Alastaro-dataa

Aloittaja slowrider, 10.06.12 - klo:21:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: MRi - 29.08.12 - klo:21:12
Laitoin Jukalle mun datan jossa toi 1:24.0 kierros. Laitteleppa päällekäin ja jakeluun niin näkee erot.

Katsotaan osaanko. En ole vielä jaksanut edes sitä ohjelmaa haalia netistä jolla saa paremmin analysoitua ajoa.

Kiitos.

Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 29.08.12 - klo:19:02

Lupaan kyllä tehdä todella hienoja kevätjuhlaliikkeitä jos Wehnä ajaa vajaan sekunnin alle rataennätyksen Alastarolla tuolla mun katupyörällä ja petraa omaa ennätystään n. 2:lla sekunnilla.

Eikai Wehnä nyt kuitenkaan ihan kahta sekuntia ota Kalliolta pataan Alastarossa?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 30.08.12 - klo:10:25
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 29.08.12 - klo:19:02

Lupaan kyllä tehdä todella hienoja kevätjuhlaliikkeitä jos Wehnä ajaa vajaan sekunnin alle rataennätyksen Alastarolla tuolla mun katupyörällä ja petraa omaa ennätystään n. 2:lla sekunnilla.

Eikai Wehnä nyt kuitenkaan ihan kahta sekuntia ota Kalliolta pataan Alastarossa?

Onko joku sellaista väittänyt? Rataennätys on 1:18.3 ja 1:17.5 on vajaan sekunnin (0,8) nopeampi. Yhtään kuivalla ajettua kisatulosta en löytänyt jossa Kari olisi ollut mukana, mutta aika-ajossa samana päivänä Kari 01:19.967 ja Vesa 01:18.316 (erotus n. 1,7 sek).

1:19.9 - 1:17.5 = 2,4 sek

En tiedä onko 1:19.9 Karin ennätys, mutta olettaisin, että about hehtaarilla. Jos se olisi 1:19.5, niin silloin 1:17.5 minun pyörällä ajettuna olisi hänen ennätystään kaksi sekuntia nopeampi. Edelleen olen sitä mieltä, että se olisi kova juttu.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

mic

Muistaakseni Wehnä ajanut sillä rykkösellä mikä mullakin oli treeneissä 18 puolelle.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

murmela

30.08.12 - klo:23:33 #109 Viimeisin muokkaus: 30.08.12 - klo:23:35 käyttäjältä murmela
Ja sit hitaiden ikäihmisten pastilli; nitro.

Ykkösen jarrumerkki iha liia aikasessa, hidas alotus, iha ok alkuteho, kevennys lineaarinen
sekka rullailuu jarrulta kaasulle
avaus joo, mut mit vit? Liian iso vaihde vai uskallat avata vaan puoli kaasuu?
kakkose jarrumerkki, nojoo
hidas alotus ja teho vajaa, lineaarisuus sinneppäin
taas rullailuu ennen kaasuu?
nyt jopa uskallat vääntää kaasuu iha ok
jarrumerkki ok, mut jarru muute iha tyhjä ässäarpa
avaus erittäin ok
heti perään lisää ässärpoja; nelosen jarrumerkki, teho, lineaarisuus
jarrulta kaasulle nopee, avauksessa jäät miettiin, meinas mennä leveeks? Paljo sun mopossas on rwhp ku se näyttäis kulkevan? Pystyt kaasulla paikaamaan iha saatanasti?
palmasin jarrumerkki ok, alotus ok, teho melkein ok, lineaarisuus aika ok
avaus pienellä miettimisellä, ja hakkas rajottajaan?
sit taas semi ässäarpa, jarrumerkki, teho, lineaarisuus
apeksinopeus jees, mut leveeks, avaus myöhästyy, mut mopo kulkeeee
lemminkäisen jarrumerkki ok, alotus ok, teho ok, meni aavistus pitkäks? kevennys myöhästyy
avaus ok
kikkajarru muuten ok, mut tehoo uupuu, lineaarisuus sinneppäin, mut jää rullaileen, menikö leveeks?
sit kauhee tykitys kaasuu ja mopo melkei lapasesta? ja siihe se avaus sit jääki
viimene vasuri jarrumerkki ok, mut jarru iha liiba laaba
ja yrität paikata iha hirveel kiireel kaasulle, ja jarru vituiks, ja kahvilanmutka iha fooook, se siitä avauksesta

positiivista se ett ihan selkeetä jarru ja kaasurutiinii ja paketti hyvin kasassa
mut sit ku pitäis tyrkätä 100...101%, nii homma laukee heti iha reisille
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Aika pitkälti näköjään samat jutut näkyy datasta, mitä tuon päivän ajosta itse funtsi.

