Crash Padit

Aloittaja carbon, 10.06.12 - klo:08:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Crashpadit suojasi vai hajotti?

Suojasi ja pelasti katteita,yms.
20 (87%)
Repi korvakkeita/kiinnikkeitä tai muuta mennessään
2 (8.7%)
Tarttui kiinni ja mopo pyöri ympäri
2 (8.7%)

Äänestäjiä yhteensä: 23

carbon

Otin sellaisen pikku kylkiliu`un Bemun kanssa muutama viikko sitten.
Mulla oli siinä SW-MOTECH kaatumatapit. Pyörä kun kaatui vielä putken puolelle, ehti jo euron kuvia mennä paljon ohi.
Tappi pelasti kyllä täydellisesti !! Bemu pyöri n. 720 astetta, eli 2 koko kierrosta n. 10 m halkaisijaltaan, siis kyljellään, ennen kuin sain kytkimeen kiinni.
Pieni naarmu tuli vilkkuun ja vesipumpun suojaan, hyvä ostos myös, eikä mihinkään muualle ! Tappi kului 20 mm.
Siis ei sarviin, putkeen, ei mihinkään muualle. Joten kovasti suosittelen, ainakin noihin pikkuvauhtisiin kaatumisiin, joita mullekin tulee joskus kun noita
oppilas / kurssi / ajokorttinäytöksissä teen.
Nyt tuota nuukana miehenä kysyn, onkohan kenelläkään pelkkää muovi liukupalaa hyllyssä tai mistähän suomi kaupasta noita saa yksitellen...?
Voin mää koittaa..

jarska

Mä olen tilaillu TÄÄLTÄ suoraan.

Myöskin R.M.Heino jälleenmyy SWMotechia, sieltä laittanut myös tilaten.

timppa

Hommaa Esa tällaset: http://www.dragrace.fi/product_info.php?cPath=787&products_id=15036
Parhaat mitä eteen on tullut. Ei taivu kiinnityspultit yms ja varaosat halpoja.

DeReK

Minkälaisia kokemuksia erilaisista kaatumatateista ratailijoilla on? Ulkomaan foorumilta luin, että varsinaisen tatin kääntöpuolena voi olla nätin low siden sijasta tökkääminen johonkin ja pyörän ympäri meneminen. Vaihtoehdoiksi olen löytänyt oikeastaan noita tatti-tyyppisiä suojia ja vähemmän katteen ulkopuolelle tulevia frame slidereita.

jarska

Yhdistin samaan aiheeseen.

Mulla käytössä edellä mainitut SWMotechit, tyytyväinen olen ja suojas hyvin pompussa kanttarin yli, ei tarttunut mihkään kiinni vaan liukui nätisti.

DeReK

Kiitos Jarska vinkistä. Katsoin tuonne SW-Motechin sivuille ja olisivat kyllä mieleen, mutta eivät näytä tekevän RSV4:een.

Raaseri

Nyt tulee sitten ihan puhdasta mutua. Sanoisin että suurimmassa osassa lippoja, heitän 80%, crashpad pienentää katteisiin jne tulevia vaurioita. Lopuissa pad tökkää. Pahimpia mitä oon nähnyt on nuo voltinheitot, sekä se että ovat repineet moottorin kiinnityspultin mennessään. Melko haastavia korjata nuo rungon ja moottorin korvakkeet. Näitä ihan marginaalitapauksissa.

Itse en pädejä ratamopossa ole käyttänyt, vaan rajoittanut ohjauksen liikettä jolloin stonga ja jalkatappi ovat ne joiden varassa hiihtää asfalttiliu'un. Yhden kerran jalkatappirunko on vienyt mennessään kiinnityskorvat rungosta. Hitsattiin sen verran alumiinia takaisin että sai uudet korvat tehtyä ja kesti mopon lopun elinikää. Tämä mopo heitti lopulta n 20 kuperkeikkaa kun lähti Alastaron nopeesta vasurista etunen alta ja pelastettavaa jäi takaiskari + osa moottorista. Kaikki muu meni metallinkierrätykseen. Cartridgetkin oli etutelareissa poikki, jokainen jarrulevy soirona, vanteet palasina jne.

