Diablo Superbike Pro

Aloittaja Twini, 08.05.12 - klo:13:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jarska

Itellä ei kokemusta Metzin CompKoosta, mut Tango valitteli että luistaa melkosesti avauksissa.
Meinasin kokeeksi tilata, mut jätin tilaamatta kun näin renkaan luonnossa, kova kuin hevoskärrin ratas.
Kilsoja varmaan kestää hyvin ku Tangon rengas tais olla hankittu toukokuussa ja nähny jo useemman ratapäivän.

kp

Kauden alussa oli tollainen 190/55 rengas alla. Vähän käytetty  (paisto 11 tai10), Alastarossa 1,35 ajoilla mun ajamana tuntui jotenkin "luistavalta" .Kyseisellä renkaalla oli paremman kuskin toimesta ajettu 1,30 aikoja, jossa alkoi "luistamaan".  Syytä en osaa sen tarkemmin sanoa(ajoasento/ajolinjat ym),edellisenä syksynä SC2  renkaalla samoja aikoja eikä mitään epämiellyttäviä tunteita. Vaihdoin SC2 renkaan alle, ja taas sai vain ajaa!!! Toki varmasti joku ajaa samanlaisella renkaalla lujaa ja paljon kierroksia, minä en ainakaan sillä osaa ajaa.

tamik87

Lainaus käyttäjältä: kp - 21.08.13 - klo:21:29
Kauden alussa oli tollainen 190/55 rengas alla. Vähän käytetty  (paisto 11 tai10), Alastarossa 1,35 ajoilla mun ajamana tuntui jotenkin "luistavalta" .Kyseisellä renkaalla oli paremman kuskin toimesta ajettu 1,30 aikoja, jossa alkoi "luistamaan".  Syytä en osaa sen tarkemmin sanoa(ajoasento/ajolinjat ym),edellisenä syksynä SC2  renkaalla samoja aikoja eikä mitään epämiellyttäviä tunteita. Vaihdoin SC2 renkaan alle, ja taas sai vain ajaa!!! Toki varmasti joku ajaa samanlaisella renkaalla lujaa ja paljon kierroksia, minä en ainakaan sillä osaa ajaa.

Jotenkin kuvittelisin että johtuu tuosta vanhasta paistosta ja kaiketi kuluneisuudesta. Tommosia aikoja ajelee pehmeillä katurenkailla ilman luistoja. Toki riippuu ajotyylistäkin.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 21.08.13 - klo:22:07
Lainaus käyttäjältä: kp - 21.08.13 - klo:21:29
Kauden alussa oli tollainen 190/55 rengas alla. Vähän käytetty  (paisto 11 tai10), Alastarossa 1,35 ajoilla mun ajamana tuntui jotenkin "luistavalta" .Kyseisellä renkaalla oli paremman kuskin toimesta ajettu 1,30 aikoja, jossa alkoi "luistamaan".  Syytä en osaa sen tarkemmin sanoa(ajoasento/ajolinjat ym),edellisenä syksynä SC2  renkaalla samoja aikoja eikä mitään epämiellyttäviä tunteita. Vaihdoin SC2 renkaan alle, ja taas sai vain ajaa!!! Toki varmasti joku ajaa samanlaisella renkaalla lujaa ja paljon kierroksia, minä en ainakaan sillä osaa ajaa.

Jotenkin kuvittelisin että johtuu tuosta vanhasta paistosta ja kaiketi kuluneisuudesta.

Mitä hel**tti? -10 paistohan on ihan uunituore kiekko. Joku -07 alkaa olla vähän rapsakassa kunnossa, mutta usein nekin vielä toimii kun vaan ajaa pinnan auki.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

tamik87

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 22.08.13 - klo:10:15
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 21.08.13 - klo:22:07
Lainaus käyttäjältä: kp - 21.08.13 - klo:21:29
Kauden alussa oli tollainen 190/55 rengas alla. Vähän käytetty  (paisto 11 tai10), Alastarossa 1,35 ajoilla mun ajamana tuntui jotenkin "luistavalta" .Kyseisellä renkaalla oli paremman kuskin toimesta ajettu 1,30 aikoja, jossa alkoi "luistamaan".  Syytä en osaa sen tarkemmin sanoa(ajoasento/ajolinjat ym),edellisenä syksynä SC2  renkaalla samoja aikoja eikä mitään epämiellyttäviä tunteita. Vaihdoin SC2 renkaan alle, ja taas sai vain ajaa!!! Toki varmasti joku ajaa samanlaisella renkaalla lujaa ja paljon kierroksia, minä en ainakaan sillä osaa ajaa.

