Lithium akkua

Aloittaja Tomppa, 16.05.12 - klo:09:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Eskil

... Ja just kattelin noita Stormin hintoja, niin ei maksa vaivaa tilata jenkeistä/ebaysta...
"Some people will tell you that slow is good – but I'm here to tell
you that fast is better." — Hunter S. Thompson

JULLE

Lainaus käyttäjältä: Eskil - 13.03.13 - klo:21:50
... Ja just kattelin noita Stormin hintoja, niin ei maksa vaivaa tilata jenkeistä/ebaysta...

Hain ton normi version. Kalliimpi on kuulemma aina tilaus tavaraa.

Rata-projektin budjetti muutenkin venyny sen verran ettei pysty laittaa kaikkiin osiin tota "pikku extraa" jotta sais vielä vähän paremman..
-Provosoiva kilpikuski

murmela

Jarrut paskana, paha hidastaa.



tamik87


Damsku

Lainaus käyttäjältä: murmela - 05.03.14 - klo:20:33
Lainaus käyttäjältä: Damsku - 05.03.14 - klo:20:28
Lainaus käyttäjältä: murmela - 05.03.14 - klo:20:12
Lainaus käyttäjältä: Damsku - 05.03.14 - klo:20:05
Taas oli joulu!
Mikä akku?
a123rc.com ANR26650M1A
Ainoo miinus ett nois ei oo balansointipiuhaa.

Mitäpä niillä kun ei ole balansoivaa laturiakaan. :) Ihan positiivisia kommentteja foorumeilta löytyy toimivuudesta ilman balansointiakin.. Toimii sen aikaa kun toimii, eipä ollu kallis. Kunhan ei polta pyörää mennessään.

Balansointipiuhat on siis sitä varten kun kaikki kennot ei välttämättä tyhjene/lataudu tasaisesti, joten pitkällä aikavälillä kennojen välille tulee jännite-eroja.

Juha_K

Ne piuhat on helppo kolvata sinne itse. Mä ostin tällaisen laturin. Sama tuote kuin Ballistic laturi, mutta ilman 40egen Ballistic tarraa.

K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

murmela

Jarrut paskana, paha hidastaa.

marko_

Yks tommonen 4200mah riittää käynnistämään tonnarinki?

murmela

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 05.03.14 - klo:21:21
Yks tommonen 4200mah riittää käynnistämään tonnarinki?
Kuten sanoin: Toimii testatusti sekä kusiaisessa että tonnarissa.
Nimellisesti tuossa on 168A käynnistysvirtaa, eli 2016W@12V. Kusiaisessa on tyypillisesti joku 600-700W startteri ja tonnarissa vähä isompi. Eli ilosesti pyörii.
Lifepon suurin etu vs lyijyakku on nimenomaan huomattavasti suurempi kyky sekä vastaanottaa että antaa virtaa, pienestä koosta huolimatta. Ja sen takia jännite pysyy ylhäällä, kun taasen lyijyakkujen ongelma on nimenomaan se että jännite tahtoo notkahtaa vaikka virtaa löytyy ja kone pyörii. Fyysisesti toi on noin neljäsosa kyykyn lyijyakusta. Painoltaan murto-osa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

marko_

Joo,halusin vaa varmistaa vielä.
Tässä miettiny just että riittäiskö tuo 4200mah akku.
Kai se on sitten tilattava.

Juha_K

05.03.14 - klo:22:23 #27 Viimeisin muokkaus: 05.03.14 - klo:22:55 käyttäjältä Juha_K
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 05.03.14 - klo:22:16
Joo,halusin vaa varmistaa vielä.
Tässä miettiny just että riittäiskö tuo 4200mah akku.
Kai se on sitten tilattava.
Kaverin Ducati ei oikein jaksanut lähteä käyntiin 8-kennoisella (Ballistic) ja vaihtoi sitten isompaan akkuun. Tosin siinä on aika korkeat puristukset jne...

Muoks. Vai oliko jopa niin, että edes 12-kennoinen ei oikein riittänyt. Rivi kilosiin suositellaan kuitenkin vähintään 8-kennoista.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

murmela

05.03.14 - klo:22:45 #28 Viimeisin muokkaus: 05.03.14 - klo:22:49 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 05.03.14 - klo:22:23
Kaverin Ducati ei oikein jaksanut lähteä käyntiin 8-kennoisella ja vaihtoi sitten isompaan akkuun. Tosin siinä on aika korkeat puristukset jne...

Muoks. Vai oliko jopa niin, että edes 12-kennoinen ei oikein riittänyt. Rivi kilosiin suositellaan kuitenkin vähintään 8-kennoista.
No se varmaan vähän riippuu myös niitten kennojen koosta ja laadusta?

Ja eräs päinvastainen tarina:
"Haastehan oli ettei Ducati tahtonut edes uudella 175CCA akulla tärähtää tulille, kevyin mahdollinen vauhtipyörä toi ko ominaisuuden. Ei vaan massa riitä pyörivissä ja puristustahdit hyydytti starttia.
Vakioakku oli ollut yön latauksessa, mutta ei lähtenyt. Sitten 6kg sammutin lähelle, A123 tekele paikalleen ja starttia. Tärähti heti tulille. Joten ainakin virtaa tulee ulos. Ei pysty sanomaan edes miten hyvin pyörittää, kun lähtee ihan heti käyntiin."
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Juha_K

05.03.14 - klo:22:56 #29 Viimeisin muokkaus: 05.03.14 - klo:23:28 käyttäjältä Juha_K
^Ballistic akut kyseessä, eli ei mitään Kiinan kopioita. Mopo on 1098 Ducati, joku Cuda special viritys. :)
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Powered by EzPortal