Alastaro-dataa

Aloittaja slowrider, 10.06.12 - klo:21:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

app

28.08.13 - klo:06:27 #225 Viimeisin muokkaus: 28.08.13 - klo:06:44 käyttäjältä app
Tuossa videossa on nyt ennen parin minuutin täyttymistä linja, jossa mennään palmasiin sisään läheltä sisäkantaria. Lähdetään jarrun alussa ulkoreunasta kääntämään heti sisään päin. Kuten näkyy, jarrun edistyessä ulkokanttari etääntyy, ja mutkaan tullessa sisäkanttari jo näkyy kamerassa.  Myös ulostulossa ei mene ulkokanttariin asti, vaan jää pari metriä tilaa sinne. Siinä on se vanha betonipaikka, joka osuu usein kohdille tuolloin Tämän tyyppistä linjaa itse haen.

Tämä siis yksi vaihtoehto meille kädettömille, perseettömille, ja jalattomille, kuin myös päättömille esimerkiksi. Aivan ulkoakin voi lähteä taittamaan, ja toimii.

Laitan sen nyt tähän, niin nähdään, että ei ole se pyörein linja ainoa jota kärki ajaa. Oli näköjään Topi Haarala.

Scandinavian open alastaro 2009

murmela

Lainaus käyttäjältä: app - 28.08.13 - klo:06:27
Tuossa videossa on nyt ennen parin minuutin täyttymistä linja, jossa mennään palmasiin sisään läheltä sisäkantaria. Lähdetään jarrun alussa ulkoreunasta kääntämään heti sisään päin. Kuten näkyy, jarrun edistyessä ulkokanttari etääntyy, ja mutkaan tullessa sisäkanttari jo näkyy kamerassa.  Myös ulostulossa ei mene ulkokanttariin asti, vaan jää pari metriä tilaa sinne. Siinä on se vanha betonipaikka, joka osuu usein kohdille tuolloin Tämän tyyppistä linjaa itse haen.

Tämä siis yksi vaihtoehto meille kädettömille, perseettömille, ja jalattomille, kuin myös päättömille esimerkiksi. Aivan ulkoakin voi lähteä taittamaan, ja toimii.

Laitan sen nyt tähän, niin nähdään, että ei ole se pyörein linja ainoa jota kärki ajaa. Oli näköjään Topi Haarala.

Ok ok, nyt mä ymmärrän. Jos sä kerran näät ton videon ajolinjan palmasiin tolleen ku sä selität niin eipä siinä ole mitään vastaan sanomista.

Mun mielestä tossa pätkässä ensinnäkin jää rataa ihan helvetisti käyttämättä siitä vasemmalta jo nelosen ulostulon jälkeen.
Jarrun alku menee viivasuoraan radan suuntaisesti.
Viimenen kyltti ehti vilahtaa ohi ennen kuin kuski varsinaisesti taittaa jarrulla mutkaan.

Ja toisaalta, jos sä haet ton videon mukaista linjaa ajossasi, niin todellisuudessa sä et aja yhtään niin kuin tossa videossa, vaan juuri siten miten sä kerrot näkeväs ja kokevas ton videon.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

app

28.08.13 - klo:12:54 #227 Viimeisin muokkaus: 28.08.13 - klo:13:07 käyttäjältä app
Mä alan kääntämään heti kovimman jarrun hellitettyä, ei pysty täysjarrussa kääntelemään mihkään. Tota mä suunnilleen tarkotin, ja se siitä. V kallio aja mun näkemäni mukaan pyöreämmän kaaren.
Opetat sitten meille yhtä ja oikeeta linjaa, kun kelloon tulee 1.20.0  ass_1

Sun pitää mennä neuvoonHhaaralan Topille, kuinka perseestä sen linja tossa on, älä mulle yritä.

Mä sain äsken tosta kierroksesta käsiajanotolla 1.20.09. Joo, se nelosmutka meni... meni kun meni, ja rataahan jäi käyttämättä, eikö niin.

Ja siellähän kakkosmutkassakin kierrettiin kanttari tosi kaukaa, Ja Palmasin ulostulossa ajo ihan yhtä paskaa linjaa kun mä yritän, eli rataa jäi ulkoa käyttämättä muutama metri.

murmela

Lainaus käyttäjältä: app - 28.08.13 - klo:12:54
Opetat sitten meille yhtä ja oikeeta linjaa, kun kelloon tulee 1.20.0  ass_1
Tost perrseestä puuttuu karrvat, se on turrhan porrsliini.