Jotenkin kuvittelisin että johtuu tuosta vanhasta paistosta ja kaiketi kuluneisuudesta.

Mitä hel**tti? -10 paistohan on ihan uunituore kiekko. Joku -07 alkaa olla vähän rapsakassa kunnossa, mutta usein nekin vielä toimii kun vaan ajaa pinnan auki.

Hehe niin kai sitten... Riippuu säilytysolosuhteista ym. Mulla meinas heittää kolme vuotta vanha 48 dunloppi heti ykkösmutkassa kyydistä. Rupes pitoa löytymään vasta kolmen kiekan jälkeen. Meinaan tommosesta ensivaikutelmasta voi jäädä pelko ko. Rengasta kohtaan.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 22.08.13 - klo:10:49
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 22.08.13 - klo:10:15
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 21.08.13 - klo:22:07
Lainaus käyttäjältä: kp - 21.08.13 - klo:21:29
Kauden alussa oli tollainen 190/55 rengas alla. Vähän käytetty  (paisto 11 tai10), Alastarossa 1,35 ajoilla mun ajamana tuntui jotenkin "luistavalta" .Kyseisellä renkaalla oli paremman kuskin toimesta ajettu 1,30 aikoja, jossa alkoi "luistamaan".  Syytä en osaa sen tarkemmin sanoa(ajoasento/ajolinjat ym),edellisenä syksynä SC2  renkaalla samoja aikoja eikä mitään epämiellyttäviä tunteita. Vaihdoin SC2 renkaan alle, ja taas sai vain ajaa!!! Toki varmasti joku ajaa samanlaisella renkaalla lujaa ja paljon kierroksia, minä en ainakaan sillä osaa ajaa.

Jotenkin kuvittelisin että johtuu tuosta vanhasta paistosta ja kaiketi kuluneisuudesta.

Mitä hel**tti? -10 paistohan on ihan uunituore kiekko. Joku -07 alkaa olla vähän rapsakassa kunnossa, mutta usein nekin vielä toimii kun vaan ajaa pinnan auki.

Hehe niin kai sitten... Riippuu säilytysolosuhteista ym. Mulla meinas heittää kolme vuotta vanha 48 dunloppi heti ykkösmutkassa kyydistä. Rupes pitoa löytymään vasta kolmen kiekan jälkeen. Meinaan tommosesta ensivaikutelmasta voi jäädä pelko ko. Rengasta kohtaan.

Käytettyjä oon aina tunnustellu muutaman kierroksen alkuun.. Tuntuvat olevan yksilöitä jokainen. Tilastollisesti mulla on menny kovinta kyytiä -10 ja -09 paistoilla, tosin niitä on tainnu olla suurin osa renkaistakin.

paaton

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 22.08.13 - klo:10:49

Hehe niin kai sitten... Riippuu säilytysolosuhteista ym. Mulla meinas heittää kolme vuotta vanha 48 dunloppi heti ykkösmutkassa kyydistä. Rupes pitoa löytymään vasta kolmen kiekan jälkeen. Meinaan tommosesta ensivaikutelmasta voi jäädä pelko ko. Rengasta kohtaan.

Juu, oikea säilytys on tärkeää. Minä pääsin kemoralla 12 puolelle, kun -08 dunloppi oli pakastettuna talven ajan. Ei kato vanhene :)

Ei vaan, tuo ainoastaan lämpimässä sälilytys taitaa johtua siitä, että dhl:n kaverit survoivat jäätyneitä renkaita rikki pakkasessa. Totta kai käytetyllä renkaalla pitää aina ajaa muutama kierros tunnustellen. Edellinen omistajan on voinut vaihtaa renkaan vaikkapa moottoriöljyn avulla.

rranta

22.04.14 - klo:07:24 #22 Viimeisin muokkaus: 22.04.14 - klo:07:26 käyttäjältä rranta
Pirelli on uusinut seoksia ja profiileja kyseiseen renkaaseen. Etunen profiililtaan jyrkempi/agressiivisempi. Takuseen mm. reunaseos on otettu suoraan supercorsa sc 2 luonnollisesti ilman sitä kuviota. Millon nämä muutokset sitten etusen osalta tulee noihin nettikaupasta ostettaviin - sitä ei tarina kerro. Onkohan jo kaikki tämän vuoden leimat? Jos joku tietää valaskoon. Ainaki tuo takusen kokomerkintä paljastaa uudemman eli 200/55 17 aiemmin 190/55. Kokeilemisen arvoinen reenisetti vois olla superbike sc2 eteen ja tuo pro 200/55 taakse

wbaum

22.04.14 - klo:12:30 #23 Viimeisin muokkaus: 22.04.14 - klo:13:49 käyttäjältä wbaum
Ihan jännä muutos. En tiä kyllä mitä hyötyä on sitte vrt aito sc2 jos kyljetkin kuluu jo samaa tahtia. Ja ettei tarvis lämppäreitä kuulostaa jo oudolta tässä valossa.