Nopeet mutkat 1, 4 ja 6 pelottaa edelleen ja niihin jarruttaa liian aikasin liruttamalla ja niistä lähtiessä pääsee liian myöhään kaasulle. Ykkösessä on lisäksi sitkee katseenkäyttövirhe, jonka takia avaus jää vajaaks kun tuijottaa ulkokanttaria.

3, Palmas, Lemminkäinen ja Kahvilanmutka oli koko päivän vähän kokeilun alla, kun yritti hakee niihin uutta linjaa. Joillain kierroksilla onnistu, joillain ei.

Tehoo tossa pitäs olla jotain 180hp luokkaa. Tuo tod. näk. koneelta, koska jos olis renkaalta niin pitäs olla koneella yli 200, mihin en oikein usko, mutta kyllä sitä voimaa ihan riittävästi on.

Jos Palmasista avaa liian myöhään, tuppaa mopo keulimaan ja joutuu himmaammaan. Rajottajaan tuskin ottaa, kun siinä joutuu yleensä short-shiftaamaan kakkoselta kolmoselle keulimisen takia. Kallion kurssi oli eka päivä kun sai sen verran keulimista tuossa kuriin, että pysty tulemaan kakkosella melkein punarajalle asti tuolta. Hmm....eli hyvinkin mahdollista, että ottanut sittenkin rajoittajaan.

Lemminkäisen jarru on tosi vaikee saada osumaan kohdalleen, muutaman kerran joutu sitomaan jarrulla turhankin paljon jarrun loppuosassa.

Kikkamutkassa mulla on vaan linja hukassa, joten menee lirutteluks. Tossa varmaan kokeillu saada mopo pystyyn ennen sitä tokaa sisäkanttaria, joten joutunu tappamaan liikaa vauhtia väärästä sisäänmenolinjasta johtuen ja sit kun mopo osottaa oikeeseen suuntaan, hirvee piiskakaasu ja reilu keuliminen ja liian hätänen alas ottaminen siitä kummun harjalta. Tän seurauksena vika vasuri + kahvilanmutka + vika avaus ketuiks.

Positiivista kyllä on se, että siellä näkyy edes jotain rutiinia kun ottaa huomioon, että toi oli 25min setin toiseks viimenen kierros ja kroppa oli aika hapoilla jo.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 31.08.12 - klo:07:01
Positiivista kyllä on se, että siellä näkyy edes jotain rutiinia kun ottaa huomioon, että toi oli 25min setin toiseks viimenen kierros ja kroppa oli aika hapoilla jo.
Siinä vaiheessa voi käydä myös niin, että on liian väsynyt jotta voisi puristaa ja yrittää ja puskea, jolloin virheet vähenevät, ja ajo on paljon rutiininomaisempaa ja rennompaa, vaikka se ei siltä tunnukkaan.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

poutis

Joo se johtuu siitä ettei jaksa enää jäkittää. Itsellä kisoissa pääsääntöisesti parhaat ajat tulee lopussa.
Ei jaksa puristaa liikaa niin ajo rentoutuu...
Ei taidolla vaan tuurilla
YCC#14
SBB#70

slowrider

Lainaus käyttäjältä: murmela - 31.08.12 - klo:10:01
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 31.08.12 - klo:07:01
Positiivista kyllä on se, että siellä näkyy edes jotain rutiinia kun ottaa huomioon, että toi oli 25min setin toiseks viimenen kierros ja kroppa oli aika hapoilla jo.
Siinä vaiheessa voi käydä myös niin, että on liian väsynyt jotta voisi puristaa ja yrittää ja puskea, jolloin virheet vähenevät, ja ajo on paljon rutiininomaisempaa ja rennompaa, vaikka se ei siltä tunnukkaan.

