Alastaro-dataa

Aloittaja slowrider, 10.06.12 - klo:21:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

murmela

Katselimpa datasta että alastarossa pääsee bimmerillä alle 1:30 (1:29.82) kun kaasuläpät on kierroksen aikana max 66,9% auki.
1:28.19 läpät max 67,7% auki.
1:26.65 70,9%
1:25.58 79,1%
1:24,70 87,4%
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Tässäpä kauden ekalta päivältä dataa ihmeteltäväksi. Kovin paljon ei tuosta kannata oppia ottaa kun on aika ruosteista köröttelyä ja lähinnä dataloggaus-kokeiluna tän ulostin chronosta. Jostain syystä näyttäs siltä, että racedacin loggaama data tulee pikkasen jäljessä GPS-dataan verrattuna. Tosin tuo voi johtua racechronon bugittamisesta. Sieltä kun puuttu kokonaan valikko mistä nuo loggerin käppyrät ois saanu näkymään ja esim. live timer tilassa ei saanu näppäimiä lukittua. Asensin racechronon uusiksi ja alko pelittää. En osannu ainakaan circuit toolsissa synkata tota dataa, mutta ehkä joku osaa senkin tehä.

Käppyröissä analog1 on kaasu, analog2 jarru, analog3 on keulan alusta-anturi ja analog 4 perän alusta-anturi. Digital on RPM. Mitään kanavia ei oo vielä konfattu fiksuille arvoille, joten kierrosluku näkyy tuplana ja analog-kanavati millivoltteina. Joku fiksu kaveri laitto noi alusta-anturit pleksilasiin kiinni. Tuli todettua, että infrapuna ei mene pleksin läpi, joten keulan alusta-anturi katsoo koko ajan n. 1mm päähän (=0V) ja perän n. 1-2cm päähän. Pitää näyttää poraa noiden IR-silmien kohdalle niin pääsee kokeilemaan saako noilta jotain järkevämpää pihalle. Jarrupaineanturi näyttäs äkkiseltään ottavan häiriöö jostain, koska tuolla tavalla pomppii...tai sit anturi on sökö.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.05.15 - klo:17:37
Jostain syystä näyttäs siltä, että racedacin loggaama data tulee pikkasen jäljessä GPS-dataan verrattuna.
Se on ikävä kyllä ominaisuus joka johtu gepsipalikan, rdacin ja puhelimen toimintanopeuksista (softa ja BT). RaceChronoon ehkä joskus tulee oma asetus, siis sille että voi synkata gepsidatan vs anturidatan x-akselia.
Jos jaksaa harrastaa, niin dirty fix: .vbo (se on ihan plain text) exportti auki talukkosoftassa, siirtää niitä loggerisoluja sopivaan suuntaan sopivan verran, ja tallentaa cvssänä, ja tekstieditorilla kopsaa ne alun pari riviä orginaalista siihen muokattuun, ja muuttaa päätteeksi .vbo.
Lainaa
Tuli todettua, että infrapuna ei mene pleksin läpi, joten keulan alusta-anturi katsoo koko ajan n. 1mm päähän (=0V) ja perän n. 1-2cm päähän. Pitää näyttää poraa noiden IR-silmien kohdalle niin pääsee kokeilemaan saako noilta jotain järkevämpää pihalle.
Jotain "PIR" tjsp linssejä/matskua vois yrittää metästää, siitä infra menee läpi.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.05.15 - klo:21:25
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.05.15 - klo:17:37
Jostain syystä näyttäs siltä, että racedacin loggaama data tulee pikkasen jäljessä GPS-dataan verrattuna.
Se on ikävä kyllä ominaisuus joka johtu gepsipalikan, rdacin ja puhelimen toimintanopeuksista (softa ja BT). RaceChronoon ehkä joskus tulee oma asetus, siis sille että voi synkata gepsidatan vs anturidatan x-akselia.
Jos jaksaa harrastaa, niin dirty fix: .vbo (se on ihan plain text) exportti auki talukkosoftassa, siirtää niitä loggerisoluja sopivaan suuntaan sopivan verran, ja tallentaa cvssänä, ja tekstieditorilla kopsaa ne alun pari riviä orginaalista siihen muokattuun, ja muuttaa päätteeksi .vbo.
Lainaa
Tuli todettua, että infrapuna ei mene pleksin läpi, joten keulan alusta-anturi katsoo koko ajan n. 1mm päähän (=0V) ja perän n. 1-2cm päähän. Pitää näyttää poraa noiden IR-silmien kohdalle niin pääsee kokeilemaan saako noilta jotain järkevämpää pihalle.
Jotain "PIR" tjsp linssejä/matskua vois yrittää metästää, siitä infra menee läpi.
Katellaan sit jotain muuta matskua kunhan ensin näkee, että antaako noi mitään järkevää signaalia ulos. Eli lähetin- ja tunnistinsilmien kohdalle vaan reikää. Ja samalla taidan vähän siirtää tuota takapään anturia parempaan paikkaan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Nitrous

