Paras aikasi per rata

Aloittaja jarska, 03.02.12 - klo:22:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: murmela - 16.08.12 - klo:10:29
Kertooko tuo sitten enemmän siitä että et uskalla tai osaa sillä R1:llä ajaa?

Ja mitä -05-06 zx-6r:n ketteryyteen tulee, niin ehkä minä luotan siinä aiheessa hieman enemmän ammatikseen kisamekaanikkonakin toimivan, ja kawasakit erittäin hyvin tuntevan ammattilaisen kommentteihin.

Luultavimmin kertoo, otanhan päihin R6R:llä ajavalta aloittelijalta reilu 10 km/h nopeissa mutkissa. En tiedä mistä se sitten kertoo, että saavutan kuskia ykkösmutkassa, ykkös- ja kakkosmutkan välissä, kakkosmutkassa ja kakkosen ja kolmosen välissä, vaikka valtaosa nopean ryhmän kuskeista tulee siinä perse edellä vastaan kyseistä saavutettavaa kuskia.

Itse ajelin sillä ZX6R:llä 1:27 alkuisia aikoja Alastarolla viime vuonna (taitaa olla videollakin tallessa pari kierrosta, kuten noista perässä roikkumisistakin) ja kyllä se hitaissa mutkissa ketterämpi oli kuin R1. Ilmeisesti sulla on sitten vain maanantaikappale, kun ajelen ohi susta niin ulko- kuin sisäkauttakin (nämäkin videolla, ettei mene esson baariksi).

Lauantaina ja sunnuntaina voidaan taas kokeilla. Mulla on nyt sekä etu- että takakamerat ja voit tulla vaikka sitten siihen perään näyttämään kuinka tulppana olen tuolla. Tööttää jos olen tiellä, niin älyän väistää. Toivon itsekin joskus pääseväni siihen tilanteeseen, että VALTAOSA nopean ryhmän kuskeista tulevat perse edellä minua vastaan yllä mainituissa paikoissa. Toistaiseksi näen moisesta vain unia, mutta onneksi en ole unikuvieni kanssa yksin.

Pyörääni saa muuten aivan vapaasti kokeilla. Sen verran käteistä tiskiin koeajon ajaksi, että saan seuraavalle ratakeikallle vastaavan tilalle + mahdollisille muutostöiden tekijöille tuntiliksat maksettua. Jos pyörä tulee ehjänä takaisin, ei maksa mitään. Jos tulee lippa tai muutoin pyörä vaurioituu, niin pyörä on sitten omasi ja minä etsin toisen. Ei noilla tunnearvoa ole. Koska olen ilmeisesti sinua selvästi arempi ja osaamattomampi, niin oma arvaukseni on, että sellainen 1:20-1:21 väliin osuva aika on todellisuutta kun käyt pyörällän ajamassa? Sen verran huonommaksi kuskiksi olen luokitellut itseni näitä luettuani.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: Bobo - 16.08.12 - klo:10:47
Sama täällä. Itsellä meni puoli kesää, että pääsin tuolla uudella -11 mallin 10R:llä samoihin aikoihin kuin viime kesänä 1999 mallin R6:lla. Ei se lisävoima siis aina tee nopeampaa kuskia, vaikka niin voisi kuvitella. En vaan aluksi uskaltanut/osannut viedä sitä tonnista  :-[

Älä välitä. Tuloksia kun katsoo, niin Korpiahon Erkallakin näyttää olevan samoja ongelmia. Täytyisi pyytää Erkkaa lukemaan näitä ja pyytää ottamaan konsultaatiota Juhalta niin alkaisi se ajo kulkemaan tonnisellakin. Säälittävästi meni superbiken Räyskäläkin kisa hältä :(
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

mic

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 16.08.12 - klo:19:08
Lainaus käyttäjältä: murmela - 16.08.12 - klo:10:29
Kertooko tuo sitten enemmän siitä että et uskalla tai osaa sillä R1:llä ajaa?

