Uudet viestit

MP-Ratatori

Power commander V


Hinta: 80.00 EUR
Päiväys: 12/10/2020
Kommentit (0)
Gsxr k7-8 kuitukatteet ja tappisarja

Päiväys: 03/09/2020
Kommentit (0)
GSX-R 600/750 08-10 osia

Päiväys: 30/08/2020
Kommentit (0)
Renkaanvaihtokone ja tasapainoituslaite


Hinta: 180.00 EUR
Päiväys: 25/08/2020
Kommentit (0)
M: Käytetyt Dunlop KR108 MS2 ja KR106 MS4


Hinta: 90.00 EUR
Päiväys: 07/08/2020
Kommentit (0)
Sadekelin renkaat

Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
O:Yamaha R6 kilvellinen runko

Päiväys: 11/06/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Alastaro-dataa  (Luettu 341682 kertaa)

0 Ratailijaa ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Poissa mic

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Kesä 2012
  • Viestejä: 125
  • Paikalla:14.04.15 - klo:06:55
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 0
Vs: Alastaro-dataa
« Vastaus #345 : 14.09.13 - klo:21:39 »
Täytyy sanoa, että molemmilla ajaneena niin ei ainakaan vakio 600:lla tarvitse mikään reikäpää olla jos avaa ajoissa. Siellä kun nyt ei vaan tapahdu hirveesti mitään, kun avataan. Aika harvoin näkee lähtevän perse alta avauksen takia, tonnareilla toki helppo temppu ja usein kokeiltukin. Ainakin itsellä kesti alkuun todella kauan tonnisen jälkeen tajuta, että rulla täysin auki vaan heti kun mahdollista.

Liian aikaisin avaaminen ja ajoissa avaaminen ei ole synonyymejä. Myöskään ajoissa avaaminen ja nopeasti avaaminen eivät ole synonyymejä.
Joten herääkin lähinnä kysymys mitä sinä tarkoitat ajoissa avaamisella?

Ja jotta ehkä tajuaisit mitä minä tarkoitan liian ajoissa avaamisella, niin wehnä avaa palmasista huomattavasti aikaisemmin (0.34s) kuin slowrider, mutta wehnän mopon nokka osoittaa (suunta 229) exittiin jo silloin.
Slowriderin mopon nokka osoittaa (suunta 233) edellen skutsiin (tosin se on jo kaadettu) kun slowrider vääntää rullaa ihan homona.

Palmas on sen verran hidas mutka, että on ihan sama lähteekö sieltä kusiaisella vai tonnarilla. Ei voi avata liian aikaisin, vaan pitää odottaa että nokka osoittaa oikeaan suuntaan.
Se ero toki on että sitten kun nokka on oikeassa suunnassa niin kusiaisella sen rullan voi kietasta auki huomattavasti nopeemmin kuin tonnarilla.

Vittuako sulle mitään vastaamaan, kun kirjoitat puoli sivua puuta heinää ja lopuksi ymmärrät viimeisessä lauseessa ihan itse mistä on kysymys.

Ja se ero noissa on, että vaikka suunta olisi hevonkuusenperseeseen ja kallistuskulma polvetsuussapleksiraapiimaata niin 600 kestää rajumman rullan avauksen kuin 1000 ihan vaan pienemmän tehon ja moottorin luonteen takia.


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Poissa slowrider

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 57
  • -Saadut: 60
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1497
  • Ikä: 40
  • Paikkakunta: Salo
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 22:41
  • BMW S1000RR -10, -12 ja R6 -17
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 611
Vs: Alastaro-dataa
« Vastaus #346 : 14.09.13 - klo:21:58 »
Sitä en vain tajua, että jos/kun sen mutkaan sisäänmenon sössii ja pääsee avaamaan niin miksei avaa tasan niin paljon kun renkaan pito antaa myöten eikä pyörä elä liikaa? Sen mitä kilosella olen kokeillut niin se eri kun tarvii tähdätä mihin sen mopon ampuu, mutta ainakin omalla luuskalla se linja nyt ei ole mihinkään kiveen hakattu kun avaa. vähän kaasukapulaa liikuttamalla se linja muuttuu oleellisesti kun keulakin pysyy kokoajan radalla