Oisko kellään heittää kusiaisella alle 1:25 (mitä enempi alle sen parempi) ajetusta kierroksesta .vbo-dataa. Laita tähän jatkoks tai heitä yksärillä. yritin tätä topicia selailla tuommosen löytämisen toivossa, mutta ei osunu silmään.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

tamik87

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 04.05.15 - klo:13:05
Oisko kellään heittää kusiaisella alle 1:25 (mitä enempi alle sen parempi) ajetusta kierroksesta .vbo-dataa. Laita tähän jatkoks tai heitä yksärillä. yritin tätä topicia selailla tuommosen löytämisen toivossa, mutta ei osunu silmään.

Mä voin koittaa kaivella jos on viä tallella.. Mut ainakin slowriderin 1:23 alkunen löytys multa.

murmela

Jarrut paskana, paha hidastaa.

slowrider

Mikset sää avaa?  Kusiaisetki häviää horisonttiin pääsuoralla vaikka bemu alla   :)

murmela

04.05.15 - klo:22:37 #473 Viimeisin muokkaus: 05.05.15 - klo:10:03 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 04.05.15 - klo:21:51
Mikset sää avaa?  Kusiaisetki häviää horisonttiin pääsuoralla vaikka bemu alla   :)

No ainakin kusin sen kahvilanmutkan ajolinjan joka kerta. Tai no, mutka ku mutka niin kusin jarrun ja ajolinjan, joten tulin apeksiin aina väärällä linjalla ja liian hitaasti, niin sit piti viel oottaa ett pysty ees vähä avaamaan. Eli ajo kokonaisuudessaan oli iha sekasin.
Videolta sitä ei nää, mut kyl mä ihan tosissani yritin. murmispalm

Edit: Ja datankin perusteella väittäisin että ei se vika ollut avauksissa, vaan mutkiin tulossa/mutkanopeuksissa. Liitteenä kaasukapulan asento kerhokisakierros (punainen) vs oma ~3s nopeempi kierros (sininen).
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Vuorela

Nitroukselle dataa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 06.05.15 - klo:17:58
Nitroukselle dataa.
Tieto lisää tuskaa...ei tässä muuta voi sanoa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.05.15 - klo:17:37
Tässäpä kauden ekalta päivältä dataa ihmeteltäväksi.
Pystysköhän @murmela tai joku muu enempi dataa ihmetelly vilkasemaan tosta mun kierroksesta kolmosen, Las Palmasin, Lemminkäisen ja kahvilanmutkan avaukset? Lähinnä, että meneekö ne hyvin, huonosti vai ihan päin persettä. Oon jo tuijottanu tota liikaa ja päädyn ristiriitasiin tuloksiin ittenin kanssa. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

07.05.15 - klo:10:22 #477 Viimeisin muokkaus: 07.05.15 - klo:10:36 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 07.05.15 - klo:09:55
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.05.15 - klo:17:37
Tässäpä kauden ekalta päivältä dataa ihmeteltäväksi.
Pystysköhän @murmela tai joku muu enempi dataa ihmetelly vilkasemaan tosta mun kierroksesta kolmosen, Las Palmasin, Lemminkäisen ja kahvilanmutkan avaukset? Lähinnä, että meneekö ne hyvin, huonosti vai ihan päin persettä. Oon jo tuijottanu tota liikaa ja päädyn ristiriitasiin tuloksiin ittenin kanssa. :D
Kolmosen "avauksessa" meet kaasulle ennen apeksia, joten tuuppaat ajolinjan pyöreeks/ sulla kestää 4 sekunttia päästä täydelle kaasulle = ihan päin persettä.
Las Palmas, meet kaasulle sekunnin ennen apeksia, joten tuuppaat ajolinjan hieman pyöreeks/ sulla kestää 3 sekunttia päästä täydelle kaasulle = ei ihan päin persettä.
Lemminkäinen, meet kaasulle ennen apeksia, joten tuuppaat ajolinjan pyöreeks/ sulla kestää 4 sekunttia päästä täydelle kaasulle = ihan päin persettä.
Kahvila, meet kaasulle vähän liian aikasin, joten mopo melkein ehtii kääntyä, sulla kestää ~2 sekunttia päästä täydelle kaasulle = ei ihan huonosti, ehkä jopa melkein hyvin.

