Alastaro-dataa

Aloittaja slowrider, 10.06.12 - klo:21:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 22.08.12 - klo:18:11
Lainaus käyttäjältä: app - 22.08.12 - klo:18:07
Kun sattuu sopiva päivä molemmille, ottaisin mielelläni koneen mukaan. Tuskin siinä koko päivää tarvitse tuhria. Riittää kun käydään kimpassa läpi perusjutut pariin kertaan. On melkoinen hetteikkö tuo ohjelma, kun alan termitkään ei edes äidinkielellä ole vielä hallussa. Kiirettä ei ole, vaan tuossa talvella niiden kanssa voi viettää aikaa.

Teemme näin. Voidaan toki ottaa isommallakin porukalla data-analysointi-iltamat, jos muita halukkaita on.

Vaikka kauden päätöksen kunniaksi ja istutaan alas tallille ja ihmetellään videoita ja datoja.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

jarska

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 23.08.12 - klo:03:15
Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 22.08.12 - klo:18:11
Lainaus käyttäjältä: app - 22.08.12 - klo:18:07
Kun sattuu sopiva päivä molemmille, ottaisin mielelläni koneen mukaan. Tuskin siinä koko päivää tarvitse tuhria. Riittää kun käydään kimpassa läpi perusjutut pariin kertaan. On melkoinen hetteikkö tuo ohjelma, kun alan termitkään ei edes äidinkielellä ole vielä hallussa. Kiirettä ei ole, vaan tuossa talvella niiden kanssa voi viettää aikaa.

Teemme näin. Voidaan toki ottaa isommallakin porukalla data-analysointi-iltamat, jos muita halukkaita on.

Vaikka kauden päätöksen kunniaksi ja istutaan alas tallille ja ihmetellään videoita ja datoja.

Oliskin muuten kiva saada oppia datojen tulkinnoista ja muutenkin kattella kauden saldoja.
Murmela, piirtoheitin, iso kangas, olutta, pimeä talvi-ilta, iso joukko ratailijoita, vääntöä, Foxmanni Veteli ehkä...joku muu paikka?...jne.

rranta

Lainaus käyttäjältä: jarska - 25.08.12 - klo:10:02
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 23.08.12 - klo:03:15
Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 22.08.12 - klo:18:11
Lainaus käyttäjältä: app - 22.08.12 - klo:18:07
Kun sattuu sopiva päivä molemmille, ottaisin mielelläni koneen mukaan. Tuskin siinä koko päivää tarvitse tuhria. Riittää kun käydään kimpassa läpi perusjutut pariin kertaan. On melkoinen hetteikkö tuo ohjelma, kun alan termitkään ei edes äidinkielellä ole vielä hallussa. Kiirettä ei ole, vaan tuossa talvella niiden kanssa voi viettää aikaa.

Teemme näin. Voidaan toki ottaa isommallakin porukalla data-analysointi-iltamat, jos muita halukkaita on.

Vaikka kauden päätöksen kunniaksi ja istutaan alas tallille ja ihmetellään videoita ja datoja.

Oliskin muuten kiva saada oppia datojen tulkinnoista ja muutenkin kattella kauden saldoja.
Murmela, piirtoheitin, iso kangas, olutta, pimeä talvi-ilta, iso joukko ratailijoita, vääntöä, Foxmanni Veteli ehkä...joku muu paikka?...jne.

Pitäsköhän juhulapaikasa olla mahollisuus pyöriään pehemustettuun huoneeseen ja toinen misä on köysillä rajattu neliö...

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: rranta - 25.08.12 - klo:10:18

Pitäsköhän juhulapaikasa olla mahollisuus pyöriään pehemustettuun huoneeseen ja toinen misä on köysillä rajattu neliö...

Tämmönen:
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

slowrider

Lainaus käyttäjältä: jarska - 25.08.12 - klo:10:02
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 23.08.12 - klo:03:15
Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 22.08.12 - klo:18:11
Lainaus käyttäjältä: app - 22.08.12 - klo:18:07
Kun sattuu sopiva päivä molemmille, ottaisin mielelläni koneen mukaan. Tuskin siinä koko päivää tarvitse tuhria. Riittää kun käydään kimpassa läpi perusjutut pariin kertaan. On melkoinen hetteikkö tuo ohjelma, kun alan termitkään ei edes äidinkielellä ole vielä hallussa. Kiirettä ei ole, vaan tuossa talvella niiden kanssa voi viettää aikaa.

Teemme näin. Voidaan toki ottaa isommallakin porukalla data-analysointi-iltamat, jos muita halukkaita on.

Vaikka kauden päätöksen kunniaksi ja istutaan alas tallille ja ihmetellään videoita ja datoja.

Oliskin muuten kiva saada oppia datojen tulkinnoista ja muutenkin kattella kauden saldoja.
Murmela, piirtoheitin, iso kangas, olutta, pimeä talvi-ilta, iso joukko ratailijoita, vääntöä, Foxmanni Veteli ehkä...joku muu paikka?...jne.

Hyvä idea. Mullakin on melkein joka kierrokselta kesän ajalta dataa, mutten tajua niistä ku kierrosajan :D

app

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 25.08.12 - klo:14:14
Lainaus käyttäjältä: jarska - 25.08.12 - klo:10:02
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 23.08.12 - klo:03:15
Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 22.08.12 - klo:18:11
Lainaus käyttäjältä: app - 22.08.12 - klo:18:07
Kun sattuu sopiva päivä molemmille, ottaisin mielelläni koneen mukaan. Tuskin siinä koko päivää tarvitse tuhria. Riittää kun käydään kimpassa läpi perusjutut pariin kertaan. On melkoinen hetteikkö tuo ohjelma, kun alan termitkään ei edes äidinkielellä ole vielä hallussa. Kiirettä ei ole, vaan tuossa talvella niiden kanssa voi viettää aikaa.

Teemme näin. Voidaan toki ottaa isommallakin porukalla data-analysointi-iltamat, jos muita halukkaita on.

Vaikka kauden päätöksen kunniaksi ja istutaan alas tallille ja ihmetellään videoita ja datoja.

Oliskin muuten kiva saada oppia datojen tulkinnoista ja muutenkin kattella kauden saldoja.
Murmela, piirtoheitin, iso kangas, olutta, pimeä talvi-ilta, iso joukko ratailijoita, vääntöä, Foxmanni Veteli ehkä...joku muu paikka?...jne.

Hyvä idea. Mullakin on melkein joka kierrokselta kesän ajalta dataa, mutten tajua niistä ku kierrosajan :D

Tätä kannatetaan. Foxmannissa on hyvä kabinetti jossa laajakangas ja videotykki. Baaritiski ja iso jääkaappi.

murmela

Ja pyynnöstä mic vs mic

Selkeetä pyrkimystä ja pientä onnistumista ollu siinä että jarrumerkkiä on hieman siirretty eteenpäin, ja kovempi aloitus.
6/10 jarruu sais edelleen olla kovempi alotus.
Kaasulta jarrulle siirtyminen on edelleen vaan ihan liian hidas, joka jarrussa.
Hätä-kaasu-avaukset on suurimmaks osaks poistunu, nyt osin jopa liian myöhään.
Kaasu aukee nopeemmin ja lineaarisemmin.

Yksittäisiä mokia:
Jarruarpajaiset nopeeseen oikeeseen.
Palmasin jarrumerkki ihan liian aikasessa, ja lähet liian aikasin valuttaan sisään, ja vauhti kuolee, ja yrität korvata nopeella hätä-avauksella, liian aikasin, leveeks.
Säälittävää jarruarpajaislirutteluu nopeeseen vasuriin, ja valutteluu, ja kaasulla leveeks.
Lemminkäisessä tapat vauhin liian aikasin?
Kikkamutkassa tulee kaasussa puolivälissä mietintätauko, maksaa 2 kymmenystä.
Kahvilanmutkan avauksessa kämmit kymmenyksen vs sun edellinen enkka, myöhästyt avauksessa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

mic

Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.08.12 - klo:22:09
Ja pyynnöstä mic vs mic

Selkeetä pyrkimystä ja pientä onnistumista ollu siinä että jarrumerkkiä on hieman siirretty eteenpäin, ja kovempi aloitus.
6/10 jarruu sais edelleen olla kovempi alotus.
Kaasulta jarrulle siirtyminen on edelleen vaan ihan liian hidas, joka jarrussa.
Hätä-kaasu-avaukset on suurimmaks osaks poistunu, nyt osin jopa liian myöhään.
Kaasu aukee nopeemmin ja lineaarisemmin.

Yksittäisiä mokia:
Jarruarpajaiset nopeeseen oikeeseen.
Palmasin jarrumerkki ihan liian aikasessa, ja lähet liian aikasin valuttaan sisään, ja vauhti kuolee, ja yrität korvata nopeella hätä-avauksella, liian aikasin, leveeks.
Säälittävää jarruarpajaislirutteluu nopeeseen vasuriin, ja valutteluu, ja kaasulla leveeks.
Lemminkäisessä tapat vauhin liian aikasin?
Kikkamutkassa tulee kaasussa puolivälissä mietintätauko, maksaa 2 kymmenystä.
Kahvilanmutkan avauksessa kämmit kymmenyksen vs sun edellinen enkka, myöhästyt avauksessa.

Toi palmasin jarru on ollut koko ajan tiedossa ja häpeäkseni tänään tutkin, että olen jopa tonnisella aloittanut jarrun viime kesänä 15m myöhemmin. Eli ensi kerraksi siirretään palmasin jarrumerkki 20-25m pidemmälle. Ongelmana on vaan pohjaava keula jen seurauksena sivulle pyrkivä perä. Kokeillaan joka tapauksessa.

Nopeaan vasuriin ei oikein osaa tolla kusiaisella jarrutella. Tuntuu, että kun hyppää pois kaasulta niin sekin on jo liikaa... Siksi tuo käyrä on vähän hassunlainen. Vähän samaa tossa oikeassakin.

Lemminkäisen jarrua sain siirrettyä, mutta kikanmutkan sisäänmeno tuottaa edelleen ongelmia. Kiire jarrulle ja liian aikainen taitto. Tästä seuraa kaasulla arpominen ja menetetään avauksessa. Lisää kierroksia ja sitä myötä korjataan tuotakin. Ensi kerralla noilla sitten jo 24 puolelle. Sen jälkeen en kyllä edes usko, että tosta laitteesta irtoo enempää ilman hieman säätötyötä...

Kiitos scuuballe tästä. On kiva huomata, että data kertoo aikalailla sen saman mitä persekin ajon aikana.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

murmela

Lainaus käyttäjältä: mic - 25.08.12 - klo:22:56
Toi palmasin jarru on ollut koko ajan tiedossa ja häpeäkseni tänään tutkin, että olen jopa tonnisella aloittanut jarrun viime kesänä 15m myöhemmin. Eli ensi kerraksi siirretään palmasin jarrumerkki 20-25m pidemmälle. Ongelmana on vaan pohjaava keula jen seurauksena sivulle pyrkivä perä. Kokeillaan joka tapauksessa.
Siirry kaasulta jarrulle paljon nopeammin, niin silloin voit siirtää merkkii sen 20-25m ja jarruttaa baut samalla teholla kuin nyttenkin. Esim ny sulla kesti 1,6s päästä täyskaasulta täysjarrulle, ja yks sekka on tossa sun takasuora 183kmh vauhissa on 51 metriä.

Säädä keulan painauma kuskin kans 35 milliin, vai joko esijännitys on täysillä ja painauma enemmän?
Pist menovaimennus täysille, ja ripari yks napsu liian auki.
Vaiha keulan öljyt, ja nosta öljypintaa 10 mm, vai rikkooko se sun vakiolla ajon sääntöö?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

mic

Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.08.12 - klo:23:19
Lainaus käyttäjältä: mic - 25.08.12 - klo:22:56
Toi palmasin jarru on ollut koko ajan tiedossa ja häpeäkseni tänään tutkin, että olen jopa tonnisella aloittanut jarrun viime kesänä 15m myöhemmin. Eli ensi kerraksi siirretään palmasin jarrumerkki 20-25m pidemmälle. Ongelmana on vaan pohjaava keula jen seurauksena sivulle pyrkivä perä. Kokeillaan joka tapauksessa.
Siirry kaasulta jarrulle paljon nopeammin, niin silloin voit siirtää merkkii sen 20-25m ja jarruttaa baut samalla teholla kuin nyttenkin. Esim ny sulla kesti 1,6s päästä täyskaasulta täysjarrulle, ja yks sekka on tossa sun takasuora 183kmh vauhissa on 51 metriä.

Säädä keulan painauma kuskin kans 35 milliin, vai joko esijännitys on täysillä ja painauma enemmän?
Pist menovaimennus täysille, ja ripari yks napsu liian auki.
Vaiha keulan öljyt, ja nosta öljypintaa 10 mm, vai rikkooko se sun vakiolla ajon sääntöö?

Painaumat on ihan kohdillaan. Comp on täysin kiinni ja reboundin kanssa olen tullut takasin "pehmeempään" päin. Keulalle en tee mitään ennen talvea, saa odottaa pimeitä iltoja ja lunta. Öljyn lisäys vois jopa auttaa, mutta on vaan auttamatta liian löysä jousi mulle. Keula hyökkää jarrussa todella äkkiä ja se tekee jarrun aloittamisesta hankalaa. Tietääkseni tota keulaa ei ole ainakaan neljään vuoteen edes huollettu joten parannusta tiedossa varmasti talven jälkeen. Nyt mennään tolla ja se riittää mihin riittää. Nopeammin jarrulle pääsy taitaa olla suurin ratkaisija tässä kohtaa ja muutamassa paikassa myöhemmin taitto.

