Alastaro-dataa

Aloittaja slowrider, 10.06.12 - klo:21:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

app

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.08.13 - klo:14:34
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.08.13 - klo:12:42
Lainaus käyttäjältä: paaton - 21.08.13 - klo:12:40
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.08.13 - klo:11:37
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.08.13 - klo:11:35
Saakos kysyä millaset kumit oli bemun alla kun Murmela Alastaroa kiersi sunnuntaina?

App?  reps_1

Ihan asiallinen kysymys. Aikojen parantuessa perskaljuilla renkailla ei vaan ole enää järkevää ajaa. Ajaminen ei ole hauskaa ja lippa riski kasvaa liikaa.

Oota ny ku app vastaa nii tiiät miks nauroin.  :)

Nyt jäi kyllä naurun syy app:n vastauksesta huolimatta epäselväksi.

Mä en voi kertoo enkä arvailla muiden ajamisista, mutta tuolle rengasparille on sattunut ja tapahtunut. Käyttäkää mielikuvitusta Olen kuullut että jotkut vaihtavat kaadossa mukana olevan renkaan pois, ei nyt taikauskoisuuden vuoksi, mutta kuitenkin  :)

paaton

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.08.13 - klo:14:34
Nyt jäi kyllä naurun syy app:n vastauksesta huolimatta epäselväksi.

Koeta napsia niitä isoja punaisia. Ei pysty selväpäisenä kaikelle nauramaan. :)

app

Nyt suikun pesemään lenkkihiet pois.

Niin muuten joo, tulikin mieleen. Kuparisen Esko taannoin myi mulle todella halvalla käytetyn renkaan. Sanoi että sillä on kerran kaaduttu. vaan 1 kierros ajettu.

Ei se tämä Pirelli ollut.


murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.08.13 - klo:14:34
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.08.13 - klo:12:42
Lainaus käyttäjältä: paaton - 21.08.13 - klo:12:40
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.08.13 - klo:11:37
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.08.13 - klo:11:35
Saakos kysyä millaset kumit oli bemun alla kun Murmela Alastaroa kiersi sunnuntaina?

App?  reps_1

Ihan asiallinen kysymys. Aikojen parantuessa perskaljuilla renkailla ei vaan ole enää järkevää ajaa. Ajaminen ei ole hauskaa ja lippa riski kasvaa liikaa.

Oota ny ku app vastaa nii tiiät miks nauroin.  :)

Nyt jäi kyllä naurun syy app:n vastauksesta huolimatta epäselväksi.

Sama rata, sama mopo, sama eturengas, "sama" takarengas (+samalta ostettu), sama oikea solari iri olkapäästä: kesäkuussa app, elokuussa murmela.

Kolmas kerta t... Eiku! Haluatko koeajaa hyvän bemarin alastarolla?  innocent_1
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.08.13 - klo:15:11
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.08.13 - klo:14:34
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.08.13 - klo:12:42
Lainaus käyttäjältä: paaton - 21.08.13 - klo:12:40
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.08.13 - klo:11:37
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.08.13 - klo:11:35
Saakos kysyä millaset kumit oli bemun alla kun Murmela Alastaroa kiersi sunnuntaina?

App?  reps_1

Ihan asiallinen kysymys. Aikojen parantuessa perskaljuilla renkailla ei vaan ole enää järkevää ajaa. Ajaminen ei ole hauskaa ja lippa riski kasvaa liikaa.

Oota ny ku app vastaa nii tiiät miks nauroin.  :)

Nyt jäi kyllä naurun syy app:n vastauksesta huolimatta epäselväksi.

Haluatko koeajaa hyvän bemarin alastarolla?  innocent_1

Kyllähän tollasta bemua vois koeajaa jos sitä ei tartte kaadon jälkeen ite maksaa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.08.13 - klo:15:17
Kyllähän tollasta bemua vois koeajaa jos sitä ei tartte kaadon jälkeen ite maksaa.

Toipilasaika on 4-6 kk, vieläkö kiinnostaa?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

paaton

Kaverit on kivoja. Laitteita voi lainalla puolin ja toisin, mutta tuskinpa murmela olisi ajanut tai app lainannut bemua ilman kaskon olemassaoloa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.08.13 - klo:15:25
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.08.13 - klo:15:17
Kyllähän tollasta bemua vois koeajaa jos sitä ei tartte kaadon jälkeen ite maksaa.

Toipilasaika on 4-6 kk, vieläkö kiinnostaa?

Jos silleen ihan varovasti ja varman päälle.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: paaton - 21.08.13 - klo:15:39
Kaverit on kivoja. Laitteita voi lainalla puolin ja toisin, mutta tuskinpa murmela olisi ajanut tai app lainannut bemua ilman kaskon olemassaoloa.

Eipä tuu enää itekään lainailtua jos ei ennakkoon ole sovittu, että miten kaadon sattuessa toimitaan. Nimim. vois noi pyöräkaupat tehä perinteisemmälläkin tavalla.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: paaton - 21.08.13 - klo:15:39
Kaverit on kivoja. Laitteita voi lainalla puolin ja toisin, mutta tuskinpa murmela olisi ajanut tai app lainannut bemua ilman kaskon olemassaoloa.

Mä ajan aina sillä periaatteella ett sen maksan mitä aiheutan. Eri asia on sit se ett jos pelin omistaja asettaa eri ehdot.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

app

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.08.13 - klo:15:17
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.08.13 - klo:15:11
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.08.13 - klo:14:34
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.08.13 - klo:12:42
Lainaus käyttäjältä: paaton - 21.08.13 - klo:12:40
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.08.13 - klo:11:37
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.08.13 - klo:11:35
Saakos kysyä millaset kumit oli bemun alla kun Murmela Alastaroa kiersi sunnuntaina?

App?  reps_1

Ihan asiallinen kysymys. Aikojen parantuessa perskaljuilla renkailla ei vaan ole enää järkevää ajaa. Ajaminen ei ole hauskaa ja lippa riski kasvaa liikaa.

Oota ny ku app vastaa nii tiiät miks nauroin.  :)

Nyt jäi kyllä naurun syy app:n vastauksesta huolimatta epäselväksi.

Haluatko koeajaa hyvän bemarin alastarolla?  innocent_1

Kyllähän tollasta bemua vois koeajaa jos sitä ei tartte kaadon jälkeen ite maksaa.

Ei tarvi. If:iin ei tarvinnut, eikä kannattanut tästä ilmoitusta tehdä, koska omavastuu ratavaurioista 4*160,-. Nyt selvittiin samalla summalla, joten vain hrnkilövahinko meni sinne.

Jos satutaan samoille päiville, kokeile. Ei se sen kummempi ole kun sun Jammuskaan, mutta ois mukava kuulla vertailua.

Toi keltanen väri kuulemma imee asfalttiin kiinni, tuli vaan mieleen. Mutkissakin maantiellä aina pitkät vanat keskelä ajorataa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: app - 21.08.13 - klo:15:52
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.08.13 - klo:15:17
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.08.13 - klo:15:11
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.08.13 - klo:14:34
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.08.13 - klo:12:42
Lainaus käyttäjältä: paaton - 21.08.13 - klo:12:40
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.08.13 - klo:11:37
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.08.13 - klo:11:35
Saakos kysyä millaset kumit oli bemun alla kun Murmela Alastaroa kiersi sunnuntaina?

App?  reps_1

Ihan asiallinen kysymys. Aikojen parantuessa perskaljuilla renkailla ei vaan ole enää järkevää ajaa. Ajaminen ei ole hauskaa ja lippa riski kasvaa liikaa.

Oota ny ku app vastaa nii tiiät miks nauroin.  :)

Nyt jäi kyllä naurun syy app:n vastauksesta huolimatta epäselväksi.

Haluatko koeajaa hyvän bemarin alastarolla?  innocent_1

Kyllähän tollasta bemua vois koeajaa jos sitä ei tartte kaadon jälkeen ite maksaa.

Ei tarvi. If:iin ei tarvinnut, eikä kannattanut tästä ilmoitusta tehdä, koska omavastuu ratavaurioista 4*160,-. Nyt selvittiin samalla summalla, joten vain hrnkilövahinko meni sinne.

Jos satutaan samoille päiville, kokeile. Ei se sen kummempi ole kun sun Jammuskaan, mutta ois mukava kuulla vertailua.

Toi keltanen väri kuulemma imee asfalttiin kiinni, tuli vaan mieleen. Mutkissakin maantiellä aina pitkät vanat keskelä ajorataa.

