Uudet viestit

MP-Ratatori

Power commander V


Hinta: 80.00 EUR
Päiväys: 12/10/2020
Kommentit (0)
Gsxr k7-8 kuitukatteet ja tappisarja

Päiväys: 03/09/2020
Kommentit (0)
GSX-R 600/750 08-10 osia

Päiväys: 30/08/2020
Kommentit (0)
Renkaanvaihtokone ja tasapainoituslaite


Hinta: 180.00 EUR
Päiväys: 25/08/2020
Kommentit (0)
M: Käytetyt Dunlop KR108 MS2 ja KR106 MS4


Hinta: 90.00 EUR
Päiväys: 07/08/2020
Kommentit (0)
Sadekelin renkaat

Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
O:Yamaha R6 kilvellinen runko

Päiväys: 11/06/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Alastaro-dataa  (Luettu 345860 kertaa)

0 Ratailijaa ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Poissa Jukka_R

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 17
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 882
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:14.07.17 - klo:20:47
  • Yamaha YZF R1 -08
    • YCC #46
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 25
Vs: Alastaro-dataa
« Vastaus #75 : 23.08.12 - klo:03:15 »
Kun sattuu sopiva päivä molemmille, ottaisin mielelläni koneen mukaan. Tuskin siinä koko päivää tarvitse tuhria. Riittää kun käydään kimpassa läpi perusjutut pariin kertaan. On melkoinen hetteikkö tuo ohjelma, kun alan termitkään ei edes äidinkielellä ole vielä hallussa. Kiirettä ei ole, vaan tuossa talvella niiden kanssa voi viettää aikaa.

Teemme näin. Voidaan toki ottaa isommallakin porukalla data-analysointi-iltamat, jos muita halukkaita on.

Vaikka kauden päätöksen kunniaksi ja istutaan alas tallille ja ihmetellään videoita ja datoja.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 56
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.11.20 - klo:09:22
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Alastaro-dataa
« Vastaus #76 : 25.08.12 - klo:10:02 »
Kun sattuu sopiva päivä molemmille, ottaisin mielelläni koneen mukaan. Tuskin siinä koko päivää tarvitse tuhria. Riittää kun käydään kimpassa läpi perusjutut pariin kertaan. On melkoinen hetteikkö tuo ohjelma, kun alan termitkään ei edes äidinkielellä ole vielä hallussa. Kiirettä ei ole, vaan tuossa talvella niiden kanssa voi viettää aikaa.

Teemme näin. Voidaan toki ottaa isommallakin porukalla data-analysointi-iltamat, jos muita halukkaita on.

Vaikka kauden päätöksen kunniaksi ja istutaan alas tallille ja ihmetellään videoita ja datoja.

Oliskin muuten kiva saada oppia datojen tulkinnoista ja muutenkin kattella kauden saldoja.
Murmela, piirtoheitin, iso kangas, olutta, pimeä talvi-ilta, iso joukko ratailijoita, vääntöä, Foxmanni Veteli ehkä...joku muu paikka?...jne.

Poissa rranta

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 17
  • -Saadut: 10
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 409
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:07.03.19 - klo:09:59
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 984
Vs: Alastaro-dataa
« Vastaus #77 : 25.08.12 - klo:10:18 »
Kun sattuu sopiva päivä molemmille, ottaisin mielelläni koneen mukaan. Tuskin siinä koko päivää tarvitse tuhria. Riittää kun käydään kimpassa läpi perusjutut pariin kertaan. On melkoinen hetteikkö tuo ohjelma, kun alan termitkään ei edes äidinkielellä ole vielä hallussa. Kiirettä ei ole, vaan tuossa talvella niiden kanssa voi viettää aikaa.

Teemme näin. Voidaan toki ottaa isommallakin porukalla data-analysointi-iltamat, jos muita halukkaita on.

Vaikka kauden päätöksen kunniaksi ja istutaan alas tallille ja ihmetellään videoita ja datoja.

Oliskin muuten kiva saada oppia datojen tulkinnoista ja muutenkin kattella kauden saldoja.
Murmela, piirtoheitin, iso kangas, olutta, pimeä talvi-ilta, iso joukko ratailijoita, vääntöä, Foxmanni Veteli ehkä...joku muu paikka?...jne.