Poissa mic

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Kesä 2012
  • Viestejä: 125
  • Paikalla:14.04.15 - klo:06:55
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 0
Vs: Alastaro-dataa
« Vastaus #347 : 14.09.13 - klo:22:07 »
Sitä en vain tajua, että jos/kun sen mutkaan sisäänmenon sössii ja pääsee avaamaan niin miksei avaa tasan niin paljon kun renkaan pito antaa myöten eikä pyörä elä liikaa? Sen mitä kilosella olen kokeillut niin se eri kun tarvii tähdätä mihin sen mopon ampuu, mutta ainakin omalla luuskalla se linja nyt ei ole mihinkään kiveen hakattu kun avaa. vähän kaasukapulaa liikuttamalla se linja muuttuu oleellisesti kun keulakin pysyy kokoajan radalla

Sä vaan ajattelet eri tavalla. Murmurilla paskankin putoamissuunta suhteessa pakaroiden ja pytyn kallistuskulmaan piirretään siihen paskapaperirullaan etukäteen. Säästyy niiltä ikäviltä vahinkoroiskeilta takaisinpäin... Ja näin toimitaan aina ja ikuisesti! Eihän ne maailman huiputkaan koskaan pieraise väärään aikaan vaan kaikki on harkittua.


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5168
  • Paikalla:eilen kello 20:05
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Alastaro-dataa
« Vastaus #348 : 14.09.13 - klo:22:38 »
Sitä en vain tajua, että jos/kun sen mutkaan sisäänmenon sössii ja pääsee avaamaan niin miksei avaa tasan niin paljon kun renkaan pito antaa myöten eikä pyörä elä liikaa? Sen mitä kilosella olen kokeillut niin se eri kun tarvii tähdätä mihin sen mopon ampuu, mutta ainakin omalla luuskalla se linja nyt ei ole mihinkään kiveen hakattu kun avaa. vähän kaasukapulaa liikuttamalla se linja muuttuu oleellisesti kun keulakin pysyy kokoajan radalla

Jos mä sanon, ett jos sössit sen sisäänmenon, niin et vaan koske kaasuun ennen ko mopo on kääntyny oikeeseen suuntaan, nii usot sie?
Vai pitääkö sanojalla olla enemmän meriittejä että sie usot?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa slowrider

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 57
  • -Saadut: 60
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1497
  • Ikä: 40
  • Paikkakunta: Salo
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 22:41
  • BMW S1000RR -10, -12 ja R6 -17
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 611
Vs: Alastaro-dataa
« Vastaus #349 : 14.09.13 - klo:22:51 »
Sitä en vain tajua, että jos/kun sen mutkaan sisäänmenon sössii ja pääsee avaamaan niin miksei avaa tasan niin paljon kun renkaan pito antaa myöten eikä pyörä elä liikaa? Sen mitä kilosella olen kokeillut niin se eri kun tarvii tähdätä mihin sen mopon ampuu, mutta ainakin omalla luuskalla se linja nyt ei ole mihinkään kiveen hakattu kun avaa. vähän kaasukapulaa liikuttamalla se linja muuttuu oleellisesti kun keulakin pysyy kokoajan radalla

Jos mä sanon, ett jos sössit sen sisäänmenon, niin et vaan koske kaasuun ennen ko mopo on kääntyny oikeeseen suuntaan, nii usot sie?
Vai pitääkö sanojalla olla enemmän meriittejä että sie usot?

eli jos sisäänmenossa sössii ja jarru ei riitä apeksiin ja sinne tullaan jo ns pintakaasulla niin sillon ei saa avata jos pitoa riittää? Pitääkö siis jarruttaa vähästä vauhdista lisää kunnes suunta on oikea?

