Sitä en vain tajua, että jos/kun sen mutkaan sisäänmenon sössii ja pääsee avaamaan niin miksei avaa tasan niin paljon kun renkaan pito antaa myöten eikä pyörä elä liikaa? Sen mitä kilosella olen kokeillut niin se eri kun tarvii tähdätä mihin sen mopon ampuu, mutta ainakin omalla luuskalla se linja nyt ei ole mihinkään kiveen hakattu kun avaa. vähän kaasukapulaa liikuttamalla se linja muuttuu oleellisesti kun keulakin pysyy kokoajan radalla
Jos mä sanon, ett jos sössit sen sisäänmenon, niin et vaan koske kaasuun ennen ko mopo on kääntyny oikeeseen suuntaan, nii usot sie?
Vai pitääkö sanojalla olla enemmän meriittejä että sie usot?
eli jos sisäänmenossa sössii ja jarru ei riitä apeksiin ja sinne tullaan jo ns pintakaasulla niin sillon ei saa avata jos pitoa riittää? Pitääkö siis jarruttaa vähästä vauhdista lisää kunnes suunta on oikea?
Kyllä.
Kyllä.
Nyt täytyy tyhmän myöntää että loppui ymmärrys. Jos tulee jo valmiiksi liian hiljaa apeksiin niin luulisi siinä olevan varaa suunnata se mopo vaikka mihin ilman stressiä oikeasta kulmasta? No mun osalta lopetan vänkäämisen.
Noh, jotta saadaan vähän vertailuakin, niin mulla sattuu olemaan yks käppyrä (alastaro 22.3) kusiaisesta jonka jarru ja apeksi ajolinja on käytännössä identtinen sun ajon kanssa. Okei, apeksinopeudessa on eroa 0.9 kmh.
Samoin kiihtyvyyskäppyrä on käytännössä täysin identtinen sun datan kanssa.
Jarrumerkistä apeksiin teidän ero on 0.088s eli käytännössä aika minimaalinen.
No missä ero?
Avauskohdassa, avauksessa ja sen seurauksena avauksen ajolinjassa.
Sun apeksista sun seuraavan jarrumerkkiin mitatun matkan se ajaa 0.37 sekunttia lyhyemmässä ajassa.
Se on mun mielestä aika saatanasti noissa kierrosvauhdeissa varsinkin kun sun kyky avata on oikeesti aika maksimaalinen.