http://www.pirelli.com/tyre/ww/en/news/2014/02/03/pirelli-diablo%E2%84%A2-superbike-pro-updates-its-range-introducing-new-profiles-compounds-and-sizes/

Vanhaa 190 leveetä otin yhden testiin. Josko tuolla koittais liukastella jonku setin.

Kassu389

03.06.14 - klo:21:33 #24 Viimeisin muokkaus: 03.06.14 - klo:21:37 käyttäjältä Kassu389
Lainaus käyttäjältä: Twini - 08.05.12 - klo:13:04
Pitäs nyt tilailla renkaat kun kuukaus aikaa ensimmäisiin vetoihin. Keskiryhmässä ois tarkotus olla mahdollisimman keskinkertainen  bike_leaning
Oon pitkään meinannut sitä Bridgen R10 rengasta kun on uus hieno ja kaikkien pitämä.  Mut mitäs nää vanhat diablot? Pari kymppiä halvemmat, sillä tosin ei o mitään merkitystä. Niitä kuitenkin mainostetaan tumpeloiden ratapäivärenkaina, eli ei pitäis olla niin tarkat alustan, paineitten ja lämpötilojen suhteen. Jopa sopis käytettäväks ilman lämmittimiä kun lämpenevät nopeesti eivätkä piittaa lämpösykleistä. Ei sillä ettenkö lämppäreitäkin olis ostamassa. Sitten pitäis kestää sen 2x kauemmin kun oikeet sliksit.

Noi siis mainospuheita. Onko jollain käytännön kokemusta? Onko ne kun jäätelörenkaat laittais alle?


http://www.motorcycle-usa.com/545/8185/Motorcycle-Article/Pirelli-Diablo-Superbike-PRO-Tire-Review.aspx

edit: nojoo, pistin tilaillen. katotaan miten kulkee

Mulla on kyseiset renkaat ollu alla ny n. 130 kierrosta Alastarolla ja Botnialla, tilasin uuden takusen ens vknlopun kisaa varten mutta kas,
vanha oli kulunu vain millin verrattuna uuteen joten en vaihtanu. (Uudessa kulutusreiän syvyys n. 4.7mm)
Pito on ollu minun vauhdeillani mainio & lämpiää nopeasti, lämppärit ollu käytössä.
Arvioidessanne renkaan sopivuutta huomioikaa kuitenkin että vanha Rouva rykii takaselta vain 90hp. Sekä se, että mun kierrosaikani ovat ainakin 15 sek. hitaampia kun foorumin nopean osaston.

P.S. Pirellin edustaja mainosti näitä renkaita nimenomaan treenikumeina alustan säätämistä varten.

Jos muutama rauhassa nautittu olut ei auta näkemään asioita paremmassa valossa, muutama seuraava auttaa varmasti.

wbaum

04.06.14 - klo:14:34 #25 Viimeisin muokkaus: 04.06.14 - klo:14:36 käyttäjältä wbaum
Jokunen kierros alastarolla, kemoralla ja botnialla näillä.
Kestävä tuo on, kuluu siististi vaikka vähän sinneppäin paineilla välillä vetelinkin. Mun kokemus sanois näistä: Keskiryhmään ja nopean ryhmän hitaaseen päähän ihan ok, mutta toisaalta jos pyörän käsittely ei vielä ole häävi, niin voi olla lipoisat. Joku hyvä kuski varmaan paukuttaa näillä ok nopeassakin, mutta itsellä ainakin meni luotto ja en ainakaan nopean ryhmään setteihin ole hetkeen superbike pro asentamassa, ajo meni ihan sekaisin ja kunnon seosrengas vaikkapa sc2 oli ihan eri planeetalta luoton suhteen. Lisäksi hiukan häiritsee tuo profiili, 190/55 6" vanteella menee jo todella reunalleen.

Summa summarum, höntsäilyyn tai hyvälle kuskille kikkailuun menee, mutta jos haluaa varmuutta ajoon niin sitten oikeaa seosrengasta alle. Saatan motoparkin opetteluun laittaa alle.

Lämppärit oli käytössä.

Powered by EzPortal