Diablo Superbike Pro

Aloittaja Twini, 08.05.12 - klo:13:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Twini

08.05.12 - klo:13:04 Viimeisin muokkaus: 09.05.12 - klo:15:31 käyttäjältä Twini
Pitäs nyt tilailla renkaat kun kuukaus aikaa ensimmäisiin vetoihin. Keskiryhmässä ois tarkotus olla mahdollisimman keskinkertainen  bike_leaning
Oon pitkään meinannut sitä Bridgen R10 rengasta kun on uus hieno ja kaikkien pitämä.  Mut mitäs nää vanhat diablot? Pari kymppiä halvemmat, sillä tosin ei o mitään merkitystä. Niitä kuitenkin mainostetaan tumpeloiden ratapäivärenkaina, eli ei pitäis olla niin tarkat alustan, paineitten ja lämpötilojen suhteen. Jopa sopis käytettäväks ilman lämmittimiä kun lämpenevät nopeesti eivätkä piittaa lämpösykleistä. Ei sillä ettenkö lämppäreitäkin olis ostamassa. Sitten pitäis kestää sen 2x kauemmin kun oikeet sliksit.

Noi siis mainospuheita. Onko jollain käytännön kokemusta? Onko ne kun jäätelörenkaat laittais alle?


http://www.motorcycle-usa.com/545/8185/Motorcycle-Article/Pirelli-Diablo-Superbike-PRO-Tire-Review.aspx

edit: nojoo, pistin tilaillen. katotaan miten kulkee

Birke

Onko muut pistäny tilaten näitä? Ei pahan hintainen setti mitä tutkailin ulkomaan nettikauppoja.

Nitrous

Kokeilematta ja mututuntumalla veikkaan, että noilla laskee lähelle Superbike B:n vauhteja ilman ongelmia, kuten kaikilla muillakin kuviottomilla (ja aika monilla kuviollisilla) renkailla.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Birke

Ja jos kulutuskestävyys on yhtään sitä mitä luvataan ilman turhan tarkkaa paineen + lämpötilan rukkausta, niin tuo kuullostaan ihannerenkaalta tällaselle perusharrastajalle.

jarska

Tämä lienee aikalailla lähellä Metzin CompK rengasta, jota pitää myös kokeilla jossain vaiheessa, lähinnä kulutuskestävyyden takia.
Luulen myös ettei mun tasolla ole pidossakaan vielä ongelmia.

Sori Metzin sotkeminen tähän, mut Hans ja Gruber lukee näitä.

juice09

11.03.13 - klo:23:17 #5 Viimeisin muokkaus: 13.03.13 - klo:20:39 käyttäjältä juice09
mä ostin syksyllä suoraan kilpatallilta pirellin suprbike slicksejä (ei prota pieni sekoilu)uusia 6 settiä  1200 egeä ei paha, kannattaa kysellä,

Waille

Lainaus käyttäjältä: jarska - 11.03.13 - klo:23:01
Tämä lienee aikalailla lähellä Metzin CompK rengasta, jota pitää myös kokeilla jossain vaiheessa, lähinnä kulutuskestävyyden takia.
Luulen myös ettei mun tasolla ole pidossakaan vielä ongelmia.

Sori Metzin sotkeminen tähän, mut Hans ja Gruber lukee näitä.

Sori vaan, mutta olin myös tulossa sotkemaan tota Metzelerin Racetec Slick CompK:ta tähän kun näin tän ketjun. Tossa joku ilta lueskelin itekin että CompK ja tää Superbike Pro olis jokseenki toisiaan vastaavia renkaita, ja tota CompK:ta taitaa saada aika ulos kanto hintaan täältä. Postikuluista en tosin tiedä, mutta muistaakseni tota firmaa on ennenki jossain rengastopiceissa viljelty. Osaako kukaan sanoa näitten renkaiden ominaisuuksista mitään, minkälaisiin kyyteihin moiset soveltuu ja sillä tavalla?


qazwsx

Itte olen katsellut samoja renkaita, mutta taidan kuitenkin kallistua tuohon seosversioon SC2 NHS joka on 32 euroa kalliimpi kuin tuo pro 143 vs 175 euroa  koossa 190/55 R17 tai sitten 200/60 R17 SC2

Alla on nyt Supercorsan SC2 joka on samanhintainen tuon 200/60 sarjalaisen kanssa.

Paljonkohan tuo muuttaa ajettavuutta jos vaihtaa tuohon 60 sarjalaiseen?




T1mppa

12.03.13 - klo:14:05 #9 Viimeisin muokkaus: 12.03.13 - klo:14:08 käyttäjältä T1mppa
Eikös se jälkimmäinen luku ole renkaan profiilin korkeus leveyden prosentteina? (Kylläpä tuli tyhmä lause)

Siis 195 mm x 0,55 = 107,25 mm
200 mm x 0,60 = 120 mm.

