alustan säädöt sittenkään onnistuneet? Itse ajelin saman väriselläkin 05 ZX 6R:llä viime kesänä useampana päivänä radalla ja ainakin R1:stä ketterämpi se oli selvästi ja tiedonkeruun mukaan mutkaosuuksilla mentiin sektorit nopeammin,suoralla toki sitten avauksissa jäätiin. Itse jään kusiaisella n. sekunnin siitä mitä tonnisella pääsen, Räyskälää lukuun laskematta jossa ero n. 2 sek.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Poissa Jukka_R

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 17
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 882
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:14.07.17 - klo:20:47
  • Yamaha YZF R1 -08
    • YCC #46
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 25
Vs: Paras aikasi per rata
« Vastaus #297 : 16.08.12 - klo:08:15 »
Eipä siinä mitään outoa ole. Kusiaiset ja tonnarit on jo pitkään ollu kooltaan/geometrialtaan/mitoiltaan lähes identtiset. Ja harrastelijalla on hyvin tyypillistä ett tonnari on sen baut 2 sek nopeempi.

Tätä oon vähän miettinyt, että pääsisikö sitä tonnarilla heti lujempaa mitä kuutiorajoitteisella. Voimahan korjaa virheet, vai miten se meni. ???

Riippuu käyttäjästä. Itselläni meni n. 10-15 ratapäivää ja vajaa kaksi kk, että pääsin 08:lla R1:llä samoihin mitä 06 R6R:llä. Mutkaosuuksilla sektoriajat edelleen R1:llä huonommat ja parhaan aikani olen ajanut Ahvenistolla R6R:llä. Kusiaisella voi avata niin paljon huolettomammin ja ajaminen ei ole lainkaan niin raskasta kuin tonnisella jonka kanssa saa mutkissa punnertaa. R6R:ssä on vakiona huomattavasti parempi alusta kuin R1:ssä, joten se voi osittain selittää asiaa.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5162
  • Paikalla:tänään kello 14:20
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Paras aikasi per rata
« Vastaus #298 : 16.08.12 - klo:10:29 »
Ja vastaavasti jos haluut erittäin kankeeta kusiaista testata, niin esim toi mun -05 zx-6r on oikein hyvä esimerkki sellasesta.

Onkohan alustan säädöt sittenkään onnistuneet? Itse ajelin saman väriselläkin 05 ZX 6R:llä viime kesänä useampana päivänä radalla ja ainakin R1:stä ketterämpi se oli selvästi ja tiedonkeruun mukaan mutkaosuuksilla mentiin sektorit nopeammin,suoralla toki sitten avauksissa jäätiin. Itse jään kusiaisella n. sekunnin siitä mitä tonnisella pääsen, Räyskälää lukuun laskematta jossa ero n. 2 sek.

Kertooko tuo sitten enemmän siitä että et uskalla tai osaa sillä R1:llä ajaa?

Ja mitä -05-06 zx-6r:n ketteryyteen tulee, niin ehkä minä luotan siinä aiheessa hieman enemmän ammatikseen kisamekaanikkonakin toimivan, ja kawasakit erittäin hyvin tuntevan ammattilaisen kommentteihin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa Bobo

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 22
  • -Saadut: 3
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 282
  • Paikalla:09.02.17 - klo:22:38
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 562
Vs: Paras aikasi per rata
« Vastaus #299 : 16.08.12 - klo:10:47 »
Eipä siinä mitään outoa ole. Kusiaiset ja tonnarit on jo pitkään ollu kooltaan/geometrialtaan/mitoiltaan lähes identtiset. Ja harrastelijalla on hyvin tyypillistä ett tonnari on sen baut 2 sek nopeempi.

Tätä oon vähän miettinyt, että pääsisikö sitä tonnarilla heti lujempaa mitä kuutiorajoitteisella. Voimahan korjaa virheet, vai miten se meni. ???

Riippuu käyttäjästä. Itselläni meni n. 10-15 ratapäivää ja vajaa kaksi kk, että pääsin 08:lla R1:llä samoihin mitä 06 R6R:llä. Mutkaosuuksilla sektoriajat edelleen R1:llä huonommat ja parhaan aikani olen ajanut Ahvenistolla R6R:llä. Kusiaisella voi avata niin paljon huolettomammin ja ajaminen ei ole lainkaan niin raskasta kuin tonnisella jonka kanssa saa mutkissa punnertaa. R6R:ssä on vakiona huomattavasti parempi alusta kuin R1:ssä, joten se voi osittain selittää asiaa.

Sama täällä. Itsellä meni puoli kesää, että pääsin tuolla uudella -11 mallin 10R:llä samoihin aikoihin kuin viime kesänä 1999 mallin R6:lla. Ei se lisävoima siis aina tee nopeampaa kuskia, vaikka niin voisi kuvitella. En vaan aluksi uskaltanut/osannut viedä sitä tonnista  :-[ 
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020