Lajitoveruus

Aloittaja jarska, 19.06.12 - klo:21:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jarska

Slowriderin lausahduksesta putkahti mieleen...

monessa lajissa olen ollut mukana, mutten koskaan ole törmännyt yhtä suureen avuliaisuuteen, kaveruuteen ja porukkahenkeen kuin ratailun puitteissa. bowdown_1 friends_1
Onhan niitä varmaan muitakin lajeja, mutten koskaan lakkaa hämmästelemästä, miten herkästi tulee apuja ja sillä siunaamalla kun hätäkin on suurin.
Kovan ratapäivän jälkeen testosteronin poltellessa kiristyksissä olleita pussukoita, vois melkeen kuvitella jonkun lainaavan eukkoansakin, mut ei taida kukaan olla kehdannut pyytää.

Jaa pitäskö tässä olla kysymyskin, ei tipu tällä kertaa mut avautua saa ja pitääkin... kokemuksista, muissakin lajeissa... jos löytyy samankaltaisuutta...tai jatkaa tätä...

app

Lainaus käyttäjältä: jarska - 19.06.12 - klo:21:32
Slowriderin lausahduksesta putkahti mieleen...

monessa lajissa olen ollut mukana, mutten koskaan ole törmännyt yhtä suureen avuliaisuuteen, kaveruuteen ja porukkahenkeen kuin ratailun puitteissa. bowdown_1 friends_1
Onhan niitä varmaan muitakin lajeja, mutten koskaan lakkaa hämmästelemästä, miten herkästi tulee apuja ja sillä siunaamalla kun hätäkin on suurin.
Kovan ratapäivän jälkeen testosteronin poltellessa kiristyksissä olleita pussukoita, vois melkeen kuvitella jonkun lainaavan eukkoansakin, mut ei taida kukaan olla kehdannut pyytää.

Jaa pitäskö tässä olla kysymyskin, ei tipu tällä kertaa mut avautua saa ja pitääkin... kokemuksista, muissakin lajeissa... jos löytyy samankaltaisuutta...tai jatkaa tätä...

Ultrajuoksu jäi sitten lopullisesti minun osalta polven hajottua, joten vertaan näiden lajien harrastajia omien kokemusteni perusteella. Tästä aihesta juteltiinkin vimeisellä Kemoranreissulla iltakaljojen yhteydessä, ja toistan saman nyt julkisesti; Olen ylivoimaisesti enemmän kotonani rataharrastajien keskellä, kuin kestävyysjuoksijoiden. Näillä fioorumeillakin puhutaan selvää suomen kieltä, eikä fiilistellä kuinka kuulutaan iiiiihanan terveysliikuntaharrastuksemme myötä ihmiskunnan elittiin. Kiroilu, pireskely ja jopa oluen nauttiminen on inhomillistä toimintaa näissä ympyröissä.
Nii, ja jeesiä tulee aina ja joka paikassa, kun vaan saa suunsa auki.

pienisopoapina

Älä ny app, kyllä nuo lyhyen maraton matkan juoksijat on ainakin reiluja. Esim. mulla tuli kakkahätä puolessa matkassa ja sain kaverilta paperia lainaan, kun kävin Oulun Eedenin viereisessä metsässä tarpeillani. Kemorassa, jos menisin radan puolivälissä asioille, vois paperin lainaajat olla vähissä.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

slowrider

Monennäköistä sitä tullu harrastettua ja valitettavan yleistä on että porukka pysyy omissa piireissään, eli lajin sisälle tulee ne kuppikunnat.  

Sen huomannut että motopiireissä tämä kaiketi niin "piiri pieni pyörii" hommaa suomessa että lajitoveruus lopulta aina läsnä. Siis en ole crossi/supermoto/rata piirissä nähnyt koskaan tarvetta pistää kamoja lukkojen taakse tms ja jos jollekkin sattuu huonosti (lanssilla eteenpäin tms) niin eipä noista romuista ole koskaan tarvinut huolta kantaa. kummasti ne joku hoitaa aina oikeaan osoitteeseen tai ainakin suht. lähelle vaikkei ketään tunnekkaan.... Toi nyt vaan yksi esimerkki mikä tuli äkkiä mieleen :D

app

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 20.06.12 - klo:00:08
Älä ny app, kyllä nuo lyhyen maraton matkan juoksijat on ainakin reiluja. Esim. mulla tuli kakkahätä puolessa matkassa ja sain kaverilta paperia lainaan, kun kävin Oulun Eedenin viereisessä metsässä tarpeillani. Kemorassa, jos menisin radan puolivälissä asioille, vois paperin lainaajat olla vähissä.

Tarkoitin tietysti suhteellista osaa harrastajista. Aktiivikuntoilijoissa on enemmän tietyn tyyppistä suvaitsemattomuutta, kuin motoristien piirissä. Skaala persoonissa on tietysti yhtä laaja kaikissa lajeissa, kuin muutenkin elämässä.

app

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 20.06.12 - klo:00:10
Monennäköistä sitä tullu harrastettua ja valitettavan yleistä on että porukka pysyy omissa piireissään, eli lajin sisälle tulee ne kuppikunnat. 