On tuo 200/60 rengas huomattavasti pyöreämpi ja korkeampi. Tämä vaikuttaa oleellisesti kääntymiseen. Jyrkemmän rengasprofiilin (valmistajasta ja mallista riippuvainen) sekä muuttuneen geometrian ansiosta (perä nousee -> trail pienenee) pyörä kääntyy herkemmin.

Yleensä, kun takanakki vaihtuu noin suureen, vaihtuu myös eturengas korkeampaan. Geometrian muutos pysyy pienempänä. Varmaan on jotain muitakin syitä.

Sitten vielä renkaan kehä muuttuu, joka vaikuttaa välityksiin. Mutta tästä ei välttämättä tarvitse stressata.

Lisäys/kysymys viisaammilta: Vaikuttaako isompi takarengas myös vakauteen? Eli ajosta tulee vakaampaa? Onko vakaus pelkästään mutka-ajossa vai myös suorilla? Kiihdytyksissä?

Turder

Ei välttämättä mene todelliset mitat samoin kuin jos laskee ilmoitetuista, tuossa Supercorsien mittoja: http://www.apriliaforum.com/forums/attachment.php?attachmentid=214344&d=1361232705

Tästä pdf:stä joutuu vähän penkomaan, mutta jotain tietoa sielläkin on: http://www.pirelli.com/mediaObject/pirellityre/gb/en/extra-catalogue/motorcycle/technical_data_book/PIRELLI_TDB2013_low/original/PIRELLI_TDB2013_low.pdf


Nitrous

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 12.03.13 - klo:14:05
Yleensä, kun takanakki vaihtuu noin suureen, vaihtuu myös eturengas korkeampaan. Geometrian muutos pysyy pienempänä. Varmaan on jotain muitakin syitä.

En kyllä ole huomannut eroa siinä onko 200/60 kumin kaverina 120/70 vai 125/80 etunen. Tosin meikäläisen perse nyt ei huomaa paljon mitään muutakaan. ;) Näissä slikseissä sitten pitää muistaa myös se, että nuo leveydet ja profiililuvut ovat lähinnä suuntaa antavia, eikä mitään absoluuttisia arvoja. Esim. täältä: http://www.dunlopracing.com/fitment.pdf kun katselee, on tuo 125 etunen millin kapeampi ja vain 2,5mm suurempi halkaisijaltaan kuin 120 etunen.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

T1mppa

Ovat selvästikin liioitelleet noissa ilmoittamissaan arvoissa! Ihan niin kuin autojen polttoaineen kulutuslukemat.

Teoria ja käytäntö ei vieläkään kohtaa helposti. Vaikka omasta mielestään ymmärtää teorian, niin käytäntö voi olla pelkkää tasaista suoritusta. Minkään muuttumatta.

Nyt kun olen ahkerasti lukenut alan kirjallisuutta, täytyy ensi kesänä kokeilla muutoksia pyörän säädöissä. Josko sitä vaikka oppisi tuntemaan jotain eroja. Tai jos edes oppisi jotain...

raukkis

Vielä ei ole ens kausi mutta välillä on noita syksyn poistoja niin ratailijoilla kuin firmoillakin niin onko näistä superbike PRO tai metzin vastaavasta compK:sta nyt kellään a:kokemusta b:jotain infoa mihin verrata. Ovat käytännössä himpun yli satasen kipale joten kalliita eivät ole mutta onko ne verrattavissa johonkin ns tunnetumpaan renkaaseen esim. gp racer tai ovatko pitävämpiä kuin esim. metz K3, täh??

Birke

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 21.08.13 - klo:17:34
Vielä ei ole ens kausi mutta välillä on noita syksyn poistoja niin ratailijoilla kuin firmoillakin niin onko näistä superbike PRO tai metzin vastaavasta compK:sta nyt kellään a:kokemusta b:jotain infoa mihin verrata. Ovat käytännössä himpun yli satasen kipale joten kalliita eivät ole mutta onko ne verrattavissa johonkin ns tunnetumpaan renkaaseen esim. gp racer tai ovatko pitävämpiä kuin esim. metz K3, täh??
On :)
En tiedä voiko suoraa verrata muihin, mutta Pirellin Pro ja Metzin CompK ilmeisesti aika samantyyppinen rengas. Itsellä kokemusta Metzistä ja ainakin mun vauhdeilla toimi hyvin Kemorassa ja uudella Botnian pinnalla. Ei repeillyt tms. Ei ihan metsään ole menneet mainosmiehet siinä, kun väittävät rengasta harrastajaslicksiksi, huomattavasti parempi kulutuskesto kisaslickseihin verrattuna, kestää enemmän lämpösyklejä jne.

Ps. Osta multa yks uusi ja yks vähän ajettu. Saat halavalla ;)

Powered by EzPortal