Se kaasun käppyrä kertoo melkein suoraan sulle onko avaus hyvä vai ei. Jos käppyrä on abaut suoraviivanen 0-100% niin mutkaan tulo, apeksi ja avaus on osunu. Jos siin kaasussa on aluksi arpomista, niin se kertoo että mutkaan tulo on sössitty, ja apeksikin ehkä, ja homma viimeistellään sössimällä avaus, kun yritetään "korjata" sössittyä mutkaantuloa/apeksia.

Edit: Liitteeksi vielä käppyrä, josta näkee perssilmälläkin missä on arpomista vs se ainoa avaus missä ei ole arpomista (paitsi keulimisesta(?) johtuva pilkkiminen?)
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 07.05.15 - klo:10:22
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 07.05.15 - klo:09:55
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.05.15 - klo:17:37
Tässäpä kauden ekalta päivältä dataa ihmeteltäväksi.
Pystysköhän @murmela tai joku muu enempi dataa ihmetelly vilkasemaan tosta mun kierroksesta kolmosen, Las Palmasin, Lemminkäisen ja kahvilanmutkan avaukset? Lähinnä, että meneekö ne hyvin, huonosti vai ihan päin persettä. Oon jo tuijottanu tota liikaa ja päädyn ristiriitasiin tuloksiin ittenin kanssa. :D
Kolmosen "avauksessa" meet kaasulle ennen apeksia, joten tuuppaat ajolinjan pyöreeks/ sulla kestää 4 sekunttia päästä täydelle kaasulle = ihan päin persettä.
Las Palmas, meet kaasulle sekunnin ennen apeksia, joten tuuppaat ajolinjan hieman pyöreeks/ sulla kestää 3 sekunttia päästä täydelle kaasulle = ei ihan päin persettä.
Lemminkäinen, meet kaasulle ennen apeksia, joten tuuppaat ajolinjan pyöreeks/ sulla kestää 4 sekunttia päästä täydelle kaasulle = ihan päin persettä.
Kahvila, meet kaasulle vähän liian aikasin, joten mopo melkein ehtii kääntyä, sulla kestää ~2 sekunttia päästä täydelle kaasulle = ei ihan huonosti, ehkä jopa melkein hyvin.

Se kaasun käppyrä kertoo melkein suoraan sulle onko avaus hyvä vai ei. Jos käppyrä on abaut suoraviivanen 0-100% niin mutkaan tulo, apeksi ja avaus on osunu. Jos siin kaasussa on aluksi arpomista, niin se kertoo että mutkaan tulo on sössitty, ja apeksikin ehkä, ja homma viimeistellään sössimällä avaus, kun yritetään "korjata" sössittyä mutkaantuloa/apeksia.

Edit: Liitteeksi vielä käppyrä, josta näkee perssilmälläkin missä on arpomista vs se ainoa avaus missä ei ole arpomista (paitsi keulimisesta(?) johtuva pilkkiminen?)
Kiitokset. En nyt ihan metsässä siis ollut itsekään, mutta rupes epäilys iskemään kun vertailee muiden dataan, jossa näkyy samantyyppisiä virheitä.  Se ainoan ok-avauksen pilkkiminen johtuu todennäkösesti käden asennon korjaamisesta. Pitää vaihtaa joko rulla lyhyempään tai kiinnittää huomiota käden asentoon, että sais yhdellä käännöllä kaasun auki. Keuliahan toi mun mopo ei jaksa kuin ykkösellä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 07.05.15 - klo:10:59
Pitää vaihtaa joko rulla lyhyempään tai kiinnittää huomiota käden asentoon, että sais yhdellä käännöllä kaasun auki.
Lyhyempi rulla ehottomasti, älä ees yritä korjata muulla tavalla. Tai voit yrittää ja todeta että ainoo toimiva keino on lyhyempi rulla.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal