Kuitukatteet

Aloittaja jarska, 09.03.12 - klo:00:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 18.01.13 - klo:22:25
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 18.01.13 - klo:22:21Saa aika moneen kertaan ruiskia katteet, että saa kuolletettua ruiskun investoinnit, siis jos sellaista ei satu olemaan jo valmiiksi. Mulla on nyt mennyt noin 10e maaleihin ja hiekkapaperiin. :D
No jo tolla pöntöllä on pari autoa ja kasa työkaluja yms tavaraa maalattu. Ja toimii hyvin hiomavärinäkin ku ampuu vähän paksummin sinne missä kuoppaa ;) eikä sitten mene maali puhki eka raapasusta tai liukene pois jos vähän bensaa roiskahtaa :)Mut joo. Toki vaatii hyvät tilat. Muuten on koko talli maalissa ja kaikkia vi***taa :)
Kyllähän sitä mielummin ruiskulla maalaisi, mutta se ei taitaisi soveltua mun maalauskoppiin eli saunaan/pesuhuoneeseen. :D
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 18.01.13 - klo:22:46
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 18.01.13 - klo:22:25
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 18.01.13 - klo:22:21Saa aika moneen kertaan ruiskia katteet, että saa kuolletettua ruiskun investoinnit, siis jos sellaista ei satu olemaan jo valmiiksi. Mulla on nyt mennyt noin 10e maaleihin ja hiekkapaperiin. :D
No jo tolla pöntöllä on pari autoa ja kasa työkaluja yms tavaraa maalattu. Ja toimii hyvin hiomavärinäkin ku ampuu vähän paksummin sinne missä kuoppaa ;) eikä sitten mene maali puhki eka raapasusta tai liukene pois jos vähän bensaa roiskahtaa :)Mut joo. Toki vaatii hyvät tilat. Muuten on koko talli maalissa ja kaikkia vi***taa :)
Kyllähän sitä mielummin ruiskulla maalaisi, mutta se ei taitaisi soveltua mun maalauskoppiin eli saunaan/pesuhuoneeseen. :D

Jos tuo meni vielä paremmalle puoliskolle läpi niin viimestään kerrostalossa asuvana naapurit saattas vetää herneet kompuran jyrinästä. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

SMR

19.01.13 - klo:20:50 #122 Viimeisin muokkaus: 19.01.13 - klo:20:53 käyttäjältä SMR
Näin automaalarin näkökulmasta tuon maalauksen voisi tehdä hivenen eritavalla, kuitenkaan budjetin karkaamatta useihin satoihin/tuhansiin euroihin.

Rakennusmaaleja/kittejä ei noihin lasikuitu/muovi osiin kannata suuremmin sotkea.
Perinteisiä 2-komponenttisia (kovete+maali) automaaleja saa spraypulloon. Pullon hinta noin 20€ ja yhden katteellisen pyörän maalaukseen menee kolmisen pulloa. Pullossa kovetin erikseen ja kyseinen venttiili painetaan pohjaan ennen maalausta, jolloin kovetin sekoittuu maaliin. Käyttöaika maalissa tämän jälkeen noin 4h.



Maalin saa myös converterilla varustettuna. Eli purkkiin sekoitetaan ns ilmakuivaava kovetin pullon täytön yhteydessä. Tällöin spraylla on rajaton käyttöaika, mutta maalin ominaisuudet heikkenee verrattuna kemialliseen kovettumiseen.

Tollasen valmiin maalikalvon paksuus on keskimäärin 50µm, eli 0,05mm. Joten niillä ruiskukiteillä/fillereillä mitään naarmuja peitellä. Vaan naarmut tarvii aina kitata polyesterikitillä. Tollanen 1komponenttinen ruiskufilleri kutistuu ihan helvetisti kuivuessaan. Joten ihan älyttömästi sitä ei pinnalle kannata ladata.

Tollasella spraylla saa pieniin osiin ihan nätin pinnan ja maalin kestävyys aivan eriluokkaa mitä perus markettispray pulloilla. Tollasella saa myös "talliolosuhteissa" pölyttömän pinnan, sillä spraypullo ei kierrätä sitä huoneen ilmaan, kuten ruiskun hajotusilma. Seinien suojaukseen voi suositella http://www.biltema.fi/fi/Rakentaminen/Vari-ja-Saumaus/Muut/Suojamuovi-87048/. Tollasella helppo suojata seinät, eikä tollanen spraypullo edes juurikaan pölytä maalipölyä. Muovi on myös staattista, jollon kerää tehokkaasti pölyä.