Pitäsköhän juhulapaikasa olla mahollisuus pyöriään pehemustettuun huoneeseen ja toinen misä on köysillä rajattu neliö...

Poissa pienisopoapina

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 130
  • -Saadut: 48
  • Liittynyt: Huhti 2012
  • Viestejä: 1593
  • Ikä: 54
  • Paikkakunta: Raahe
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:18.11.20 - klo:16:43
  • Gsx-r -02 eiku r1 -07 eiku R1M -16
    • SSC 530
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 628
Vs: Alastaro-dataa
« Vastaus #78 : 25.08.12 - klo:10:39 »

Pitäsköhän juhulapaikasa olla mahollisuus pyöriään pehemustettuun huoneeseen ja toinen misä on köysillä rajattu neliö...

Tämmönen:
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Poissa slowrider

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 57
  • -Saadut: 60
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1497
  • Ikä: 40
  • Paikkakunta: Salo
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:13.11.20 - klo:22:18
  • BMW S1000RR -10, -12 ja R6 -17
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 611
Vs: Alastaro-dataa
« Vastaus #79 : 25.08.12 - klo:14:14 »
Kun sattuu sopiva päivä molemmille, ottaisin mielelläni koneen mukaan. Tuskin siinä koko päivää tarvitse tuhria. Riittää kun käydään kimpassa läpi perusjutut pariin kertaan. On melkoinen hetteikkö tuo ohjelma, kun alan termitkään ei edes äidinkielellä ole vielä hallussa. Kiirettä ei ole, vaan tuossa talvella niiden kanssa voi viettää aikaa.

Teemme näin. Voidaan toki ottaa isommallakin porukalla data-analysointi-iltamat, jos muita halukkaita on.

Vaikka kauden päätöksen kunniaksi ja istutaan alas tallille ja ihmetellään videoita ja datoja.

Oliskin muuten kiva saada oppia datojen tulkinnoista ja muutenkin kattella kauden saldoja.
Murmela, piirtoheitin, iso kangas, olutta, pimeä talvi-ilta, iso joukko ratailijoita, vääntöä, Foxmanni Veteli ehkä...joku muu paikka?...jne.

Hyvä idea. Mullakin on melkein joka kierrokselta kesän ajalta dataa, mutten tajua niistä ku kierrosajan :D

Poissa app

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 43
  • -Saadut: 27
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 2322
  • Ikä: 61
  • Paikkakunta: Lohja
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.06.19 - klo:18:49
  • s 1000 RR
    • YCC 2
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1605
Vs: Alastaro-dataa
« Vastaus #80 : 25.08.12 - klo:15:40 »
Kun sattuu sopiva päivä molemmille, ottaisin mielelläni koneen mukaan. Tuskin siinä koko päivää tarvitse tuhria. Riittää kun käydään kimpassa läpi perusjutut pariin kertaan. On melkoinen hetteikkö tuo ohjelma, kun alan termitkään ei edes äidinkielellä ole vielä hallussa. Kiirettä ei ole, vaan tuossa talvella niiden kanssa voi viettää aikaa.

Teemme näin. Voidaan toki ottaa isommallakin porukalla data-analysointi-iltamat, jos muita halukkaita on.

Vaikka kauden päätöksen kunniaksi ja istutaan alas tallille ja ihmetellään videoita ja datoja.

Oliskin muuten kiva saada oppia datojen tulkinnoista ja muutenkin kattella kauden saldoja.
Murmela, piirtoheitin, iso kangas, olutta, pimeä talvi-ilta, iso joukko ratailijoita, vääntöä, Foxmanni Veteli ehkä...joku muu paikka?...jne.

Hyvä idea. Mullakin on melkein joka kierrokselta kesän ajalta dataa, mutten tajua niistä ku kierrosajan :D

Tätä kannatetaan. Foxmannissa on hyvä kabinetti jossa laajakangas ja videotykki. Baaritiski ja iso jääkaappi.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5170
  • Paikalla:tänään kello 14:49
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Alastaro-dataa
« Vastaus #81 : 25.08.12 - klo:22:09 »
Ja pyynnöstä mic vs mic

Selkeetä pyrkimystä ja pientä onnistumista ollu siinä että jarrumerkkiä on hieman siirretty eteenpäin, ja kovempi aloitus.
6/10 jarruu sais edelleen olla kovempi alotus.
Kaasulta jarrulle siirtyminen on edelleen vaan ihan liian hidas, joka jarrussa.
Hätä-kaasu-avaukset on suurimmaks osaks poistunu, nyt osin jopa liian myöhään.
Kaasu aukee nopeemmin ja lineaarisemmin.

