Paras aikasi per rata

Aloittaja jarska, 03.02.12 - klo:22:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 6 Vieraat katselee tätä aihetta.

Birke

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 14.08.12 - klo:21:19
Lainaus käyttäjältä: Pete_L - 13.08.12 - klo:07:53

Kemora 1:11:53  

Oon nyt vuorokauden tuijottanu tuota aikaa. Miten ihmeessä Kemoran voi kiertää K5:sella noin äkkiä?
Kerrokko hieman ratahistoriastasi. Toivottavasti oot kiertäny Kemoraa monta kesää, muuten menee usko omaan tekemiseen.
Niin ja Jurvassa kaks kertaa :) Itellä ekakerralla 1.21...

Pete_L

Lainaus käyttäjältä: Birke - 14.08.12 - klo:21:26
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 14.08.12 - klo:21:19
Lainaus käyttäjältä: Pete_L - 13.08.12 - klo:07:53

Kemora 1:11:53  

Oon nyt vuorokauden tuijottanu tuota aikaa. Miten ihmeessä Kemoran voi kiertää K5:sella noin äkkiä?
Kerrokko hieman ratahistoriastasi. Toivottavasti oot kiertäny Kemoraa monta kesää, muuten menee usko omaan tekemiseen.
Niin ja Jurvassa kaks kertaa :) Itellä ekakerralla 1.21...

Oon ajanu kemoralla useamman kesän, muistaakseni 5 vuotta ku aloittelin. Botnialla tosiaan vaan sen 2 kertaa. Ja yhden päivän
on tullu ajettua Motoparkissa, missä testasin entistä pyörää ... ( ei ajan ottoa )
Tää nykyinen pyörä vielä vakio alustalla, jota tarkoitus talven aikana parannella.
Ja Dunlopin hyväkuntoisilla slickseillä ( ntec ) ajat ajettu. Käytetyillä toistaseksi on vielä menty..
Ens kesällä tarkoitus kokeilla uusilla dunlopeilla :)

rranta

Oon ollu pari kertaa tämän Pete_L kans yhtäaikaa raalla ja voin vakuuttaa että mennee pirun kovvaa. Tuo aika varmasti pittää paikkaansa Kemoran osalta.

Kuulapää

Alastaron tämän vuotinen tavoite saavutettu, tosin lainapyörällä. Omalla ruoskalla 1:30,2 paras. Sen alle ei tunnu millään pääsevän. Suzukin 1000 k1:llä sitten kylmiltään hutiloiden jotenkin sinne päin -tyylillä 1:27.7. Omituista, että tonninen tuntuu ketterämmältä ja kaikin puolin paremmalta mutkissa kuin oma kusiainen. Hmm..

murmela

Lainaus käyttäjältä: Kuulapää - 15.08.12 - klo:20:28
Alastaron tämän vuotinen tavoite saavutettu, tosin lainapyörällä. Omalla ruoskalla 1:30,2 paras. Sen alle ei tunnu millään pääsevän. Suzukin 1000 k1:llä sitten kylmiltään hutiloiden jotenkin sinne päin -tyylillä 1:27.7. Omituista, että tonninen tuntuu ketterämmältä ja kaikin puolin paremmalta mutkissa kuin oma kusiainen. Hmm..
Eipä siinä mitään outoa ole. Kusiaiset ja tonnarit on jo pitkään ollu kooltaan/geometrialtaan/mitoiltaan lähes identtiset. Ja harrastelijalla on hyvin tyypillistä ett tonnari on sen baut 2 sek nopeempi.
Jos pääset jotai ratabimmeriä testaamaan, niin sit vasta oletkin huuli pyöreenä tonnarin ketteryydestä. Ja vastaavasti jos haluut erittäin kankeeta kusiaista testata, niin esim toi mun -05 zx-6r on oikein hyvä esimerkki sellasesta.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

poutis

Eikös tuo Kawa ole säädetty vimpan päälle aikaa säästämättä offtopic_1
Ei taidolla vaan tuurilla
YCC#14
SBB#70