Noita täyttöpulloja kannattaapi kysellä automaaliliikkeistä. Turun/Salon seudulla noita myy http://www.provari.fi/


Myöskään ajoneuvoteipit ei peitä minkäänlaisia naarmuja vaan pohjatyöt on tehtävä samalla tavalla kuten maalausta varten. Pinnan on siis oltava virheetön.
Sladissa sisään - Paareilla ulos

Juha_K

19.01.13 - klo:22:21 #123 Viimeisin muokkaus: 20.01.13 - klo:13:28 käyttäjältä Juha_K
^Tossa on jo yhdessä purkissa melkein 10e liikaa hintaa. Toki laadussa voi olla eroa. :D
Kaverin kanssa myllytettiin katteet ja täytyy sanoa, että yllätyin itsekin lopputuloksesta. Itse vedin ensiksi 400/2000 vesihiomaperilla katteet ja koneella loput. Vielä muutama "sponsori" tarra kylkeen, niin kelpaa päristellä kadulla/radalla.

pari huonoa kuvaa



K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

slowrider

Senverran täytyy kyllä sanoa että noissa sprayssakin on hurjia eroja. Juuri edellemainituilla pulloilla (salon proväristä) olen pariin autoon paikkauksia tehnyt ja niillä jälki on jo kelvollista kun suuttimen suihku on tasainen ja ihan eri lailla hallittavissa maalatessa. Melkein kun ruiskulla maalais ;)

jarska

Lainaus käyttäjältä: jarska - 17.01.13 - klo:23:00Yli puoli vuotta sitten tilasin MP-Hotellista Bikeplasticin ala ja etukatteen ja tänään tuli pikana.On muuten iso ero katteiden laadussa, noi on älyttömän siistit ja virheettömät, ihan ku olis jo valkonen maali pinnassa.Ei noita raaski laittaa paikoilleen, kuitenki konttaan jo keväällä, jääkööt kaappiin odotteleen.
Nyt täytyy sen verran korjata, ettei katteet ollutkaan Bikeplasticin vaan Sebimoton.:-[
Kaveri huomas heti kun kävi kylässä niitä ihaileen, enkä mä edes kattonu leimaa.

Tilasin kylläkin Bikeplasticin, mut en valita, laadukkaat on edelleen.

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: jarska - 21.01.13 - klo:11:00
Lainaus käyttäjältä: jarska - 17.01.13 - klo:23:00Yli puoli vuotta sitten tilasin MP-Hotellista Bikeplasticin ala ja etukatteen ja tänään tuli pikana.On muuten iso ero katteiden laadussa, noi on älyttömän siistit ja virheettömät, ihan ku olis jo valkonen maali pinnassa.Ei noita raaski laittaa paikoilleen, kuitenki konttaan jo keväällä, jääkööt kaappiin odotteleen.
Nyt täytyy sen verran korjata, ettei katteet ollutkaan Bikeplasticin vaan Sebimoton.:-[Kaveri huomas heti kun kävi kylässä niitä ihaileen, enkä mä edes kattonu leimaa.Tilasin kylläkin Bikeplasticin, mut en valita, laadukkaat on edelleen.
Kai Sebimoton katteilla on korkeampi ovh? Suhteellisen nopeaa toimintaa joka tapauksessa. :D
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

jarska

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 21.01.13 - klo:14:16
Lainaus käyttäjältä: jarska - 21.01.13 - klo:11:00
Lainaus käyttäjältä: jarska - 17.01.13 - klo:23:00Yli puoli vuotta sitten tilasin MP-Hotellista Bikeplasticin ala ja etukatteen ja tänään tuli pikana.On muuten iso ero katteiden laadussa, noi on älyttömän siistit ja virheettömät, ihan ku olis jo valkonen maali pinnassa.Ei noita raaski laittaa paikoilleen, kuitenki konttaan jo keväällä, jääkööt kaappiin odotteleen.
Nyt täytyy sen verran korjata, ettei katteet ollutkaan Bikeplasticin vaan Sebimoton.:-[Kaveri huomas heti kun kävi kylässä niitä ihaileen, enkä mä edes kattonu leimaa.Tilasin kylläkin Bikeplasticin, mut en valita, laadukkaat on edelleen.
Kai Sebimoton katteilla on korkeampi ovh? Suhteellisen nopeaa toimintaa joka tapauksessa. :D
Toivottavasti on korkeempi, sillä sain tingattuun hintaan.:D
Vähän kesti juu, mut toisaalta sanoinki ettei ole kiirus kun tulee varakatteiksi.

Raaseri

Lainaus käyttäjältä: jarska - 21.01.13 - klo:14:26Toivottavasti on korkeempi, sillä sain tingattuun hintaan.:DVähän kesti juu, mut toisaalta sanoinki ettei ole kiirus kun tulee varakatteiksi.

Sivujen mukaan Bikes plastit 499/srj ja Sebit 350/srj. Varmaan noita Bikesejä kannattaa vielä -20% hinnalla myydä jos sitten toimittaa Sebejä...

Sebit on hyvää tavaraa, aika paljon niitä olen rikkonut. Mutta Bikes Plastit on parempia, samalla tavalla nekin tosin särkyy.

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 21.01.13 - klo:14:44
Lainaus käyttäjältä: jarska - 21.01.13 - klo:14:26Toivottavasti on korkeempi, sillä sain tingattuun hintaan.:DVähän kesti juu, mut toisaalta sanoinki ettei ole kiirus kun tulee varakatteiksi.
Sivujen mukaan Bikes plastit 499/srj ja Sebit 350/srj. Varmaan noita Bikesejä kannattaa vielä -20% hinnalla myydä jos sitten toimittaa Sebejä...Sebit on hyvää tavaraa, aika paljon niitä olen rikkonut. Mutta Bikes Plastit on parempia, samalla tavalla nekin tosin särkyy.
Hehe, ei hassumpi tapa tehdä businestä. :D Eikö sieltä muuten tullut yhteydenottoa missään välissä?
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Birke

Minkälaisia kokemuksia porukalla on Ricambi Weissilta tilatuista kuitukatteista? Itelle tulossa sieltä kun halavalla sai etukatteet.

mako

siel saa crosstraineri taas kunnon kyytiä >:(
 ja naapurit kattelee peloissaan

jarska

Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 21.01.13 - klo:14:44
Lainaus käyttäjältä: jarska - 21.01.13 - klo:14:26Toivottavasti on korkeempi, sillä sain tingattuun hintaan.:DVähän kesti juu, mut toisaalta sanoinki ettei ole kiirus kun tulee varakatteiksi.
Sivujen mukaan Bikes plastit 499/srj ja Sebit 350/srj. Varmaan noita Bikesejä kannattaa vielä -20% hinnalla myydä jos sitten toimittaa Sebejä...Sebit on hyvää tavaraa, aika paljon niitä olen rikkonut. Mutta Bikes Plastit on parempia, samalla tavalla nekin tosin särkyy.
Älä prkle säikyttele, piti ihan soittaa MP-hotellille ettei mua vaan pissitty silmään.

Eli taas pientä korjausta, näinhän se usein käy ku muistelee taaksepäin...
en mä mitään Bikeplasteja ollu tilannukkaan kun nimenomaan Sebimoton.:-[:-[


ZX-10R 08-10 kokosarjan hinta on Sebimotolle 499€, joista ala/etukatteen sain tinkihintaan(en kerro).
Sebit hintaan 350€ about on taas sarjoja, jotka jääneet hyllyyn, syystä taikka toisesta.
Näin mulle kerrottiin ja miksemme uskoisi...siis kiistäisi, eiku uskoisi...

Juha_K

21.01.13 - klo:16:30 #133 Viimeisin muokkaus: 21.01.13 - klo:16:32 käyttäjältä Juha_K
Lainaus käyttäjältä: jarska - 21.01.13 - klo:15:32Eli taas pientä korjausta, näinhän se usein käy ku muistelee taaksepäin...en mä mitään Bikeplasteja ollu tilannukkaan kun nimenomaan Sebimoton.:-[:-[
confused_thinking


Lainaus käyttäjältä: Birke - 21.01.13 - klo:15:10Minkälaisia kokemuksia porukalla on Ricambi Weissilta tilatuista kuitukatteista? Itelle tulossa sieltä kun halavalla sai etukatteet.

Mulla on Ricambin katteet. Ihan ok laatuiset ja kestivät pienen kylkimyyrynkin kiitettävästi. En ole verrannut muihin katteisiin, mutta veikkaisin, että eivät ole kevyimmästä päästä.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

jarska


Powered by EzPortal