Ja mitä -05-06 zx-6r:n ketteryyteen tulee, niin ehkä minä luotan siinä aiheessa hieman enemmän ammatikseen kisamekaanikkonakin toimivan, ja kawasakit erittäin hyvin tuntevan ammattilaisen kommentteihin.

Luultavimmin kertoo, otanhan päihin R6R:llä ajavalta aloittelijalta reilu 10 km/h nopeissa mutkissa. En tiedä mistä se sitten kertoo, että saavutan kuskia ykkösmutkassa, ykkös- ja kakkosmutkan välissä, kakkosmutkassa ja kakkosen ja kolmosen välissä, vaikka valtaosa nopean ryhmän kuskeista tulee siinä perse edellä vastaan kyseistä saavutettavaa kuskia.

Itse ajelin sillä ZX6R:llä 1:27 alkuisia aikoja Alastarolla viime vuonna (taitaa olla videollakin tallessa pari kierrosta, kuten noista perässä roikkumisistakin) ja kyllä se hitaissa mutkissa ketterämpi oli kuin R1. Ilmeisesti sulla on sitten vain maanantaikappale, kun ajelen ohi susta niin ulko- kuin sisäkauttakin (nämäkin videolla, ettei mene esson baariksi).

Lauantaina ja sunnuntaina voidaan taas kokeilla. Mulla on nyt sekä etu- että takakamerat ja voit tulla vaikka sitten siihen perään näyttämään kuinka tulppana olen tuolla. Tööttää jos olen tiellä, niin älyän väistää. Toivon itsekin joskus pääseväni siihen tilanteeseen, että VALTAOSA nopean ryhmän kuskeista tulevat perse edellä minua vastaan yllä mainituissa paikoissa. Toistaiseksi näen moisesta vain unia, mutta onneksi en ole unikuvieni kanssa yksin.

Pyörääni saa muuten aivan vapaasti kokeilla. Sen verran käteistä tiskiin koeajon ajaksi, että saan seuraavalle ratakeikallle vastaavan tilalle + mahdollisille muutostöiden tekijöille tuntiliksat maksettua. Jos pyörä tulee ehjänä takaisin, ei maksa mitään. Jos tulee lippa tai muutoin pyörä vaurioituu, niin pyörä on sitten omasi ja minä etsin toisen. Ei noilla tunnearvoa ole. Koska olen ilmeisesti sinua selvästi arempi ja osaamattomampi, niin oma arvaukseni on, että sellainen 1:20-1:21 väliin osuva aika on todellisuutta kun käyt pyörällän ajamassa? Sen verran huonommaksi kuskiksi olen luokitellut itseni näitä luettuani.

Tekis kyllä mieli takaisin tonnisen sarviin pariksi setiksi. Nyt vois jopa kulkea... Harmi vaan, että on sen verran persaukinen ettei uskalla Jukan tarjoukseen tarttua. Parannellaan siis ajoja vaan tyttöjen pyörällä :) Josko sitten joskus isona taas tonnista polkemaan...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

late

16.08.12 - klo:22:15 #303 Viimeisin muokkaus: 16.08.12 - klo:22:52 käyttäjältä late
Lainaus käyttäjältä: Juha - 15.08.12 - klo:22:08
Lainaus käyttäjältä: murmela - 15.08.12 - klo:20:59
Eipä siinä mitään outoa ole. Kusiaiset ja tonnarit on jo pitkään ollu kooltaan/geometrialtaan/mitoiltaan lähes identtiset. Ja harrastelijalla on hyvin tyypillistä ett tonnari on sen baut 2 sek nopeempi.

Tätä oon vähän miettinyt, että pääsisikö sitä tonnarilla heti lujempaa mitä kuutiorajoitteisella. Voimahan korjaa virheet, vai miten se meni. ???