Yksittäisiä mokia:
Jarruarpajaiset nopeeseen oikeeseen.
Palmasin jarrumerkki ihan liian aikasessa, ja lähet liian aikasin valuttaan sisään, ja vauhti kuolee, ja yrität korvata nopeella hätä-avauksella, liian aikasin, leveeks.
Säälittävää jarruarpajaislirutteluu nopeeseen vasuriin, ja valutteluu, ja kaasulla leveeks.
Lemminkäisessä tapat vauhin liian aikasin?
Kikkamutkassa tulee kaasussa puolivälissä mietintätauko, maksaa 2 kymmenystä.
Kahvilanmutkan avauksessa kämmit kymmenyksen vs sun edellinen enkka, myöhästyt avauksessa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa mic

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Kesä 2012
  • Viestejä: 125
  • Paikalla:14.04.15 - klo:06:55
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 0
Vs: Alastaro-dataa
« Vastaus #82 : 25.08.12 - klo:22:56 »
Ja pyynnöstä mic vs mic

Selkeetä pyrkimystä ja pientä onnistumista ollu siinä että jarrumerkkiä on hieman siirretty eteenpäin, ja kovempi aloitus.
6/10 jarruu sais edelleen olla kovempi alotus.
Kaasulta jarrulle siirtyminen on edelleen vaan ihan liian hidas, joka jarrussa.
Hätä-kaasu-avaukset on suurimmaks osaks poistunu, nyt osin jopa liian myöhään.
Kaasu aukee nopeemmin ja lineaarisemmin.

Yksittäisiä mokia:
Jarruarpajaiset nopeeseen oikeeseen.
Palmasin jarrumerkki ihan liian aikasessa, ja lähet liian aikasin valuttaan sisään, ja vauhti kuolee, ja yrität korvata nopeella hätä-avauksella, liian aikasin, leveeks.
Säälittävää jarruarpajaislirutteluu nopeeseen vasuriin, ja valutteluu, ja kaasulla leveeks.
Lemminkäisessä tapat vauhin liian aikasin?
Kikkamutkassa tulee kaasussa puolivälissä mietintätauko, maksaa 2 kymmenystä.
Kahvilanmutkan avauksessa kämmit kymmenyksen vs sun edellinen enkka, myöhästyt avauksessa.

Toi palmasin jarru on ollut koko ajan tiedossa ja häpeäkseni tänään tutkin, että olen jopa tonnisella aloittanut jarrun viime kesänä 15m myöhemmin. Eli ensi kerraksi siirretään palmasin jarrumerkki 20-25m pidemmälle. Ongelmana on vaan pohjaava keula jen seurauksena sivulle pyrkivä perä. Kokeillaan joka tapauksessa.

Nopeaan vasuriin ei oikein osaa tolla kusiaisella jarrutella. Tuntuu, että kun hyppää pois kaasulta niin sekin on jo liikaa... Siksi tuo käyrä on vähän hassunlainen. Vähän samaa tossa oikeassakin.

Lemminkäisen jarrua sain siirrettyä, mutta kikanmutkan sisäänmeno tuottaa edelleen ongelmia. Kiire jarrulle ja liian aikainen taitto. Tästä seuraa kaasulla arpominen ja menetetään avauksessa. Lisää kierroksia ja sitä myötä korjataan tuotakin. Ensi kerralla noilla sitten jo 24 puolelle. Sen jälkeen en kyllä edes usko, että tosta laitteesta irtoo enempää ilman hieman säätötyötä...