Mulla on alastaron ja botnian kummankin nopein kierros tullut viimisellä kierroksella. Alastarossa kerhokisan viimisellä ja botnialla jonku 15 kierroksen setin viimisellä :D

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 01.09.12 - klo:19:22
Lainaus käyttäjältä: murmela - 31.08.12 - klo:10:01
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 31.08.12 - klo:07:01
Positiivista kyllä on se, että siellä näkyy edes jotain rutiinia kun ottaa huomioon, että toi oli 25min setin toiseks viimenen kierros ja kroppa oli aika hapoilla jo.
Siinä vaiheessa voi käydä myös niin, että on liian väsynyt jotta voisi puristaa ja yrittää ja puskea, jolloin virheet vähenevät, ja ajo on paljon rutiininomaisempaa ja rennompaa, vaikka se ei siltä tunnukkaan.

Mulla on alastaron ja botnian kummankin nopein kierros tullut viimisellä kierroksella. Alastarossa kerhokisan viimisellä ja botnialla jonku 15 kierroksen setin viimisellä :D

Mulla yleensä paras kierros tulee kun ajaa yhden setin about puolessa välin päivää sillä menttaliteettilla, että kroppaa ei tartte säästellä. Eli hallitusti puristamalla, jolloin pystyy jarruttamaan vähän kovempaa kuin normaalisti.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Seve71

Alastaro, ensimmäisen kesän paras. Kymmenes kerta radalla ja viides omalla pyörällä.
Too slow, in any case...

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Seve71 - 28.09.12 - klo:10:05
Alastaro, ensimmäisen kesän paras. Kymmenes kerta radalla ja viides omalla pyörällä.

Vissiin jotain lahjoja siunaantunu tähän hommaan. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Seve71

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 28.09.12 - klo:13:52
Lainaus käyttäjältä: Seve71 - 28.09.12 - klo:10:05
Alastaro, ensimmäisen kesän paras. Kymmenes kerta radalla ja viides omalla pyörällä.

Vissiin jotain lahjoja siunaantunu tähän hommaan. :D

Tuskin mitään lahjoja. On ollut vaan pirun hyvät opettajat:)
Too slow, in any case...

Jääkone

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 31.08.12 - klo:07:01
Aika pitkälti näköjään samat jutut näkyy datasta, mitä tuon päivän ajosta itse funtsi.

Nopeet mutkat 1, 4 ja 6 pelottaa edelleen ja niihin jarruttaa liian aikasin liruttamalla ja niistä lähtiessä pääsee liian myöhään kaasulle. Ykkösessä on lisäksi sitkee katseenkäyttövirhe, jonka takia avaus jää vajaaks kun tuijottaa ulkokanttaria.

3, Palmas, Lemminkäinen ja Kahvilanmutka oli koko päivän vähän kokeilun alla, kun yritti hakee niihin uutta linjaa. Joillain kierroksilla onnistu, joillain ei.

Tehoo tossa pitäs olla jotain 180hp luokkaa. Tuo tod. näk. koneelta, koska jos olis renkaalta niin pitäs olla koneella yli 200, mihin en oikein usko, mutta kyllä sitä voimaa ihan riittävästi on.

Jos Palmasista avaa liian myöhään, tuppaa mopo keulimaan ja joutuu himmaammaan. Rajottajaan tuskin ottaa, kun siinä joutuu yleensä short-shiftaamaan kakkoselta kolmoselle keulimisen takia. Kallion kurssi oli eka päivä kun sai sen verran keulimista tuossa kuriin, että pysty tulemaan kakkosella melkein punarajalle asti tuolta. Hmm....eli hyvinkin mahdollista, että ottanut sittenkin rajoittajaan.

Lemminkäisen jarru on tosi vaikee saada osumaan kohdalleen, muutaman kerran joutu sitomaan jarrulla turhankin paljon jarrun loppuosassa.