Kokeilemalla selviää. Itse vakioalustaisesta ja muutenkin vakiokusiaisesta (K6) siirryin K7 tonniseen, jossa öhlinssiä, pikakaasu ja renkaatkin vaihtui Dunloppeihin. Kevään ja pyörällä eka treenipäivä aivan hirveää, tuntui kuin kivireellä olisi ajanut ja kaasukontrolli kateissa, tokalla 0,2 sekunnin päähän kisassa edellisenä kesänä ajetusta silloisesta enkasta 1.25.5 ja kolmannella muistaakseni puoli sekuntia alle. Sen kesän parhaaksi jäi 1.22.4, selkeä parannus siis kuussatkuun jolla en kuuna päivänä tuohon aikaan olisi päässyt. Eli istui käteen huomattavasti nopeammin kuin arvelin ja mitä oli peloteltu. Asiaa helpotti taatusti se, että gixxeri on gixxeri kuutioista riippumatta ja alusta/renkaat lisäsi luottoa. Aika todennäköistä on ollut myös se, että kusiaisella ajelin hiukan liian teräviä linjoja, jotka sopi tonniselle suht hyvin.

Eli riippunee monesta asiasta, mutta voi onnistua myös nopsasti. Painotetaan vielä, etten ole reikäpää, ammattilainen tai luonnonlahjakkuus vaan tavallinen hitaasti oppiva terveellä itsesuojeluvaistolla varustettu keski-ikäinen perheenisä

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: late - 16.08.12 - klo:22:15
...vaan tavallinen hitaasti oppiva terveellä itsesuojeluvaistolla varustettu keski-ikäinen perheenisä

Heh - pakko jatkaa offtopikkia, mutta ei me tavallisia perheenisiä taideta olla. Aikamoista siunailua on lähipiirissä ollu kun aloitin ratailun - eikä sen määrä vähentynyt vakavan konttaamiseni jälkeen.  peukku_1
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

late

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 16.08.12 - klo:22:22
Lainaus käyttäjältä: late - 16.08.12 - klo:22:15
...vaan tavallinen hitaasti oppiva terveellä itsesuojeluvaistolla varustettu keski-ikäinen perheenisä

Heh - pakko jatkaa offtopikkia, mutta ei me tavallisia perheenisiä taideta olla. Aikamoista siunailua on lähipiirissä ollu kun aloitin ratailun - eikä sen määrä vähentynyt vakavan konttaamiseni jälkeen.  peukku_1

No joo, anoppi lähinnä kommentoi eikö se aikuistu ikinä. Ilmeisesti tänä kesänä aikuistuin, kun myin pyörän pois. Katsotaan, missä vaiheessa taas alkaa lapsettamaan. Reilun viikon päästä ainakin työnnetään rystyset valkoisina Lopella lainaenskalla  airrev_1

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 16.08.12 - klo:19:12
Lainaus käyttäjältä: Bobo - 16.08.12 - klo:10:47
Sama täällä. Itsellä meni puoli kesää, että pääsin tuolla uudella -11 mallin 10R:llä samoihin aikoihin kuin viime kesänä 1999 mallin R6:lla. Ei se lisävoima siis aina tee nopeampaa kuskia, vaikka niin voisi kuvitella. En vaan aluksi uskaltanut/osannut viedä sitä tonnista  :-[

Älä välitä. Tuloksia kun katsoo, niin Korpiahon Erkallakin näyttää olevan samoja ongelmia. Täytyisi pyytää Erkkaa lukemaan näitä ja pyytää ottamaan konsultaatiota Juhalta niin alkaisi se ajo kulkemaan tonnisellakin. Säälittävästi meni superbiken Räyskäläkin kisa hältä :(

Eikös Erkalla ole aika tasan tarkkaan 2s ero luokkien kesken. En tosin tituuleeraisi häntä harrastelijaksi. :)
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

APRR

Lainaus käyttäjältä: late - 16.08.12 - klo:22:55
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 16.08.12 - klo:22:22
Lainaus käyttäjältä: late - 16.08.12 - klo:22:15
...vaan tavallinen hitaasti oppiva terveellä itsesuojeluvaistolla varustettu keski-ikäinen perheenisä

Heh - pakko jatkaa offtopikkia, mutta ei me tavallisia perheenisiä taideta olla. Aikamoista siunailua on lähipiirissä ollu kun aloitin ratailun - eikä sen määrä vähentynyt vakavan konttaamiseni jälkeen.  peukku_1

No joo, anoppi lähinnä kommentoi eikö se aikuistu ikinä. Ilmeisesti tänä kesänä aikuistuin, kun myin pyörän pois. Katsotaan, missä vaiheessa taas alkaa lapsettamaan. Reilun viikon päästä ainakin työnnetään rystyset valkoisina Lopella lainaenskalla  airrev_1

"Miesten ja poikien ero on lelujen hinta"
Kaikki mikä pärisee ja kulkee eteenpäin on kivaa.

tonibergholm

Kaksi settiä alastaroa tänään, yhteensä 16 kierrosta. Parhaaksi jäi 1.37.69 eli n. 5 sekuntia tippui edellisestä pois. :)

slowrider

jonkinsortin ennätys kai tämäkin että sain vanhan parhaan ajan kellotettua kolmesti päivän aikana :) Onkohan toi nyt joku minimi minkä alle racechrono ei vain kellota :)

mako

alastaro 1.27.6  2kk jälkeen löysin taas ajolinjat kiitos racechronon,  kyllä maistui vaikka en montaa hyvää aikaa saanut päivässä  koska halusin taas vaan ajella possujunassa .

carbon


Ajoin tänään 20 m pitkällä suoralla radalla " Suomen hitain " tittelistä. Paras aika taitaa mulla olla nippa 70s, sekin muutaman vuoden takaa. Aika-ajot meni alle minuutin,
kisa tais olla 65s. Finaalissa kuitenkin olin, mutta kun voittaja ajoi variaattori-enskalla 82s, ei siinä RR pysty.
Sain pudotettua kahden viime vuoden voittajan kuitenkin ja pari muuta. Voittaja oli itse asiassa viime vuoden piikkiluokan voittaja, kasvoi siitä nyt ulos.
Oikeastaan se on hyvä että nuoret voittaa, ettei tällainen vanha kyrpä....kakkonen olin, piste.
Voin mää koittaa..

Jukka_R

19.08.12 - klo:00:53 #312 Viimeisin muokkaus: 19.08.12 - klo:01:32 käyttäjältä Jukka_R
Tavoite oli joko oma ennätys tai mopo silmälleen. Yritin 1:24 puolelle, mutta harmillisesti koulutettava vetäisi silmälleen kuudennella kierroksella ja punaiset liput. Oma ennätys tippui 1:25.5:stä 1:25.2:een.

Huomenna jos Rytköseni ei mene kerhokisassa (oletaan, että on siihen asti ehjä) alle 1:24 (kuivalla), niin lupaan pitää pinkkiä naisten paitaa koko ensi kesän päälläni varikolla.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Jukka_R

Hehkutetaan nyt vielä vaatimattomampien puolesta. Koulutettavan edellinen ennätys 2 vko sitten oli 1:29.3. Tänään 1:28.3 ja kierros ennen kaatumista 1:28.4 vanhoilla renkailla ja väsyneenä. Jälkimmäinen oli syynä sisäkanttarin päälle ajamiseen ja pieneen luisteluun ja kuperkeikkailuun. Mopo ja kuski taas aamusta ajokuntoiset.

Hyvä päivä, vähän turhan paljon kaatoja (15). Taisi tulla meidän ratapäivien kyseenalainen ennätys. Yli 400 päivää järjestetty ja nyt rytinää oli enemmän kuin tarpeeksi. Toivottavasti huomenna (tänään) himpan vähemmän.

Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

jarska

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 19.08.12 - klo:00:53
Huomenna jos Rytköseni ei mene kerhokisassa (oletaan, että on siihen asti ehjä) alle 1:24 (kuivalla), niin lupaan pitää pinkkiä naisten paitaa koko ensi kesän päälläni varikolla.

Onkohan minussa jotain vikaa kun toivon ajaksi 1:24.0 tasan ja ostan kausilipun ensi vuodeksi.

Powered by EzPortal