Kiitos scuuballe tästä. On kiva huomata, että data kertoo aikalailla sen saman mitä persekin ajon aikana.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5170
  • Paikalla:tänään kello 14:49
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Alastaro-dataa
« Vastaus #83 : 25.08.12 - klo:23:19 »
Toi palmasin jarru on ollut koko ajan tiedossa ja häpeäkseni tänään tutkin, että olen jopa tonnisella aloittanut jarrun viime kesänä 15m myöhemmin. Eli ensi kerraksi siirretään palmasin jarrumerkki 20-25m pidemmälle. Ongelmana on vaan pohjaava keula jen seurauksena sivulle pyrkivä perä. Kokeillaan joka tapauksessa.
Siirry kaasulta jarrulle paljon nopeammin, niin silloin voit siirtää merkkii sen 20-25m ja jarruttaa baut samalla teholla kuin nyttenkin. Esim ny sulla kesti 1,6s päästä täyskaasulta täysjarrulle, ja yks sekka on tossa sun takasuora 183kmh vauhissa on 51 metriä.

Säädä keulan painauma kuskin kans 35 milliin, vai joko esijännitys on täysillä ja painauma enemmän?
Pist menovaimennus täysille, ja ripari yks napsu liian auki.
Vaiha keulan öljyt, ja nosta öljypintaa 10 mm, vai rikkooko se sun vakiolla ajon sääntöö?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa mic

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Kesä 2012
  • Viestejä: 125
  • Paikalla:14.04.15 - klo:06:55
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 0
Vs: Alastaro-dataa
« Vastaus #84 : 25.08.12 - klo:23:32 »
Toi palmasin jarru on ollut koko ajan tiedossa ja häpeäkseni tänään tutkin, että olen jopa tonnisella aloittanut jarrun viime kesänä 15m myöhemmin. Eli ensi kerraksi siirretään palmasin jarrumerkki 20-25m pidemmälle. Ongelmana on vaan pohjaava keula jen seurauksena sivulle pyrkivä perä. Kokeillaan joka tapauksessa.
Siirry kaasulta jarrulle paljon nopeammin, niin silloin voit siirtää merkkii sen 20-25m ja jarruttaa baut samalla teholla kuin nyttenkin. Esim ny sulla kesti 1,6s päästä täyskaasulta täysjarrulle, ja yks sekka on tossa sun takasuora 183kmh vauhissa on 51 metriä.

Säädä keulan painauma kuskin kans 35 milliin, vai joko esijännitys on täysillä ja painauma enemmän?
Pist menovaimennus täysille, ja ripari yks napsu liian auki.
Vaiha keulan öljyt, ja nosta öljypintaa 10 mm, vai rikkooko se sun vakiolla ajon sääntöö?

Painaumat on ihan kohdillaan. Comp on täysin kiinni ja reboundin kanssa olen tullut takasin "pehmeempään" päin. Keulalle en tee mitään ennen talvea, saa odottaa pimeitä iltoja ja lunta. Öljyn lisäys vois jopa auttaa, mutta on vaan auttamatta liian löysä jousi mulle. Keula hyökkää jarrussa todella äkkiä ja se tekee jarrun aloittamisesta hankalaa. Tietääkseni tota keulaa ei ole ainakaan neljään vuoteen edes huollettu joten parannusta tiedossa varmasti talven jälkeen. Nyt mennään tolla ja se riittää mihin riittää. Nopeammin jarrulle pääsy taitaa olla suurin ratkaisija tässä kohtaa ja muutamassa paikassa myöhemmin taitto.

Tavoite tälle kesälle oli tolle laitteelle 1.26 joten sekin on jo rikottu. Joku osaaja vois tollakin varmaan päästä korkeaan 22 tai matalaan 23, mutta oma osaaminen ei tuota kyllä alle 24 vie.

Huhu kertoo, että Haarala olis joskus ajanut putkiviritteisellä muuten vakiolla 1.22. puolelle (vuosimallista ei tietoa). Ton katalysaattorin, kun poistais niin sais kyllä 5,5kg apuja joka vois tuntua suorilla.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5170
  • Paikalla:tänään kello 14:49
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Alastaro-dataa
« Vastaus #85 : 26.08.12 - klo:18:11 »
Ja seuraavana slowriderin pää vadille.