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: murmela - 15.08.12 - klo:20:59
Lainaus käyttäjältä: Kuulapää - 15.08.12 - klo:20:28
Alastaron tämän vuotinen tavoite saavutettu, tosin lainapyörällä. Omalla ruoskalla 1:30,2 paras. Sen alle ei tunnu millään pääsevän. Suzukin 1000 k1:llä sitten kylmiltään hutiloiden jotenkin sinne päin -tyylillä 1:27.7. Omituista, että tonninen tuntuu ketterämmältä ja kaikin puolin paremmalta mutkissa kuin oma kusiainen. Hmm..
Eipä siinä mitään outoa ole. Kusiaiset ja tonnarit on jo pitkään ollu kooltaan/geometrialtaan/mitoiltaan lähes identtiset. Ja harrastelijalla on hyvin tyypillistä ett tonnari on sen baut 2 sek nopeempi.
Jos pääset jotai ratabimmeriä testaamaan, niin sit vasta oletkin huuli pyöreenä tonnarin ketteryydestä. Ja vastaavasti jos haluut erittäin kankeeta kusiaista testata, niin esim toi mun -05 zx-6r on oikein hyvä esimerkki sellasesta.

Kilosesta suzukista tais tulla ketterä(hkö) K5 myötä? Ainakin omien K4 ja K5 välinen ero oli huomattava. Sittemmin kuin tuota kankeeta sai vietyä ei muiden mopojen taittaminen ole niin kummalliselta tuntunut, oli alla sitten tonninen tai kuussatanen.

Toi r6 ja K1 susnan ero kuulostaa kieltämättä erikoiselta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: poutis - 15.08.12 - klo:21:11
Eikös tuo Kawa ole säädetty vimpan päälle aikaa säästämättä offtopic_1
Harhaluuloja on yhtä monta kuin harhaluulijoita.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: murmela - 15.08.12 - klo:20:59
Eipä siinä mitään outoa ole. Kusiaiset ja tonnarit on jo pitkään ollu kooltaan/geometrialtaan/mitoiltaan lähes identtiset. Ja harrastelijalla on hyvin tyypillistä ett tonnari on sen baut 2 sek nopeempi.

Tätä oon vähän miettinyt, että pääsisikö sitä tonnarilla heti lujempaa mitä kuutiorajoitteisella. Voimahan korjaa virheet, vai miten se meni. ???
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

pienisopoapina

Kemorassa 1.16.6  hesse_yahoo
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

mako

Lainaus käyttäjältä: Kuulapää - 15.08.12 - klo:20:28
Alastaron tämän vuotinen tavoite saavutettu, tosin lainapyörällä. Omalla ruoskalla 1:30,2 paras. Sen alle ei tunnu millään pääsevän. Suzukin 1000 k1:llä sitten kylmiltään hutiloiden jotenkin sinne päin -tyylillä 1:27.7. Omituista, että tonninen tuntuu ketterämmältä ja kaikin puolin paremmalta mutkissa kuin oma kusiainen. Hmm..
niin tai näin mut komia parannus kuitenkin peukku_1

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: murmela - 15.08.12 - klo:20:59
Ja vastaavasti jos haluut erittäin kankeeta kusiaista testata, niin esim toi mun -05 zx-6r on oikein hyvä esimerkki sellasesta.

Onkohan alustan säädöt sittenkään onnistuneet? Itse ajelin saman väriselläkin 05 ZX 6R:llä viime kesänä useampana päivänä radalla ja ainakin R1:stä ketterämpi se oli selvästi ja tiedonkeruun mukaan mutkaosuuksilla mentiin sektorit nopeammin,suoralla toki sitten avauksissa jäätiin. Itse jään kusiaisella n. sekunnin siitä mitä tonnisella pääsen, Räyskälää lukuun laskematta jossa ero n. 2 sek.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: Juha - 15.08.12 - klo:22:08
Lainaus käyttäjältä: murmela - 15.08.12 - klo:20:59
Eipä siinä mitään outoa ole. Kusiaiset ja tonnarit on jo pitkään ollu kooltaan/geometrialtaan/mitoiltaan lähes identtiset. Ja harrastelijalla on hyvin tyypillistä ett tonnari on sen baut 2 sek nopeempi.

Tätä oon vähän miettinyt, että pääsisikö sitä tonnarilla heti lujempaa mitä kuutiorajoitteisella. Voimahan korjaa virheet, vai miten se meni. ???

Riippuu käyttäjästä. Itselläni meni n. 10-15 ratapäivää ja vajaa kaksi kk, että pääsin 08:lla R1:llä samoihin mitä 06 R6R:llä. Mutkaosuuksilla sektoriajat edelleen R1:llä huonommat ja parhaan aikani olen ajanut Ahvenistolla R6R:llä. Kusiaisella voi avata niin paljon huolettomammin ja ajaminen ei ole lainkaan niin raskasta kuin tonnisella jonka kanssa saa mutkissa punnertaa. R6R:ssä on vakiona huomattavasti parempi alusta kuin R1:ssä, joten se voi osittain selittää asiaa.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

murmela

16.08.12 - klo:10:29 #298 Viimeisin muokkaus: 16.08.12 - klo:10:30 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 16.08.12 - klo:08:11
Lainaus käyttäjältä: murmela - 15.08.12 - klo:20:59
Ja vastaavasti jos haluut erittäin kankeeta kusiaista testata, niin esim toi mun -05 zx-6r on oikein hyvä esimerkki sellasesta.

Onkohan alustan säädöt sittenkään onnistuneet? Itse ajelin saman väriselläkin 05 ZX 6R:llä viime kesänä useampana päivänä radalla ja ainakin R1:stä ketterämpi se oli selvästi ja tiedonkeruun mukaan mutkaosuuksilla mentiin sektorit nopeammin,suoralla toki sitten avauksissa jäätiin. Itse jään kusiaisella n. sekunnin siitä mitä tonnisella pääsen, Räyskälää lukuun laskematta jossa ero n. 2 sek.

Kertooko tuo sitten enemmän siitä että et uskalla tai osaa sillä R1:llä ajaa?

Ja mitä -05-06 zx-6r:n ketteryyteen tulee, niin ehkä minä luotan siinä aiheessa hieman enemmän ammatikseen kisamekaanikkonakin toimivan, ja kawasakit erittäin hyvin tuntevan ammattilaisen kommentteihin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Bobo

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 16.08.12 - klo:08:15
Lainaus käyttäjältä: Juha - 15.08.12 - klo:22:08
Lainaus käyttäjältä: murmela - 15.08.12 - klo:20:59
Eipä siinä mitään outoa ole. Kusiaiset ja tonnarit on jo pitkään ollu kooltaan/geometrialtaan/mitoiltaan lähes identtiset. Ja harrastelijalla on hyvin tyypillistä ett tonnari on sen baut 2 sek nopeempi.

Tätä oon vähän miettinyt, että pääsisikö sitä tonnarilla heti lujempaa mitä kuutiorajoitteisella. Voimahan korjaa virheet, vai miten se meni. ???

Riippuu käyttäjästä. Itselläni meni n. 10-15 ratapäivää ja vajaa kaksi kk, että pääsin 08:lla R1:llä samoihin mitä 06 R6R:llä. Mutkaosuuksilla sektoriajat edelleen R1:llä huonommat ja parhaan aikani olen ajanut Ahvenistolla R6R:llä. Kusiaisella voi avata niin paljon huolettomammin ja ajaminen ei ole lainkaan niin raskasta kuin tonnisella jonka kanssa saa mutkissa punnertaa. R6R:ssä on vakiona huomattavasti parempi alusta kuin R1:ssä, joten se voi osittain selittää asiaa.

Sama täällä. Itsellä meni puoli kesää, että pääsin tuolla uudella -11 mallin 10R:llä samoihin aikoihin kuin viime kesänä 1999 mallin R6:lla. Ei se lisävoima siis aina tee nopeampaa kuskia, vaikka niin voisi kuvitella. En vaan aluksi uskaltanut/osannut viedä sitä tonnista  :-[ 
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

Powered by EzPortal