Kikkamutkassa mulla on vaan linja hukassa, joten menee lirutteluks. Tossa varmaan kokeillu saada mopo pystyyn ennen sitä tokaa sisäkanttaria, joten joutunu tappamaan liikaa vauhtia väärästä sisäänmenolinjasta johtuen ja sit kun mopo osottaa oikeeseen suuntaan, hirvee piiskakaasu ja reilu keuliminen ja liian hätänen alas ottaminen siitä kummun harjalta. Tän seurauksena vika vasuri + kahvilanmutka + vika avaus ketuiks.

Positiivista kyllä on se, että siellä näkyy edes jotain rutiinia kun ottaa huomioon, että toi oli 25min setin toiseks viimenen kierros ja kroppa oli aika hapoilla jo.

Oisko mahdollista saada jakoon tota sun ajamaa Murmelalla datanmurskauksen kohteena ollutta kierrosta .vbo muodossa?  Ois kiva vertailla omaa ajoa uudempaan radalle rakennettuun tonniseen, etenkin kun meidän ajat on edes vähän samalla dekadilla. Jos vaikka oppis jotain, tai ainakin näkis missä tulee turpaan ja missä mahdollisesti voittaa ajassa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Jääkone - 29.10.12 - klo:21:23
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 31.08.12 - klo:07:01
Aika pitkälti näköjään samat jutut näkyy datasta, mitä tuon päivän ajosta itse funtsi.

Nopeet mutkat 1, 4 ja 6 pelottaa edelleen ja niihin jarruttaa liian aikasin liruttamalla ja niistä lähtiessä pääsee liian myöhään kaasulle. Ykkösessä on lisäksi sitkee katseenkäyttövirhe, jonka takia avaus jää vajaaks kun tuijottaa ulkokanttaria.

3, Palmas, Lemminkäinen ja Kahvilanmutka oli koko päivän vähän kokeilun alla, kun yritti hakee niihin uutta linjaa. Joillain kierroksilla onnistu, joillain ei.

Tehoo tossa pitäs olla jotain 180hp luokkaa. Tuo tod. näk. koneelta, koska jos olis renkaalta niin pitäs olla koneella yli 200, mihin en oikein usko, mutta kyllä sitä voimaa ihan riittävästi on.

Jos Palmasista avaa liian myöhään, tuppaa mopo keulimaan ja joutuu himmaammaan. Rajottajaan tuskin ottaa, kun siinä joutuu yleensä short-shiftaamaan kakkoselta kolmoselle keulimisen takia. Kallion kurssi oli eka päivä kun sai sen verran keulimista tuossa kuriin, että pysty tulemaan kakkosella melkein punarajalle asti tuolta. Hmm....eli hyvinkin mahdollista, että ottanut sittenkin rajoittajaan.

Lemminkäisen jarru on tosi vaikee saada osumaan kohdalleen, muutaman kerran joutu sitomaan jarrulla turhankin paljon jarrun loppuosassa.

Kikkamutkassa mulla on vaan linja hukassa, joten menee lirutteluks. Tossa varmaan kokeillu saada mopo pystyyn ennen sitä tokaa sisäkanttaria, joten joutunu tappamaan liikaa vauhtia väärästä sisäänmenolinjasta johtuen ja sit kun mopo osottaa oikeeseen suuntaan, hirvee piiskakaasu ja reilu keuliminen ja liian hätänen alas ottaminen siitä kummun harjalta. Tän seurauksena vika vasuri + kahvilanmutka + vika avaus ketuiks.

Positiivista kyllä on se, että siellä näkyy edes jotain rutiinia kun ottaa huomioon, että toi oli 25min setin toiseks viimenen kierros ja kroppa oli aika hapoilla jo.

Oisko mahdollista saada jakoon tota sun ajamaa Murmelalla datanmurskauksen kohteena ollutta kierrosta .vbo muodossa?  Ois kiva vertailla omaa ajoa uudempaan radalle rakennettuun tonniseen, etenkin kun meidän ajat on edes vähän samalla dekadilla. Jos vaikka oppis jotain, tai ainakin näkis missä tulee turpaan ja missä mahdollisesti voittaa ajassa.

Kysy onko Murmelalla toi data tallessa. Multa hukku käytännössä kaikki data kun puhelimen muisti sano sopimuksen irti. Jos data on tallessa, voisin jopa itekin sitä ihmetellä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Powered by EzPortal