Sinänsä aika masentava data, koska baut joka mutkassa sama virhe:
Ensin jarruarpajaiset vaihtelevalla menestyksellä.
Pääsääntöisesti jarrumerkki aikasessa, alotus hidas, alotustehoa liian vähän.
Sit jotain puolijarru tai moottorijarrulirutteluu apeksii kohti, ja apeksista lasku "ohi"/"ulos"/leveeks, eihän se nyt saa**na "pysähy" siihen apeksiin, ja käänny siin apeksissa, jos ei jarruta lineaarisesti siihen apeksiin asti...?
Ja ton liruttelun takii ajolinjakin menee ihan vituilleen, eli valuttamiseks joka mutkassa.
No sit vihdoin ja viimein ku saat kammettuu sen jopos oikeeseen suuntaan niin; kauheella sykkeellä kaasua, ehkä siit voi vähä plussaa antaa, ett kaasuu ainaki väännät sillon ku siihen mahollisuus avautuu.

Vaihakkonää kytkimen kans? Ku datan perusteella näyttäis siltä että äijä laskee lampaita suorilla.
Ts opettele vaihtaa raakana. Se rauhottaa ajoo kummasti.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa Juha_K

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 30
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 888
  • Paikkakunta: Tampere
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:29.08.19 - klo:21:19
  • K5 1000
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 21
Vs: Alastaro-dataa
« Vastaus #86 : 26.08.12 - klo:18:18 »
Tee piruuttaan omasta datastasi vastaava analyysi, niin saadaan turistiluokan kesken vertailla kuinka ajetaan päin. ass_1
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa slowrider

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 57
  • -Saadut: 60
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1497
  • Ikä: 40
  • Paikkakunta: Salo
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:13.11.20 - klo:22:18
  • BMW S1000RR -10, -12 ja R6 -17
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 611
Vs: Alastaro-dataa
« Vastaus #87 : 26.08.12 - klo:18:23 »
Ja seuraavana slowriderin pää vadille.

Sinänsä aika masentava data, koska baut joka mutkassa sama virhe:
Ensin jarruarpajaiset vaihtelevalla menestyksellä.
Pääsääntöisesti jarrumerkki aikasessa, alotus hidas, alotustehoa liian vähän.
Sit jotain puolijarru tai moottorijarrulirutteluu apeksii kohti, ja apeksista lasku "ohi"/"ulos"/leveeks, eihän se nyt saa**na "pysähy" siihen apeksiin, ja käänny siin apeksissa, jos ei jarruta lineaarisesti siihen apeksiin asti...?
Ja ton liruttelun takii ajolinjakin menee ihan vituilleen, eli valuttamiseks joka mutkassa.
No sit vihdoin ja viimein ku saat kammettuu sen jopos oikeeseen suuntaan niin; kauheella sykkeellä kaasua, ehkä siit voi vähä plussaa antaa, ett kaasuu ainaki väännät sillon ku siihen mahollisuus avautuu.

Vaihakkonää kytkimen kans? Ku datan perusteella näyttäis siltä että äijä laskee lampaita suorilla.
Ts opettele vaihtaa raakana. Se rauhottaa ajoo kummasti.

Itseasiassa vasta nyt tuolla viimisella botnian reissulla aloin opettelemaan jarruttelua ja raakana vaihtoa, eli noi varmasti pitää paikkansa. Pistin sulle just sieltäkin filun. Näkis et onko yhtään oppia tullut :)

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 56
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.11.20 - klo:09:22
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Alastaro-dataa
« Vastaus #88 : 26.08.12 - klo:18:29 »
Se on ruvettava hommaan dataa omastakin ajosta, joku perverssio on päästä Murmelan giljotiiniin.

Poissa app

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 43
  • -Saadut: 27
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 2322
  • Ikä: 61
  • Paikkakunta: Lohja
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.06.19 - klo:18:49
  • s 1000 RR
    • YCC 2
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1605
Vs: Alastaro-dataa
« Vastaus #89 : 26.08.12 - klo:18:53 »
Se on ruvettava hommaan dataa omastakin ajosta, joku perverssio on päästä Murmelan giljotiiniin.

Jos löydät murmela sieltä koneestas Alastarossa ajetun 1.25.87 kierroksen (leikkuupumurilla Lehmälohjan rengin toimesta), niin olis mukava kuulla tuomio. Taitaa olla jo jono aika pitkä.

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020