Voihan se olla että ihan lähivuosina tulee sellanen mopo jolla meikäläinenki pystyy ajaan _alle_ 1:20! Ja teikäläinen ehkä alle 1:25, hyvänä päivänä.

Ens kauden tavotteeks vois ottaa samat asiat mitä tänä vuonna, + tänä vuonna opitut, + miettiä miten pysyy pystyssä ja ehjänä kun vauhti nousee, ennen ku vauhti nousee.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: murmela - 28.08.13 - klo:13:29
Lainaus käyttäjältä: app - 28.08.13 - klo:12:54
Opetat sitten meille yhtä ja oikeeta linjaa, kun kelloon tulee 1.20.0  ass_1
Tost perrseestä puuttuu karrvat, se on turrhan porrsliini.

Voihan se olla että ihan lähivuosina tulee sellanen mopo jolla meikäläinenki pystyy ajaan _alle_ 1:20! Ja teikäläinen ehkä alle 1:25, hyvänä päivänä.

Ens kauden tavotteeks vois ottaa samat asiat mitä tänä vuonna, + tänä vuonna opitut, + miettiä miten pysyy pystyssä ja ehjänä kun vauhti nousee, ennen ku vauhti nousee.

Kuis paljon sulla nyt on ratakilsoja / kierroksia / päiviä Alastarolla takana?
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

sloun

Mun mielestä kallio ajaa hyvin pitkälti samalla linjalla kotarilla mitä se tässä menee r6:lla edellä.itse oon koittanu hyvin pitkälti samanlaista linjaa käyttää. Kallion imussa I

murmela

Lainaus käyttäjältä: app - 28.08.13 - klo:12:54
Sun pitää mennä neuvoonHhaaralan Topille, kuinka perseestä sen linja tossa on, älä mulle yritä.

Mä sain äsken tosta kierroksesta käsiajanotolla 1.20.09. Joo, se nelosmutka meni... meni kun meni, ja rataahan jäi käyttämättä, eikö niin.

Ja siellähän kakkosmutkassakin kierrettiin kanttari tosi kaukaa, Ja Palmasin ulostulossa ajo ihan yhtä paskaa linjaa kun mä yritän, eli rataa jäi ulkoa käyttämättä muutama metri.

Vähän turhahan tommosia vuoden 2009 tuloksia on sörkkiä, mutta kun nyt kerran esille otit niin.
Ehkäpä juuri siitä syystä että nuo mainitsemasi linjat on vähän perrsiillään, niin ko kuski ei voittanut kumpaakaan kyseisen kisaviikonlopun aika-ajoa tai kisaa, molempia oli tuplat.
Aika-ajossa parhaaksi jäi 1:19.107, paalulle ois päässy alittamalla 1:17.860. Kisan paras kierros 1:19.621 voittajalla 1:18.809.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

28.08.13 - klo:13:59 #232 Viimeisin muokkaus: 28.08.13 - klo:14:08 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 28.08.13 - klo:13:46
Kuis paljon sulla nyt on ratakilsoja / kierroksia / päiviä Alastarolla takana?

2007-2013, veikkasin että jotain; 100 päivää, 5000 kierrosta eli jotain 14tkm. Arviot heittänee jotain max 25%, ehkä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

app

28.08.13 - klo:14:46 #233 Viimeisin muokkaus: 28.08.13 - klo:14:54 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 28.08.13 - klo:13:46

Kuis paljon sulla nyt on ratakilsoja / kierroksia / päiviä Alastarolla takana?

Minä aloitin radalla rampaamisen 2010. Edellisenä syksynä täytin 50. Mopon ostin 2009 marraskuussa, ja edellisen kerran ajoin moottoripyörällä 1977. Mun pyörät oli Kawa 100 (1974-75), Zyndapp ks 125 (1975-77), ja Kawa 750 2T (1977-78). Sen jälkeen 34 v. taukoa.

Alastarossa olen ajanut arviolta puolet, noin 70-80:stä ratapäivästäni. Saattais olla siis 35-40. Ajan aika vähän kierroksia/päivä, joten saattais olla (ehdoton max keskiarvona) jotain 1500 kierrosta yhteensä.

Ennätys tällä radalla tehty, koska keväällä uusi pinta, ja sehän on sitten eri rata. Kiirettä ei enää muutenkaan niin ole. Koitetaan nautiskella ja pysyä pystyssä. Kemora mua kiinnostaa, koska se pysyy samana. Jotenkin tökkii ajatus opetella enää uusia/uusittuja ratoja. Saatan jopa tulevana kautena vaan käydä Vetelissä harvakseen, ja tuo meidän juniori hoitaa kehittävän harjoittelun, ajellen muuallakin.

Naavakorvat kisaa keskenään kemorassa, ja tulokset, eli kierrosenkat, top secret.


parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: murmela - 28.08.13 - klo:13:59
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 28.08.13 - klo:13:46
Kuis paljon sulla nyt on ratakilsoja / kierroksia / päiviä Alastarolla takana?

2007-2013, veikkasin että jotain; 100 päivää, 5000 kierrosta eli jotain 14tkm. Arviot heittänee jotain max 25%, ehkä.

Aika paljon hinkattu yhtä rataa. Tuolla kierros / kilsamäärällä pitäisi mennä jo paljon kovempaa. Herää siis väkisinkin ajatus, että teet jotain todella pahasti väärin...

Ja tämä siis kaikella kunnioituksella, ilman sen kummempia sarvia tai hampaita.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

parjan_fin

Aika rohkeeta, etten sanois, lähteä arvostelemaan 1:19 kyytiä ajavan sekä toiseksi aika-ajoissa sekä kisoissa sijoittuneen kuskin ajolinjoja. Varmasti tiennyt mitä tekee, kun noin hyvät tulokset ajanut pöytäkirjoihin. Itsellä ei ainakaan moiseen pokka riittäisi moiseen arvosteluun, etenkään yhden kuvatun kierroksen perusteella.

Ei kenellekään ole varmaan tullut mieleen kalusto tai radan muut erikoispiirteet, kun tuolla tavalla ajetaan? Varmasti kaikkeen on syynsä ja me tavan taapertajat ei vaan niitä tajuta omalta kohkaamiseltamme.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

app

28.08.13 - klo:17:39 #236 Viimeisin muokkaus: 28.08.13 - klo:17:41 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: app - 28.08.13 - klo:12:54
Mä alan kääntämään heti kovimman jarrun hellitettyä, ei pysty täysjarrussa kääntelemään mihkään. Tota mä suunnilleen tarkotin, ja se siitä. V kallio aja mun näkemäni mukaan pyöreämmän kaaren.
Opetat sitten meille yhtä ja oikeeta linjaa, kun kelloon tulee 1.20.0  ass_1

Sun pitää mennä neuvoonHhaaralan Topille, kuinka perseestä sen linja tossa on, älä mulle yritä.

Mä sain äsken tosta kierroksesta käsiajanotolla 1.20.09. Joo, se nelosmutka meni... meni kun meni, ja rataahan jäi käyttämättä, eikö niin.

Ja siellähän kakkosmutkassakin kierrettiin kanttari tosi kaukaa, Ja Palmasin ulostulossa ajo ihan yhtä paskaa linjaa kun mä yritän, eli rataa jäi ulkoa käyttämättä muutama metri.

Jotta nyt ei synny väärinkäsityksiä tämän suhteen, nostan tämän vielä ylös, ja totean tuon yllä olevan tekstin olevan sarkasmia murmelan kritiikistä.

Haaralan tyylinäytteen kopsasin tuonne nimenomaan esimerkisi siitä, että nyt on kahden huipulla 2009 ja 2012 ajelleen kuskin erilaista linjaa Palmasin ajolinjasta näytillä täällä.

Tuskin murmelakaan vakavissaan Haaralan ajoa arvostelee. Taitaa olla hänelläkin hiukka pilke silmäkulmassa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: app - 28.08.13 - klo:06:27
Tuossa videossa on nyt ennen parin minuutin täyttymistä linja, jossa mennään palmasiin sisään läheltä sisäkantaria. Lähdetään jarrun alussa ulkoreunasta kääntämään heti sisään päin. Kuten näkyy, jarrun edistyessä ulkokanttari etääntyy, ja mutkaan tullessa sisäkanttari jo näkyy kamerassa.  Myös ulostulossa ei mene ulkokanttariin asti, vaan jää pari metriä tilaa sinne. Siinä on se vanha betonipaikka, joka osuu usein kohdille tuolloin Tämän tyyppistä linjaa itse haen.

Tämä siis yksi vaihtoehto meille kädettömille, perseettömille, ja jalattomille, kuin myös päättömille esimerkiksi. Aivan ulkoakin voi lähteä taittamaan, ja toimii.