Erilainen toi bemu on todennäkösesti ainakin alustan puolesta. Tosin Yammuahan mulla ei enää ole, kun on vaan tollanen Hondan raato. Ratapäivät on siis tälle kesää ollu taputeltu jo pidemmän aikaa. Mut toi keltanen väri tosiaan vetää asvalttia puoleensa, tämän todisti myös tuo Mikko Alastarossa tuolla mun ex-jampilla.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Tällä kertaa analyysin kohteena oma alastaro 24.58 vs wehnän 21.33. Molemmat ajettu aika samanlaisilla bimmereillä(?). Ikävä kyllä wehnän datassa ei ole jarrupainetta, joten sen osalta joutuu menemään old skool tyyliin lähinnä pitkittäiskiihtyvyyden avulla.

Wehnällä pääsuoralla 232, mulla 224.
Tod näk siitä syystä että mulla tavotteena oli tehostaa jarrun alotusta ja siirtää merkkiä, sössin ykkösen apeksinopeudeksi 94, w104, jarrussa häviän 0.15s. Lineaarisuus ihan ok. Alkutehossa häviän wehnälle 11.5 vs 13.25 m/s2. Maksimi vois olla jotain 16 tossa pääsuoran jarrussa.

Ja muutoinkin, aina kun häviän jarrussa, johtuu pääasiassa aloitustehon puutteesta.

Avauksessa onkin sit ongelmana se ett kusiaisella olen tottunut siihen ett kaasuu saa surutta tahkota niin paljo ku haluaa, mut ehhei, ei käy bimmerillä.
Eli avaukset on sen takia ihan hakusessa ton bemarin kans. Alku menee ihan ok, mut siin vaihees ku rupee tapahtuun, mun kaasun käyttö on ihan liian varovaista, ja avaus loppuu siihen.
1-avauksessa häviän wehnälle 0.3s, suoranopeus 130 vs 140 kmh.

2-jarrussa mulla loppuu vauhti liian aikasin. Häviän 0.4s. Apeksit 73 vs 73, mulla vaan apeksi ihan väärässä paikassa. Mutta siitä syystä avauksessa +-0s, vaikka 115vs122.

3-jarrussa turpiin huolella, 0.4s, 62vs67. Apeksi väärässä paikassa taas, joten avauksessa +-0, 178vs186.

4-jarrussa +-0, 134vs129, avauksessa 0.1s, 194vs202.

Palmas-jarru turpiin 0.5s, loppuu vauhti, 58vs61, avaus +-0 koska sössin jarrun, 184vs194.

6-jarru +-0, 132vs125, sössin linjan leveeks, avauksessa 0.15s, 180vs198.

Lemminkäinen-jarru 0.35s, 70vs68, avaus +-0, 127vs136.

Kikka-jarru 0.3s, 68vs74, avaus 0.15s, 120vs133.

Vasuri-jarru 0.3s, 80vs84, avaus +-0, 88vs93.

Kahvila-jarru 0.2s, 48vs52, avaus 0.3s.


Erittäin huomionarvoinen seikka on se että datan mukaan mun ajolinja on 57 metriä pidempi kuin wehnän. Jo yksistään se, mun keskinopeuden ollessa 117, tarkoittaa kierrosajassa noin 1.75 sekunttia.
CBR250:llä huomasin että jos jättää metrin rataa apeksiin, se oli reilun sekunnin menetys kierroksella.
Eli edelleen on varmaankin apeksissa liikaa tilaa. Tosin ajaminen on muutenkin hakusella joten joskus ois hyväkin olla sitä marginaalia...


Ja loppuun muutama käppyrä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.08.13 - klo:12:38
Avauksessa onkin sit ongelmana se ett kusiaisella olen tottunut siihen ett kaasuu saa surutta tahkota niin paljo ku haluaa, mut ehhei, ei käy bimmerillä.
Eli avaukset on sen takia ihan hakusessa ton bemarin kans. Alku menee ihan ok, mut siin vaihees ku rupee tapahtuun, mun kaasun käyttö on ihan liian varovaista, ja avaus loppuu siihen.

Saa Pemarissakin avata, niin paljon ku sielu sietää, siinon pluistonesto.

paaton

On kyllä valtava tuo ajolinjasta johtuva ero. Voiko tuo pitää paikkansa?

Powered by EzPortal