Padilla on siis paikkansa suht matalavauhtisissa harrastelijakaadoissa. Kisamopoissa niitä ei yleensä näy, ellei samassa mopossa satu olemaan ko valmistajan sponssitarrat. Kadulla ymmärrän padit hyvin. ainahan jossain nurkka-/parkkipyörityksessä voi vahingossa kaataa.

jarska

Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 18.04.13 - klo:08:25
Nyt tulee sitten ihan puhdasta mutua. Sanoisin että suurimmassa osassa lippoja, heitän 80%, crashpad pienentää katteisiin jne tulevia vaurioita. Lopuissa pad tökkää. 

Mielenkiinnosta lisäsin tähän ketjuun äänestyksen.
Katotaan miten tällä porukalla on padien kans käyny.

Vaihtoehdot on vaan raakasti, suojasi vai ei...välimuotoja ei tällä kertaa ole.
Voihan se myös olla et hankala lopulta päätellä mikä oli syyllinen mihinkin, mut jos äänestys jotain suuntaa antas.

Juha_K

Joissain WSB kilpureissa on noita tatteja, mutta ne ei yllä katteen yli. Eli suojaavat runkoa täystuholta?

Viime juhannuksen Kemoran low siderissa tatti suojasi aika hyvin katteita, mutta jouduin hankkimaan uuden pultin. Vääntyi aika pahasti kanttarin ylityksessä, mutta onneksi lähti irti.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

T1mppa

Yhdet lipat kun olen vasta heittänyt, niin siinä kaadossa tatti toimi hyvin. Ainut, mitä piti tehdä, oli vaihtaa vääntynyt ruuvi suoraan ja poistaa 100 kg hiekkaa katteista.

Käytettyjä pyöriä kun olen aina ostanut, niin olen jokaisesta vaihtanut vääntyneitä tattien ruuveja.

Mazze

Lainaus käyttäjältä: DeReK - 18.04.13 - klo:08:20
Kiitos Jarska vinkistä. Katsoin tuonne SW-Motechin sivuille ja olisivat kyllä mieleen, mutta eivät näytä tekevän RSV4:een.

Tollaset suojat ostin omaan pyörään. http://www.dragrace.fi/product_info.php?cPath=87_267&products_id=14655

poutis

Äänestyksessä pitäis olla mahdollisuus ruksia kaikki vaihtoehdot! Mut kyllä se tappien ja cliparin varassa hyvin myös liukuu...
Ei taidolla vaan tuurilla
YCC#14
SBB#70

jarska

Lainaus käyttäjältä: poutis - 18.04.13 - klo:13:46
Äänestyksessä pitäis olla mahdollisuus ruksia kaikki vaihtoehdot!

Nyt on!

Hukkapätkä

Mulla kympissä on kanssa todella pitkät kaatumatapit. Aiemmin jo mietiskellyt että joko lyhentäisi ne lähes katteiden tasalle, tai ottaisi ne kokonaan pois juuri tuon pyörimisriskin takia. Kiinnityksetkin noissa ikävästi tulee koneen korvakkoon suoraan.

Entiseen moottoriin oli kannen korvakkoa hitsaitu varmaan juurikin tuon syyn takia.

Ja kokemustakin on kun Kemoran ykkösessä lipsahti etunen alta. Entisen matkalehmän pitkä kaatumatatti otti sitten kanttariin, ja pyörä lähti siitä pyörien tuonelaan..

Taidampa siis poistaa tuosta nykyisestä tapit kokonaan.. 

jarska

Lainaus käyttäjältä: Hukkapätkä - 18.04.13 - klo:14:32
Taidampa siis poistaa tuosta nykyisestä tapit kokonaan..

Minen kyllä poista, nyt ollaan juurikin Raaserin ennustamassa  80% suojaavuudessa  ja se riittää mulle pitämään tatit.


Powered by EzPortal