Tavoite tälle kesälle oli tolle laitteelle 1.26 joten sekin on jo rikottu. Joku osaaja vois tollakin varmaan päästä korkeaan 22 tai matalaan 23, mutta oma osaaminen ei tuota kyllä alle 24 vie.

Huhu kertoo, että Haarala olis joskus ajanut putkiviritteisellä muuten vakiolla 1.22. puolelle (vuosimallista ei tietoa). Ton katalysaattorin, kun poistais niin sais kyllä 5,5kg apuja joka vois tuntua suorilla.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

murmela

Ja seuraavana slowriderin pää vadille.

Sinänsä aika masentava data, koska baut joka mutkassa sama virhe:
Ensin jarruarpajaiset vaihtelevalla menestyksellä.
Pääsääntöisesti jarrumerkki aikasessa, alotus hidas, alotustehoa liian vähän.
Sit jotain puolijarru tai moottorijarrulirutteluu apeksii kohti, ja apeksista lasku "ohi"/"ulos"/leveeks, eihän se nyt saa**na "pysähy" siihen apeksiin, ja käänny siin apeksissa, jos ei jarruta lineaarisesti siihen apeksiin asti...?
Ja ton liruttelun takii ajolinjakin menee ihan vituilleen, eli valuttamiseks joka mutkassa.
No sit vihdoin ja viimein ku saat kammettuu sen jopos oikeeseen suuntaan niin; kauheella sykkeellä kaasua, ehkä siit voi vähä plussaa antaa, ett kaasuu ainaki väännät sillon ku siihen mahollisuus avautuu.

Vaihakkonää kytkimen kans? Ku datan perusteella näyttäis siltä että äijä laskee lampaita suorilla.
Ts opettele vaihtaa raakana. Se rauhottaa ajoo kummasti.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Juha_K

26.08.12 - klo:18:18 #86 Viimeisin muokkaus: 26.08.12 - klo:18:58 käyttäjältä Juha
Tee piruuttaan omasta datastasi vastaava analyysi, niin saadaan turistiluokan kesken vertailla kuinka ajetaan päin. ass_1
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

slowrider

Lainaus käyttäjältä: murmela - 26.08.12 - klo:18:11
Ja seuraavana slowriderin pää vadille.

Sinänsä aika masentava data, koska baut joka mutkassa sama virhe:
Ensin jarruarpajaiset vaihtelevalla menestyksellä.
Pääsääntöisesti jarrumerkki aikasessa, alotus hidas, alotustehoa liian vähän.
Sit jotain puolijarru tai moottorijarrulirutteluu apeksii kohti, ja apeksista lasku "ohi"/"ulos"/leveeks, eihän se nyt saa**na "pysähy" siihen apeksiin, ja käänny siin apeksissa, jos ei jarruta lineaarisesti siihen apeksiin asti...?
Ja ton liruttelun takii ajolinjakin menee ihan vituilleen, eli valuttamiseks joka mutkassa.
No sit vihdoin ja viimein ku saat kammettuu sen jopos oikeeseen suuntaan niin; kauheella sykkeellä kaasua, ehkä siit voi vähä plussaa antaa, ett kaasuu ainaki väännät sillon ku siihen mahollisuus avautuu.

Vaihakkonää kytkimen kans? Ku datan perusteella näyttäis siltä että äijä laskee lampaita suorilla.
Ts opettele vaihtaa raakana. Se rauhottaa ajoo kummasti.

Itseasiassa vasta nyt tuolla viimisella botnian reissulla aloin opettelemaan jarruttelua ja raakana vaihtoa, eli noi varmasti pitää paikkansa. Pistin sulle just sieltäkin filun. Näkis et onko yhtään oppia tullut :)

jarska

Se on ruvettava hommaan dataa omastakin ajosta, joku perverssio on päästä Murmelan giljotiiniin.

app

Lainaus käyttäjältä: jarska - 26.08.12 - klo:18:29
Se on ruvettava hommaan dataa omastakin ajosta, joku perverssio on päästä Murmelan giljotiiniin.

Jos löydät murmela sieltä koneestas Alastarossa ajetun 1.25.87 kierroksen (leikkuupumurilla Lehmälohjan rengin toimesta), niin olis mukava kuulla tuomio. Taitaa olla jo jono aika pitkä.

Powered by EzPortal