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5168
  • Paikalla:eilen kello 20:05
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Alastaro-dataa
« Vastaus #350 : 14.09.13 - klo:22:53 »
Sitä en vain tajua, että jos/kun sen mutkaan sisäänmenon sössii ja pääsee avaamaan niin miksei avaa tasan niin paljon kun renkaan pito antaa myöten eikä pyörä elä liikaa? Sen mitä kilosella olen kokeillut niin se eri kun tarvii tähdätä mihin sen mopon ampuu, mutta ainakin omalla luuskalla se linja nyt ei ole mihinkään kiveen hakattu kun avaa. vähän kaasukapulaa liikuttamalla se linja muuttuu oleellisesti kun keulakin pysyy kokoajan radalla

Jos mä sanon, ett jos sössit sen sisäänmenon, niin et vaan koske kaasuun ennen ko mopo on kääntyny oikeeseen suuntaan, nii usot sie?
Vai pitääkö sanojalla olla enemmän meriittejä että sie usot?

eli jos sisäänmenossa sössii ja jarru ei riitä apeksiin ja sinne tullaan jo ns pintakaasulla niin sillon ei saa avata jos pitoa riittää? Pitääkö siis jarruttaa vähästä vauhdista lisää kunnes suunta on oikea?
Kyllä.
Kyllä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa slowrider

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 57
  • -Saadut: 60
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1497
  • Ikä: 40
  • Paikkakunta: Salo
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 22:41
  • BMW S1000RR -10, -12 ja R6 -17
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 611
Vs: Alastaro-dataa
« Vastaus #351 : 14.09.13 - klo:23:05 »
Sitä en vain tajua, että jos/kun sen mutkaan sisäänmenon sössii ja pääsee avaamaan niin miksei avaa tasan niin paljon kun renkaan pito antaa myöten eikä pyörä elä liikaa? Sen mitä kilosella olen kokeillut niin se eri kun tarvii tähdätä mihin sen mopon ampuu, mutta ainakin omalla luuskalla se linja nyt ei ole mihinkään kiveen hakattu kun avaa. vähän kaasukapulaa liikuttamalla se linja muuttuu oleellisesti kun keulakin pysyy kokoajan radalla

Jos mä sanon, ett jos sössit sen sisäänmenon, niin et vaan koske kaasuun ennen ko mopo on kääntyny oikeeseen suuntaan, nii usot sie?
Vai pitääkö sanojalla olla enemmän meriittejä että sie usot?

eli jos sisäänmenossa sössii ja jarru ei riitä apeksiin ja sinne tullaan jo ns pintakaasulla niin sillon ei saa avata jos pitoa riittää? Pitääkö siis jarruttaa vähästä vauhdista lisää kunnes suunta on oikea?
Kyllä.
Kyllä.

Nyt täytyy tyhmän myöntää että loppui ymmärrys. Jos tulee jo valmiiksi liian hiljaa apeksiin niin luulisi siinä olevan varaa suunnata se mopo vaikka mihin ilman stressiä oikeasta kulmasta?

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5168
  • Paikalla:eilen kello 20:05
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Alastaro-dataa
« Vastaus #352 : 14.09.13 - klo:23:24 »
Sitä en vain tajua, että jos/kun sen mutkaan sisäänmenon sössii ja pääsee avaamaan niin miksei avaa tasan niin paljon kun renkaan pito antaa myöten eikä pyörä elä liikaa? Sen mitä kilosella olen kokeillut niin se eri kun tarvii tähdätä mihin sen mopon ampuu, mutta ainakin omalla luuskalla se linja nyt ei ole mihinkään kiveen hakattu kun avaa. vähän kaasukapulaa liikuttamalla se linja muuttuu oleellisesti kun keulakin pysyy kokoajan radalla

Jos mä sanon, ett jos sössit sen sisäänmenon, niin et vaan koske kaasuun ennen ko mopo on kääntyny oikeeseen suuntaan, nii usot sie?
Vai pitääkö sanojalla olla enemmän meriittejä että sie usot?

eli jos sisäänmenossa sössii ja jarru ei riitä apeksiin ja sinne tullaan jo ns pintakaasulla niin sillon ei saa avata jos pitoa riittää? Pitääkö siis jarruttaa vähästä vauhdista lisää kunnes suunta on oikea?
Kyllä.
Kyllä.

Nyt täytyy tyhmän myöntää että loppui ymmärrys. Jos tulee jo valmiiksi liian hiljaa apeksiin niin luulisi siinä olevan varaa suunnata se mopo vaikka mihin ilman stressiä oikeasta kulmasta? No mun osalta lopetan vänkäämisen.

Noh, jotta saadaan vähän vertailuakin, niin mulla sattuu olemaan yks käppyrä (alastaro 22.3) kusiaisesta jonka jarru ja apeksi ajolinja on käytännössä identtinen sun ajon kanssa. Okei, apeksinopeudessa on eroa 0.9 kmh.
Samoin kiihtyvyyskäppyrä on käytännössä täysin identtinen sun datan kanssa.
Jarrumerkistä apeksiin teidän ero on 0.088s eli käytännössä aika minimaalinen.
No missä ero?
Avauskohdassa, avauksessa ja sen seurauksena avauksen ajolinjassa.
Sun apeksista sun seuraavan jarrumerkkiin mitatun matkan se ajaa 0.37 sekunttia lyhyemmässä ajassa.
Se on mun mielestä aika saatanasti noissa kierrosvauhdeissa varsinkin kun sun kyky avata on oikeesti aika maksimaalinen.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa slowrider

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 57
  • -Saadut: 60
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1497
  • Ikä: 40
  • Paikkakunta: Salo
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 22:41
  • BMW S1000RR -10, -12 ja R6 -17
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 611
Vs: Alastaro-dataa
« Vastaus #353 : 15.09.13 - klo:00:52 »
Sitä en vain tajua, että jos/kun sen mutkaan sisäänmenon sössii ja pääsee avaamaan niin miksei avaa tasan niin paljon kun renkaan pito antaa myöten eikä pyörä elä liikaa? Sen mitä kilosella olen kokeillut niin se eri kun tarvii tähdätä mihin sen mopon ampuu, mutta ainakin omalla luuskalla se linja nyt ei ole mihinkään kiveen hakattu kun avaa. vähän kaasukapulaa liikuttamalla se linja muuttuu oleellisesti kun keulakin pysyy kokoajan radalla

Jos mä sanon, ett jos sössit sen sisäänmenon, niin et vaan koske kaasuun ennen ko mopo on kääntyny oikeeseen suuntaan, nii usot sie?
Vai pitääkö sanojalla olla enemmän meriittejä että sie usot?

eli jos sisäänmenossa sössii ja jarru ei riitä apeksiin ja sinne tullaan jo ns pintakaasulla niin sillon ei saa avata jos pitoa riittää? Pitääkö siis jarruttaa vähästä vauhdista lisää kunnes suunta on oikea?
Kyllä.
Kyllä.

Nyt täytyy tyhmän myöntää että loppui ymmärrys. Jos tulee jo valmiiksi liian hiljaa apeksiin niin luulisi siinä olevan varaa suunnata se mopo vaikka mihin ilman stressiä oikeasta kulmasta? No mun osalta lopetan vänkäämisen.

Noh, jotta saadaan vähän vertailuakin, niin mulla sattuu olemaan yks käppyrä (alastaro 22.3) kusiaisesta jonka jarru ja apeksi ajolinja on käytännössä identtinen sun ajon kanssa. Okei, apeksinopeudessa on eroa 0.9 kmh.
Samoin kiihtyvyyskäppyrä on käytännössä täysin identtinen sun datan kanssa.
Jarrumerkistä apeksiin teidän ero on 0.088s eli käytännössä aika minimaalinen.
No missä ero?
Avauskohdassa, avauksessa ja sen seurauksena avauksen ajolinjassa.
Sun apeksista sun seuraavan jarrumerkkiin mitatun matkan se ajaa 0.37 sekunttia lyhyemmässä ajassa.
Se on mun mielestä aika saatanasti noissa kierrosvauhdeissa varsinkin kun sun kyky avata on oikeesti aika maksimaalinen.

Tossa kyseinen kohta videolla http://youtu.be/WNukBcKiD7k?t=37s

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5168
  • Paikalla:eilen kello 20:05
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Alastaro-dataa
« Vastaus #354 : 15.09.13 - klo:18:40 »
Tossa kyseinen kohta videolla http://youtu.be/WNukBcKiD7k?t=37s

Ruutukaappaus siit kohtaa ku sul alkaa mopon nokka osottaa suoralle.
Eiks exitin pitäis olla tol dumaripisteen päässä?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa slowrider

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 57
  • -Saadut: 60
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1497
  • Ikä: 40
  • Paikkakunta: Salo
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 22:41
  • BMW S1000RR -10, -12 ja R6 -17
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 611
Vs: Alastaro-dataa
« Vastaus #355 : 15.09.13 - klo:19:21 »
dumaripiste? Kai noihin pitää alkaa ensi kesänä enemmän keskittymään. Nyt olen kyllä aina avannut niin kovaa ja aikasin kun mahdollista. Kuitenkin niin että ulostulossa riittää vielä tilaa ilman kaasun löysäämistä

edit: Nyt on PB ja circuit tools asennettu. Mahtaa kevät olla pitkällä ennenkuin näistä jotain tajuaa :)

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5168
  • Paikalla:eilen kello 20:05
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Alastaro-dataa
« Vastaus #356 : 15.09.13 - klo:19:51 »
dumaripiste? Kai noihin pitää alkaa ensi kesänä enemmän keskittymään. Nyt olen kyllä aina avannut niin kovaa ja aikasin kun mahdollista. Kuitenkin niin että ulostulossa riittää vielä tilaa ilman kaasun löysäämistä

edit: Nyt on PB ja circuit tools asennettu. Mahtaa kevät olla pitkällä ennenkuin näistä jotain tajuaa :)

Tuomari, dumari, ratatuomaripiste.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa Mikko K.

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 22
  • -Saadut: 21
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 947
  • Ikä: 36
  • Paikkakunta: Jyväskylä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:06.08.20 - klo:20:25
  • R1 2008
    • #52
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Alastaro-dataa
« Vastaus #357 : 28.04.14 - klo:18:39 »
Pistäkeehän nopiat kuskit sektoriaikoja noille kolmelle race chronon sektorille. Etenkin jos joku menee alle 1:23,5, niin ois kiva nähdä että missä isoa eroa tulee.

Poissa Vuorela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 17
  • -Saadut: 51
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 997
  • Paikalla:27.11.18 - klo:17:57
  • R6R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 637
Vs: Alastaro-dataa
« Vastaus #358 : 28.04.14 - klo:18:54 »
Pistäkeehän nopiat kuskit sektoriaikoja noille kolmelle race chronon sektorille. Etenkin jos joku menee alle 1:23,5, niin ois kiva nähdä että missä isoa eroa tulee.

1:24.22 olis:
25.16
29.45
29.60

Samana päivänä optimi 1:23.65
25.16
29.32
29.16

Poissa Cat

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 13
  • -Saadut: 7
  • Liittynyt: Kesä 2012
  • Viestejä: 618
  • Ikä: 27
  • Paikkakunta: Vantaa
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:02.09.18 - klo:15:05
  • Husqvarna TE 125 -15
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 346
Vs: Alastaro-dataa
« Vastaus #359 : 28.04.14 - klo:21:06 »
mun enkka 1.24,3 tuli kisassa laptimerilla eikä chrono päällä, mutta päivä sitä ennen reeneissä 1.24,83

sector 1: 25,67
sector 2: 29.50
sector 3: 29,66

Saman päivän optimi 1.23,98

sector 1: 25,28
sector 2: 29.04
sector 3: 29.66

Malta pari kuukautta niin saat kaksykkösen ;)

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020