Sen huomannut että motopiireissä tämä kaiketi niin "piiri pieni pyörii" hommaa suomessa että lajitoveruus lopulta aina läsnä. Siis en ole crossi/supermoto/rata piirissä nähnyt koskaan tarvetta pistää kamoja lukkojen taakse tms ja jos jollekkin sattuu huonosti (lanssilla eteenpäin tms) niin eipä noista romuista ole koskaan tarvinut huolta kantaa. kummasti ne joku hoitaa aina oikeaan osoitteeseen tai ainakin suht. lähelle vaikkei ketään tunnekkaan.... Toi nyt vaan yksi esimerkki mikä tuli äkkiä mieleen :D

Tosi on. En ole lompakkoani tai puhelintani jemmaillut sen paremmin autoon radalle lähtiessäni. Tämänkin tohdin julkisesti tälle porukalle kertoa.

tonibergholm

Lainaus käyttäjältä: app - 20.06.12 - klo:00:16
En ole lompakkoani tai puhelintani jemmaillut sen paremmin autoon radalle lähtiessäni.

Kaikki tietää, ettei tän lajin harrastajalla siellä lompakossa oo kuitenkaan enää mitään otettavaa...

app

Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 20.06.12 - klo:07:19
Lainaus käyttäjältä: app - 20.06.12 - klo:00:16
En ole lompakkoani tai puhelintani jemmaillut sen paremmin autoon radalle lähtiessäni.

Kaikki tietää, ettei tän lajin harrastajalla siellä lompakossa oo kuitenkaan enää mitään otettavaa...

Menit paljastamaan.

Raaseri

APP:lla on silloin tällöin myös ponin kokoinen hauveli autossa väijyssä. Kyllä siinä koko rohkea saa olla, joka sieltä aikoo jotain hakea...


PetsuZX

Omasta kokemuksesta voisi sanoa, että apua on kyllä tullut joka kerta kun on jotakin vailla ollut. Ja jos ei tarpeellista työkalua ole löytynyt niin se on vaikka sitten tehty porukalla.

Itse tuossa mietin, että kun soittelee esim tuolla Wehnälle, niin sillä on aina aikaa jakaa neuvojaan ja asiantuntemustaan,kuten myös muillakin vetomiehillä varikolla. Ja kuitenkin esim Wehnä ajaa Suomen huipputasolla. Ei niin omakohtaista kokemusta muiden lajien huippu-urheilijoista, että saisiko niitä edes kiinni sihteerin välityksellä.

Tämä vain tällaistaa omaa mietintää täällä jossain :)

slowrider

Tähän senverran että pistin Osto-ilmoituksen jarrulevyistä ja joku täysin tuntematon pisti tekstiviestillä vinkkiä mikä nimimerkki milläkin foorumilla myi joku kk sitten sopivia.. No nyt on levyt matkalla. Empä moiseen ole törmännyt

Wper

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 10.08.12 - klo:21:27
Tähän senverran että pistin Osto-ilmoituksen jarrulevyistä ja joku täysin tuntematon pisti tekstiviestillä vinkkiä mikä nimimerkki milläkin foorumilla myi joku kk sitten sopivia.. No nyt on levyt matkalla. Empä moiseen ole törmännyt


hyvin tuntuu apua tällä saralla löytyvän. ite laitoin ajopuvulle ostoilmoituksen ja heti sain vinkkiä mistä löytää uuden puvun sikahalvalla. oli sattunut oleen 1osasia ajopukuja loppuunmyynnissä... vinkin kautta löysin sillon halvalla uuden alpinestarsin puvun.
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

carbon

Aiheesta lajitoveruus puhuttiin myös Botniaringin läheisessä mökkikylässä.
Omistajat monen vuoden kokemuksella sanoivat että motoristit ovat ylivoimaisesti reiluinta porukkaa kun käyvät !
On siellä jokunen nurmikkopainikin vissiin käyty, mutta reilun pelin hengessä sekin. Siellä käy eri eläinten edustajia kun pohjanmaalla noita eri näyttelyitä ja kisoja
on paljon. Samat raapimiset ja nokkimiset toistuu vuodesta toiseen.
Itse olen ollut esim Yyteri, nyk Pitkäjärvi Meetingissä, järkkärinä monet vuodet. Porukkaa 5-900. En ensimmäistäkään varkautta tai tappelua ole kuullut tai nähnyt !
Jos siellä joku hukkaa lompakkonsa tai kännynsä, se on kohta portilla. Vaimojakin on mennyt hukkaan, ne löytyy jostain kumman syystä vasta aamiaisjonossa ?
Samat paikat ovat käytössä muidenkin yhteisöjen pippaloissa tietenkin. Oon niitä nähnyt, itse Yyterissä kun asun esim. On siellä romua, paskaa, ambulanssi- ja poliisiautoa.
Oli se sitten enduroa, hidasajoa, rataa tai kiihdytystä, niin aina on kaveri neuvomassa ja lainaamassa, vaikka 5 min päästä onkin kilpaveikko.
Kissaihminen ei taida fööniä lainata tai anna neuvoja miten sun kolli voittaa mun ?
Voin mää koittaa..

Powered by EzPortal