Laitan sen nyt tähän, niin nähdään, että ei ole se pyörein linja ainoa jota kärki ajaa. Oli näköjään Topi Haarala.

Scandinavian open alastaro 2009

Olipas hauska videon pätkä ja paljon tuttuja nimiä piikkiluokassa. Partanenkin pääs heti Haaralan kierroksen jälkeen antamaan analyysiä tulevasta kisasta.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 28.08.13 - klo:15:28
Aika paljon hinkattu yhtä rataa. Tuolla kierros / kilsamäärällä pitäisi mennä jo paljon kovempaa. Herää siis väkisinkin ajatus, että teet jotain todella pahasti väärin...

Ja tämä siis kaikella kunnioituksella, ilman sen kummempia sarvia tai hampaita.

Juu, tuota sä olet jo vuodesta 2007(?) jaksanu ihmetellä.
Ja samaa asiaa olet jo monta kertaa myös kysynyt, ja aina saman vastauksen saanu.
Jostain syystä se vastaus vaan ei uppoa sun kaaliin, ei sitten millää, ei mitenkään päin, ei koskaan, ei milloinkaan. Ainakaan ei ole toistaiseksi uponnut, koska taas ihmettelet samaa asiaa.

Joten jos sua oikeesti kiinnostaa vastaus tohon sun kysymykseen, niin aktivoidu sen verran että etsit vaikkapa edellisen kerran vastauksen.
Se on yllättäen sama kuin tälläkin kertaa. Ja jos merkit pitävät paikkansa, niin myös ensi kerralla vastaus on sama. Just nyt mä en itse jaksa vaivauta sen vertaa ett etsisin edellisen ja kopypastettaisin sen tänne.

Sivustaseuraajille kerrottakoon että parjaani on aina välillä vähän totinen torvensoittaja ja karvat hieman pörhöllään silloin kun on kyse siitä mitä mä teen tai en tee tai pitäis tehä tai ei pitäis tehä. Ja varsinkin mitä mä sanon ja kenestä.

Eli ei aihetta huoleen, kaikki hyvin (mitä nyt olkapää paskana), ja ihan normi päivä.  :)
Jarrut paskana, paha hidastaa.

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: murmela - 28.08.13 - klo:18:51
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 28.08.13 - klo:15:28
Aika paljon hinkattu yhtä rataa. Tuolla kierros / kilsamäärällä pitäisi mennä jo paljon kovempaa. Herää siis väkisinkin ajatus, että teet jotain todella pahasti väärin...

Ja tämä siis kaikella kunnioituksella, ilman sen kummempia sarvia tai hampaita.

Juu, tuota sä olet jo vuodesta 2007(?) jaksanu ihmetellä.
Ja samaa asiaa olet jo monta kertaa myös kysynyt, ja aina saman vastauksen saanu.
Jostain syystä se vastaus vaan ei uppoa sun kaaliin, ei sitten millää, ei mitenkään päin, ei koskaan, ei milloinkaan. Ainakaan ei ole toistaiseksi uponnut, koska taas ihmettelet samaa asiaa.

Joten jos sua oikeesti kiinnostaa vastaus tohon sun kysymykseen, niin aktivoidu sen verran että etsit vaikkapa edellisen kerran vastauksen.
Se on yllättäen sama kuin tälläkin kertaa. Ja jos merkit pitävät paikkansa, niin myös ensi kerralla vastaus on sama. Just nyt mä en itse jaksa vaivauta sen vertaa ett etsisin edellisen ja kopypastettaisin sen tänne.

Sivustaseuraajille kerrottakoon että parjaani on aina välillä vähän totinen torvensoittaja ja karvat hieman pörhöllään silloin kun on kyse siitä mitä mä teen tai en tee tai pitäis tehä tai ei pitäis tehä. Ja varsinkin mitä mä sanon ja kenestä.

Eli ei aihetta huoleen, kaikki hyvin (mitä nyt olkapää paskana), ja ihan normi päivä.  :)

Niin, sä et tavoittele kierrosaikaa... senhän kaikki tietää. Sekä haluat ajella turvallisesti, kehittää omaa ajoasi. Kummasti niitä "uusi enkka!" huudahduksia kuitenkin vaan kuuluu ja mun mielestä tuolla ajomäärällä sen ennätyksen pitäis olla jo jotain ihan muuta. Kunhan vaan totean, ei siis tartte ottaa itteensä.

Noh, ne jotka mut tuntee, niin tietää millainen soittelija mä olen ja se piisaa mulle.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Powered by EzPortal